Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
86 (83.5%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
17 (16.5%)

Total Members Voted: 103

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 172023 times)

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 274
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1520 on: 19.11.2019, 18:59:49 »
kaka, един участник може да участва в една или няколко обособени позиции. От написаното се разбира че участник 1 е подал документи само за втората позиция.

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1521 on: 19.11.2019, 19:20:41 »
А Участник 1 в "30 бр. с дължина 5.5 - 7.5м и зарядните станции към тях за 12,5 млн лв без ДДС" няма ли?

Също така това класиране ли е или просто отваряне на подадените оферти?
Това трябва да е отварянето. Иначе 1ва оферта е Yutong, но понеже няма автобуси в този диапазон се започва от 2ри участник. Това е така, защото обществената поръчка е обща, но с две позиции, съответно не се разделят на две части участниците, а участват на обща основа и ако нямаш автобуси за първа позиция, то просто не те вписват.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6052
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1522 on: 19.11.2019, 21:29:58 »
За първата позиция виждаме две фирми на един собственик като видно втората участва с модел, който е тотално недопустим за участие. Аз не знам да има нископодово Ивеко Дейли. Китайците пък са тотално случайни. Знаем как се печелят обществените поръчки за превозни средства у нас. Та за малките електробракми явно че Карсан ще спечели, а участието на Ивеко е направо смешно - колкото да има конкуренция и да няма възможност възложителя да прекрати поръчката защото само един е участвал (този, за когото е писана тя).
По втората позиция ми е интересно дали Григор Ганчев ще обжалва избора на Карсан.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1523 on: 19.11.2019, 21:58:16 »
Има едни чешки доработки на Ивеко Дейли с частично нисък под, включително с електрозадвижване. Това само за протокола, а и това са каросерийни работилници, които ги продават под собствените си брандове и едва ли ще видим някога такива у нас. Така или иначе отдавна беше известно какви ще са - Карсан за малките и Ютонг за по-дългите...
« Last Edit: 19.11.2019, 22:03:27 by bagercho »

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1524 on: 19.11.2019, 22:11:36 »
А защо никой не споменава участник номер 4. Аз за пръв път чувам тази фирма. Някой знае ли дали са се явявали на търгове преди? Имат ли сайт, който да не е трагичен като този на Higer  и тн. и тн.?

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1135
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1525 on: 19.11.2019, 22:42:52 »
Точно 10 секунди в търсачката
Изглежда изумително.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1526 on: 19.11.2019, 22:48:26 »
Golden Dragon си е един от големите китайски производители. Явно покрай големия залък с китайските автобуси се е намерил някой, който и тях да ги внася. Холандският проект Ebusco ги продава под собствената им марка.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4133
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1527 on: 20.11.2019, 10:41:30 »
Първият модел на Ebusco е обща разработка с Golden Dragon, не просто ребранд на готов китайски автобус. Каросерията само е на Golden Dragon. По-късните модели на Ebusco използват други каросерии.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6052
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1528 on: 23.11.2019, 23:38:58 »
Срокът за подаване на оферти в поръчката за 30-те електротаралясника на Столичен електротранспорт е удължен до 6-ти декември. Освен това съобщение, е публикувана нова порция отговори на въпроси на заинтересувани лица. Първият въпрос е много готин - от Голдън Драгон бус питат дали са им получили офертата.  :laugh:
Явно тези ще са вторите, които ще осигурят "конкуренцията", за да отпадне възможността за прекратяване на процедурата защото е участвал само един.
Та предричам - участници - Хигер и Златния дракон.  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3338
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1529 on: 17.12.2019, 11:47:42 »
Quote
Прекратявам открита процедура с предмет: "ДОСТАВКА НА НОВИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ ЕДИНИЧНИ АВТОБУСИ И ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ КЪМ ТЯХ ПО ДВЕ ОБОСОБЕНИ ПОЗИЦИИ", КАКТО СЛЕДВА:
Обособена позиция №1: ДОСТАВКА НА 30 БРОЯ НОВИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОБУСИ С ДЪЛЖИНА ОТ 5.5-7.5 М. И ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ КЪМ ТЯХ;
Обособена позиция №2: ДОСТАВКА НА 22 БОРЯ НОВИ ЕЛЕКТРИЧЕСКИ АВТОБУСИ С ДЪЛЖИНА ОТ 7.6-9.6 М. И ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБОРУДВАНЕ КЪМ ТЯХ"

 :arrow: https://sofiabus.nit.bg/assets/resourcedocuments/3275/Решение%20за%20прекратяване%20на%20процедура-ел.автобуса.pdf
« Last Edit: 17.12.2019, 11:49:33 by RADOCVET »

Offline Pesho1991

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1530 on: 17.12.2019, 13:18:43 »
Одисеята с тези автобуси стана още по-абсурдна. Това обаче няма да ни спаси от турски и китайски боклуци, най-много да загубим парите ако още протакаме.

