Author Topic: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)  (Read 534338 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2220 on: 27.03.2024, 09:11:15 »
Най-правилното би било фрикционна спирачка, но то е ясно, че долу при талигите няма каква друга спирачка да има. Като цяло тук не е нужно да се акцентира на някакви точни технически терминологии, важното е да се разбира за какво става въпрос.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2221 on: 08.04.2024, 12:21:41 »
2310 е по 27 в момента, след сигурно около два месеца отсъствие от схемата.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline 01Milen09

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 452
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2222 on: 08.04.2024, 12:56:09 »
2310 е по 27 в момента, след сигурно около два месеца отсъствие от схемата.
още в петък беше
Любим тм-933
Любима линия: 11 Илиянци-Княжево
Депо "Банишора"

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2223 on: 25.04.2024, 13:57:55 »
2312 по ТМ 4 пее с мелодичен басов глас - чува се странен нискочестотен звук при движение.  :)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2224 on: 25.04.2024, 14:01:35 »
А пък 2347 нещо мълчи като риба, ни се види, ни се чува, от 22-ри януари не съм го виждал. Нещо случва ли се с него?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline vanchev.k

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 77
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2225 on: 25.04.2024, 14:59:54 »
Движи се. Има си и титулярна линия - 5. Утре е писан на 5/9.  ;)
« Last Edit: 25.04.2024, 15:33:24 by vanchev.k »
Моят Flickr акаунт:
https://flickr.com/photos/191125488@N07/

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2226 on: 25.04.2024, 18:13:51 »
2312 по ТМ 4 пее с мелодичен басов глас - чува се странен нискочестотен звук при движение.  :)
Това е от тиристорните напеви! :laugh:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2227 on: 26.04.2024, 09:45:09 »
Тиристорните напеви са с доста по-висока честота също новите трамваи са с асинхронно задвижване с транзистори.  :rolleyes:

Offline ComradeViki54

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 74
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2228 on: 02.05.2024, 13:19:41 »
2343 беше на трасето на 11(при надлез надежда)
Трамвайно депо "Банишора"
Мотриса - 934
Линия - 6

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2229 on: 04.05.2024, 16:35:35 »
Има ли някакви наистина реални противопоказания срещу Песи и Инекони в гората, особено при вероятно изтегляне или избутване на аварирал трамвай или всичко е до ината на Ганчев? Не стига, че има толкова много излишни Песи и Инекони, за нова линия ще разпрягат дългогодишни състави за 11, които напълно разбираемо са в по-лошо състояние от движещите се единично по 10.
До колкото си спомням, във FB под коментар на граждани, Спаси София бяха отговорили, че са искали от СЕ да проучат възможността за пуск на Песи през гората по 10/15 линия и от СЕ са им отказали поради ниска двигателна възможност или нещо подобно. (ако не греша) Каквото и да значи това. Тоест СЕ не желаят да пуснат Песи в гората, поради някаква причина, която не стана ясна. А за Инеконите, не би трябвало да има проблем.

ПС: Знаем че не веднъж Песи са се качвали до колелото на МС Витоша. Ще е хубаво, някой тук да разясни реално проблем дали има със самите мотриси. Защото нито Т6 имат, нито Т4 (дори без проблем претоварения с пясък 1175 се качва редовно до МС Витоша).
« Last Edit: 04.05.2024, 16:38:46 by Petko21 »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2230 on: 04.05.2024, 16:37:54 »
Преди няколко месеца пробно имаше Инекон и Песа до Хладилника и след това отсякоха, че няма да го бъде. Даже и тук във форума се бяха появили снимки от тогава…

