Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
92 (84.4%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
17 (15.6%)

Total Members Voted: 109

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 193926 times)

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1680 on: 27.05.2020, 14:24:22 »
Въпреки че съм съгласен с Благун, искам да добавя към изказването на Иво нещо. Сега като спомена за поръчкови превозни средства правни специално за някой град се сетих за нашите Песи. Всъщност, колкото и странно да изглежда, те са правени по поръчка само за София. Като се замислим и доста големи изменения са им нанесли. Талигити са специални за нашето междурелсие, кошът е стеснен за българските условия от 2300 на 2250мм и на последно място, пантографът е преместен на първа секция, предвид, че при 5 секционните трамваи се слага на 3та. Така че ако плащаме достатъчно ще изпълнят, каквото искаме. Но от сега съм почти сигурен, че Хигер ще спечелят, защото условията в поръчката са почти 1:1 с тези на доставените ни вече автобуси.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2596
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1681 on: 27.05.2020, 15:26:08 »
Предполагам ако спечелят не пречи да си поръчаме стандартния дизайн за градски автобус да ни направят.
Да бе, ако спечелят Мерседес, можем да им поръчаме дизайн на Москвич да направят! Това да не ти е работилницата на Красно село? Автобусите са такива, каквито са ги направили дизайнерите на съответния производител. Поръчват се само екстри и оборудване.

Попринцип си прав, но има примери за поръчки автобуси, трамваи, тролеи които са правени специално и ги има в един-единствен град поръчвани по техни параметри. Но за такава малка бройка много ясно че няма да се занимават ако нямат каросерия като на стандартен градски автобус.
Щеше да е така, ако участваше фирма, която канидатства със своя модел и инсталация на Алстом. В случая обаче Алстом кандидатстват сами за себе си, а те не са известни като производител на автобуси по принцип, така че няма от къде да ни я измъдрят тая каросерия...

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3433
  • TM 303
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1682 on: 27.05.2020, 15:27:23 »
По принцип при релсовите превозни средства е нормално да има доста повече поле за индивидуализации спрямо изискванията на съответния поръчител, отколкото при стандартен автобус или електробус. Пък и точно в случая с Песа "подобренията" са направени колкото да изпълнят поръчката и съответните страни по договора да се радват на приходи - не виждам с какво "подобренията" са решили проблема с колоосите и т.н.
Иначе по темата аз лично симпатизирам на първо място на Алстом и на второ място на Соларис, но защо ли нещо ми подсказва, че ще поръчаме поредните китайски "шедьоври".
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1683 on: 27.05.2020, 15:34:20 »
Този на алтстом сигурно щее най-удобен за шофьорите и пътниците. Шофьора е отделен от пътниците в кабина, без никой да му закрива видимостта и да му виси на главата, за пътниците пък 1-вата врата не е половинка и калниците не пречат на 2 реда седалки да гледат назад, също и при завой предницата и задницата не се изнасят. Но е много нестандартен, много е дълга базата между мостовете, като цяло мен не ме кефи като дизайн. Солариса и китайските поне са си стандартни градски автобуси. По-добре нещо стандартно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15983
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1684 on: 28.05.2020, 08:07:29 »
Обикновено промените се свеждат до нови външни панели, макар и визуално превозните средства да изглеждат различно.... А както ти четем писанията, ти искаш целия скелет на превозното средство да измениш, с други пропорции, междуосови разстояние, разположение на кабина, водач, двигатрли/батерии...
« Last Edit: 28.05.2020, 18:55:13 by difian »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1685 on: 28.05.2020, 09:24:45 »
Честно казано Хигерите въобще не са лоши като комфорт, макар и да са малко сдялани. Веднъж се качих за няколко спирки от любопитство. Изключително тихи са, меко возят, салона е много приятен. Дори прозорците са им са със стъклопакет, голяма рядкост при градски автобус. Имат и цветен дисплей срещу 2-ра врата.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1253
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1686 on: 29.06.2020, 23:59:29 »
Eто холандските електробуси до тяхната аерогара  :)


Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 486
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1687 on: 05.07.2020, 22:21:41 »
В обобщение от другата тема:
За обособена позиция 1:
30 електробуса 5.5 - 7.5м и 15 зарядни
- Karsan
- Jiangsu Alfabus

За обособена позиция 2:
22 електробуса 7.6 - 9.6м и 11 зарядни
- Karsan
- Jiangsu Alfabus
- Yutong

Karsan Jest Electric


Karsan Atak Electric


Alfabus имат налични два модела в сайта им - Ecity L12 и Ecity L8

Ecity L8


При Yutong най-малкият модел е Е10, нa база на новият им U12.

E10


U12



Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1688 on: 05.07.2020, 22:35:09 »
Тъпотия...в завадащата се финансова криза да дадат толкова много пари за такива малки и неудобни автобусчета.

