Обратното - регистрационния номер е бил и инвентарен.
АП и СТГ сериите са създадени специално за градския транспорт, но това същестувва само по лошото време.
Например 3105 до началото на 90-те инв. номер 0039, т.к. регистрационния му е С 0039 ПБ. В Дружба всички коли са по подобен начин номерирани до началото на 90-те, когато получават сегашните си номера от 3ХХХ.
За Малашевци това е важало само в някои случаи (например 2175, който е бил с номер АП 2175 до 96-та година, когато минава в Дружба и сега е 3887), докато 2412 е с ДК номер С 2031 ПБ но никога не е бил инвентарен 2031 или 2499, който е бивш 2395 при ДК номер С 2048 ПБ.
Главно подобни съвпадения има в АП серията, но те не са систематични. Може би в някъв момент са се опитали да напарявт подобно нещо (така, както Карат-С направиха в начолото с техните номера - 9016 и сие, но посел отказаха, т.к. е много трудно и бюрокращина да се напарви подобен синхрон). Този феномен също така го има изключително при Икарусите, докато при Чавдарите (11М3 и 11Г5) или са претърпяли безброй трансформации и не може да се хване нишката или никога не е имало подобни съвпадения.
Много отдавна в края на 70-те имаше странна серия рег.номера, запазени само за МГТ : СЛ хххх (странна, защото дублираше сливенски номера с точност до главна буква, което винаги се е избягвало).
Когато откриха АП Дружба през 1983, на всички автобуси им присвоиха номера АМ 3ххх, вкл. и на съществуващите (т.е. им подмениха рег.номера). Същото повториха след година в Малашевци - АП 2ххх. Предполагам, че автобусите служебно са ги регистрирали по гаражите, а не в КАТ.
А при другите серии никога е нямало синхрон (освен случаен евентуално). През 90-те имаше преномерация на инв.номера, естествено - без смяна на рег.номера. Постепенно синхронът се разпадна - най-вече за рязаните Икаруси, до един получили нови инв.номера.
Малко информация за историята на рег.номера:До края на 60-те окръзите се означаваха с 2 букви: за София - Сф. В началото на 70-те някои окръзи минаха на 1 буква, София-окръг остана със Сф, а София-град - със С. Странно как малкото Търговище открадна Т на далеч по-големия Толбухин (Добрич) - но това вероятно е почеркът на бай Пенчо Кубадински. Служебните бяха бели, частните - черни. Някъде за служебни се резервираха цели серии, другаде - серия плюс 1-ва цифра от номера.
Около 1977/78 София си усвои всички букви и тогава влезе буквата А. За беда през 1985 и А-то се изчерпа и бяха включени няколко комбинации от 3 букви: СТГ -служебна серия, но не само за автобуси, а и за други спомагателни тежки возила. За черните номера - АВС и ААВ и ПАВ - за Пловдив, който изчерпа буквата П.
Следващият формат номера (бяло и жълто) тръгна през 1987. Тогава буквите на серията при служебните бяха според типа возило: ПБ-пътническо, ТВ-товарно, ЛК-лека кола, СГ-строителна техника и т.н. Частните в София и Пловдив бяха жълти с 2 букви след цифрите (с едно изключение: С хххх Ч - тежките возила на новосъздадените частни (еднолични) фирми), а в другите окръзи - само с 1 буква.
Само кирилишките букви и жълтият цвят изчезнаха през 1993 (за новорегистрирани ППС), оттогава са новите означения на областите. Оттогава и сериите са твърдо с 2 букви и няма разделение служебни/частни (юридически/физически лица).
През 1998 или 1999 се включиха сините евро-лентички, но комбинациите от 2 букви в серията си продължиха нататък. От 01.01.2007 валидни са единствено такива номера. Странно е, че се движат доста мотори с правоъгълни номера без сини лентички.