Author Topic: Инциденти в метрото  (Read 47800 times)

Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1735
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #220 on: 08.09.2019, 20:57:13 »
На Опълченска е паднал човек на релсите. По М1 в централния участък не се движат влакове. Пуснаха автобуси между Стадиона и Сливница.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 339
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #221 on: 09.09.2019, 00:08:02 »
Quote
Инцидент спря участък от столичното метро

Временно беше спряно движението на метрото в участъка от "Васил Левски" до "Сливница" заради инцидент с паднал човек на релсите.

Мъжът е откаран в лечебно заведение, тъй като при падането си е ударил главата.

"Падналият мъж на релите на метрото е в много тежко състояние", съобщи говорителят на Центъра за спешна медицинска помощ в София Катя Сунгарска.


"В 18.55 подават сигнал за мъж, паднал на релсите на метростанция "Опълченска". За пет минути линейката е там. Мъжът е на 78 години и е с фрактура на базата на черепа. Закаран е в противошокова зала на УМБАЛСМ "Н.И. Пирогов", допълни Сунгарска.

Към момента движението на метрото от станция "Васил Левски" до станция "Сливница" е възстановено.

 

Информация е публикувана от vesti.bg

Линк:
https://www.vesti.bg/bulgaria/incident-spria-uchastyk-ot-stolichnoto-metro-6099447

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #222 on: 09.09.2019, 19:38:19 »
Значи инцидента е станал на Опълченска. защо метрото е било ограничено още от стадиона и още от Сливница???

Тука се коментираше че трябва да се разделят диаметрите за да има гъвкавост на маршрутите при инциденти и аварии. Каква гъвкавост като от метрополитена не прилагат никакво мислене??????

От запад безвъпросно можеше влаковете да стигат до Константин Величков, където има напълно функционално съоръжение за смяна на посоката с възможност машинистите да сменят кабината.

От изток можеше влаковете да са до Сердика. и да се прояви малко въображение тъй като в тунела машинистите няма как да сменят кабината. значи пристига влак на Сердика от Младост. пътниците слизат. втори машинист се качва в задната кабина. първият машинист закарва влака в тунела между Сердика и Опълченска - след стрелката. втория поема управлението и връща влака обратно на Сердика. откъдето продължава обратно за летището или бизнес парка. през това време първия машинист слиза и се подготвя да се качи отзад на следващия влак.

И така можеше да има заместващи рейсове само между Сердика и Константин Величков. и пътниците да бъдат обслужени в пъти по-добре.

Очевидно проблема не е в това че има една дълга линия. проблема е липсата на пълна гъвкавост и подготовка у метрополитена при такива ситуации. това нещо което описах - трябва да е тренирано и да влиза в действие за па-малко от 5 минути.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2781
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #223 on: 10.09.2019, 22:26:50 »
Това хубаво, но знае ли се дали захранването може да се изключи и сигнализацията да се настрой така, че екипите на Спешна помощ и полицията да работят безопасно? Ако е можело, съм напълно съгласен с горното мнение, но не вярвам да е имало такава възможност и да не била реализирана.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2269
    • View Profile
    • Email
Re: Инциденти в метрото
« Reply #224 on: 22.10.2020, 20:51:50 »
 Не е съвсем по темата, но има косвено отношение  към заглавието. Все по-често ставам свидетел на пътници, които заклещват стъпалата на краката си между влака и перона при качване или слизане. И днес едно момче на около 10-годишна възраст падна по очи във вагона, след като стъпалото му се заклещи при качване на МС Хан Кубрат. Други пъти пък жени си чупят токчетата и падат на пода, невинни малки дечица също. За секунди се създават опасни ситуации, които биха могли да завършат с фатална развръзка... Разбира се основен фактор за наличието на подобни събития играе концентрацията на пътниците, но се питам не е ли по-добре, ако разстоянието между перона и влака е по-малко. Съществува ли някакъв международен стандарт за отстоянието на перона от подвижния пътнически състав? Спомням си, че първоначално на МС Обеля например, отстоянието беше по-голямо и след години увеличиха перона с няколко см по-напред.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13692
    • View Profile
    • Email
Re: Инциденти в метрото
« Reply #225 on: 22.10.2020, 21:07:08 »
Дължи се на това че вместо да гледат къде ходят, да гледат трафика около тях напоследък си гледат само във фейсбука на мобилните телефони.  Затъпяването на масата е факт навсякъде...
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4835
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Инциденти в метрото
« Reply #226 on: 22.10.2020, 21:43:03 »
Простичко е- "Кьорав карти не играе". Кой им е виновен че инстинкта им за съхранение им куца.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline Sofiametro

  • Писател
  • **
  • Posts: 37
  • Фен на Метровагонмаш!
    • View Profile
Re: Инциденти в метрото
« Reply #227 on: 22.10.2020, 21:52:00 »
Какъв е по-точно проблема?Това,че хората не си гледат в краката?Това,че не внимават докато се качват?
Хората така не внимават и по ескалаторите,асансьорите,после обвиняват Метрополитен,че метрото не е безопасно. :help:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9250
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Инциденти в метрото
« Reply #228 on: 22.10.2020, 23:03:51 »
Това е така, но няма как да не си зададем въпроса защо в нашия метрополитен има такава разлика във височината на перона спрямо влака и защо има немалък луфт между двете. Дори при новият трети диаметър също има немалко разминаване. Как при други метросистеми няма такива проблеми, а при нас има.  А че задължение на всеки е да си гледа в крака и там където ходи - това е безспорно.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 663
    • View Profile
    • Email
Re: Инциденти в метрото
« Reply #229 on: 23.10.2020, 10:53:23 »
Не е съвсем по темата, но има косвено отношение  към заглавието. Все по-често ставам свидетел на пътници, които заклещват стъпалата на краката си между влака и перона при качване или слизане. И днес едно момче на около 10-годишна възраст падна по очи във вагона, след като стъпалото му се заклещи при качване на МС Хан Кубрат. Други пъти пък жени си чупят токчетата и падат на пода, невинни малки дечица също. За секунди се създават опасни ситуации, които биха могли да завършат с фатална развръзка... Разбира се основен фактор за наличието на подобни събития играе концентрацията на пътниците, но се питам не е ли по-добре, ако разстоянието между перона и влака е по-малко. Съществува ли някакъв международен стандарт за отстоянието на перона от подвижния пътнически състав? Спомням си, че първоначално на МС Обеля например, отстоянието беше по-голямо и след години увеличиха перона с няколко см по-напред.

Работата е там, че за да намелеят тези случаи е нужна самокритика. И от страна на пътуващите за това дали да си гледат в телефоните докато се качват, и от страна на Метрополитен за отстоянията и разликата във височината между перон и влак. Самокритиката обаче е област, в която българите сме особено бездарни. Кучетата ще продължат да си лаят, метрото ще си върви и никой нищо няма да направи.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 240
    • View Profile
    • Email