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 232
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1531 on: 17.12.2019, 14:03:07 »
Евала за това решение! С тези пари е нужно да обявят поръчкиза 12м и 18метрови електробуси!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18365
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1532 on: 17.12.2019, 16:01:43 »
Евала за това решение! С тези пари е нужно да обявят поръчкиза 12м и 18метрови електробуси!

ТОВА Е МНЕНИЕТО.
Точно това исках да напиша. Радвам се, че все пак в този форум има и мислещи хора, без лобистки интереси, които искат да пробутват в София метанови или дизелови автобуси.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12363
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1533 on: 17.12.2019, 16:30:06 »
Електробусите не са достатъчно доказана технология. Сегашните надали ще изкарат повече от пет години. По-добре да ги дадат за тролейбуси с ултракондензатори, които имат по-дълъг живот на експлоатация.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18365
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1534 on: 17.12.2019, 16:38:56 »
Електробусите не са достатъчно доказана технология. Сегашните надали ще изкарат повече от пет години. По-добре да ги дадат за тролейбуси с ултракондензатори, които имат по-дълъг живот на експлоатация.

Кои от нашите тролеи са такива?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 542
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1535 on: 17.12.2019, 16:39:19 »
Евала за това решение! С тези пари е нужно да обявят поръчкиза 12м и 18метрови електробуси!

ТОВА Е МНЕНИЕТО.
Точно това исках да напиша. Радвам се, че все пак в този форум има и мислещи хора, без лобистки интереси, които искат да пробутват в София метанови или дизелови автобуси.

Не знам за какво лоби говориш във форума, но аз не съм част от такова и въпреки това съм против закупуването на каквито и да е електробуси. Каква е ползата от тях?
1. В екологичен аспект не можете да ме убедите, че са по-добри от метановите, например. Когато говорим за екология, не можем да разглеждаме само града София или рамките на Столичната община. Електричеството не се произвежда по чист начин в България, а и в световен мащаб като цяло, с изключение на някои държави. Добре, замърсяващите централи не са в София и тук може и да имаме по-малко емисии, за сметка на повече в Горнотракийската низина и Перник, примерно, където се горят въглища. Това мислене е егоистично и абсолютно грешно, с нищо не допринася за по-чиста околна среда.
2. Икономическите показатели също са много спорни. Цената е 4 пъти по-висока от тази на нормален автобус.Ел. енергията е по-евтина от въглеводородите (засега), но батериите имат крайно ограничен ресурс и са неподходящи за ежедневна употреба в масовия обществен транспорт. 20-те китаеца понякога не могат да изкарат и смяна на А9.
3. Не може да имаме трамваи на 65 години, които се лангъркат всеки ден на линия, а в същото време да си купуваме скъпи играчки. Може, но е лишено от всякаква логика. Разбирам всичко друго в системата на ЦГМ да е наред, да няма недостиг на изправни, комфортни ПС, да купуваме електрички. В момента това е скъп за данъкоплатеца PR.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18365
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1536 on: 17.12.2019, 17:17:10 »


Не знам за какво лоби говориш във форума, но аз не съм част от такова и въпреки това съм против закупуването на каквито и да е електробуси. Каква е ползата от тях?
1. В екологичен аспект не можете да ме убедите, че са по-добри от метановите, например. Когато говорим за екология, не можем да разглеждаме само града София или рамките на Столичната община. Електричеството не се произвежда по чист начин в България, а и в световен мащаб като цяло, с изключение на някои държави. Добре, замърсяващите централи не са в София и тук може и да имаме по-малко емисии, за сметка на повече в Горнотракийската низина и Перник, примерно, където се горят въглища. Това мислене е егоистично и абсолютно грешно, с нищо не допринася за по-чиста околна среда.
2. Икономическите показатели също са много спорни. Цената е 4 пъти по-висока от тази на нормален автобус.Ел. енергията е по-евтина от въглеводородите (засега), но батериите имат крайно ограничен ресурс и са неподходящи за ежедневна употреба в масовия обществен транспорт. 20-те китаеца понякога не могат да изкарат и смяна на А9.


