Author Topic: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев  (Read 40330 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6372
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #380 on: 24.10.2018, 08:59:10 »
Лъжеш!
Не може да отстраняваш един участник и после да правиш съществено изменение, с което да разрешаваш на победителя това, за което си отстранил другия.

Цитирай точният текст!
« Last Edit: 24.10.2018, 09:02:40 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #381 on: 24.10.2018, 10:23:14 »
Ето на какво се натъкнах случайно на гара Горна Баня. Това е прословутата подложка на Pandrol, която вероятно очаква някой експерт да я пипне и да и се намери място и на нея.
Можеш ли да отидеш пак и да снимаш датите на пакинг листовете?

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1016
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #382 on: 24.10.2018, 10:34:17 »
Но фактите са си факти - чл. 116 изрично забранява това, което администрацията на СО и т.нар. "Експертен съвет" е сътворил.

Да, и чл. 112 изрично го разрешава. Сега въпросът е кой член следва да се приложи и кой има по-голяма тежест. И кой би трябвало да го реши това.
Пълни глупости, в чл. 112 изрично е написано: Промени в проекта на договор се допускат по изключение,когато е изпълнено условието по чл. 116, ал. 1, т. 5 и са наложени от обстоятелства, настъпили по време или след провеждане на процедурата.

Така, че във всички случаи трябва съобразяване с чл. 116, а ал. 1, т.5 казва, че промени са допустими само, когато НЕ са съществени.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #383 on: 24.10.2018, 11:37:01 »
Лъжеш!
Не може да отстраняваш един участник и после да правиш съществено изменение, с което да разрешаваш на победителя това, за което си отстранил другия.

Цитирай точният текст!

Цитирам:

Quote
Промени  в проекта на договор се допускат по изключение, когато е изпълнено условието по чл. 116,  ал.  1,  т.  5  и  са  наложени  от  обстоятелства,  настъпили  по  време  или  след провеждане на процедурата.

Обстоятелствата (решение на Експертен съвет) са настъпили след процедурата. Условията по чл 116, ал. 1 т. 5 са изпълнени (можеш да потърсиш в интернет клаузи на променяни обществени поръчки, ще се изненадаш колко съществени на пръв поглед неща се обявяват за несъществени). Така би аргументирала защитата. Работа на съда е да претегли тежестта на аргумента като основание за отстраняване спрямо тежеста му като основание за промяна на договора което са две от правна гледна точка независими неща. Отговорът мога от сега да ти кажа е чисто субективен и лежи в свободната интерпретация на съдията. И да, съдиите имат известна свобода да интерпретират. Така че как ще завърши един такъв сблъсък изобщо не е ясно. Големите фирми си имат юристконсулти, които дават оценка за шансовете за победа или загуба и фирмите си решават дали да обжалват или не, в случая е показателно че фирмата не протестира. За сега единствените които са отсъдили и са 100%  убедени в правотата си са двама хоби юриста, които дигат гири по интернет форуми. Ама те и друг път бяха много компетентни по всякакви въпроси, пък какво стана всички си спомняме.
« Last Edit: 24.10.2018, 11:38:56 by fafan »

Online hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2169
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #384 on: 24.10.2018, 13:25:05 »
Значи една и съща промяна е достатъчно съществена участник да бъде изхвърлен от търга, но не е съществена по чл. 116, ал. 1, т. 5, така ли?

С решението да бъде изхвърлен даден участник заради такова несъответствие, според мен е даден недвусмислен отговор на въпроса дали според общината това е съществена или несъществена разлика в проекта.

България е уникална с това, че когато някой се възмущава от нещо и (с право) протестира, винаги се намират разни индивиди да организират контра-протест срещу него. Ама нали знаете, в ада само до българския казан няма дявол, който да пази хората да не излизат...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18621
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #385 on: 24.10.2018, 14:07:33 »
Леле колко се е изписало. А аз съм доволен, че все пак има човек в този форум, който е написал истината:

За това има съд, който да претегли интересите и да намери баланс, не е работа на всяка група граждани да издават присъди.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #386 on: 24.10.2018, 15:12:34 »
Значи една и съща промяна е достатъчно съществена участник да бъде изхвърлен от търга, но не е съществена по чл. 116, ал. 1, т. 5, така ли?

