Навремето, когато беше първото масово отдаване на линии на концесия в страната, някъде година по - късно стана тук и пак мина всичко тихомълком. Сега излиза, че е подобно. По този начин нещата почти не са се променили, може би някои от методите, но винаги силните на деня печелят.
Що се отнася до превозвачите, то първите бяха изместени от доскорошните, пак с мотива, че са в състояние да подновят изцяло автопарка. Малко по - късно те пък бяха поставени в същото положение да си спрат част от туристическите автобуси, понеже били стари и задушни, независимо от монтираните допълнително климатици и перфектна поддръжка – а това впрочем са МВ - та О303. Направо излиза, че историята се повтаря, а като допълнителен факт отбелязваме, че гаражът на BMC - та сега е бившият клон на ДАП в Несебър, по - късно станал ''Несебър Автотранспорт'' – това е въпросният първи превозвач. Дали обаче е случайност или имат общи корени, не е ясно.
...Слънчев Бряг има всички предпоставки и реални възможности да е кукла! Уреден и качествен, екологичен и климатизиран транспорт, тротоари, тревичка, дръвчета, и т.н.
Няма основание да се смята също, че на масовия, особено чужд турист, му пука много дали ще се вози на една или друга марка. Като цяло, тези които са имали щастието да познават този курорт от преди 10 -15 г и повече, и нещастието да го познават сега – такова мнение поне преобладава, е че нещата вместо да се подобряват, се влошават. Вмъквам го това помежду другото, като с него искам да отбележа, че нивото на платежоспособност на този преобладаващ турист пада с всяка година, а оттам да се търси престиж е малко недействително, даже и по отношение на автопарка на ГТ. Така е и при таксиметровите автомобили, повече от половината са Румънска марка (не че нещо, само споменавам), така е и при трансфверните превози.
Та късите са по-ефективни от дългите?! Че защо в България въобще има съчленени, не ми е ясно? Излишни пари и разходи, я БНЦ навсякъде.
Като гледаш как пътниците се събират само на вратите, а между тях остава празно – при конкретният преобладаващ модел МВ О405Г, с три врати – се наблюдава много добре! А при BMC - то не е. Отделно е въпрос на друг анализ, но ние не можем да го направим, дали е по - ефективно 7 съчленени (триврати) през 5 мин или 10 къси (триврати) през 4 мин, примерно и то пак за тук, че е доста особенно заради сезонният характер.