Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
117 (82.4%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
25 (17.6%)

Total Members Voted: 142

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 444703 times)

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1540 on: 17.12.2019, 17:32:26 »
Заслужава ли си да се хабите да отговаряте на такива очевидно провокативни постове?
Не, разбира се, затова не влагам емоция в коментарите ми. Не толерирам невежеството и за по-наивните читатели исках да разбия митовете с факти, за да не вземе някой да се върже.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1541 on: 17.12.2019, 18:00:13 »
Тъжната истина е, че Фандъкова така или иначе онзи ден пак плямпаше пред някаква телевизия за довозващият транспорт в Овча Купел, така че едва ли са се отказали, сигурно пак ще пуснат поръчката.

А истински хубаво щеше да е, да се инвестира в тролейбуси с възможност за самоход в големи количества, като така могат да се електрифицират значително повече линии, отколкото с 22 турски кенефа с дължина 7.6 м. Отделно в трамвайния транспорт нещата са не просто зле, а апокалиптични. Можеше да се отделят от бюджета сума пари, да се изремонтират най-тежките участъци и с парите от програмата да се купят още нови трамваи. Можеше и да се построи трасето към Дървеница, както и Дружба-Младост. Можеше, можеше...

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1542 on: 17.12.2019, 19:06:43 »
Ама не мога да разбера някои хора тук. Нали се спомена, че по тази програма може да се кандидатства само за електробуси? За какви метанови автобуси бълнувате и сънувате и навлизате в излишни спорове?? Технологията с електробусите не била добре развита- да бе, а другите държави и градове са по-глупави от нас и за това кандидатстват по програми и закупуват, както къси така и съчленени електробуси и то не по жалки бройки като нас по 20, по 30 ами със сериозни поръчки от 50-100 електробуса! Като пример във Варшава се движат съчленени електрически солариси точно такива, какъвто тестваха във Варна, а за къси примери бол. Като ни се е отдала възможност за обновяване на автопарка, защо да не се възползваме? А това дали метанов или електрически автобус да се вземe, тук не важи! Имаш избор за електрически не за каквото ти е кеф. Ако обстоятелствата бяха други ок, но тук парите се дават за електробуси!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1543 on: 17.12.2019, 19:17:23 »
По улиците на ВЕЦ Симеоново или Кръстова вада могат ли да се движат електроавтобуси по-големи от тези Карлсони?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1544 on: 17.12.2019, 19:31:00 »
Ама не мога да разбера някои хора тук. Нали се спомена, че по тази програма може да се кандидатства само за електробуси? За какви метанови автобуси бълнувате и сънувате и навлизате в излишни спорове?? Технологията с електробусите не била добре развита- да бе, а другите държави и градове са по-глупави от нас и за това кандидатстват по програми и закупуват, както къси така и съчленени електробуси и то не по жалки бройки като нас по 20, по 30 ами със сериозни поръчки от 50-100 електробуса! Като пример във Варшава се движат съчленени електрически солариси точно такива, какъвто тестваха във Варна, а за къси примери бол. Като ни се е отдала възможност за обновяване на автопарка, защо да не се възползваме? А това дали метанов или електрически автобус да се вземe, тук не важи! Имаш избор за електрически не за каквото ти е кеф. Ако обстоятелствата бяха други ок, но тук парите се дават за електробуси!
Звучи добре, но ги няма доказателствата. Кой казва, че Варшава не са направили грандиозна грешка като са заложили на толкова много електробуси? Външният човек ще види едно, но трябва да се видят нещата и отвътре. Нашият опит показва, че в нашите условия електробусите не се справят по най-добрия начин и по отношение на издържливостта на батериите, но и по отношение на цялостно ограниченият им ресурс - батериите ще изчерпят ресурса си около и след малко повече от 10 години, когато се предполага, че ще се налага и основен ремонт на каросерията, които два фактора събрани заедно правят продължаването на експлоатацията на тези електробуси крайно икономически неизгодно.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1545 on: 17.12.2019, 19:42:51 »
Едва ли има аспект от темата, който да не сме коментирали ! Ще ми е интересно някой запознат с изискванията за участие в тази програма да ни осведоми истина ли е това, че по нея могат да се закупят само електробуси или може да се кандидатства и за други електрически возила ?