1. Основната електроенергия се произвежда от АЕЦ Козлодуй. Не е от ТЕЦ-овете, за които говориш. Живот и здраве, ще се строи и АЕЦ Белене.
2. За 5-7 години инвестицията се избива заради евтиния ток. Освен това не сме зависими от доставчиците на газ. Повечето помнят и криза с нафтата, и криза с газ.
А получаваме възможно най-безшумните автобуси. По-тихи и с отлично ускорение от електробусите в София няма. Освен това те не са зависими и от елетрическа мрежа, каквато трябва за тролеите например. Не е необходимо да се влагат инвестиции в стълбове, жици, тис-ове. А и елетробусите няма как да се взривят, за разлика от метановите.
Проблемите с ютонгите в Малашевци се свеждат до това, че на 30% от батерията автобусите биват прибирани за зареждане. В Дружба ги прибират на 20. А няма никакви проблеми батерията да остане и до около 10%.
А за лобито - със сигурност не е насочено към теб, визирам 4-5 човека, ама да не ги изброявам поименно, че после трябва да влизам в доказателствен режим, а нямам време да им търся всички хейт постове срещу електробусите. Мога да кажа само - БРАВО, че в СО мислят за електробуси  :fan: :fan: :fan:
« Last Edit: 17.12.2019, 17:21:09 by emo »
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2421
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1537 on: 17.12.2019, 17:24:08 »
В момента просто тролиш  :help: :neznam:

Offline mitkov2

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 542
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1538 on: 17.12.2019, 17:26:24 »


Не знам за какво лоби говориш във форума, но аз не съм част от такова и въпреки това съм против закупуването на каквито и да е електробуси. Каква е ползата от тях?
1. В екологичен аспект не можете да ме убедите, че са по-добри от метановите, например. Когато говорим за екология, не можем да разглеждаме само града София или рамките на Столичната община. Електричеството не се произвежда по чист начин в България, а и в световен мащаб като цяло, с изключение на някои държави. Добре, замърсяващите централи не са в София и тук може и да имаме по-малко емисии, за сметка на повече в Горнотракийската низина и Перник, примерно, където се горят въглища. Това мислене е егоистично и абсолютно грешно, с нищо не допринася за по-чиста околна среда.
2. Икономическите показатели също са много спорни. Цената е 4 пъти по-висока от тази на нормален автобус.Ел. енергията е по-евтина от въглеводородите (засега), но батериите имат крайно ограничен ресурс и са неподходящи за ежедневна употреба в масовия обществен транспорт. 20-те китаеца понякога не могат да изкарат и смяна на А9.


1. Основната електроенергия се произвежда от АЕЦ Козлодуй. Не е от ТЕЦ-овете, за които говориш. Живот и здраве, ще се строи и АЕЦ Белене.
2. За 5-7 години инвестицията се избива заради евтиния ток. Освен това не сме зависими от доставчиците на газ. Повечето помнят и криза с нафтата, и криза с газ.
А получаваме възможно най-безшумните автобуси. По-тихи и с отлично ускорение от електробусите в София няма. Освен това те не са зависими и от елетрическа мрежа, каквато трябва за тролеите например. Не е необходимо да се влагат инвестиции в стълбове, жици, тис-ове. А и елетробусите няма как да се взривят, за разлика от метановите.
Не говорете глупости, без да проверявате информацията. Съветът ми е към всички по принцип, моля да не се приема лично. Към 17:15 ч днес 37% от ел.енергията в България се произвежда от Кондензационни ТЕЦ-ове, 38% от АЕЦ "Козлодуй". 12% са от ВЕЦ, 7% от Топлофикационни ТЕЦ-ове.
Информацията може да проверите във всеки един момент на http://www.eso.bg/?did=124 като тя се актуализира непрекъснато. В студените дни (когато дневните температури са трайно под 0 градуса в цялата страна), делът на енергията от ТЕЦ надминава 50%. Белене засега е само фикция, макар да ми е тъжно да го призная.
А това с "гърменето" на метановите ПС е смехотворно. Колко такива случая има в Европа за последната година? В България? Колко са загиналите от подобно произшествие? Това е все едно да говорим, че ползването на електрически ПС (било то на батерии или с пантограф) е опасно, защото може да стане пробив в ел. защитата и пътниците да умрат от токов удар  :laugh:

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3537
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1539 on: 17.12.2019, 17:29:28 »
Заслужава ли си да се хабите да отговаряте на такива очевидно провокативни постове?

Списък на подвижния състав в София
И ако нещо в живота би имало смисъл,
то е да бъдем добри с околните
и да живеем сякаш можем и повече.