Да, горе-долу правилно си разбрал. Двете промени, дори на пръв поглед да изглеждат една и съща, се отнасят първо до различни процедури по ЗОП и второ се случват в различно време, през което е възможно да са се променили обективни факти, с които един съд трябва и е длъжен да се съобрази при обосноваване на присъдата си, докато едно НПО, което всъщност е нелегална политическа формация, удобно "забравила" да се регистрира по Закона за политическите партии, няма нужда да се съобразява.

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #387 on: 24.10.2018, 15:20:06 »
Да, обаче за да се иде на съд трябва:
1. Да има някой недоволен - така, че да има недоволни в случая е важно.
2. Тези недоволни да са "групичка" - също е много добре, че с тези държавни такси групичката по-лесно би се справила.
3. Съдът трябва да сметне, че въпросните хора имат интерес от това дело и могат да са страна по него. Понякога тоя фактор е решаващ.
4. Смисълът на съществуването на една партия е да се явява на избори. Всеки може да твърди, че някой е нелегална партия, обаче ако група граждани не желаят да бъдат избирани никъде - това означава, че не са политическа сила - дори и нелегална, а са по-скоро организация с нестопанска цел, която според нашето законодателство е Сдружение или Фондация.
Така, че който не желае да участва в избори (което е напълно нормално право) няма как да бъде политическа партия.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #388 on: 24.10.2018, 15:36:40 »
Точно така, Олег, започва се от точка 3.

Online hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2169
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #389 on: 24.10.2018, 16:00:46 »
Аз не виждам от СС да съдят някого. Те са сезирали ОЛАФ, които от своя страна могат да направят проверка и да наложат санкции.
Това, че мнозинството българи като видят нещо нередно, се възмущават от него само на маса и чакат някой да се самосезира, не означава, че това е правилното поведение.

А в този форум броят на мненията, които защитават тарикатите е смущаващо голям.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #390 on: 24.10.2018, 16:36:20 »
Аз не виждам от СС да съдят някого. Те са сезирали ОЛАФ, които от своя страна могат да направят проверка и да наложат санкции.

Ако ОЛАФ установи нарушения ще се наложи щат не щат и нашите мудни органи да се самосезират. Например Агенция за държавна финансова инспекция и Сметната палата, които могат да наложат глоби, след което нещата ще влязат в съда и там ще се види кое е черно и кое бяло. До тогава могат да минат и няколко години, а през това време трамвая ще е отдавна готов и ще вози пътници.

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #391 on: 25.10.2018, 15:30:44 »
https://frognews.bg/novini/prokuraturata-proveriava-remonta-graf-ignatiev.html

Quote
Прокуратурата ще провери ремонта на столичната ул. ”Граф Игнатиев”. Изпълнител на ремонта на столичната улица е ”Джи Пи Груп”, която в момента е разследвана от държавата за злоупотреба с евросредства.
Компанията прекрати участието си в други поръчки на Столична община. Пред БНР кметът на София Йорданка Фандъкова обясни, че проверката на прокуратурата е най-добрият начин да се установи в края на краищата има ли някакъв проблем, или няма.