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 711
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1546 on: 17.12.2019, 19:44:41 »
Ама не мога да разбера някои хора тук. Нали се спомена, че по тази програма може да се кандидатства само за електробуси? За какви метанови автобуси бълнувате и сънувате и навлизате в излишни спорове?? Технологията с електробусите не била добре развита- да бе, а другите държави и градове са по-глупави от нас и за това кандидатстват по програми и закупуват, както къси така и съчленени електробуси и то не по жалки бройки като нас по 20, по 30 ами със сериозни поръчки от 50-100 електробуса! Като пример във Варшава се движат съчленени електрически солариси точно такива, какъвто тестваха във Варна, а за къси примери бол. Като ни се е отдала възможност за обновяване на автопарка, защо да не се възползваме? А това дали метанов или електрически автобус да се вземe, тук не важи! Имаш избор за електрически не за каквото ти е кеф. Ако обстоятелствата бяха други ок, но тук парите се дават за електробуси!
Хайде да коментираме реални неща, не по спомен или "Дочуто в София". За каква програма говориш? Може би за теб думата "програма" е равнозначно на европейски проект по някоя оперативна програма?
1. До колкото аз съм запознат, няма конкретен проект / позиция по ОП "Околна среда", за закупуване на електробуси.
2. Програмата може да е просто политически акт на Столичната община, с която се казва, че се борим с мръсния въздух, като се купят електробуси, именно таква е май тази "програма".
3. В случай, че е просто проект, с който да се кандидатства за финансиране от кохезионните фондове, то този проект винаги може да бъде заменен от друг, който реално да е полезен в дългосрочен план. Пак по ОП "Околна среда" се закупиха 126 бр. MAN Lion`s city през 2016г.

Offline pesho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1097
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1547 on: 17.12.2019, 21:34:15 »
Ако тези електробуси се купуват по програмата както е в цялата страна значи може само електрически превозни средства. Може да се купят тролейбуси, но само с батерия или без. Дизелов агрегат не дават. Другото допустимо са електробуси и трамваи. Има право да се ремонтират жици или релсов път, че даже и нови линии да се строят. Целият проект трябва да завърши през 2023 година.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1548 on: 17.12.2019, 21:35:22 »
Парите по програмата са за подобряане на качеството на въздуха в градовете. Приемерно по нея можеха да газифицират махалите и крайните квартали на големите градове. Голяма част от парите трябваше да отидат за рехабилитация на ТЕЦ Марица Изток 2 (прибл. 100 млн). Тя е на половина рехабилитирана и ще се наложи да се затварят блокове след година две. За енергийната сигурност не е фатално тъй като продължаваме със свръх производството но електроенергията ще поскъпне много. Можеше да се реши проблема с ТЕЦ Република (30 млн. лв) , ТЕЦ Сливен (20-30 млн.) . Всичко това изисква огромен експертен потенциал и много труд. Такъв потенциал в държвната и общинска администрация няма. За да не се загубят средставата е по-лесно  да се купят някакви возила от вносители на китайска и турска техника с крайно съмнителен ефект, няма проблем да бъдат влакове, трамваи и тролейбуси там са реномирани производители, които не се занимават с тъпотии и политика. Просто няма келепир.
The Grand Tour

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1549 on: 17.12.2019, 21:56:40 »
Ама не мога да разбера някои хора тук. Нали се спомена, че по тази програма може да се кандидатства само за електробуси? За какви метанови автобуси бълнувате и сънувате и навлизате в излишни спорове?? Технологията с електробусите не била добре развита- да бе, а другите държави и градове са по-глупави от нас и за това кандидатстват по програми и закупуват, както къси така и съчленени електробуси и то не по жалки бройки като нас по 20, по 30 ами със сериозни поръчки от 50-100 електробуса! Като пример във Варшава се движат съчленени електрически солариси точно такива, какъвто тестваха във Варна, а за къси примери бол. Като ни се е отдала възможност за обновяване на автопарка, защо да не се възползваме? А това дали метанов или електрически автобус да се вземe, тук не важи! Имаш избор за електрически не за каквото ти е кеф. Ако обстоятелствата бяха други ок, но тук парите се дават за електробуси!
Хайде да коментираме реални неща, не по спомен или "Дочуто в София". За каква програма говориш? Може би за теб думата "програма" е равнозначно на европейски проект по някоя оперативна програма?
1. До колкото аз съм запознат, няма конкретен проект / позиция по ОП "Околна среда", за закупуване на електробуси.
2. Програмата може да е просто политически акт на Столичната община, с която се казва, че се борим с мръсния въздух, като се купят електробуси, именно таква е май тази "програма".
3. В случай, че е просто проект, с който да се кандидатства за финансиране от кохезионните фондове, то този проект винаги може да бъде заменен от друг, който реално да е полезен в дългосрочен план. Пак по ОП "Околна среда" се закупиха 126 бр. MAN Lion`s city през 2016г.
ОП “Околна среда” 2014-2020г е програмата. Не само Столична община участва в нея, а и други провинционални градове и е коментирано, това че програмата позволява само електрически возила!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1550 on: 17.12.2019, 23:59:49 »
Малко да ви вкарам в релси какво може и какво не може с пари по тази програма - някак си по градивна да бъде дискусията:
С едно кликване в системата за европейски програми - ИСУН 2020 се открива следната информация:

