Author Topic: Хасково и Димитровград  (Read 63944 times)

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #340 on: 29.09.2020, 19:09:20 »
Обръщалото на ЗММ е частна собственост - на завода. Едно време като са приватизирали завода някой не си е свършил работата и не е актувал/отделил теренът на обръщалото.
Собственик на ЗММ - Хасково е ''Ерато холдинг'', което е закъсало в последните години. Може би затова е идеята за удължаване на трасето до ''Практис'', но там възникват други проблеми - паркингът е собственост на веригата, а ново отклонение през разделителната ивица би нарушило трафика допълнително; преминаване на КМ през кръговото кръстовище на Околовръсния път пък би създало пречка за транзитнопреминаващите с по-висок габарит... Управителят на дружеството сочи за удължение с 400 м., като от обръщалото до кръговото е около 270 м...

Offline T_H_A

  • Писател
  • **
  • Posts: 32
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #341 on: 01.10.2020, 19:29:38 »
Здравейте,
аз не съм специалист по автобуси, тролейбуси и тролеи, като вас, но ми е интересно да чета и се сетих, че има една страница във Фейсбук, наречена "Изгубеното Хасково", където има снимки, сред които и такива с автобуси от миналото и реших да споделя.

1. Макар, че не е автобус, това е първия "обществен" транспорт в Хасково. Първото такси, което е имало и функцията на междуградски автобус. В допълнение снимка и на първата бензиностанция в града. Моля обърнете внимание на табелата, на която пише: "Хасковци! Най-удобен влак за вас е таксито. От гара Раковски (бивше село и днешен квартал на Димитровград) идете с него в Пловдив, за да имате 12 часа на разположение и, без да нощувате, да се върнете вкъщи! Тръгване в 4 часа и 30 минути. Автокооперация (не се чете)!"
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.226467137366525/684000981613136/
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/p.684001048279796/684001048279796/
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.226467137366525/1351309871548907/

2. Следващата снимка е, или на някакви много стари автобуси, или на камиони, които превозват хора и е от зората на Социализма.
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/940084496004782/

3. Следващата снимка е на автобус. Не знам модела и марката. Вариантите са два - или се движи от Хасково към Димитровград или е градска линия. Автобусът идва от към автогарата и завива към бул. "Раковски", който води към Димитровград.
Два любопитни факта:
- Сградата с малкия купул, в дясно, е бившият магазин "Марса", който е кръстен така, защото това е било името на Хасково, по времето на Втората Българска държава. По-късно, по времето на Османската империя от "Марса" градът бива преименуван на "Хаской".
- Противно на очакваното, бул. "Раковски" не е кръстен на Г. С. Раковски, а е наречен така, защото това е било старото шосе, което е водело към село Раковски, част от днешния Димитровград.
 https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/51904298_2459491057397444_3148778938608648192_n.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=MUPIW6NM52MAX_g7EA3&_nc_ht=scontent.fsof3-1.fna&oh=be61483b9832dbb48a64ef413c1553db&oe=5F9D5068

4. Следва снимка на градска линия. Автобусът е сниман до бившите Хали, там където сега е позициониран комплекс "21ви век":
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.226467137366525/3224873157525893/

5. Автобус, май е "Чавдар" пред завод "Свила":
https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/16426017_1494154667264426_3608777245679489057_n.jpg?_nc_cat=107&_nc_sid=9267fe&_nc_ohc=FXiIuqJQZ70AX_-OYij&_nc_ht=scontent.fsof3-1.fna&oh=bbf92778e0182ba863b20e55526c909a&oe=5F9C753B

6. Няколко снимки на Автогара Хасково.
- Първата снимка е изглед от към паметника на Капитан Петко Войвода
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/513461872000382/
- Втората снимка е изглед от към Военна болница
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.513461828667053/630601526953082/
- Третата е най-хубавата снимка на автогарата
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/659763127370255/

7. Една снимка с автобус "Чавдар" по пътя Хасково-Димитровград или за да сме по-точни от Димитровград посока Хасково. В дясно се виждат сградите на пивоварна "Астика", кръстена на тракийското племе "Асти" обитавало района на настоящия град, както и региона на Странджа-Сакар:
https://www.facebook.com/225728837440355/photos/a.513461828667053/646993035313931/