Проектът по трамвайното трасе по бул. "Цар Борис Трети" също ще бъде ревизиран. Неговият автор инженер Румен Борисов публично се оттегли от работата по ул. "Граф Игнатиев" заради използването на различен от заявения по проект изолационен материал:

“Има разминаване в неговата собствена експертиза – един път препоръчва една технология, втори път препоръчва друга технология. Така че съвсем навреме е сега да погледнат дали има някакъв проблем, или няма. Ако има, съответно да се отстрани, преди да сме обявили обществената поръчка“, поясни още Фандъкова.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2650
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #392 on: 25.10.2018, 16:40:20 »
Най-накрая нещо сериозно по темата.  :fan: Тези предишните статии и линкове добре че ги изтриха, че темата удари дъното с тях.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5497
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #393 on: 26.10.2018, 11:08:13 »
Добре че бяха твоите заяждания, че да я отлепят от там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 14640
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #394 on: 16.11.2018, 14:35:07 »
До 07.12.2018 е удължена ВОД по Графа...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11354
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #395 on: 20.11.2018, 19:57:37 »
Струва ми се, че би било добре тази тема да се преименува на Ремонтът на „Граф Игнатиев“ и да се премести в раздела за пътна инфраструктура.

Днес имах работа между „Евлоги и Христо Георгиеви“ и след това до „BOOKTRADING“ и добих някои впечатления. Плочките по тротоарите все още не са завършени и на много места стои открита бетоновата основа, която е положена от край до край, както под бъдещите тротоари, така и под трамвайното трасе, но ми прави лошо впечатление, че въобще не е нивелирана и е полагана в общи линии, за да се градят тротоарите на твърда земя и ми се струва, че има много предпоставки за бъдещи денивелации. Това първото. Второто е че кафявите стълбове са боядисани с цокли от покритие против лепене, по всичко изглежда на място, върху оригиналната боя без да се свали лака и доста от стълбовете вече се люпят. Друго нещо, което не ми хареса е че тротоарите, там където са завършени, са със специфичен релеф, който да отвежда водата в ниска точка, която се намира на около метър от трамвайното трасе по цялата дължина на улицата, но отводнителните шахти не са непрекъснати и ми се струва, че там има сериозен потенциал да се образуват локви.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9207
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #396 on: 28.11.2018, 11:15:32 »
3002 e бил забелязан да пробва трасето по Графа.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5497
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #397 on: 28.11.2018, 11:34:05 »
В някоя от статиите на Евгени пишеше, че от днес 3 дни ще правят проби. Дано това значи, че ще го пуснат от понеделник да речем, а не от 8-ми.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 146
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #398 on: 28.11.2018, 11:36:25 »
Потвърдено - правят проби от днес :)

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1291
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #399 on: 28.11.2018, 12:38:30 »
Струва ми се, че би било добре тази тема да се преименува на Ремонтът на „Граф Игнатиев“ и да се премести в раздела за пътна инфраструктура.

Днес имах работа между „Евлоги и Христо Георгиеви“ и след това до „BOOKTRADING“ и добих някои впечатления. Плочките по тротоарите все още не са завършени и на много места стои открита бетоновата основа, която е положена от край до край, както под бъдещите тротоари, така и под трамвайното трасе, но ми прави лошо впечатление, че въобще не е нивелирана и е полагана в общи линии, за да се градят тротоарите на твърда земя и ми се струва, че има много предпоставки за бъдещи денивелации. Това първото. Второто е че кафявите стълбове са боядисани с цокли от покритие против лепене, по всичко изглежда на място, върху оригиналната боя без да се свали лака и доста от стълбовете вече се люпят. Друго нещо, което не ми хареса е че тротоарите, там където са завършени, са със специфичен релеф, който да отвежда водата в ниска точка, която се намира на около метър от трамвайното трасе по цялата дължина на улицата, но отводнителните шахти не са непрекъснати и ми се струва, че там има сериозен потенциал да се образуват локви.

Погледни от добрата страна, тези локви около релсите ще изпълняват роля на крепостни ровове срещу пешеходци, които иначе биха изскачали пред трамваите, освен това могат да служат и за развъдник на рибки, примерно слънчевката или някаква подобна съм я виждал в о(т)воднителните окопи на Северната дъга на околовръстното. В краен случай ако водата не е достатъчна за да предпази трамваите, може да се пуснат и крокодили!  :devil:
Трамваите се клатят, лашкат и повреждат? Тролеите са бавни? Попитайте Карлос Контрера и Зафир Зарков защо! - Защото ем тека...