Poll

Кое направление трябва приоритетно да се развие след завършването на МД3 първо?

Потенциалното отклонение на МД2 към Студентски град
14 (31.1%)
Отклонението на МД2 към Илиенци
5 (11.1%)
Отклонението на МД3 към НИМ и СОП
6 (13.3%)
Потенциалното отклонение на МД3 към северните райони
2 (4.4%)
Потенциалното отклонение на МД3 към Арена Армеец
8 (17.8%)
Отклонението на МД1 в Люлин посока Банкя
4 (8.9%)
Потенциалните отклонения на МД1 и МД2 към полите на Витоша
5 (11.1%)
Потенциалното продължение на МД1 към Горубляне
0 (0%)
Други варианти
1 (2.2%)
Потенциалното отклонение на МД3 по Шипченски проход - Цветан Лазаров/Асен Йорданов
0 (0%)

Total Members Voted: 45

Author Topic: Перспективни направления след МД3  (Read 2817 times)

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Здравейте, колеги

Повечето градове по света имат планове за развитие на метромрежата за 30-50 години напред, с конкретни срокове. След като вече имаме строящи се отклоненията на МД1, сравнителна завършеност на МД2 (след като се построи станцията на Сребърна) и съгласуван проект на МД3, можем да приемем, че основата на софийската метромрежа е поставена.

Какво смятате че е приоритетното направление на метрото след 2018-2020?



Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Моите предположения са, че след 2018 наличното финансиране за доизграждане на метрото ще намалее драстично, тъй като средствата по европейските програми ще бъдат пренасочени. Вероятно ще се върнем към темпото на строителство от 1999-2000 г. с по 1 метростанция на година, така че да се поставя някакъв преоритет е трудно. Аз бих заложил на южното направление заради очакваното високо строителство там, в останалите части на града кризата си е казала думата. Но до 2018 има много време.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
предлагам да се включи опцията отклонение на мд3 към дружба правещо връзка с МД1 на метростанция 20/21

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
предлагам да се включи опцията отклонение на мд3 към дружба правещо връзка с МД1 на метростанция 20/21

Тоа е удължението на клона през арената или различна траектория?

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 334
    • View Profile
предлагам да се включи опцията отклонение на мд3 към дружба правещо връзка с МД1 на метростанция 20/21

Тоа е удължението на клона през арената или различна траектория?

различно е- шипченски проход- цветан лазаров/асен йорданов

доста пъти е коментирано, директно е, много по- полезно е от завой до 4ти километър

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1157
    • View Profile
Моите предположения са, че след 2018 наличното финансиране за доизграждане на метрото ще намалее драстично, тъй като средствата по европейските програми ще бъдат пренасочени..............
Вероятно ще е така, но евентуално голяма част от МД-3 ще бъде завършена през 2018 г.
В тази връзка, предвид на факта, че София ще е културна столица на ЕС за 2019 г., залагам на "Отклонението на МД3 към НИМ и СОП" за приоритетно!

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2721
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Съмнявам се да стане културна столица за 2019. Там май и Бургас е конкурент а и кой знае още кои градове.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13606
    • View Profile
    • Email
Съмнявам се да стане културна столица за 2019. Там май и Бургас е конкурент а и кой знае още кои градове.
Квотата е за България, т.е. конкуренти са наши градове. Съдейки по мотото "култура", Пловдив, Варна и Русе имат културни събития, с които да се похвалят. Търново е стара столица, средище на район с манастири, а и върви амбициозна програма за презентация на Църевец, Трапезица, Арбанаси, Ксилифор.

Все пак тази титла не е като олимпиада и надали заради нея ще изкарат второто направление на Линия 3.

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Споменавате обаче само исторически места. А колко театри има, кина, галерии, концерти- изобщо така наречения културен живот? Може ли летния оперен фестивал да го заглушиш с чалга от близките заведения, да имаш един театър, да няма киносалон, най-големия концерт за годината да е лятното турне на Пайнер и да станеш културна столица...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13606
    • View Profile
    • Email
Тенденцията през последните години е да се номинират нестолични градове. От 2001 - само 3 столици, от които - една - град-държава (Люксембург) - http://en.wikipedia.org/wiki/European_Capital_of_Culture
И в нито един от градовете-домакини на 21-ви век няма метро!
Така че журито може да бъде впечатлено с превръщането на депо Клокотница в музей на София, вкл. на МГТ и други подобни инициативи, но излизаме в оффтопик на темата.

Да се върнем на метрото: въпреки декларациите, че северните райони ще се развият, нищо подобно не се очертава в близко и средносрочно бъдеще. Затова прогнозите ми са в развитие на Л2 и Л3 в югоизточна и южна посока.

Offline sofianec

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1150
    • View Profile
Не знам какво ще помогне 1 или 2 метростанции на кандидатурата на София за културна столица. 1 или 2 концертни зали или галерии в повече биха имали някаква полза, но метростанции?

Северните райони имат все още жп инфраструктура, а и предвид на това че не са така гъсто заселени ми се виждат добър кандидат да се обслужват именно от нея, а не от метро.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2342
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
За мен след основното трасе на МД-3 темповете на строителство ще се забавят и ще се върнат в периода около 2000 г. - разширения с по станция-две. Клонът през Слатина е добра идея, но трябва задължително да мине под ул. Слатинска и крайната му станция да е при трамвайно ухо Гео Милев. Арена Армеец не е обект генериращ постоянен пътникопоток докато Автостанция Гео Милев е.

В моята част на града изключително подкрепям клона под Дойран/Сефан Тошев до НИМ. Всички ще кажат, че бул. България е основният носител на трафик/пътникопоток в района, но реално рехабилитацията на трамвайното трасе ще е достатъчна да осигури адекватно обслужване. Естествено не трябва да се забравя и за достъпността (разбирайте подвижни рампи, т.к. асансьор ще е доста скъпо начинание), защото подлезите, просто са непригодни за хора в неравностойно положение и майки с колички.

Разклонението в Люлин за мен трябва да е заплануваната една станция която да е ситуирана под кръговото на Царица Йоанна/СОП с голям буферен паркинг.

Но с тези разклонения метрото реално си изчерпва полезността в София и възможностите за нови трасета.

Северното разклонение на МД2 е тотално безсмислено. Там каквито и пътникопотоци да има, се обслужват перфектно от 11 (като изключим капещите диновиц)/12. За там решението е рехабилитация на трасето и отново подобряване достъпността на спирките и изграждане на острови при спирките на Илиянско шосе.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."