Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
86 (83.5%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
17 (16.5%)

Total Members Voted: 103

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 172368 times)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4609
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Електроавтобуси
« Reply #1620 on: 14.02.2020, 22:11:25 »
Защо обръщате внимание на Емо? Не виждате ли, че само си играе на ала бала и ви предизвиква?

Защото умствения багаж на Емо е повече на от четвърт форумници от форума
.
Без лоши чувства, ма така става когато хора фантазират с повърхностни знания.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1262
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1621 on: 15.02.2020, 09:16:24 »
Изглежда забравихте за "ползите" за околната среда от добива на ресурсите за производство на батерии, експлоатацията на женски и детски труд и "прекрасните" условия на работа в мините, особено в Африка.

То защото ДВГ-тата се правят ей така от нищото, а в катализаторите няма редки метали изобщо, те пък не се добиват в подобни мини. Освен това разходи се до онкологията, ако не си и се порадвай на хората там.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 215
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1622 on: 15.02.2020, 09:59:32 »
То защото ДВГ-тата се правят ей така от нищото, а в катализаторите няма редки метали изобщо, те пък не се добиват в подобни мини. Освен това разходи се до онкологията, ако не си и се порадвай на хората там.
ДВГ-тата се правят от нередки материали, които ги има навсякъде и по много. Никъде не съм казал че в катализаторите няма редки метали. Факт е че имат, но са в много по-малко количество и не е необходима смяна на всеки 7 години. Проблема с въздуха е заради поощрителната политика за купуване на коли, независимо дали са стари или нови. Докато притежаването на личен автомобил не стане скъпо нищо няма да си промени.
« Last Edit: 16.02.2020, 00:01:41 by difian »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1262
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1623 on: 15.02.2020, 11:24:42 »
Изобщо не е задължителна смяната на цялата батерия след 7 години, дори да е с намален капацитет повечето клетки са си съвсем наред, могат да се балансират наново и да се използват пак.
Икономията е майка на мизерията!

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3139
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1624 on: 15.02.2020, 12:25:57 »
ДВГ-тата се правят от нередки материали, които ги има навсякъде и по много. Никъде не съм казал че в катализаторите няма редки метали. Факт е че имат, но са в много по-малко количество и не е необходима смяна на всеки 7 години. Проблема с въздуха е заради поощрителната политика за купуване на коли, независимо дали са стари или нови. Докато притежаването на личен автомобил не стане скъпо нищо няма да си промени.
Което скоро в България няма да стане. Колко капандури има по веригата - продавачи, автокъщи, паркинги, сервизи, чаркалаци, застраховки.......Не се ли усещате, че това са основните причини транспортът да е на това дередже. Чичо ви Благо беше писал, че на всеки ъгъл предлагат премахване на филтър за ФПЧ, което е незаконно. Нека гражданската стане 2000 долара годишно, паркирането в центъра по 50 долара на ден, ГТП-тата да са както трябва и масово таратайките да не минават, ще видите как ще се оправи работата за нула време. Това, че и на запад има далавери и политически манипулации с купуване на електроиграчки, не прави технологията по-малко в ембрионален стадий. За надеждни електробуси трябва сериозен пробив в електрохимията и в начините за съхранение на тока. Това е. За натоварените направления няма друг вариант освен инфраструктурни решения - трамваи, метро, пийпъл-мувъри, тролеи ако щете.
« Last Edit: 16.02.2020, 00:02:02 by difian »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1625 on: 15.02.2020, 19:31:11 »
Напомням, че Хайгър-ите не са с батерия, а с ултра кондензатор, който поне теоритично е неограничен живот и брой зареждания ! Вярно, че това го много ограничава във възможния пробег осъществен с едно зареждане ! Очаквам с интерес резултатите от по-дългосрочна експлоатация и смятам, че това е правилната технология за замяна на къси автобусни линии.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18372
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1626 on: 15.02.2020, 19:50:46 »
Признавам, че тролейбус 1613 е по-добър от всички електробуси. Причина: Титулярката му.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4140
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1627 on: 15.02.2020, 20:39:32 »
Напомням, че Хайгър-ите не са с батерия, а с ултра кондензатор, който поне теоритично е неограничен живот и брой зареждания ! Вярно, че това го много ограничава във възможния пробег осъществен с едно зареждане ! Очаквам с интерес резултатите от по-дългосрочна експлоатация и смятам, че това е правилната технология за замяна на къси автобусни линии.
Не е с неограничен живот. На сайта на Aowei за един от суперкондензаторите им е даден живот от 500 000 цикъла, което все пак е доста. Но кондензаторите също така стареят. На теория изглеждат като много добра алтернатива на батериите, но по някаква причина европейските производители на електробуси продължават да залагат изцяло на батерии. Предстои да видим.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1628 on: 16.02.2020, 12:46:44 »
Помислете от друга перспектива - въпреки, че електробуса на място не гори нищо, целият този ток откъде идва? От ТЕЦ-ове, които масово отделят вредни газове и прахови частици.

Електробусите емитират средно 800g/km CO2, дизеловите 1100 g. Това, че електробусите имат нулеви емисии е мит.
« Last Edit: 16.02.2020, 12:52:40 by fafan »

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2975
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1629 on: 16.02.2020, 14:21:33 »
Електробусите емитират средно 800g/km CO2, дизеловите 1100 g. Това, че електробусите имат нулеви емисии е мит.
Докога ще се пробутва CO2? Ключовото е какво емитират в дробовете ни, докато ходим по улиците. А то е 0 при електробусите и цял коктейл с отрови при дизеловите автобуси, пък били те и ЕВРО 10.

