Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 61880 times)

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #340 on: 29.09.2020, 19:09:20 »
Обръщалото на ЗММ е частна собственост - на завода. Едно време като са приватизирали завода някой не си е свършил работата и не е актувал/отделил теренът на обръщалото.
Собственик на ЗММ - Хасково е ''Ерато холдинг'', което е закъсало в последните години. Може би затова е идеята за удължаване на трасето до ''Практис'', но там възникват други проблеми - паркингът е собственост на веригата, а ново отклонение през разделителната ивица би нарушило трафика допълнително; преминаване на КМ през кръговото кръстовище на Околовръсния път пък би създало пречка за транзитнопреминаващите с по-висок габарит... Управителят на дружеството сочи за удължение с 400 м., като от обръщалото до кръговото е около 270 м...

Offline T_H_A

  • Писател
  • **
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #341 on: 01.10.2020, 19:29:38 »
Здравейте,
аз не съм специалист по автобуси, тролейбуси и тролеи, като вас, но ми е интересно да чета и се сетих, че има една страница във Фейсбук, наречена "Изгубеното Хасково", където има снимки, сред които и такива с автобуси от миналото и реших да споделя.

1. Макар, че не е автобус, това е първия "обществен" транспорт в Хасково. Първото такси, което е имало и функцията на междуградски автобус. В допълнение снимка и на първата бензиностанция в града. Моля обърнете внимание на табелата, на която пише: "Хасковци! Най-удобен влак за вас е таксито. От гара Раковски (бивше село и днешен квартал на Димитровград) идете с него в Пловдив, за да имате 12 часа на разположение и, без да нощувате, да се върнете вкъщи! Тръгване в 4 часа и 30 минути. Автокооперация (не се чете)!"
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.226467137366525/684000981613136/
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/p.684001048279796/684001048279796/
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.226467137366525/1351309871548907/

2. Следващата снимка е, или на някакви много стари автобуси, или на камиони, които превозват хора и е от зората на Социализма.
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/940084496004782/

3. Следващата снимка е на автобус. Не знам модела и марката. Вариантите са два - или се движи от Хасково към Димитровград или е градска линия. Автобусът идва от към автогарата и завива към бул. "Раковски", който води към Димитровград.
Два любопитни факта:
- Сградата с малкия купул, в дясно, е бившият магазин "Марса", който е кръстен така, защото това е било името на Хасково, по времето на Втората Българска държава. По-късно, по времето на Османската империя от "Марса" градът бива преименуван на "Хаской".
- Противно на очакваното, бул. "Раковски" не е кръстен на Г. С. Раковски, а е наречен така, защото това е било старото шосе, което е водело към село Раковски, част от днешния Димитровград.
 https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51904298_2459491057397444_3148778938608648192_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=MUPIW6NM52MAX_g7EA3&_nc_ht=scontent.fsof3-1.fna&oh=be61483b9832dbb48a64ef413c1553db&oe=5F9D5068

4. Следва снимка на градска линия. Автобусът е сниман до бившите Хали, там където сега е позициониран комплекс "21ви век":
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.226467137366525/3224873157525893/

5. Автобус, май е "Чавдар" пред завод "Свила":
https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16426017_1494154667264426_3608777245679489057_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=FXiIuqJQZ70AX_-OYij&_nc_ht=scontent.fsof3-1.fna&oh=bbf92778e0182ba863b20e55526c909a&oe=5F9C753B

6. Няколко снимки на Автогара Хасково.
- Първата снимка е изглед от към паметника на Капитан Петко Войвода
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/513461872000382/
- Втората снимка е изглед от към Военна болница
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.513461828667053/630601526953082/
- Третата е най-хубавата снимка на автогарата
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/659763127370255/

7. Една снимка с автобус "Чавдар" по пътя Хасково-Димитровград или за да сме по-точни от Димитровград посока Хасково. В дясно се виждат сградите на пивоварна "Астика", кръстена на тракийското племе "Асти" обитавало района на настоящия град, както и региона на Странджа-Сакар:
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.513461828667053/646993035313931/

8. Още един "Чавдар" на спирката пред бившия "Икономически техникум", днешната Финансово-стопанска гимназия "Атанас Буров":
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/648011655212069/

9. И за финал, не един, а два Чавдара в абсолютния център на града. В дясно сградата на Универсален магазин "Ташкент", кръстен на побратимената столица на Узбекистан, в ляво хотел Балкантурист "Аида" и кино "Аида", кръстени на едноименния връх в Родопите, намиращ се близо до града. Странното е, че там са вървяли автобуси, защото сега дори за автомобили е тясно.
https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/1077186_644521045561130_1874280204_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=WVrNUz3nGG4AX8bOiTN&_nc_ht=scontent.fsof3-1.fna&oh=8170fb5879435c1e4ff91606a0a1bb04&oe=5F9B6145

Ами, май е това. Аз също съм силно за електрическия транспорт и винаги съм се чудел защо равнинни градове, като Русе, Стара Загора, Бургас, Варна, Пловдив и други не са опитали през годините да развият трамваен транспорт или някакъв вид градски железници, но уви. Дори Хасково има едно скрито трамвайно трасе, което би пресякло целия град от запад на изток, а именно коритото на Хасковската река. Вместо да бъде покрито с частни паркинги, по него биха могли да преминават трамваи, които да тръгват чак от кв. "Болярово", д аминават покрай кв. "Бадема", от там покрай Градската градина, най-голямата църква "Св. Богородица", зеленчуковия пазар, Драматичния театър, Бизнецентъра, Районния съд, Бизнесцентър "21 век", ДКЦ 1, Община Хасково, МВР, Лидл, Кауфланд / 50м от МБАЛ "Хасково", няколко училища и да продължи през промишлената зона, чак до Зора, Технополис, Техномаркет, Практис, Юск и обратно, но... няма пари, няма воля, няма нищо.


Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #342 on: 01.10.2020, 19:50:33 »
Обръщалото на ЗММ е частна собственост - на завода. Едно време като са приватизирали завода някой не си е свършил работата и не е актувал/отделил теренът на обръщалото.
Собственик на ЗММ - Хасково е ''Ерато холдинг'', което е закъсало в последните години. Може би затова е идеята за удължаване на трасето до ''Практис'', но там възникват други проблеми - паркингът е собственост на веригата, а ново отклонение през разделителната ивица би нарушило трафика допълнително; преминаване на КМ през кръговото кръстовище на Околовръсния път пък би създало пречка за транзитнопреминаващите с по-висок габарит... Управителят на дружеството сочи за удължение с 400 м., като от обръщалото до кръговото е около 270 м...
Става въпрос този участък да се минава с дизеловия агрегат на Шкода24.Според мен това е мотив за финансирането на шкодите.Едва ли на всеки курс ще се изпълнява.
« Last Edit: 29.10.2020, 22:10:06 by difian »

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #343 on: 01.10.2020, 21:29:28 »
Става въпрос този участък да се минава с дизеловия агрегат на Шкода24.Според мен това е мотив за финансирането на шкодите.Едва ли на всеки курс ще се изпълнява.
Напълно излишно е - от обръщалото до Техномаркет е 200 м., решението е просто - редовно разписание и уютни мотриси!

Online ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3472
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #344 on: 01.10.2020, 23:53:21 »
Здравейте,
аз не съм специалист по автобуси, тролейбуси и тролеи, като вас, но ми е интересно да чета и се сетих, че има една страница във Фейсбук, наречена "Изгубеното Хасково", където има снимки, сред които и такива с автобуси от миналото и реших да споделя.
...
Само едно уточнение - Раковски е едно от трите села - Марийно, Черноконево, Раковски от които е произлязла Димитровград, но квартали са само първите две. Раковски се явява почти в центъра - това са къщите около църквата св. Димитър. Всъщност църквата е била селската църква на с. Раковски, която до преди десетина години беше единствената църква. Сега май има някакви параклиси.

Гарата на Димитровград е била гарата на Раковски, която пък заедно с водната кула са били там още за обслужването на Барон Хиршовата желязна линия.

В тези Икаруси между Димитровград и Хасково съм се возил многократно. Към 95-96 още се движеха и не знам кога изчезнаха, защото вече живеех във Варна.

В началото на 80те спирката за Димитровград не беше на Лебеда, ами ето тук:
7 ул. „Мал Тепе“
https://maps.app.goo.gl/KKhhb4xS2c3RSGuF7 Тези железа по края на улицата сякаш бяха от другата страна и образуваха преграда и покрай нея хората се редяха за да се качат.
« Last Edit: 29.10.2020, 22:12:02 by difian »

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #345 on: 06.10.2020, 00:16:45 »
https://www.google.com/maps/@41.9340158,25.5586198,3a,75y,250.08h,100.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1stqE7YzOsDglOjE2A7J_NRw!2e0!7i16384!8i8192
Автобусите се спускаха по "Малтепе" и завиваха по ''Булаир'', където бе самата спирка с навес и каса - зад някогашната Кръвопреливна и срещу ДНА, след което на светофара със ''Съединение'' /Ленин/ завиваха надясно към ''Раковски''. Когато имаше реконструкция на ''Раковски'' от блок ''Космос'' на юг, завиваха наляво по ''Дунав'' и се спускаха изцяло по ''Булаир'' до посоченото обръщало.
В Димитровград обръщалото бе пред РПУ-то, дори над касите имаше светофар...
Спирките по линията бяха - Валентина, Космос, Веспрем/Автошкола, СБА/Бетонов възел, Радарите, Северна зона/ОСМА, По желание (сегашната борса Марица), Асфалтова база, Домостроителен комбинат, Щъркелите, разклон Крепост, УСМ, Парапана, Мир, Стройрайон, Москва.


Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #347 on: 29.10.2020, 22:36:46 »
Първата копка на електростанциите.
https://haskovo.info/137781/%d0%bd%d0%b0%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d1%85%d0%b0-%d0%bf%d1%8a%d1%80%d0%b2%d0%b0-%d0%ba%d0%be%d0%bf%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b7%d0%b0%d1%80%d1%8f%d0%b4%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d1%81%d1%82/
Шефът е станал като балон, въпреки че папането не е като в ЕВН! Докара ли Шкодите от Пилзен и Марианске Лазне, че прави копки с Тъпото?
Между другото новите линии 1 и 4 ще заместват или ще дублират сегашните 1 и 104?

Offline Niksan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
  • https://gtruse.wixsite.com/gtruse
    • View Profile
    • https://gtruse.wixsite.com/gtruse
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #348 on: Yesterday at 19:09:46 »
Някой има ли актуална информация за всички автобусни линии - маршрути, имена на спирките и разписания?