Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
96 (83.5%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
19 (16.5%)

Total Members Voted: 115

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 217582 times)

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1500 on: 13.09.2019, 11:13:17 »
Поне няма да са толкова нахални, защото ще имат разписание и спирки, така че по-добре тези маршрутки, отколкото това което имаме сега.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2755
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1501 on: 16.09.2019, 21:45:20 »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1502 on: 17.09.2019, 16:13:04 »
Не става ясно с какъв двигател е! Имам подозрението, че е с ПТД! Ако е с ПТД смятай, че КПД-то му е доста по-ниско отколкото на сегашните. Не става ясно дали ако е с КПД дали е с тиристорно управление или са си сложили някое контакторче с резисторчета, които хабят енергийка за да топлят околната среда.
От коя година е статията? Ако е от 90-те може и да са си купили били някое Сименс управление за асинхронен двиагател - ама много гадане пада, а не ми е позната вангенската материя....
Иначер това ДСО "Транспортно машиностроене" ми кърти на Бай Тодорова време, когато се обазалагам за пари, че ще е с ПТД! В социалистическия блок се смятаще, че асинхронния двигател е почти неуправляем. Имаше разни честотни задвижвания, но те са били с такова изпълнение, че по-скоро са ставали за лабораторни упражнения в МЕИ-тата, отколкото да вършат практическа работа.
А защо е лошо с ПТД? Ами защото само методът с ШИМ (Широчинно-импулсна модулация) посредством тиристорни или транзисторни схеми е свързан с някакви съвременни престави за гъвкаво управление без енергозагуби. И това минаваше за връх на сладоледа, който се наложи много в края на 80-те....
« Last Edit: 17.09.2019, 16:18:55 by ooleg »

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2924
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1503 on: 17.09.2019, 16:16:51 »
От коя година е статията?
1982г.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1504 on: 17.09.2019, 16:21:08 »
От коя година е статията?
1982г.
Много никакво време за да познае човек. Твърде рано за да очакваш нещо като тиристорно управление, обаче все пак като за Пловдивския панаир, може да са напавили някоя и друга иновация с идеята да го продадат на японците...
Ама 90% е с ПТД според мен.
*********

И едно въпросче!
Онзи ден се возих на 67 на бял Ютонг с надпис "Нулеви емисии" демек електробус! Забелязах, че си ги пробраха по обяд и изкараха от оранжевите Ютонзи. Някой има ли който да сподели впечатления от тях по софийските линии и особено по 67, която е с хубава денивилиция от около 600 м. н.в. при Семинарията (не съм я гледал на телефона, просто приеам, че е с около 50 м. по-високо отколкото при халите) до 830 м. н.в. колкото съм гледал с телефона, че е обръщалото на 67.
В оня ден , когато пътувах не беше много горещо и нямаше пуснат климатик. Т.е. приемам, че не са хабили през септември никаква енергия за охлаждане/топлене и впечатленията са от чиста транспортна задача при идеални условия.
« Last Edit: 17.09.2019, 16:27:09 by ooleg »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3108
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1505 on: 18.09.2019, 08:33:49 »
..., може да са напавили някоя и друга иновация с идеята да го продадат на японците...

Вицовете не са ли в друга тема, че и даже в друг раздел на форума !  :crazy:

Любопитно ми е колко е изхарчил нагоре и какво е възстановил на обратно !  :rolleyes:

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1506 on: 21.09.2019, 22:26:04 »
Утре има демонстрация на електрически автобуси, някой да знае нещо повече? Като към колко часа ще е?

Offline Pesho1991

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1507 on: 21.09.2019, 22:37:10 »
Утре има демонстрация на електрически автобуси, някой да знае нещо повече? Като към колко часа ще е?

А къде ще е?

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1508 on: 22.09.2019, 09:27:20 »
Демонстрация?!
Какво ще демонстрират на демонстрацията?! То си работи, докато има заряд! Въпроса е,  колко заряд има в рамките на един работен ден. От това, което наблюдавам по 67 с белите електрически Ютонзи ги държат на работа колкото е смяната на шофьора и за след това идват оранжевите.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16021
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1509 on: 22.09.2019, 12:43:32 »
В предизборна кампания сме и старите управляващи впрягат всичките си провали, за да се промотират пред плебса... ;)

Вероятно всичко щв в замаскирано като мнимо отбелязване на световния 22-ри септември (ден без автомобили)....