Много по-евтино и ефективно ще е да купят например Исузо-та дизел като тези във Враца и Пловдив, те са 9 метра. И са удобни, нископодови, имат много добър климатик и са много по-евтини. Ще вършат повече работа от Карсана, който има само 10 седалки. На такива съм се возил в Пловдив и като за бюджетен евтин автобус според мен са доста добре направени. При почти 40 градуса навън вътре на климатик беше доста хладно. Дизела е Евро 6 къминс и почти не замърсява. Много по-добре това за такива довозващи вътрешни линии, ще могат да се ползват и за доста други по-слаби линии, за разлика от Карсана с 10-те седалки. С парите които ще дадат за 5 метрови електрически коли могат да купят сигурно поне 3 пъти повече 9 метрови такива автобусчета Исузу Ситибус, както и да останат пари за още съчленени МАН-ове с които да сменят още Конекта.

https://isubus.bg/isuzu-citibus/
« Last Edit: 05.07.2020, 22:41:50 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mgt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 486
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1689 on: 05.07.2020, 23:02:34 »
Програмата е само за електрически подвижен състав. И въпреки това почти 28 млн. лв. за ел. маршрутки?
Това са 22 съчленени тролейбуса Шкода, 12 Песи или 45 съчленени газови Мана. Всичките имащи доста по-голям превозен капацитет.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1178
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1690 on: 05.07.2020, 23:09:27 »
С тия кандидати жална ни майка. Да не се изказвам като специалист, но предвид досегашната репутация на тези марки, едва ли очакваме нещо добро. Това "Ютонг U12" е най-грозното нещо, което съм виждал наскоро.
Трудно ми е да си обясня как 50 парника са по-нужни на София от 12 трамвая.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1691 on: 05.07.2020, 23:39:42 »
Ами...ако ЕС дава парите и са улави да си дадат парите на вятъра за това нещо, особено на страна извън общността, тогава нека ги взимаме. Да дават пари и работа на страна извън общността по време на задаваща се криза. Ако друг ще плаща и не ни бърка в джоба, нека ги дават. И все пак, защо не пробват тогава да поръчат за тия пари дето дават, за колкото стигнат парите електрически вариант на газовите ни съчленени МАН-ове. Пак ще е в пъти по-ефективно, и ще работят заедно с газовите по силните линии, вместо да пускат и стари Конекта. Според мен електрически автобус си струва цената ако е голям съчленен например, или поне 12 метра. Ама за 5 метров дето ще вози 10 човека толкова пари е абсурд.

Тоя Ютонг на снимките верно е много грозен. Прецакали са едно от хубавите неща на тези автобуси, именно дизайна. Досегашните ако не друго, поне са симпатични на дизайн  :)
« Last Edit: 05.07.2020, 23:41:42 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 829
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1692 on: 05.07.2020, 23:41:00 »
Пак се изказвате неподготвени. Парите за ел. бусовете са от ЕС и са подарък. Варно, че с тези пари можеше да се закупят не 25 песи ами поне 40 песи и да се ремонтират трасетата на трамваите, но реалността е друга. Тези миди бусове с размер до 7,5 метра са изцяло за довозващ транспорт. Вярно е, че са адски малки за София. Другите до 9 метра ще заменят 12 метрови автобуси някъде. За малко пари искат много бройки и се получава нищо. Няма ги Сор или Соларис. Чудя се, защо не се заложи само на 10 метрови елетрици, които ще може да превозват поне 60 човека...
Jiangsu Alfabus ще достави три електробуса на Велико Търново за около 200 000 лева бройката.
« Last Edit: 05.07.2020, 23:49:09 by pesho »
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1693 on: 05.07.2020, 23:42:14 »
То се е видяло, че от тези маршрутки няма да може да се отървем, въпреки че наистина ако се бяха купили къси трамваи, както предлагаха СС, или пък още някой тролей, защото сега с 30 тролея бракуваме 37, щеше да е по-добре многократно. Но е ясно вече от километри, че тази поръчка ще се изпълни, каквото и да става. Та се надявам поне за 9 метровите да вземат Ютонг, защото има две двойни врати за разлика от атака на карсан. За пътниците това със сигурност ще е по-добре. Друго не мога да се изкажа, защото ще засегна нечии виждания относно електрическите автобуси, а да не говорим и за тяхните "реномирани" производители.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4219
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1694 on: 05.07.2020, 23:45:54 »
Ако друг ще плаща и не ни бърка в джоба, нека ги дават.
Иво, за тези глупави маршрутки бъркат и в нашите и в джобовете на всички европейски граждани. Затова немци и холандци ни мразят, защото с парите от техните данъци се финансира корупцията в България. Целта сега е да се напълнят джобовете на наш човек, който внася Карсан. Как мислиш се пълнят нощни шкафчета с пачки по 500 евро?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13432
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1695 on: 05.07.2020, 23:52:20 »
Ами ако дават 28 милиона лева, могат да поръчат поне 25 съчленени електрически МАН-а, същите като газовите ни с всички екстри. В пъти по-добре. И не са вързани за ККМ като тролеите, и експоатацията и цената на пробега им е 2 пъти по-евтина от на тролея, и ще заместят Конектата по 88, 76, 213, 305 и др. където в момента работят по няколко стари и нещата се връзват таман.