8. Още един "Чавдар" на спирката пред бившия "Икономически техникум", днешната Финансово-стопанска гимназия "Атанас Буров":
https://www.facebook.com/%D0%98%D0%B7%D0%B3%D1%83%D0%B1%D0%B5%D0%BD%D0%BE%D1%82%D0%BE-%D0%A5%D0%B0%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D0%BE-225728837440355/photos/a.513461828667053/648011655212069/

9. И за финал, не един, а два Чавдара в абсолютния център на града. В дясно сградата на Универсален магазин "Ташкент", кръстен на побратимената столица на Узбекистан, в ляво хотел Балкантурист "Аида" и кино "Аида", кръстени на едноименния връх в Родопите, намиращ се близо до града. Странното е, че там са вървяли автобуси, защото сега дори за автомобили е тясно.
https://scontent.fsof3-1.fna.fbcdn.net/v/t31.0-8/1077186_644521045561130_1874280204_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_sid=cdbe9c&_nc_ohc=WVrNUz3nGG4AX8bOiTN&_nc_ht=scontent.fsof3-1.fna&oh=8170fb5879435c1e4ff91606a0a1bb04&oe=5F9B6145

Ами, май е това. Аз също съм силно за електрическия транспорт и винаги съм се чудел защо равнинни градове, като Русе, Стара Загора, Бургас, Варна, Пловдив и други не са опитали през годините да развият трамваен транспорт или някакъв вид градски железници, но уви. Дори Хасково има едно скрито трамвайно трасе, което би пресякло целия град от запад на изток, а именно коритото на Хасковската река. Вместо да бъде покрито с частни паркинги, по него биха могли да преминават трамваи, които да тръгват чак от кв. "Болярово", д аминават покрай кв. "Бадема", от там покрай Градската градина, най-голямата църква "Св. Богородица", зеленчуковия пазар, Драматичния театър, Бизнецентъра, Районния съд, Бизнесцентър "21 век", ДКЦ 1, Община Хасково, МВР, Лидл, Кауфланд / 50м от МБАЛ "Хасково", няколко училища и да продължи през промишлената зона, чак до Зора, Технополис, Техномаркет, Практис, Юск и обратно, но... няма пари, няма воля, няма нищо.


Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #342 on: 01.10.2020, 19:50:33 »
Обръщалото на ЗММ е частна собственост - на завода. Едно време като са приватизирали завода някой не си е свършил работата и не е актувал/отделил теренът на обръщалото.
Собственик на ЗММ - Хасково е ''Ерато холдинг'', което е закъсало в последните години. Може би затова е идеята за удължаване на трасето до ''Практис'', но там възникват други проблеми - паркингът е собственост на веригата, а ново отклонение през разделителната ивица би нарушило трафика допълнително; преминаване на КМ през кръговото кръстовище на Околовръсния път пък би създало пречка за транзитнопреминаващите с по-висок габарит... Управителят на дружеството сочи за удължение с 400 м., като от обръщалото до кръговото е около 270 м...
Става въпрос този участък да се минава с дизеловия агрегат на Шкода24.Според мен това е мотив за финансирането на шкодите.Едва ли на всеки курс ще се изпълнява.
« Last Edit: 29.10.2020, 22:10:06 by difian »

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #343 on: 01.10.2020, 21:29:28 »
Става въпрос този участък да се минава с дизеловия агрегат на Шкода24.Според мен това е мотив за финансирането на шкодите.Едва ли на всеки курс ще се изпълнява.
Напълно излишно е - от обръщалото до Техномаркет е 200 м., решението е просто - редовно разписание и уютни мотриси!

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3631
    • View Profile
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #344 on: 01.10.2020, 23:53:21 »
Здравейте,
аз не съм специалист по автобуси, тролейбуси и тролеи, като вас, но ми е интересно да чета и се сетих, че има една страница във Фейсбук, наречена "Изгубеното Хасково", където има снимки, сред които и такива с автобуси от миналото и реших да споделя.
...
Само едно уточнение - Раковски е едно от трите села - Марийно, Черноконево, Раковски от които е произлязла Димитровград, но квартали са само първите две. Раковски се явява почти в центъра - това са къщите около църквата св. Димитър. Всъщност църквата е била селската църква на с. Раковски, която до преди десетина години беше единствената църква. Сега май има някакви параклиси.