Програма: Околна среда
Приоритетна ос: „Подобряване качеството на атмосферния въздух“
Процедура: "Мерки за адресиране на транспорта като източник на замърсяване на атмосферния въздух"
Цел на процедурата: Целта на процедурата е да допринесе за подобряване качеството на атмосферния въздух посредством намаляване нивата на фини прахови частици (ФПЧ10) и азотни оксиди (NOx) за достигане на утвърдените норми в атмосферния въздух чрез адресиране на транспорта като източник на замърсяване. В рамките на процедурата ще се подпомогне закупуването и доставката на нови съвременни електрически транспортни средства (подвижен състав) на обществения транспорт, което ще доведе до намаляване на вредните емисии във въздуха, намаляване на шума и вибрациите и значително спестяване на енергия.

Та, с оглед на гореизложеното,
по-смислено е парите за 6 метровите въшки да се вложат в покупката на 10 съчленени електробуса с пантограф или 11 съчленени тролейбуса с батерия. Те да отидат в Столичен електротранспорт. С тях да се обслужва линия 604. Останалите 3 коли остават в Автотранспорта, но да се обслужват със съчленени газови автобуси. Да се коригира преди доставката тротоара на завоя на Гешов и локалното на Цар Борис ІІІ. Освободените 13 броя 12 метрови газови автобуси, заедно с газовите Тедоми, да се пуснат като довозващи линии из панелните квартали с по-широки улици - Люлин, Овча Купел, Слатина...
22-та броя 9 метрови електробуси могат да бъдат за други нови довозващи линии в квартали, които улиците са по-тесни и с остри завои, както и из центъра - по Гурко, Солунска...

Остава обаче един въпрос, за който няма европрограма - кой ще кара тези превозни средства?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1551 on: 18.12.2019, 00:55:21 »
На 604 не е ли твърде голям участъкът без КМ? За тролейбуси с батерии по-подходящи според мен са 74, 78, 310 и 384, може би също 84, 184 и 309.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1552 on: 18.12.2019, 01:00:10 »
Електрическите превозни средства трябва да се насочат към кварталите с най-високи нива на замърсяване за да се спре със спекулациите, че градския транспорт е от основните замърсители на въздуха ! Това, че ние знаем, че това не е вярно не е достатъчно!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1553 on: 18.12.2019, 09:26:13 »
Освободените 13 броя 12 метрови газови автобуси, заедно с газовите Тедоми, да се пуснат като довозващи линии из панелните квартали с по-широки улици - Люлин, Овча Купел, Слатина...
Да се ползват преди всичко за бракуване на по-стари автобуси, които не отговарят на последните екостандарти, защото всички знаем, че има такива, а въпросът за довозващите линии е обект на съвсем друга дискусия.
« Last Edit: 18.12.2019, 09:30:34 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1554 on: 18.12.2019, 10:01:49 »
На 604 не е ли твърде голям участъкът без КМ? За тролейбуси с батерии по-подходящи според мен са 74, 78, 310 и 384, може би също 84, 184 и 309.
Да, така е. Тогава остава вариантът със съчленени електробуси с пантографи. Много е важно какъв вариант на батерия тогава да се избере.
Идеята ми е да се заменят соло автобуси със съчленени електробуси. Двете линии, по които има смисъл да се движат такива са 604 и 404. Затова предложих 604 като по-натоварена от другата.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1555 on: 18.12.2019, 10:29:52 »
Наскоро гледах такива се използват в Прага:

&t

Като недостатък единствено виждам че ще трябва да стоят на спирките по 20тина секунди за да дигат/свалият пантографите. Иначе тия солариси са много красиви и ще е супер ако се сдобием с такива, вместо някви китайски ...

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1556 on: 18.12.2019, 10:49:15 »
За да е възможна употребата на такива съчленени тролейбуси с батерия, е необходимо минимум 50 % от времетраенето на един курс да е с контактна мрежа. В Прага е така.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1557 on: 18.12.2019, 10:51:59 »
В Прага го правят с дозареждане на крайните спирки, тъй като само 15% от трасето на маршрута е с КМ. Ако и при нас се предвиди време за зареждане на крайните спирки могат и 84, 184 и 309 да минат на тролейбуси с батерии.

Offline nivanov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 97
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1558 on: 18.12.2019, 11:13:42 »
Аз си мисля че такива електро-тролейбуси могат да се имплементират по 204. И двете крайни спирки имат КМ, а от 18 км в посока малко над 6 км са със контактна мрежа.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1559 on: 18.12.2019, 11:19:03 »
Има ли възможност Люлин да се обслужва от големи електробуси, а Овча купел, Ман.ливади, Витоша, където улиците са тесни, от малките Карлсони?
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing