Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 34065 times)

Offline mi4omi

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 58
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #160 on: 18.05.2018, 12:10:39 »
Хубави снимки,а можеш ли да ни кажеш кои точно тролейбуси се движат тоест ако можеш да направиш списък с тролейбусите в движение,спрените от движение и има ли още бракувани от Зиу-тата?Аз мога да направя списък на това,което имам като данни:
1001 - спрян от движение.
1002 - бракуван 2008г.
1003 - спрян от движение.
1004 - бракуван 2008г.
1005 - спрян от движение.
1006 - бракуван 2012г.
1007 - спрян от движение.
1008 - спрян от движение.
1009 - УЧЕБЕН спрян от движение.
1010 - бракуван 2012г.
1011 - в движение.
1012 - в движение.
1013 - за части купен от Плевен (бивш 179)бракуван.
1014 - в движение.купен от Плевен (бивш 150)
1015 - в движение.купен от Плевен (бивш 129)
1016 - в движение.купен от Варна (бивш 079)
1017 - за части купен от Варна (бивш 172)бракуван.
1018 - в движение.купен от Варна (бивш 057)
401 - УЧЕБЕН доставен от Пловдив бракуван 2012г.
402 - УЧЕБЕН доставен от Пловдив бракуван 1995г.
Това е с което разполагам,ако някой нещо знае повече да сподели.Благодаря предварително.
Съжалявам,от Плевен съм, жив.в София,бях там за 2 дена.
« Last Edit: 18.05.2018, 22:13:44 by mi4omi »

Offline N_D

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 90
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #161 on: 18.05.2018, 20:20:28 »
Много  пъти съм писал кои са в движение,но не четете предишни страници.Пак ще напиша.
1008-в движение(ползва се в краен случай за резерва)
1011-В движение
1012-в движение
1013-нарязан в Плевен (доставени някои здрави части)
1014-в дижение
1015-спрян(никога не е излизал от базата.предполага се че ще се бракува,поради много лошо техн. състояние.)
1016-в движение
1017-спрян (ползват се части от него)
1018-в движение
1001,1002,1003,1004,1005,1006,1007,1009,1010 и още две учбни зиу без номера от Пловдив са бракувани и повечето нарязани.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3930
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #162 on: 18.05.2018, 21:44:37 »
Като е бил нарязан в Плевен частите ли са номерирани 1013? Също защо на 1017 е присвоен номер като от началото се знаеше, че е за части?

Offline N_D

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 90
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #163 on: 18.05.2018, 22:24:33 »
Тролеите бяха договорени от един Управител,а след 20 дни бе сменен от друг.После синята зона премина към тр. транспорт и съкратиха 40процента от тролеите.В този хаус станаха тези необмислени решения.1017 беше в движение като дойде от Варна.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #164 on: 30.09.2018, 16:22:58 »
Днес минах през Хасково. Първо видях варненския 1018, след това една от двете сегедски Шкоди и накрая плевенското 1014. Успях да снимам. Интересното е, че 108 също така тръгва от ЗММ, прави малкия кръг и втория път на Орфей сменя табелата с 308, като се връща отново на ЗММ.
« Last Edit: 30.09.2018, 16:25:12 by klutsohor »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #165 on: 30.09.2018, 23:13:33 »
Много дъжд днес в Хюстън!! Тук капка не е паднал.
За последно май месец обходих горе-долу тези места. Иначе не ги различавам кой тролейбус откъде беше.
Спомням си някак неусетно за мен пуснаха тролейбуси в ученическите ми години. Дали вървяха с Димитровград, дали бяха по-назад, обаче докато очаквах меден проводник по димитровградските стълбове и там вече бяха готови. Тръгнаха им тролейбусите май след 90та. Ама ми се губи.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2380
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #166 on: 30.09.2018, 23:30:41 »
91-ва, при Димитър Попов. Дойдоха чисто нови зелени ЗИУ-та, 9, пак по това време и 10-тина в софийското депо Искър. Май са били предназначени за друг град с недовършена мрежа.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1993
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #167 on: 01.10.2018, 00:02:11 »
Доколкото е коментирано тук във Форума, тези зелени ЗиУта са били от Видин.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #168 on: 01.10.2018, 06:54:40 »
Бях и в Димитровград, където няма и помен от окачвания за линията, но има останали на места от големите стълбове, позиционирани в кръстовищата. Видя ми се изчистено и е монтирано ново улично осветление по трасето.