Общината по друга програма или от бюджета си да купи 9-метрови дизелови, не са чак толкова скъпи за довозващи линии. Така е много по-ефективно. Няма смисъл да се дадат милиони за автобус, който ще вози 10 човека.

Отделно за тия пари може да се купят 10-тина ТМ за нормално междурелсие за 20-ката и 22, и там да има нещо нископодово и модерно. Ама пак казвам, ако ЕС са улави и парите ги нямат за нищо, нека ги хвърлят на вятъра за глупости и да дават хляб и пари на 3-ти страни, вместо на собствените си граждани. Ако зависеше от мен за такова нещо не бих отпуснал пари безвъзмездно, щях да поставя поне някакви условия за ефективност, а за екология да приема и дизел евро 6. Ама явно тия дето отпускат парите в ЕП имат образование на ниво 4-ти клас щом биха финансирали това.


Quote
Иво, за тези глупави маршрутки бъркат и в нашите и в джобовете на всички европейски граждани. Затова немци и холандци ни мразят, защото с парите от техните данъци се финансира корупцията в България. Целта сега е да се напълнят джобовете на наш човек, който внася Карсан. Как мислиш се пълнят нощни шкафчета с пачки по 500 евро?

ЕДИТ: пуснал си това докато пиша. И така да е, малко или много трябва да се интересуват с общите пари какво се купува. Ако аз финансирам нещо такова за толкова пари, най-малкото ще се поинтересувам дали се купува нещо смислено. А то става така че "ето има едни пари за харчене, купувайте ел.автобуси, каквито искате, независимо дали е ефективно или не" Аз не казвам че Карсанчето е лошо, все пак по него са се трудили проектанти, дизайнери,вложени са технологии, а че при дефицит на шофьори и пари такава покупка е неефективна, защото с нещо много скъпо ще возиш 10 човека. Това е крайно неефективно, а не че самото автобусче е лошо.
« Last Edit: 05.07.2020, 23:59:16 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 578
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1696 on: 06.07.2020, 14:42:54 »

Много по-евтино и ефективно ще е да купят например Исузо-та дизел като тези във Враца и Пловдив, те са 9 метра. И са удобни, нископодови, имат много добър климатик и са много по-евтини. Ще вършат повече работа от Карсана, който има само 10 седалки. На такива съм се возил в Пловдив и като за бюджетен евтин автобус според мен са доста добре направени. При почти 40 градуса навън вътре на климатик беше доста хладно. Дизела е Евро 6 къминс и почти не замърсява. Много по-добре това за такива довозващи вътрешни линии, ще могат да се ползват и за доста други по-слаби линии, за разлика от Карсана с 10-те седалки. С парите които ще дадат за 5 метрови електрически коли могат да купят сигурно поне 3 пъти повече 9 метрови такива автобусчета Исузу Ситибус, както и да останат пари за още съчленени МАН-ове с които да сменят още Конекта.

https://isubus.bg/isuzu-citibus/
Тези 9-метрови боклуци, които се движат в Пловдив са подигравка с града и жителите му. Пловдив е изключително гъстонаселен и автомафиотите купиха това, защото общината по времето на Тотев им го позволи чрез скапаните договори и защото са евтини. Именно неадекватния обществен транспорт доведе до там малко хора да не разчитат на него и все повече да се возят сами в автомобилите си.
Иначе да, тези недоразумения нямат място в София. По-добре да се купят нормални, 12 - метрови автобуси.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18562
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1697 on: 06.07.2020, 15:42:19 »
9 метрови електрички са изключително подходящи за линии като 101, 28, 103, 93 и други, макар че за тях май стават и по-малкиите. Идеята на тези автобуси я знаете - да се пусне превоз в места, където улиците не позволява движение на нормални автобуси. Надявам се това да се осъществи и маршрутите да са по-дълги от  един километър в посока. Има страшно много места където могат да се пуснат тези електрички, вкл. и в центъа.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1698 on: 06.07.2020, 16:22:02 »
За сега са дали заявка да обслужват Овча купел и Люлин, все места с достатъчно широки улици.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2452
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1699 on: 06.07.2020, 16:36:16 »
9 метрови електрички са изключително подходящи за линии като 101, 28, 103, 93 и други, макар че за тях май стават и по-малкиите. Идеята на тези автобуси я знаете - да се пусне превоз в места, където улиците не позволява движение на нормални автобуси. Надявам се това да се осъществи и маршрутите да са по-дълги от  един километър в посока. Има страшно много места където могат да се пуснат тези електрички, вкл. и в центъа.

Това е така, има къде да се пуснат. Но защо се купуват преди изобщо да се изясни въпроса къде ще се пускат? Не е ли по-разумно първо да се избистрят маршрутите, да се изчислят пътникопотоците и тогава да се трошат пари за малки автобусчета? Малкият автобус няма как да се разшири ако не стига, докато големия винаги може да пътува и полупразен, даже и на известна загуба.

За центъра не ми се мисли как ще ги пускат. Всички имаме спомени от маршрутките и пътуването "като стриди в маршрутките". Защо да го възраждаме този първобитен начин на пътуване из центъра отново?
« Last Edit: 06.07.2020, 16:38:48 by fafan »