Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
117 (82.4%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
25 (17.6%)

Total Members Voted: 142

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 444684 times)

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2180 on: 26.10.2023, 08:52:31 »
Оборудвани са с рафтове за багаж, защото скоро автобусната линия до летището ще стане тролейбусна.  :angel:

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 631
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2181 on: 03.01.2024, 22:49:36 »
Какъв проблем има със зарядната станция в "Овча купел"? Днес следобед, когато пътувах в Е73 в тази посока, в "Гоце Делчев" шофьорът обяви, че има проблем, станцията не работи и трябва да се отклони до зарядната станция в "Гоце Делчев". Забавянето беше около 5-6 минути заради това отклонение и зареждането.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2182 on: 25.05.2024, 17:59:40 »
Какво става с 1701? Ще го изкарат ли на линия някога или ще си кисне в депото?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2183 on: 25.05.2024, 20:42:53 »
Какво става с 1701? Ще го изкарат ли на линия някога или ще си кисне в депото?

Той не е собственост на СЕ, че да го изкарват. Просто седи там на безплатен паркинг и с безплатна охрана, а е частна собственост.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2184 on: 29.06.2024, 20:06:06 »
Беше станало въпрос дали електроавтобусите са подходящи за тежки планински линии. Днес се убедих наживо че са. Пътувах по излетната автобусна линия от Враца до пещерата Леденика и ми се падна електроавтобус Голдън Драгън. Пътя е с много остри завои 17 километра изкачване 7-8 процента постоянен наклон. Автобуса беше с всички заети седящи места и поне 20 правостоящи. Не само че не видя зор ами беше много пъргав нагоре, при това и с работещ на макс. климатик. По-пъргав дори от автомобилите които вървяха нагоре. Нищо общо с дизелов автобус.

Значи все пак е вярно че електроавтобусите са еднакво подходящи както за силни градски линии, така и за тежки планински линии. Никакъв проблем няма. Ето и една снимка и другата кола по линията беше същия и се тъпчат като при нас 66.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2185 on: 29.06.2024, 20:25:34 »
Беше станало въпрос дали електроавтобусите са подходящи за тежки планински линии. Днес се убедих наживо че са. Пътувах по излетната автобусна линия от Враца до пещерата Леденика и ми се падна електроавтобус Голдън Драгън. Пътя е с много остри завои 17 километра изкачване 7-8 процента постоянен наклон.

Това редовна линия ли е и откога се движи? И имаше ли възможност да погледнеш колко от батерията се изчерпа за 17-те километра нагоре?

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2186 on: 29.06.2024, 20:31:32 »
Той ако има горе почивка може да си зареди на спокойствие или да позареди частично и да рекуперира надолу, че нали по пътя на логиката надолу ще е само спирачки

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2187 on: 29.06.2024, 21:18:18 »
Редовна линия лятото се движи, даже днес имаше някакъв фестивал и имаше допълнителни коли през 20-30 минути, иначе е една кола няколко пъти на ден. Те там пускат електрическите навсякъде, и по селата в полето и по планински линии. Не можах да видя батерията но предполагам че за 17 километра спускане с 60 човека вътре си връща голяма част от заряда, защото бяха едни и същи автобуси повече от половината ден.
« Last Edit: 29.06.2024, 21:19:53 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2188 on: 29.06.2024, 21:59:12 »
Профилът на пътя до Леденика е много подобен на този по 66 до Алеко, но не ми се вярва да видим електробуси в София по излетните линии, ето че пак гласят купуване на употребявани високоподови дизели за тях, вместо да заложат на електробуси.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2189 on: 29.06.2024, 23:31:12 »
Да, профила е подобен, според мен проблема е че при нас пътищата са много лоши и цялостната инфраструктура където се движи 66, 63 докато там с в близко до перфектно състояние. Иначе тези, които се движат по 9-тката би трябвало да могат без проблем да се движат по такъв маршрут също, но през лятото. Зимата обаче като е заледено едва ли.

