Author Topic: Re: Метродиаметър 3 - обща тема  (Read 3810 times)

Offline dimi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1530
  • сбогом 2622
    • View Profile
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5975771
Готов е проектът за трети лъч на метрото.От Ботевградско шосе, през кварталите "Левски", "Герена", "Хаджи Димитър", Малък градски театър, Орлов мост, НДК, Александровска болница, "Красно село", та до ж.к. "Овча купел" - 16 км с 19 спирки
R.I.P  Ikarus 280

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #1 on: 19.11.2014, 10:50:34 »
Quote from: stroitelstvo.info
На конференцията на "Форум Градът" проф. д-р инж. Стоян Братоев каза, че от третия метродиаметър в периода 2014 - 2020 г. щe бъде построено трасето, което преминава през неговата централна част, но не 7 км със 7 метростанции, а 8 км с 8 МС. В този лот попада и МС 1 и част от трасето в началото на третия метролъч при "Ботевградско шосе".
Очакванията са с пускането на новата линия ползващите подземната железница да надхвърлят 550 хиляди души.

   
Според мен това не е МС 1  от трасето в началото на третия метродиаметър при "Ботевградско шосе", а МС 5 /ако спазваме сегашната номерация/ при "Владимир Вазов". Както някъде бе казано между МС 5 и МС 6 /театър София/ ще бъде връзката с ж.п. мрежата. Също така и някъде в този участък ще бъде мястото, откъдето ще започне подземното прокопаане с "къртицата", което си е 7 км със 7 метростанции.
« Last Edit: 19.11.2014, 10:55:56 by blagun »

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9294
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #2 on: 08.10.2015, 15:47:12 »
Метростанция "Парк Заимов" е удачно да бъде наречена на големия български юрист, политик и пианист Светослав Лучников още повече, че освен СУ няма друга по-близка метростанция до паметника му. Съответно на самата метростанция да има паметник в цял ръст или поне бюст с бутилка в ръка все пак Лучников беше изявен професионалист майстор на чашката.  :) Също би могло да се нарече някоя от станциите на друг прославен професионалист майстор на чашката Александър Сталийски също с паметник или бюст с бутилка в ръка. :)
« Last Edit: 08.10.2015, 15:59:53 by V.Peichev »

Offline boleroto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4048
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #3 on: 15.03.2017, 00:25:56 »
Та, значи в крайна сметка проблемът не е в това, че тия двамцата са неспособни да изкажат мнението си публично и че не могат да напишат и внесат становище; проблемът е, че сме направили "хепънинг" в Лозенец и сме подарявали карти. Яд ли те е? Звучи като да те е яд?

И вместо да се засрамят, че се опитват най-нагло да подлъгват неинформираните и да изкривяват истината, ще ми дуят устни, че сме дръзнали да "прикоткваме" фенове. Та, значи "средното разстояние между метростанциите в София от 1100 метра падна на 500-600 метра именно заради такива организацийки", въпреки, че ние настоявахме за междустанционно разстояние от 1100+ метра. Та, значи лобираме за Тех парка, като защитаваме трасето, което не минава през Тех парка...

Дебили и идиоти не е обида. Констатация е! А, ако някой лекар се наеме да се занимава с вас двамцата, сигурно ще го имате и като диагноза.

Пак ще го кажа - жалка история.
« Last Edit: 15.03.2017, 00:31:07 by boleroto »

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile

Offline bozhido

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 101
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #5 on: 12.04.2019, 17:12:00 »

Вече е свършена работа - в тунела между Ручей и Красно село вече са положени релси. Това отклонение ще си остане само на чертеж. Възмутително е как с лека ръка, без експертиза се режат и прекрояват метродиаметрите.
[/quote]
В такъв случай цялото разклонение е било нарочно измислено, за да се убедят (заблудят) хората, защо МС 13 на ул. Дойран няма да се строи... В крайна сметка, тази метростанция щеше да бъде в средата на изключително гъсто заселен район и щеше да е сигурно една от най-натоварените изобщо. Пълно безумие
[/quote]