Гарата на Димитровград е била гарата на Раковски, която пък заедно с водната кула са били там още за обслужването на Барон Хиршовата желязна линия.

В тези Икаруси между Димитровград и Хасково съм се возил многократно. Към 95-96 още се движеха и не знам кога изчезнаха, защото вече живеех във Варна.

В началото на 80те спирката за Димитровград не беше на Лебеда, ами ето тук:
7 ул. „Мал Тепе“
https://maps.app.goo.gl/KKhhb4xS2c3RSGuF7 Тези железа по края на улицата сякаш бяха от другата страна и образуваха преграда и покрай нея хората се редяха за да се качат.
« Last Edit: 29.10.2020, 22:12:02 by difian »

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #345 on: 06.10.2020, 00:16:45 »
https://www.google.com/maps/@41.9340158,25.5586198,3a,75y,250.08h,100.7t/data=!3m6!1e1!3m4!1stqE7YzOsDglOjE2A7J_NRw!2e0!7i16384!8i8192
Автобусите се спускаха по "Малтепе" и завиваха по ''Булаир'', където бе самата спирка с навес и каса - зад някогашната Кръвопреливна и срещу ДНА, след което на светофара със ''Съединение'' /Ленин/ завиваха надясно към ''Раковски''. Когато имаше реконструкция на ''Раковски'' от блок ''Космос'' на юг, завиваха наляво по ''Дунав'' и се спускаха изцяло по ''Булаир'' до посоченото обръщало.
В Димитровград обръщалото бе пред РПУ-то, дори над касите имаше светофар...
Спирките по линията бяха - Валентина, Космос, Веспрем/Автошкола, СБА/Бетонов възел, Радарите, Северна зона/ОСМА, По желание (сегашната борса Марица), Асфалтова база, Домостроителен комбинат, Щъркелите, разклон Крепост, УСМ, Парапана, Мир, Стройрайон, Москва.


Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #347 on: 29.10.2020, 22:36:46 »
Първата копка на електростанциите.
https://haskovo.info/137781/%d0%bd%d0%b0%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d1%85%d0%b0-%d0%bf%d1%8a%d1%80%d0%b2%d0%b0-%d0%ba%d0%be%d0%bf%d0%ba%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%b7%d0%b0%d1%80%d1%8f%d0%b4%d0%bd%d0%b8%d1%82%d0%b5-%d1%81%d1%82/
Шефът е станал като балон, въпреки че папането не е като в ЕВН! Докара ли Шкодите от Пилзен и Марианске Лазне, че прави копки с Тъпото?
Между другото новите линии 1 и 4 ще заместват или ще дублират сегашните 1 и 104?

Offline Niksan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
  • https://gtruse.wixsite.com/gtruse
    • View Profile
    • https://gtruse.wixsite.com/gtruse
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #348 on: 30.10.2020, 19:09:46 »
Някой има ли актуална информация за всички автобусни линии - маршрути, имена на спирките и разписания?

Offline alex5678

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 13
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #349 on: 01.11.2020, 08:42:26 »
Автобусните линии в Хво са с номера 1, 3, 5, 9, 11, 12, 13, 102, 104
1-ЗММ - Център Болярово
3-ЗММ-Център-Червена стена-Стадион Хасково
5-ЗММ-Автогара-кв.Куба
9-ЗММ-Автогара-Клокотница
11-Първа поликлиника-пл. Лебеда-Стамболийски
12-ЗММ-Център-Болярово-Въгларово
13-ЗММ-Център-Болярово-Гарваново
102-ЗММ-Център-парк Кенана-Старчески дом
104-ДАП-Център-Тих Труд

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #350 on: 01.11.2020, 19:14:16 »
Автобусните линии в Хво са с номера 1, 3, 5, 9, 11, 12, 13, 102, 104
1-ЗММ - Център Болярово
3-ЗММ-Център-Червена стена-Стадион Хасково
5-ЗММ-Автогара-кв.Куба
9-ЗММ-Автогара-Клокотница
11-Първа поликлиника-пл. Лебеда-Стамболийски
12-ЗММ-Център-Болярово-Въгларово
13-ЗММ-Център-Болярово-Гарваново
102-ЗММ-Център-парк Кенана-Старчески дом
104-ДАП-Център-Тих Труд