Иначе горе на Леденика не ми се видя да има къде да зарежда, по скоро генерира енергия на спускане и така зарежда.
« Last Edit: 29.06.2024, 23:33:14 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2190 on: 30.06.2024, 00:13:02 »
Иво, някои коли на 63 и 66 имат дневен пробег към 300 км. Електробусите дори при идеални условия трудно достигат такъв пробег, какво остава по планински път с големи наклони. През зимата, когато пробегът им намалее с 40%, вече е научна фантастика да се справят. При толкова линии в града, какъв е смисълът да се пускат електробуси точно по линиите с най-тежък профил?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2191 on: 30.06.2024, 00:46:24 »
...някои коли на 63 и 66 имат дневен пробег към 300 км....какъв е смисълът да се пускат електробуси точно по линиите с най-тежък профил?

Все пак са в защитена природна зона, смисъл има да се намалят вредните емисии. Явно не могат да бъдат такива,  които се зареждат само в депото, трябва да има дозареждане на крайните спирки, но би било доста по-добре от стари дизели Евро 4.

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2192 on: 30.06.2024, 00:49:25 »
Електрото да пратят Мадарата със зелената кабина и турския дизелов генератор на Алеко, за да направят станция за зареждане там!?  :rolleyes:

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2193 on: 30.06.2024, 00:52:13 »
Електрото да пратят Мадарата със зелената кабина и турския дизелов генератор на Алеко, за да направят станция за зареждане там!?  :rolleyes:

Няма нужда, след като лифтът до горе спря от Електрото спокойно могат да организират нужното захранване, горе не останаха големи консуматори.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #2194 on: 30.06.2024, 08:43:20 »
Като го заредите горе енергията генерирана при спускането къде ще отиде ? Ще греем въздуха ли ?

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Електроавтобуси
« Reply #2195 on: 30.06.2024, 10:32:08 »
За Враца е угодно, защото там целия транспорт в града и селата е електрически вече. Включително селските линии, дори в момента до колкото знам са в процедура по закупуване на още електробуси. За София нещата са други и не са сравними с малкото на брой курсове и възможността за зареждане, която имат електробусите във Враца.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2196 on: 30.06.2024, 11:38:22 »
Въпросът беше принципен...че по принцип са еднакво подходящи и за града и за тежки планински линии. Даже имаше един тест с електрически МАН лайнс сити в доломитите с 2000 м. денивелация и там показаха същото.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #2197 on: 30.06.2024, 13:15:29 »
имаше един тест с електрически МАН лайнс сити в доломитите с 2000 м. денивелация и там показаха същото.

Сигурно за този тест говориш:

https://www.man.eu/corporate/de/experience/ein-kleiner-loewe-elektrisiert-die-dolomiten-125696.html

Профилът на тестовата отсечка:

https://www.man.eu/ntg_media/media/content_medien/img/man_unternehmenswebsite/stories/2023_16/dolomiten/man_stories_dolomiten_grafik_de_width_1200_height_600.png

Като го заредите горе енергията генерирана при спускането къде ще отиде ? Ще греем въздуха ли ?

В батерията. Както виждаш и с рекуперация 50% от енергията се губи, целта е автобусът като слезе долу на Зоопарка да е отново с батерия на 100% за следващия курс.
« Last Edit: 30.06.2024, 13:20:13 by fafan »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Електроавтобуси
« Reply #2198 on: 30.06.2024, 23:39:26 »
През април месец в София е идвал за кратко електробус Iveco E-Way 12m, като е бил в Земляне за няколко дни. Излизал ли е по някои от линиите в града,
и правени ли са тестове с пътници? А може би е бил за кратко тук, преди представянето и обиколките му в Пловдив?
Така е изглеждал електробуса:

Източник: https://transphoto.org/photo/1826792/