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9294
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #6 on: 12.04.2019, 17:28:05 »
Нормално е разстоянието между метростанциите да е около километър, в противен случай се намаляват средната скорост и превозната способност и се увеличават разходите за построяване и експлоатация и метрото става неефективно. Между Дойран и Красно Село има 500-600 m, което е твърде малко отвсякъде, най-малкото разстояние между станции - Г.М.Димитров и Мусагеница е около 700 m и дори то е ненужно малко, Мусагеница е слабо натоварена станция и можеше да се мине без нея с участък 1.5 km. :rolleyes:

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #7 on: 19.10.2019, 14:16:56 »
Пълна грозотия са и влаковете и станциите, портите много свалят от дизайна, който така или иначе е все едно си в детска градина, а влаковете не се чуват, което е пълна скука, много по - добре е да са музакални като Метровагонмашите например, добре че няма да го ползвам мд3.
А и във влаковете има места, където няма седалки, а просто подпиралки. Такава простотия не бях очаквал. Като са сметнали, че няма да могат да вместят всички, да бяха поръчали по още един вагон за състав и толкова. Кви са тия цигании.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline velinio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 993
  • |MCMXLVIII|
    • ICQ Messenger - 194251613
    • View Profile
    • Музикалната ми плейлиста
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #8 on: 19.10.2019, 15:09:15 »


Пълна грозотия са и влаковете и станциите, портите много свалят от дизайна, който така или иначе е все едно си в детска градина, а влаковете не се чуват, което е пълна скука, много по - добре е да са музакални като Метровагонмашите например, добре че няма да го ползвам мд3.
А и във влаковете има места, където няма седалки, а просто подпиралки. Такава простотия не бях очаквал. Като са сметнали, че няма да могат да вместят всички, да бяха поръчали по още един вагон за състав и толкова. Кви са тия цигании.

Изключително плоско мнение! Добре, че си ми в ignore листата, та не ти чета глупостите, честно...

Ти в метрото влизаш, за да се забавляваш, или за да се превозиш, какво значи, че "влаковете били пълна скука"? Колкото по-тихи са, толкова по-добре още повече с новите прегради. Места, където няма седалки има и в старите влакове - и те ли са пълна скръб? Вагоните са ги поръчвали най-вероятно по дължината на пероните, това да не ти е влакът София-Варна та да му закачаш бонус вагони, когато решиш...

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #9 on: 19.10.2019, 15:15:54 »
Ами винаги пронът трябва да е повече от влака, а не да е точно, колкото него. Под 150 метра перон е пълна шега. Сега ги правят къси., за да е евтино, но когато се увеличи броят пътници и не могат да сложат още, ще е ужас. Това нашето не е метро, а високоскоростен трамвай.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1092
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #10 on: 19.10.2019, 16:43:12 »
Ами винаги пронът трябва да е повече от влака, а не да е точно, колкото него. Под 150 метра перон е пълна шега. Сега ги правят къси., за да е евтино, но когато се увеличи броят пътници и не могат да сложат още, ще е ужас. Това нашето не е метро, а високоскоростен трамвай.
Това мнение вече няма никакъв смисъл. Като не става влаковете да са „музикални“, минахме на станциите са малки. Нали знаеш, че влаковете които се движат по линия 3 са 60м и може да се удължат до 100(по още 2 модула може да се сложат при нужда). Това го обсъдих с инж. Братоев сутринта. А относно влаковете, не знам дали си се качвал вътре, но аз съм го правил, включително и днес и мога да кажа, че са несравними с „Метровагонмаш“. И отново се наблюдава в твоето мнение една соц.-носталгия без да познаваш това време.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1644
  • 9060
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #11 on: 19.10.2019, 21:40:58 »
Станцията е с прекрасен дизайн, преградите са напълно естетични и могат да спасят човешки живот, а функцията на влака е да превозва - не да е "музикален", демек да не си чуваш разговора вътре. Други плоски разсъждения, лишени от смисъл имаш ли, дечко? Гледам си запознат бая с детската градина, като я завършиш пробвай да почнеш да пишеш - преди това трай.

Модерацията няма ли да се сезира вече по казуса "форумна ясла"?!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11552
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #12 on: 19.10.2019, 23:50:21 »
Всеки има право на мнение. Хубаво, лошо няма значение. Стига да е в рамките на добрия тон и да не противоречи на Правилата, няма как да се вземат мерки.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 790
    • View Profile
    • Email
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #13 on: 06.12.2019, 15:37:52 »
https://dnes.dir.bg/sofia/fandakova-testva-nov-polski-tramvay-puskat-go-po-liniya-18-snimki
А браво. ТМ18 точно има огромна нужда от 30-метрови трамваи. :help:

Ако не знаете, господа и дами, забавяне в строителството на Метрото няма. То ще стане готово точно тогава, когато каже кмета. Министерството на истината работи с пълна сила да заличи старите публикации по случая.

