Author Topic: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев  (Read 76893 times)

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #160 on: 12.04.2017, 22:38:50 »
която да върви по коловоза, който не се ремонтира.

Аз досега такава организация на ремонти в София не съм виждал, да се ремонтира първо единия и после другия коловоз.
Аз пък помня като дете, че по едно време по Пиротска GT8 вървяха само по единия коловоз. Причината да го запомня е, че нямаше пантограф над едната кабина и ми беше много странно това, че трамвая върви назад именно заради това, че задния (наличния пантограф) беше пуснат.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #161 on: 13.04.2017, 02:14:44 »
Значи малко се вкарвате във филм с тези пендели и с тези "страшни" наклони в гората. Т8К-503 нямат НИКАКЪВ проблем с изкачването на наклон, или спускането му. В гората не се пускат бг-трамваи, НЕ защото е опасно, а защото просто няма нужда, при положение, че има по-мощни и по-хубаво спиращи чешки. Това със заклинването на контролера, което Пейчев казва, няма да го коментирам.. В Люлин също има баири и Т8К безпроблемно се изкачват по тях с препълнен капацитет от пътници. Единствената разлика е, че го правят по-бавно. А за дерайлировките в гората ще кажа, че не един чешки е дерайлирал там, нищо, че са с нормално-затворени спирачки с обратно действащи механизми. А дерайлировките с български са ставали или от ватманско небрежество и несъобразена скорост, или от неизправни системи, каквото в днешно време няма как да се случи, поради много по-добрата поддръжка на трамваите, в сравнение с тогава.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #162 on: 13.04.2017, 09:55:09 »
Хубаво де, совалки могат да се движат в гората - тъкмо си бездействат на Кейп Канаверал! Само че няма да стане! ЦГМ правят доста глупости (примерно автобусните линии 6ТМ1 и 6 ТМ2), но мислите ли че са чак толкова малоумни, та да пуснат 8-осни пендели да таралянкат 3 човека от УАСГ до Семинарията?

Ремонтът по Графа не е просто замяна на трасето. Новото може да върви на съвсем друго място, така че тази глупотевина с едноколовозното вървене, пръкнала се във форума за удовлетворяване на нечии словесни чикии, също няма като как да се случи! Да не говорим, че не съм сигурен, че са се разминали нещата с прибраните коловози и изчакващите се трамваи.

Хайде стига детски мокри сънища и фантазиЙ! Искате музей на транспорта, искате нови возила и читави линии, защо в продължение на сума страници продължават да се серат тъпизми, които и да са възможни технически, ще предизвикат космически икономически загуби. Следващата подобна идея да върви с икономически разчет, доказващ, че е по-изгодна от заместващи автобуси даже през 3-4 минути. Иначе - предупреждение!
« Last Edit: 13.04.2017, 10:00:19 by blagun »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #163 on: 13.04.2017, 10:19:08 »
ЦГМ правят доста глупости (примерно автобусните линии 6ТМ1 и 6 ТМ2), но мислите ли че са чак толкова малоумни, та да пуснат 8-осни пендели да таралянкат 3 човека от УАСГ до Семинарията?

Хайде стига детски мокри сънища и фантазиЙ! Искате музей на транспорта, искате нови возила и читави линии, защо в продължение на сума страници продължават да се серат тъпизми, които и да са възможни технически, ще предизвикат космически икономически загуби. Следващата подобна идея да върви с икономически разчет, доказващ, че е по-изгодна от заместващи автобуси даже през 3-4 минути. Иначе - предупреждение!

Аз напълно сериозно смятам, че ЦГМ са дори значително по-малоумни спрямо описаното от теб. Само ще спомена, че дълги години се таралянкаха 8-осни трамваи по ТМ3, където нерядко и по трима човека не возеха и това е само бегъл пример.

