Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 61873 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #320 on: 06.07.2020, 14:50:21 »
Боже! Защо метанови? Някой схемаджия от ГЕРБ с газстанция ли има в града?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #321 on: 06.07.2020, 21:51:04 »
Информацията ти е грешна.Предишния кмет беше Беливанов,който по време на мандата си се отказа от ГЕРБ.Сега има поръчка за рециклирани тролеи Шкода21,Електробуси и метанови автобуси.Дали ще стане реалност, е друг въпрос.
Защо точно Skoda 21Tr? В България такива има единствено в Русе - цели 12 броя... Останалите 7 са в Чехия и Украйна...
https://transphoto.org/model/1303/
Спокойно можеше преди време да вземат шестте LAZ E183D1 от Стара Загора!
« Last Edit: 06.07.2020, 21:54:20 by xtreme2000 »

Offline pesho

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 858
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #322 on: 06.07.2020, 21:59:54 »
Аз първо се чудя, защо се купуват тролейбуси и къде има проект или новина по въпроса? За тролейбусите на Стара Загора явно искаш боклуци в Хасково. Що се отнася за 21тр в Падбурице трябва да се продават, но защо не се помисли за 24тр от Рига. Там сега бракуват тролейбуси 2005-2007 г.
За развитието на общински градски транспорт в Русе и изгонването на частните фирми!!!

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #323 on: 07.07.2020, 23:00:44 »
Аз първо се чудя, защо се купуват тролейбуси и къде има проект или новина по въпроса? За тролейбусите на Стара Загора явно искаш боклуци в Хасково. Що се отнася за 21тр в Падбурице трябва да се продават, но защо не се помисли за 24тр от Рига. Там сега бракуват тролейбуси 2005-2007 г.
Имаш предвид Пардубице явно! За старозагорските - говори се, че са провал, мисля в Пазарджик още ги използват. Но както и да е - шестте мотриси поръждясваха на обръщалото на Парк Мол и след това бяха продадени за скрап, ако се не лъжа!
Колкото за идеята от Рига... Ами прякорът на кмета на градът е ... Тъпото... Повече има ли смисъл да говоря за обкръжението?

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1589
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #324 on: 22.07.2020, 14:47:58 »
Обществена поръчка за пет електробуса за Хасково от 16 юли. Срок за подаване на оферти - 20 август.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2233
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #325 on: 25.08.2020, 12:01:30 »
Чавдар М 80 с ремарке, на заден фон се вижда и ЛАЗ 695 в Хасково.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #326 on: 17.09.2020, 20:40:28 »
Обществена поръчка за пет електробуса за Хасково от 16 юли. Срок за подаване на оферти - 20 август.
Далаверата е спазарена - остават Златно руно и запушват устата на варненския топуп! Сделка управляващи - опозиция в ОбС...

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #327 on: 21.09.2020, 18:48:28 »
Кметът на Хасково Станислав Дечев е внесъл извънредна докладна за септемврийската сесия на общинския съвет, с която се предлага отпускането на 150 000 лв. за закупуването на 5 тролейбуса втора употреба от Чехия. Това се прави във връзка с постъпила докладна от управителя на дружеството, което сега разполага с 5 тролейбуса, произведени през 1988 г. През 2008 г. с получен безлихвен заем от общината са закупени два рециклирани тролейбуса Шкода на стойност 167 143 лв. всеки или за общо 334 286 лв. Амортизираният автопарк в дружеството налага неговата подмяна. Старите и напълно амортизирани тролейбуси ежемесечно генерират загуби от вложени в тях материали и резервни части. Ремонти се налагат почти ежедневно, което затруднява изпълнението на превозите по утвърдената транспортна схема, се казва в докладната.
От Тролейбусен транспорт са проучили пазара в Европейския съюз и като най-рационално решение се предлага закупуването на тролейбуси втора употреба. Набелязаните тролеи от Чехия били в отлично състояние, осигуряващи достъп за хора с увреждания и детски колички. Имат климатик в кабината на водача и парно в салона. Те са с хибридни двигатели – на ток и дизелови, позволяващи експлоатирането по участъци без изградена контактна мрежа. Цената на един нов тролейбус е около 800 000 лв., което при настоящата обстановка е непосилно за община Хасково, се посочва още в предложението.
С по-новите тролеи се очаква да се оптимизират разходите за ток и резервни части. Ще се повиши привлекателността на обществения транспорт чрез повишаване качеството на услугата, има и възможност за разширяване обхвата на общинската транспортна схема и обслужване на нови крайградски зони. Ще се намали времето за пътуване. С обхващането на нови участъци ще се повиши пътникопотока, както и ще се отговори на исканията на гражданите за транспорт до големите вериги магазини в Източната индустриална зона на Хасково - Kaufland, Технополис, Зора, Техномаркет, Практис, JUSK, LC Waikiki. Очаква се приходите по сегашните линии да се увеличат с минимум 5%.

Вероятно се касае за мотриси от Mariánské Lázně, където обновяват тролейбусния парк и предвиждт извеждане от експлоатация на 7 бр. Skoda 24 Tr, конструирани между 2003 и 2006 г. Дали пък са готови да ги ''подарят'' за 15 000 евро бройката?
« Last Edit: 21.09.2020, 19:11:00 by xtreme2000 »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #328 on: 22.09.2020, 11:25:31 »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #329 on: 25.09.2020, 12:09:41 »
Quote
Съветниците в Хасково гласуваха закупуването на 5 тролейбуса

Общински съвет-Хасково подкрепи докладната на кмета Станислав Дечев да бъде отпуснат капиталов трансфер на “Тролейбусен транспорт” в размер на 150 000 лв. С парите се предвижда да бъдат купени 5 тролейбуса – втора употреба от Чехия.

Докладната бе подкрепена от 24 съветници, двама гласуваха против, а 5 се въздържаха.

Шефът на “Тролейбусен транспорт” Албен Манджуков поясни, че при посещението си в Чехия се е запознал подробно с техническите параметри. Фирмата, от която ще бъдат доставени ще ги транспортира в Хасково за тяхна сметка. Тя доставя коли за градския транспорт и за други общини като Русе, каза Манджуков.
https://haskovo.live/
По всичко изглежда, че забелязаните в Русе Шкоди ще са за Хасково. Остава въпросът от кой град са и дали и защо са минали през Турция.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #330 on: 25.09.2020, 16:56:51 »
В статията има снимки на тролейбусите, от където си проличава, че ще бъдат с новата каросерия на 24 тр. Или са направени снимки на произволни тролеи на място, а не на тези 5, които ще бъдат транспортирани до Хасково. На мен ми харесва повече дизайна на старата каросерия.

https://www.google.com/amp/s/www.parvomai.net/amp/news/501395/pet-troleya-za-150-hilyadi-leva-idvat-ot-chehiya-v-haskovo

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #331 on: 25.09.2020, 17:15:24 »
Тролейбусите ще са 3 броя от Марианске Лазне с новата каросерия и 2 броя със старата от Пилзен.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3472
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #332 on: 25.09.2020, 23:49:16 »
Ако бяха изградили и някое смислено ново тролейбусно трасе щеше наистина да е супер!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #333 on: 26.09.2020, 18:07:13 »
Чехите казват, че Шкодите от Марианске Лазне все още са там. Интересно тогава забелязаните в Русе дали имат нещо общо с Хасково.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #335 on: 28.09.2020, 09:29:28 »
Чудесни новини за Хасково, дано по този начин се осигурят добри позиции за тролейбусния транспорт в следващите години. Има и приемственост в моделите.

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2662
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #336 on: 28.09.2020, 15:53:40 »
Поне Хасково няма да е поредният град със закрита мрежа (за сега). Прави ми впечатление, че чешките общини явно гледат да осигурят работа на местния си производител, отървавайки се постепенно вече и от не толкова стари возила като 24тр, така че Русе, Хасково, Враца и Сливен да се ослушват, докато не са ги лапнали в Румъния и Украйна.

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #337 on: 29.09.2020, 00:45:34 »
Мотрисите от Mariánské Lázně имат по-свеж външен вид, самата каросерия е по-модернистична. Интересно дали електронните табла на челната страна са в изправно състояние - за западащ град като Хасково ще изглеждат направо модернистично (напр. с надписи 108 ж.к. Орфей или 308 ЗММ).
Ако наистина ги дават за по 15 000 евро, наистина е добра сделка! След като не можаха да участват за нови по оперативните програми, поне нещо запазено ще използват. Със сигурност обаче е добре да се направи ремонт на контактната мрежа, както и на настилката по трасето (дори на самото обръщало на ЗММ е лунен кратер).

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6376
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #338 on: 29.09.2020, 09:16:52 »
Обръщалото на ЗММ е частна собственост - на завода. Едно време като са приватизирали завода някой не си е свършил работата и не е актувал/отделил теренът на обръщалото.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4273
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #339 on: 29.09.2020, 09:27:13 »
Интересно дали не е могло да купят само Citelis-и вместо двата Citibus-a от Пилзен. В Марианске Лазне са 4, петият може да дойде от Теплице или Ихлава - там има по два броя, които ако не сега, то много скоро ще се продават.