Тролейбусна линия между Димитровград и Хасково за мен е абсурдно да се говори, защото пътя е с габарит на магистрала и движението там е много интензивно. Не могат да се ползват и аварийните ленти, понеже на доста места те са прекъснати.
« Last Edit: 01.10.2018, 06:59:49 by klutsohor »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #169 on: 01.10.2018, 10:29:37 »
Да обаче, както съм писал няма нужда тролейбуса да се движи в дясно на извънградско каране, освен където има спирка. Също така не виждам причина тролейбус да се движи бавно на нова мрежа по прав участък на извънградско каране.

Иначе димитровградчани какво помнят за тролейбусите няма никакво значение щото никога не са осъзнали нуждата от тях, съответно и неслучилата се мрежа.
Всъщност кореняците димитровградчани се чувстват най-добре сред доматите, карпузите и кауните.

Що се отнася до пътя между Хасково и Димитровград - това е първия път в България с габарити на магистрала, макар и никога да не се е водил като такава. Това не пречеше на съчленените Икаруси през 80-те да си пътуват по него с познатата за Икаруси скорост.

Освен това да припомня писмото на зам министърката от МРРБ, намиращо се тук в темата от лятото на 2016-та по въпроса:
https://forum.gtsofia.info/index.php?action=dlattach;topic=6272.0;attach=119052
Както се вижда от него, никой не е отхвърлял идеята от МРРБ, а само е искал работа по въпроса, която никой дори не рачи да подхване.
За мен извода е един:
- При наличие на желание (което са съжаление нямаше) проекта беше реализируем. Ако не беше така, нямаше да се говори за въпросната линия неофициално шо бай Тошово време.
« Last Edit: 01.10.2018, 11:21:40 by ooleg »

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 284
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #170 on: 01.10.2018, 12:42:58 »
Движението към днешно време по този участък е по- забързано и там се кара с над 100 км/ч, докато ограничението на скоростта при тролейбуса е 65 км/ч. По онова време наистина не е имало толкова мощни и бързи коли и е било по- безопасно да се съвместява движението с тролейбусен транспорт. За мен този транспорт е подходящ в Пловдив, но не и там.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #171 on: 01.10.2018, 12:50:10 »
Този път си е бил винаги много използван и много бърз. За последно го използвах май месец в почивните дни по празниците. В почивните дни нямаше много пътници и по него се движеха маршрутки. Така пътници не се привличат за цена на билета от 2.50, които за въпросните 16-17 км се изнизват за нула време. Въпроснтата политика по транспорта е успяла хубаво да отбъсне пътниците за почивните дни.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12488
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #172 on: 01.10.2018, 12:56:48 »
Е то и градските автобуси, заради възможността на превоз на правостоящи имат ограничение до 70 километра в час, всички съвременни би трябвало да са така. така че и по магистрала с повече от 70 не могат да се карат, защото може да има правостоящи.

Но не е в това проблема. Наблюдавах разхода на компютъра на един автобус, най-големият разход е при постоянното тръгване и спиране, тогава при по-рязкоподаване на газ компютъра отчитадори разход от 90/100! При движение по равно, с една скорост извън града изведнъж разхода пада на около 29-30/100. Демек за такивда крайградски линии, особено при движение по равно и по магистрала автобуса е по-ефективен, от това да разпънеш 40 километра мрежа, по която ще минава тролей през час например. С цялата съпътстваща поддръжка, разходи за ток, станции. Тролейбуса пък би бил много по-ефективен в чисто градски условия, защото там имаш постоянно тръгване-спиране. И от екологична гледна точка, и от икономияна гориво, което е много важно при липсата на достатъчно финансиране на ГТ.

Ако е чак толкова голям пътникопотока между Хасково и Димитровград, по-добре да купят съчленени автобуси на газ-метан, като нашите МАН-ове в София. В пиковите моменти, когато всички отиват на работа и се връщат един такъв може да вози и по 150 човека, газ-метана е евтин и екологично чисто гориво и няма да замърсяват и в града. Нямам си идея как са организирани нещата, предполагам че тази линия има и спирки из двата града и влиза и в задръстванията. Ако се държи да е електрическо, може да ги поръчат и електрически и да се зареждат със суперкондензатори от мрежата на тролеите в двата града и на крайните спирки. Пак ще е по-ефективно от опъването на толкова километри мрежа.

А нищо не казвате и за влаковете Димитровград-Хасково каква част от  пътникопотока се поема от тях?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1993
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #173 on: 01.10.2018, 13:00:07 »
Този тролейбус Хасково-Димитровград е една безумна соц. приумица също като крайбрежен тролейбус от Китен до Приморско или пък ВТ-ГО. Дори и да се беше осъществила, днес едва ли щеше да съществува  ;)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4775
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #174 on: 01.10.2018, 13:21:05 »
Между Хасково и Димитровград има само два влака дневно - сутрин и вечер и времепътуването е почти половин час срещу 15-17 минути за автобусите. Надали има много желаещи пътници, особено за влаковете Димитровград - Хасково рано сутрин и следобяд. Обратните курсове Хасково - Димитровград в по-късните сутрешни часове и вечерта също не са особено удобни.  :rolleyes: Цените на билетите не са по-ниски от тези на автобусите освен при право на 50% намаление. :rolleyes: Разстоянието между двата града е около 17 km и по закон не са забранени правостоящи, стига автобусите да са конструктивно пригодени за такива. :rolleyes: Тролейбусна линия неизбежно би изисквала допълнителна подстанция между двата града, която неизбежно повишава сериозно разходите за изграждане и експлоатация. :rolleyes: Разстоянието Китен - Приморско е около 6 km и там няма да има нужда от допълнителна подстанция, но пътникопотокът е подчертано сезонен и също не е оправдано изграждането на тролейбусно трасе. :rolleyes:
« Last Edit: 01.10.2018, 13:28:00 by V.Peichev »

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #175 on: 01.10.2018, 13:33:31 »
Автобусната връзка между двата града през делничен ден е на 15 минути. Иначе е на повече през почивен ден. Цена на билета 2.50. Общо се изминават около 18 км в посока за около 15-20 минути. Линията е на градски принцип. Т.е. има спирки по пътя. В Димитровград след тръгване от автогарата има още една спирка. По пътя са още 5-6-7, че съм ги забравил. Все са около промишлени предприятия и зони. В Хасково по спомени има 3. Когато бях малък линията се изпълняваше от съчленени Икаруси. След това лека-полека с каквото падне. Вече не са чисто градски автобуси, а по-скоро са от по-долнопробни междуградски.
Т.е. в момента има седящи места за повечето пътници, но НЕ се получава нищо срещу цената от 2.50. Т.е. за 15 минути кледат да набутат в нещо хората и да ги разхвърлят по маршрута.
Съответно линията се изпълнява от няколко фирми на парче и това е.
А сега Вие ми обяснете:
Защо цена от 2.50 лв не е икономически оправдана за тролейбус, но е икономически оправдано това разстояние за цена от 1 лв (1.60) при градски условия. Такава линия по дължина би била аналогична на 88 във Варна.
Ако е толкова изгодно с автобус що 18 км струват 2.50? Би трябвало примерно да е цената от 1.60.
Освен това не смятам, че трябва да се нарича онази идея соц безумие, защото е по-редовна и натоварена линия от всяка Хасковска и да не говорим за Димитровградска. За мен няма логика нещо на 15 минути в делничен ден и на 30 минути в почивен ден да се изпълнява 50 години с гориво нафта по дълъг  прав, скоростен участък позволяващ висока скорост. Още повече по цвлата дължина има предприятия например Язаки, Атика (Каменица) и още други.

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #176 on: 01.10.2018, 13:36:38 »
Между Хасково и Димитровград има само два влака дневно - сутрин и вечер и времепътуването е почти половин час срещу 15-17 минути за автобусите. Надали има много желаещи пътници, особено за влаковете Димитровград - Хасково рано сутрин и следобяд. Обратните курсове Хасково - Димитровград в по-късните сутрешни часове и вечерта също не са особено удобни.  :rolleyes: Цените на билетите не са по-ниски от тези на автобусите освен при право на 50% намаление. :rolleyes: Разстоянието между двата града е около 17 km и по закон не са забранени правостоящи, стига автобусите да са конструктивно пригодени за такива. :rolleyes: Тролейбусна линия неизбежно би изисквала допълнителна подстанция между двата града, която неизбежно повишава сериозно разходите за изграждане и експлоатация. :rolleyes: Разстоянието Китен - Приморско е около 6 km и там няма да има нужда от допълнителна подстанция, но пътникопотокът е подчертано сезонен и също не е оправдано изграждането на тролейбусно трасе. :rolleyes:
Откак се помня никой не пътува между Димитровград и Хасково с влак. Линията не е ремонтирата, не е електрифицирана (за разлика от другите посоки в Димитровград вече). Освен това гарата в Хасково е някъде на майната си. Даже никога не съм ходил там.
Всички, които съм познавал през годините са си купували билети от някъде до Димитровград и после или са ги чакали с коли за Хасково или са ползвали автобус. Изключенията , които знам са само за ранни влакове от Момчилград за София, които си се пътуват по ЖП щото са рано сутрин.
Нужда от ТИС-ове ще има. Да припомня разказаът от по-горе, как около 2006-та година с решине на Общинския съвет в Димитровград са продали 2 ТИС-а на някой град в България. И ТИС-овете са били несглобени както са били доставени в Димитровград 89-90-та година. Така, че такива е имало , но ги няма сега.
« Last Edit: 01.10.2018, 13:42:51 by ooleg »

Online dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1935
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #177 on: 01.10.2018, 13:53:56 »
Коренно различно е извънградско и градско пътуване. Линия 88 във Варна има прекачвания по протежението на целия маршрут, което прави нейния бюджет.