Прочети 1984 на Оруел и може би ще разбереш иронията. Преди време се говорише как Септември - Октомври ще тръгне метрото. Месеците минаха, метрото още не работи и в същото време няма забавяне от графика. Как става тази работа? Да не би това да не е заличаване на паметта на хората?
Да бе, така ги заличава че мнението което цитираш е заменено от мнението за трамвай :D
А сега сериозно. Каква е тази параноя че някой бил заличавал старите публикации? Публикациите си стоят.

На входовете на Орлов мост вече са сложени бъдещите табели, но все още без схеми. На Попа ми се стори че хората вече минават през подлеза?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 387
    • View Profile
Re: Метродиаметър 3 - обща тема
« Reply #14 on: 27.01.2021, 17:20:43 »
Когато един подвижен състав пътува в един и същ участък напред-назад, винаги ребордите от едната страна се износват повече от тези от другата страна. Понеже колелата трябва да са винаги с еднакъв диаметър, пределно износване на реборда от едната страна и последващо струговане означава изгубване на ресурс от другата, затова се предпочита периодично обръщане на съставите, за да бъде износването равномерно. В железницата се обръщат оперативно - като се пуснат по маршрут, от който се връщат обърнати или се назначават служебни обръщащи влакове, чиито маршрут минава през триъгълник. За МД 1 и 2 за целта построиха ухо в района на депото.
За МД 3 ще трябва или да се разглобява влакът и да му се обръщат талигите, или да се жертва част от ресурса на колелата.

Не съм се замислял за това. Ще задам тогава един въпрос малко в страни от темата за МД3, но свързан с написаното.
В Берлин и Бранденбург се лангуркат състави двуетажни вагони с локомотиви Таурус по линия RE1. Локомотивът винаги, ВИНАГИ, е в източния край на влака. Не е имало случай за 5 години откакто живея тук локомотива да е бил в западния край на състава. Въпрос - след като е полезно да се въртят съставите, за каква причина може да се сетите (встрани от оправданието източно-германци) защо тук не го правят?

Защото не са в България и не спазват българските инструкции.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9294
    • View Profile
Всъщност МД 3 дублира ТБ 2 между Хаджи Димитър и България както и ТБ 1 до НДК.  :rolleyes:

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2446
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Поне не дублира трамваи.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Как М3 до Летището? Под пистите ли да минава? Ако имаше планове за нов терминал който да е от страната на М3, тогава да..........а старият вариант предвиждаше ликвидиране на ТМ5 и ТМ22, едни от най-добрите трамвайни трасета в София.
За М3 до Летището - ами това да е под пистите на съответна дълбочина мисля, че няма да е от съществен проблем за никой. Иначе го предложих с идеята да осигурим по-добра транспортна свързаност, предвид факта, че маршрута Летище - Ботевградско - Център е по-пряк от този през Цариградско, а не съществува като транспортен вариант (може би заради преминаването през махалата).
А за стария вариант - единственото при него добро беше,че е замислен съвместим като подвижен състав с другите два и реално е адекватен до жп гара Подуяне - нататък няма смисъл от продължение при днешното развитие на кварталите посока Вл Вазов и на север.
За ТМ5 - прекрасно трасе, но поне за мен плачещо за сериозен ремонт - да стане като ТМ7 по България или на 1435мм и да се качи така скоростта

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1391
    • View Profile
Ами че на ТМ 5 в момента се извършва основен ремонт и трасето ще стане подобно на това на ТМ7  :rolleyes: :rolleyes:
« Last Edit: 30.03.2023, 23:17:48 by Chezare »
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Ами че на ТМ 5 в момента се извършва основен реват и трасето ще стане подобно на това на ТМ7  :rolleyes: :rolleyes:

Не съм пътувал скоро от там, но чух рева, че било криво, нескопосано и т.н. Ако стане като ТМ7 мисля че никой не би мрънкал за безшумен тих трамвай с добра скорост