Относно икономическата обосновка на някои съждения... Обосновка на какво по-конкретно и от чия гледна точка? Мога доста ясно да се обоснова кой точно ще спечели от факта, че поне хиляда човека от Лозенец ще се качат на трошки втора употреба, за да избегнат гарантирано прекрасното заместващо транспортно решение, което ще им предложи ЦГМ. Същият този някой печели и като цяло от чудесния транспорт в София и България като цяло. И изобщо икономическите обосновки по отношение на транспорта в София видимо са насочени към едни други интереси, а не към тези на транспорта сам по себе си.
« Last Edit: 13.04.2017, 11:21:16 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #164 on: 13.04.2017, 10:31:00 »
Аз затова казах - посочи ми по-добро и финансово адекватно заместващо решение с трамваи от това с автобуси 10ТМ, минаващи по Баучер и стигащи до Стадиона или до Попа. Не е невъзможно даже и по Раковска да минава заместващата автобусна линия.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #165 on: 13.04.2017, 10:39:30 »
Хубаво де, совалки могат да се движат в гората - тъкмо си бездействат на Кейп Канаверал! Само че няма да стане! ЦГМ правят доста глупости (примерно автобусните линии 6ТМ1 и 6 ТМ2), но мислите ли че са чак толкова малоумни, та да пуснат 8-осни пендели да таралянкат 3 човека от УАСГ до Семинарията?

Ремонтът по Графа не е просто замяна на трасето. Новото може да върви на съвсем друго място, така че тази глупотевина с едноколовозното вървене, пръкнала се във форума за удовлетворяване на нечии словесни чикии, също няма като как да се случи! Да не говорим, че не съм сигурен, че са се разминали нещата с прибраните коловози и изчакващите се трамваи.

Хайде стига детски мокри сънища и фантазиЙ! Искате музей на транспорта, искате нови возила и читави линии, защо в продължение на сума страници продължават да се серат тъпизми, които и да са възможни технически, ще предизвикат космически икономически загуби. Следващата подобна идея да върви с икономически разчет, доказващ, че е по-изгодна от заместващи автобуси даже през 3-4 минути. Иначе - предупреждение!

Много интересен език на изразяване.... Все пак като искаш от нас икономически разчети, дай един твой, да видим защо 8-осни трамваи биха били "космически икономически загуби", ако не дадеш, то ти извършваш "удовлетворяване на словесни чикии" и сереш "тъпизми" подобно на нас. Освен това дори трима души да има, които  да пътуват всеки ден, ЦГМ следва да им осигури транспорт. Когато автобуса спира на Кръста, а искаш да слезеш на Милин Камък, то ти неимоверно ще спреш да ползваш автобуса и ще се качиш на кола. Каквито и загуби да се претърпят, те ще са временни и едва ли ще струват колкото нов автопарк за ЦГМ, затова и всеки аргумент за икономическа целесъобразност не стои и обикновено се дават подобни аргументи, когато общината не желае да си помръдне пръстчето.

ПС: Може и да ме накажеш за използваните думички, но те са от твоя речников фонд.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #166 on: 13.04.2017, 10:45:41 »
Всичко ли е икономика? А хората не са ли важни? Все пак тук във форума трябва да обсъждаме добри алтернативи, а не да ги отричаме.
Всичко щеше да е прекрасно, ако поне веднъж организацията беше добра. Пускат се безумни автобусни линии, опитват се да натъпчат хората в някакви стари бараки наречени автобуси, които нямат един отваряем прозорец.
Първо ни закриха трасето по Черни връх и махнаха единствената алтернатива на Баучер. Не ни стигаше това, но и закриха трамвая в тунела на НДК. А сега ще отрежат връзката към центъра на значително количество хора. И после се чудим защо всички се качват на колите...

И пак ще кажа, поне този път да направят едновременно ремонтите на Баучер и на Графа. Едно е да търпиш временни промени 1 година, друго е промените да 2-3 години.