Още за евтиния PR на герберите, будещо смях и недоумение: По-бърза и по-зелена: Как София отговори на транспортното и еко предизвикателство
« Last Edit: 22.09.2019, 12:53:05 by difian »

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1510 on: 23.09.2019, 10:09:43 »
Много постно!
Какъв парадокс, само преди няколко дни чаках в уж екологично превозно електробусово ютонгче 10 минути в задръстване, да минем умния светфар на двуетажното кръстовище на Симеоновско и околовръстното където вместо нови дървета има нови кооперации.
Иначе съм питал и други хора и не съм видял някой, сигурен в ефекта на бутона за пешеходец на светофарите. Не си личи да влияе някак.

Изпратено от моят Moto C с помощта на Tapatalk

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2755
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1511 on: 23.09.2019, 14:25:19 »
Много никакво време за да познае човек. Твърде рано за да очакваш нещо като тиристорно управление, обаче все пак като за Пловдивския панаир, може да са напавили някоя и друга иновация с идеята да го продадат на японците...
Ама 90% е с ПТД според мен.

Няколко месеца след първата статия излиза втора, обзорна. Резултатите били добри, но никой не иска да го произвежда.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1512 on: 24.09.2019, 10:04:38 »
Със сигурност за целите, които изброяват е бил подходящ, но със сигурност крайният резултат пасва на соц. действителността. Няма предприятие, което да си даде зор да прави нещо екзотично. Впрочем и тролейбуси никое не започна да прави дето да няма толкова високи технически изисквания като се има предвид нивото на ЗИУ от тези години.
И сега е лошо щото пазарните комисионни на производителите карат кметовете да надценяват технологията и да я представят за панацея на електората.
За мен технологията във вида електробус съвместим с тролейбусна мрежа е решение в София и Варна.
От наблюденията си на 67 в час пик дори да имаше заряда станция не би имало време за зареждане поради натрупване на закъснение и липса на престой. Но ако беше изградена мрежата от Цариградско по ГМ Димитров и тя да бъде продължена по Симеоновско до окончателното то би имало възможност за зареждане в час пик при киснене по задръствания и пъплене в трафика. Другия вариант е да кисне един електробус в резерва и шофьорът да го сменя като оставя своя. Но заслужава ли си неудобството, когато оставяш без надзор техника по обръщалата.
Изпратено от моят DRA-L21 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 24.09.2019, 10:18:08 by ooleg »

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2656
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1513 on: 24.09.2019, 17:26:53 »
Както ни е известно, през соца е било разпределено коя държава какво ще произвежда и другото е било по-скоро изключение. Така, че не знам за какви тролейбуси, които е можело да произведем се говори. С оглед на качествата на родната трамвайна продукция, тролейбусите едва ли щяха да са нещо по-различно, еле пък на по-високо ниво от ЗиУ  :laugh:

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3428
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1514 on: 24.09.2019, 17:40:37 »
То това си беше обща практика. Да се създаде усещането за нещо много голямо, което аха-аха да се излюпи, обаче една малка мушичка му се е изпречила и го е провалила.
На тоя принцип сега пък се печелят избори. Всеки момент някой ни оправя и извднъж някой лош го проваля просто като изразява критика.
Факт е, че никой не пита мислещите хора, а само калинките поставени на някаква държавна чиновническа мелачка.

Offline georgi64

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1515 on: 18.10.2019, 00:27:13 »
Пристигнаха първите ултракондензаторни китайци  :)

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3681
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1516 on: 18.10.2019, 00:30:49 »
"Изолирани" са в отделна тема ;)

Списък на подвижния състав в София
Забравете провалите,
запомнете уроците.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1517 on: 05.11.2019, 10:49:14 »
Ето цветна снимка на електробуса, представен през 1981 г. на Пловдивския панаир...:

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3394
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1518 on: 19.11.2019, 15:20:25 »
От протокола от днес:

- 30 бр. с дължина 5.5 - 7.5м и зарядните станции към тях за 12,5 млн лв без ДДС

Участник 2 - КОНСОРЦИУМ КАРСАН-БУЛАВТО (Karsan)
Участник 3 - "АЙ ТРЪКС" ЕАД (Iveko)
Участник 4 - КОНСОРЦИУМ ЕКСЕЛОР-ЕЛБУС (Nanjing Golden Dragon Bus)

- 22 бр. с дължина 7.6 - 9.6м и зарядните станции към тях за 15,1 млн лв без ДДС

Участник 1 - "БЪЛГАРСКА АВТОМОБИЛНА ИНДУСТРИЯ" ЕАД  (Yutong)
Участник 2 - КОНСОРЦИУМ КАРСАН-БУЛАВТО (Karsan)

Online kakato10

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 24
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1519 on: 19.11.2019, 15:58:42 »
А Участник 1 в "30 бр. с дължина 5.5 - 7.5м и зарядните станции към тях за 12,5 млн лв без ДДС" няма ли?

Също така това класиране ли е или просто отваряне на подадените оферти?