Малко да ви вкарам в релси какво може и какво не може с пари по тази програма - някак си по градивна да бъде дискусията:
С едно кликване в системата за европейски програми - ИСУН 2020 се открива следната информация:
Програма: Околна среда
Приоритетна ос: „Подобряване качеството на атмосферния въздух“
Процедура: "Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух"
Цел на процедурата: Целта на процедурата е да допринесе за подобряване качеството на атмосферния въздух посредством намаляване нивата на фини прахови частици (ФПЧ10) и азотни оксиди (NOx) за достигане на утвърдените норми в атмосферния въздух чрез адресиране на транспорта като източник на замърсяване. В рамките на процедурата ще се подпомогне закупуването и доставката на нови съвременни електрически транспортни средства (подвижен състав) на обществения транспорт, което ще доведе до намаляване на вредните емисии във въздуха, намаляване на шума и вибрациите и значително спестяване на енергия.
Та, с оглед на гореизложеното,
по-смислено е парите за 6 метровите въшки да се вложат в покупката на 10 съчленени електробуса с пантограф или 11 съчленени тролейбуса с батерия. Те да отидат в Столичен електротранспорт. С тях да се обслужва линия 604. Останалите 3 коли остават в Автотранспорта, но да се обслужват със съчленени газови автобуси. Да се коригира преди доставката тротоара на завоя на Гешов и локалното на Цар Борис ІІІ. Освободените 13 броя 12 метрови газови автобуси, заедно с газовите Тедоми, да се пуснат като довозващи линии из панелните квартали с по-широки улици - Люлин, Овча Купел, Слатина...
22-та броя 9 метрови електробуси могат да бъдат за други нови довозващи линии в квартали, които улиците са по-тесни и с остри завои, както и из центъра - по Гурко, Солунска...
Остава обаче един въпрос, за който няма европрограма - кой ще кара тези превозни средства?