И за този период на ремонти, нека се намали интервала на движение по МД 2. Все пак 7-8 минути са много при отрязан напълно наземен транспорт.
« Last Edit: 13.04.2017, 11:30:05 by Petko21 »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #167 on: 13.04.2017, 10:57:55 »
словесни чикии, детски мокри сънища и фантазиЙ!  да се серат тъпизми, които и да са възможни технически, ще предизвикат космически икономически загуби....икономически разчет,


 :eek: :eek: :help: :neznam:

Освен това горе което ще го оставя без коментар само ще подхвърля, че в другата тема се разбрахме, че линии не могат да се анализират за икономическа обоснованост една по една. Анализира се система и то с водещ критерий превозна способност и чак тогава икономически показатели. При затворен бул. Патриарх Евтимий е логично да умуваме за заместващ трамваен транспорт и то именно трамваен, а не автобусен, който би обслужвал периферно и през натоварени кръстовища.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #168 on: 13.04.2017, 11:10:23 »
Като говорите за икономика, по тази логика много по-големи са загубите от мръсния въздух и многото задръствания и катастрофи по пътищата. За това наистина икономически по-логично ми звучи заместваща бърза трамвайна линия и ограничаване на автомобилния трафик. А пък някак ми се вижда нереално с кола дасе стигне по-бързо до попа от Баучер, отколкото с трамвая през гората по почти 100% автономно трасе, което отнема няколко минути.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #169 on: 13.04.2017, 11:29:18 »
Да, всичко е икономика. Вкл. екологията. Нереализираният 17-километров тунел Кресна е точно такъв пример. Вземането на мерки срещу замърсяването и именно защото замърсяването предизвиква или има значим риск да предизвика икономически и човешки загуби. Когато се прекали или злоупотребява с такива мерки, това се нарича екорекет и екотероризъм - примери бол.

А и не виждам влошаване на транспортното обслужване при минаване на автобуси по трамвайното трасе. Също са екологията - при наличие на метанови автобуси. Автобус по Кирил Видински достига и за по-малко време от Семинарията до Стадиона от трамвай, това е очевидно. Това да минава автобусът по Баучер, е извън всякакво съмнение - така че на Милин камък може да спят спокойно. Пак казвам, възможно е даже и обслужване на пл.Славейков: Драган Цанков - ляво по канала - дясно по Раковска - дясно по Гурко (ако е невъзможно - по Царя) - дясно по канала - вляво во Др.Цанков. Дали ЦГМ ще направи адекватен маршрут или само ще си измие ръцете - това е друг въпрос.

Супер ще е да направят ремонта на Баучер паралелно с Графа, но май съм песимист по въпроса (справка - точещите се за няколко лета ремонти по Скобелев, Витоша, България и Иван Вазов). Освен ако СО не получи правителствена инжекция заради европредседателството.
« Last Edit: 13.04.2017, 11:31:51 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #170 on: 13.04.2017, 11:51:28 »
...Дали ЦГМ ще направи адекватен маршрут или само ще си измие ръцете - това е друг въпрос.

Супер ще е да направят ремонта на Баучер паралелно с Графа, но май съм песимист по въпроса (справка - точещите се за няколко лета ремонти по Скобелев, Витоша, България и Иван Вазов). Освен ако СО не получи правителствена инжекция заради европредседателството.
Благо, това е точно проблема. И дано да получат финансиране, защото ще смешно два ремонта да се точат 3 години. Като за тези 2-3 години на ремонти, 70 % от пътниците ще си създадат алтернативи на пътуване.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #171 on: 13.04.2017, 11:52:44 »
Пускане на автобуси по разбитите панели е лош вариант. Шкодите в тунела се амортизират бая,  да не говорим за ниските скорости и тоновете прах които ще се вдигат във въздуха.
« Last Edit: 13.04.2017, 12:15:12 by fafan »