Aвтобусни линии:
1 ЗММ - кв. Болярово (през бул. България)
3 ЗММ - кв. Каменни (през бул. България и ж.к. Червена стена)
5 ЗММ - кв. Остров Куба (през Автогарата)
11 Изчислителен център - с. Стамболийски
12 ЗММ - с. Въгларово (през Автогара и кв. Болярово)
13 пл. Лебеда - с. Клокотница
102 ЗММ - ж.з. Кенана (на отиване през бул. България, на връщане през Автогара)
104 ДАП - Тих труд (през бул. Българияа)

Линия №9 не съществува; закрити бяха линии 2 ЗММ - бул. България - ж.к. Любен Каравелов (част от курсовете в края на 90-те се съчетаваха с Линия 5); 101 ЗММ - Автогара - ж.к. Бадема

Новите линии с електробуси ще са следните:
1 ЗММ - ЖП гара - Център - Икономически техникум - ж.к. Бадема - кв. Болярово
4 ДАП - надясно по бул. Илинден до Млада гвардия и обратно по бул. Освобождение - бул. Раковски - ж.к. Орфей - бул. Васил Левски до колелото на ВиК и обратно

Тролейбусни линии:
108 ж.к. Орфей - Цигарена фабрика - Автогара - ж.к. Орфей
308 ЗММ - Автогара - ж.к. Орфей - Цигарена фабрика - ЗММ
408 (периодично) ЗММ - Цигарена фабрика - ж.к. Орфей - Автогара - ЗММ

Закрита линия №208 Автогара - Цигарена фабрика - ж.к. Орфей - Автогара
« Last Edit: 01.11.2020, 19:18:08 by xtreme2000 »

Offline N_D

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #351 on: 01.11.2020, 20:00:36 »
В момента няма актуални разписания.Курсовете са съкратени,поради епидемията.Обмисля се нова трнспортна схема,която вероятно ще се поеме от ТР. транспорт след идването на тролеи,електробуси и автобуси.Новото е ,че ще се въстанови транспорта по бул. Илинден (спрян от 90г.).За момента всичко е проект.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3487
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #352 on: 28.11.2020, 23:15:24 »
ЗИС 155 в Димитровград, от Bus Memories.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #353 on: 29.11.2020, 00:02:02 »
До края на месеца от Чехия в Хасково се очаква да пристигнат първите 2 от общо петте тролейбуса (Škoda 24Tr Irisbus Citybus от Пилзен), които ще бъдат закупени за общо 150 000 лв. Те са втора употреба, но в добро състояние.
Междувременно стана ясно, че за пореден път се обжалва обществената поръчка за доставката на електробуси в Хасково.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6539
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #354 on: 29.11.2020, 16:27:37 »
Имаш ли представа дали са избрани вече тролейбусите, които ще заминат за Хасково?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6405
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #355 on: 29.11.2020, 16:43:20 »
498 и 503 от Пилзен и 55,56 и 57 от Марианске Лазне
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #356 on: 30.11.2020, 00:19:48 »
498 и 503 от Пилзен и 55, 56 и 57 от Марианске Лазне
Дори вече са отразени в списъка на подвижния състав в transphoto.ru: https://transphoto.org/list.php?did=970
Предполагам пристигащите от Пилзен мотриси ще получат следващите по ред инвентарни номера - 1019 и 1020

Offline xtreme2000

  • Писател
  • **
  • Posts: 47
    • View Profile
    • Email
Re: Хасково и Димитровград
« Reply #357 on: Yesterday at 17:52:42 »


Първият тролейбус Škoda 24Tr Irisbus Citybus - втора употреба от Чехия пристигна днес в Хасково. Той беше транспортиран с платформа и вече е в депото на ''Тролейбусен транспорт''. Машината ще бъде измита и ще се решава, кога да бъде пусната в движение. До десетина дни се очаква да пристигне и втори тролейбус от Чехия.
Мотриса № 498 превозва пътници до декември 2019 г., а тази под № 503 - три месеца по-късно (м. март 2020 г.), като от спирането им от експлоатация, тролейбусите многократно са били предлагани за продажба. Транспортът се извършва за сметка на чехите, но заради пандемията от коронавирус организацията върви по-бавно.

Междувременно пет от ватманите са в болничен, а двама от тях са положителни проби за COVID-19. Въпреки това ''Тролейбусен транспорт - Хасково'' все още смогва да покрива графика и линиите да се движат по разписание.