Offline fafan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2330
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1630 on: 16.02.2020, 15:34:23 »
Май не разбра какво съм написал. Електроавтобусите емитират също в дробовете ти, дали тук в центра на София или в Марица-Изток-3 е все тая. До пълен електромикс само от възобновяеми източници в България ще минат още 50 години, а до тогава може да са изобретили съвсем друг вид транспорт.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4609
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Електроавтобуси
« Reply #1631 on: 16.02.2020, 15:58:20 »
Има неустановена все още вероятност да пречи на хората с пейсмейкъри-електробусите. Поне оплаквания неофициални има.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2975
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1632 on: 16.02.2020, 16:09:31 »
Май не разбра какво съм написал. Електроавтобусите емитират също в дробовете ти, дали тук в центра на София или в Марица-Изток-3 е все тая. До пълен електромикс само от възобновяеми източници в България ще минат още 50 години, а до тогава може да са изобретили съвсем друг вид транспорт.
Как точно става това, че не мога да си го представя?
Дори и да вземем ТЕЦ София, примерно,  когато съм на светофара и чакам, съотношението на изгорелите газове, които вдишвам към тези от ТЕЦ-а е несравнимо.

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2948
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1633 on: 16.02.2020, 20:04:38 »
Май не разбра какво съм написал. Електроавтобусите емитират също в дробовете ти, дали тук в центра на София или в Марица-Изток-3 е все тая. До пълен електромикс само от възобновяеми източници в България ще минат още 50 години, а до тогава може да са изобретили съвсем друг вид транспорт.
Не е все тая, защото Марица-изток работи много по-ефективно от ДВГ на автобуса, намира се на 200 км от София, потребената енергия може частично да се възстанови и ползва повторно и не всичкия ток идва от Марица-изток. Една голяма част идва и от ВЕИ и АЕЦ.
Че след 50 години може да има съвсем друг транспорт е нещо, което може да се случи след 50 години, а може и да не се.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3052
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1634 on: 17.02.2020, 09:02:56 »
Май не разбра какво съм написал. ….., а до тогава може да са изобретили съвсем друг вид транспорт.
Че след 50 години може да има съвсем друг транспорт е нещо, което може да се случи след 50 години, а може и да не се.

Спомням си 80-те години на миналия век , когато четейки разни научнопопулярни списания си мечтаехме, че 2000-ната година ще караме летящи коли и разходките до Луната и Марс ще са едва ли не като разходки в парка... Да, ама не ! След 50 години я камилата, я камиларя!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13074
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1635 on: 17.02.2020, 19:44:59 »
Ами то вече градските автобуси и въобще превозните средства с усаваршенствани до краен предел. След 50 години по-скоро промяната ще е в тяхната автономност и начина на задвижване.  Например ДВГ ще изчезне съвсем, автобусите и влаковете може би ще станат изцяло автономни и екологични и ще се увеличи превозната им способност и скоростта на придвижване. Вероятно пътищата ,градовете и курортите ще са задръстени тотално в близките 10-15 години и на хората ще им светне лампичката, че решението все пак е в обществения транспорт и повечето пешеходни зони и бъдещето ще в повишаването на капацитета му, скоростта автононост както и пълното му автоматизиране.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1636 on: 17.02.2020, 20:23:13 »
Истината е, че Света не се развива с чак толкова бързи темпове, колкото изглежда. ;)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13074
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1637 on: 17.02.2020, 20:35:35 »
Ами просто всяко нещо си има някакъв предел на развитие. Като си осъваршенствал до край градския автобус, вече е нископодов, климатизиран, вози меко и плавно, има голям капацитет логично може би е дошло времето да се усаваршенства начина му на задвижване, заради ниското КПД на ДВГ, а също и заради дефицита на работна ръка и това да стане максимално автономен и автоматичен. Разбира се ще минат много години докато се постигнат двете. Твърде възможно например след 50+ години автобусите да са съчленени, електрически да се движоат автоматично без водач по изцяло автономни ленти в градовете, а водачите да ги поемат извън града към преградията например където пътищата са планински и с останалия трафик.

Вероятно и в компютъра на автобуса ще се инстарила и "искуствен интелект" да прави всичко сам.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2261
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1638 on: 17.02.2020, 21:57:54 »
Да, страхотно, и най-накрая ще отиде едно дете пред автобуса с тебешир в ръка, ще начертае две дълги линии или направо кръг около него и хоп - изкуственият интелект ще приключи работата си до там  :devil:

Плюс това със сигурност ще бъде по-евтино и надеждно за една фирма намирането на 20-30 или n на брой шофьори, отколкото поддържането на изкуствен интелект на всички превозни средства плюс съпътстващите разходи по поддръжката му. Някъде може би, но не и у нас  :rolleyes:
Конските сили са скоростта, с която ще удариш бордюра, а нютон-метри (Nm) са разстоянието на което ще го преместиш 8)

Offline Dimitar155

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 215
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1639 on: 17.02.2020, 22:16:08 »
Точно на автобусите им трябва човек, предвид професионализма на българските шофьори. По-скоро трамваите могат да се автоматизират частично(управление на скорост, спиране и потегляне), но само в автономните трасета.