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2231 on: 04.05.2024, 17:36:54 »
Освен изказаното тук във форума твърдение, че би могло да има проблем при закъсване на трамвай по хълма към Вишнева има ли някаква експертна оценка.
Чувал съм и по снимки съм виждал, че преди по трамвай 2 са вървяли мисля че трамваи София, а те са минавали през същата гора.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2232 on: 04.05.2024, 17:42:16 »
Точно за това продължих въпроса на колегата в тази тема. Да преди години последно по 9 линия имаше състави от Т6А2, които минаваха през гората. Някога състави и от Т4Д вървяха от там.
Преди няколко месеца пробно имаше Инекон и Песа до Хладилника и след това отсякоха, че няма да го бъде. Даже и тук във форума се бяха появили снимки от тогава…
Добре си спомням, но така и не стана ясно, каква е причината? При все че трамваите са с поне 23 години по-нови от Т6А2В и би следвало да нямат проблеми с това трасе.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2233 on: 04.05.2024, 17:48:48 »
Quote
Освен изказаното тук във форума твърдение, че би могло да има проблем при закъсване на трамвай по хълма към Вишнева има ли някаква експертна оценка.
Експертната оценка в СЕ се изчерпва с това някой експерт да каже, че не може, защото... той така е решил.

Състави Т6А2 вървяха и между Хемус и Кръста, където наклонът беше 72‰, а в Швейцария 3-вагонна мотриса кара още 7 вагона нагоре и надолу по същия наклон. В Лисабон пък трамваите се движат по наклони до 145‰, но 35‰ в гората (вече) са голям проблем, при това с нови трамваи.
« Last Edit: 04.05.2024, 17:53:32 by bdz43r »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2234 on: 04.05.2024, 17:57:24 »
Quote
Освен изказаното тук във форума твърдение, че би могло да има проблем при закъсване на трамвай по хълма към Вишнева има ли някаква експертна оценка.
Експертната оценка в СЕ се изчерпва с това някой експерт да каже, че не може, защото... той така е решил.

..наклонът беше 72‰, а в Швейцария 3-вагонна мотриса кара още 7 вагона нагоре и надолу по същия наклон. В Лисабон пък трамваите се движат по наклони до 145‰, но 35‰ в гората (вече) са голям проблем, при това с нови трамваи.

Какви са максималните наклони за Песа по техническа документация?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2235 on: 04.05.2024, 17:58:18 »
Доколкото ми е известно, не се допуска движение на повече от един вид подвижен състав поради повишен риск от аварии при извънредно преминаване - бутане/теглене на аварирал подвижен състав в случай, че по-маломощен/лек трамвай се наложи да тегли/бута по-тежък. Влияние също оказва и техническото състояние на трамваите, което зависи от поддръжката, наличието на резервни части, периодичните ремонти и диагностиката.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2236 on: 04.05.2024, 18:54:28 »
И всичко това при положение, че трамваи от началото на века са качвали гората с ремаркета по линия 2 чак до началото на 1970-те, после Софии по 2, 14 и 19 до края на 1980-те. Комсомолци и Космонавти са катерили Черни връх по 9 през 1960-те и после Софии до края на 1980-те.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2237 on: 04.05.2024, 19:04:51 »
Какво е било началото на миналия век или 70-те или 80-те не може да е мерило какво ще се прави през 21 век, в крайна сметка тогава е имало и тежки катастрофи, включително и със загинали. Но не може и да е извинение да не се прави нищо и да се пускат единствено и само соло 40-годишни CKD, сигурно има и друго решение.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2238 on: 04.05.2024, 19:21:27 »
Но не може и да е извинение да не се прави нищо и да се пускат единствено и само соло 40-годишни CKD, сигурно има и друго решение.
Именно - преди нещата са били други, ама ми е интересно дали има обективна предпоставка или се действа на принципа "така е защото така"

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Re: PESA Swing 122NaSF/2 (2301-2367)
« Reply #2239 on: 04.05.2024, 22:14:08 »
Какво е било началото на миналия век или 70-те или 80-те не може да е мерило какво ще се прави през 21 век, в крайна сметка тогава е имало и тежки катастрофи, включително и със загинали. Но не може и да е извинение да не се прави нищо и да се пускат единствено и само соло 40-годишни CKD, сигурно има и друго решение.

Е, именно. 80 години трамваи със стари технологии катерят гората, а сега с модерните, съвременни технологии да не смят. Това е управленски абсурд.