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #172 on: 13.04.2017, 13:10:48 »
Според мен най-адекватното решение е да има линия 10А - Журналист - Хладилника. Монтьорите от депата ще ходят на Хладилника да обслужват мотрисите, а и може като нищо за няколко дни да се изкопае отново канала в един от коловозите. Ако е проблем обслужването на по-капризните Т6А2, спокойно може да се движат Т6М-700, особено лятото, когато не е хлъзгав период за трамваите. А за другите линии:
10 - Журналист - Хладилника
12 - Илиянци - Лозенец
18 - Орландовци - Зап. парк
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #173 on: 13.04.2017, 13:34:26 »
До Лозенец надали ще отворят това лято - т.е. да отворят Попа. Промените от двата ремонта - Графа и България трябва да се поемат от Иван Вазов и Съдебна палата. При това прекомерно линии по едноколовозното трасе на Скобелева ще си пречат. Освен ТМ18 да се влее в ТМ4, ТМ10 - да Съдебна, а ТМ12 - до Иван Вазов.
« Last Edit: 13.04.2017, 13:41:51 by blagun »

Offline Tatra

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4463
    • ICQ Messenger - 229817817
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #174 on: 13.04.2017, 14:22:15 »
12 ако не до Лозенец, може да е до Зах. ф-ка.
ТРАМВАЙНО ДЕПО "БАНИШОРА"
Трамвайна мотриса инв. ном.: 936
линия номер: 6

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #175 on: 13.04.2017, 14:45:03 »
Изглежда са доста напреднали с метростанциите, на Попа вече по-голямата част от изкопа е засипана. Не изглежда невъзможно да приключат през май. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #176 on: 13.04.2017, 16:34:51 »
Би било добре да се отпушат Патриарха и тунела НДК, пък да видим! Засега в сайта на КАТ се мъдри дата 30.09.2017 - http://kat.mvr.bg/Saobshtenia/reconstrukcii.htm
А след пускане на тунела ТМ трасе подлежи поне на частичен ремонт от тежката експлоатация на нерелсови возила.
« Last Edit: 13.04.2017, 16:40:03 by blagun »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6826
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #177 on: 18.04.2017, 15:37:24 »
Нямам претенции да познавам чак толкова като вас трамвайния транспорт още по-малко навиците на Столичен електротранспорт СО, и т.н. Но знам няколко неща:
- Ако построят небостъргача между Била и Парадайз ще се наложи освен ТМ10 да пуснат и някоя линия с друг номер, която да допълва предполагам работещия към оная дата в бъдещето и МД3. В смисъл ще се наложи да се извозват доста хора и от местата, които няма да са покрити с метро към оная точка. Т.е. ако се построи въпросния билдинг сегашната линия до Хладилника ще се наложи да се доразвива. Т.е. каквото и да правят трябва да изхождат от идеята, че тепърва ще се закарват разни хора към Хладилника за работа. Защото в момента кръстивището при Парадайз е супер отвратително за 98 пък не ми се мисли какво би могло да стане за след откриването на небостъргач.
- Забелязал съм, че повечето навалица се събира към момента за маршрутите след гората по посока Славейков и пл. Македония и сякаш и в обратна посока по-малко пътници има за след гората и Хладилника. Т.е. въпроса според мен е по-важен като цяло за наземния транспорт през центъра щото ше осакатят не само 10-тката ами и линиите до пл. Журналист. 
Иначе имам спомени, че преди 98 е ходил до Семинарията (поне според табелите - аз не съм живял в София). Може да им хрумне да му върнат тоя маршрут и да решат въпроса за липсващия трмавай до Семинарията. Но за хората в центъра какво решение ще намерят ми е по-чудно. Говоря за всички онези по пл. Македония, Славейков и изобщо около Графа.
Украйна, победа!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #178 on: 18.04.2017, 15:41:29 »
Иначе имам спомени, че преди 98 е ходил до Семинарията (поне според табелите - аз не съм живял в София).
Ходеше, когато нямаше нито метро, нито трамвай.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2357
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #179 on: 18.04.2017, 17:24:41 »
Ако бяха възстановили Черни Връх с трамвайното трасе както го намериха преди да копат за метрото, нямаше да водим такива диалози. Ама късно чадо, вече 7 години ще станат.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."