Абе хора за сетен път ще ви призова- МОЛЯ! разделяйте маниите от реалността и настоящето! Дай манията про тролейчетата и ще дрънкаме ЗиУта по Димитровград - Хасково- честито изгонихме и малкото останали пътници да се карат с колите. 21ви век сме! Технологиите са доста напредничеви, а тролейбусът си остава ограничен и непрактичен. Изключения са системи като в Плевен, но там е съвсем отделна приказка. Та в момента- хората по запада вместо да се занимават с окабеляване, после с ТИСове, после с тролейбуси почнаха да купуват електробуси. Не говоря за машини като Цито, които пред днешните технологии са като компютър Правец...

Offline ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2424
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #178 on: 01.10.2018, 14:06:26 »
Коренно различно е извънградско и градско пътуване. Линия 88 във Варна има прекачвания по протежението на целия маршрут, което прави нейния бюджет.

Абе хора за сетен път ще ви призова- МОЛЯ! разделяйте маниите от реалността и настоящето! Дай манията про тролейчетата и ще дрънкаме ЗиУта по Димитровград - Хасково- честито изгонихме и малкото останали пътници да се карат с колите. 21ви век сме! Технологиите са доста напредничеви, а тролейбусът си остава ограничен и непрактичен. Изключения са системи като в Плевен, но там е съвсем отделна приказка. Та в момента- хората по запада вместо да се занимават с окабеляване, после с ТИСове, после с тролейбуси почнаха да купуват електробуси. Не говоря за машини като Цито, които пред днешните технологии са като компютър Правец...
Никой не е говорил за ЗИУ-та. Моята идея беше както може да се види да се подели линията в нарочна общинска фирма с 50% собственост на Хасково и 50% на Димитровград и да се използват средства от оперативните програми за изграждане на мрежата от края на Хасково до автогара Димитровград.
За разлика от 88 тука говорим, че това е най-дебелата линия в региона както на Хасково, така и на Димитровград. И двата града нямат толкова натоварена градска линия.
Иначе не съм ги спрял да купят тролейбуси с акумулаторна батерия и ако желаят да изградят ККМ само с Димитровград и да карат на акумулатор в участъка между градовете на принципа на електробус. В Хасково мрежата си стига до изхода за Димитровград. Нужно при този вариант им бяха едно 2 км в Димитровград.
Идеята ми беше да се подобри срещу 2.50 комфорта на пътниците с адекватно транспортно средство.
Разбира се, че най-лесно е сегашното положение. Разпърчетосана линия между няколко частника - сещам се за Клюнчев и Арда Тур. Сигурно има още 1-2.
Да припомня само, че можеха да се резберат с Язаки и някое друго предприятия да му превозват пътниците до там на добра цена. Да припомня за ученици , които учат в другия град както и за хасковлии, които работят в Неохим в Димитровград и Димитровградчани, които работят в Хасково. Да припомня и за наличието на пазар в почивните дни.
Пътникопотока е огромен, само дето повечето вече е изпуснат и джътка с леки коли. Никой не обича да се бута в маршрутки или да дава 2.50 и да стои в трошляви стари извънградски рейсове.
Най-лесно е нищо никой да не прави! Да пусне хората в трошлявите стари дизели, които са си купили в неделя от пазара в Димитровград на стадион Раковски и да си джъткат където сварят.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12488
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #179 on: 01.10.2018, 14:09:41 »
2.50 е билета, защото може би нямат дотации и финансиране а са оставени да се оправят и избиват разходите сами. Иначе по някоя европрограма щяха да купят съчленени нископодови автобуси и да возят на левче примерно, като е толкова силна линията. Но защо наистина трябва да е най-скъпото, тролей, а не метанов автобус, като МАН-овете в София примерно. Те са супер за такива чисто градски натоварени и натоварени близки крайградски линии, където има голям пътникопоток. Съгласен съм че в града тролея е по-ефективен, ама на извънградско ако ги оставят да се оправят сами билета сигурно ще стане не 2.50 ами 5 лева за да си избиват разходите.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР