Това с орязването на автобусите и надуването на цените по направленията с влак става малко по-късно, в края на 70-те години......А влаковете за Кошава са премахнати доста преди това.....
Дори до моето село 70-те години е имало директен автобус за София, друг е въпроса, че е бил по-бавен от бързия влак, но и по-евтин, защото като тръгнел, навсякъде по по-големите населени места си е почивал, но след излизането на това постановление цената става два пъти тази на влака, хората се отказват да пътуват и са го спряли......А София-Кулата е имало само един бърз влак дневно, сетне стават два, едва от началото на 80те по четири......
Също за Перник, скоро се появи снимка - през 60-те и 70-те, във фейсфъка, групата ГДВ, има линкове със стари разписания за сваляне, крайградското движение първо с парни локомотиви, а после с дизелови, с ДМВ18 е изключително рехаво....И се движат редовно автобуси за София, градски, с ремарке, но след като при паметника до Мърчаево станала някаква бела, рейс нещо се преобърнал, линията я правят с междуградски автобуси, без правостоящи, но пък не е могла да поеме всички пътници, още тогава от Перник ежедневно много хора са идвали да работят в София......Едва от първи май 85-та, когато пускат тока до Радомир, електричките почват да се движат на половин час и положението леко се оправя и пак тъпканицата си беше перманентна......
За Банкя същата работа - едва след електрификацията в началото на 80-те, влаковете стават на половин час, преди това са били по-нарядко.....
И като цяло през 80те автобус имаше само където няма влак.....и пак придвижването беше проблематично.....За Троян хората определено са предпочитали по-скъпия автобус, вместо да се разхождат с влака през Левски, до Гоце Делчев имаше два-три перманентно претъпкани автобуса дневно, а ДАП-овете уж осигуряваха автобус за всеки влак, но той перманентно закъсняваше и изпускането на влака си беше нещо обичайно......
Чичо ви Благун беше писал как с огромен зор, с благословията на тогавашния министър на милицията, са пуснали линия до Търново, при това единствено в страната с туристически Икаруси, не с Чавдари, където, за да не плащат повече, са се правили следните шменти капели - билет до Севлиево, където ж.п.линия няма и билетът е по-евтин, и после доплащане на шофьора до Търново......
Аз лично тогава, като дете и ученик, понеже с кола просто не можех и не мога да пътувам, много повръщам, просто, когато може избягвах да пътувам в най-натоварените дни - петък и неделя, за да мога да си се ширвам на спокойствие, ама като си на училище или за хора на работа ставаше проблем, понеже друго време нямаш и алтернативата е просто да не отидеш никъде.....
По същия начин в края на 70-те надуват цените на автобусите за Витоша и леко ги поорязват, с цел хората да ползват лифтовете - Драгалевци и Княжево, а по-късно и Симеоново, в следствие на което опашките за тях бяха епически.......
А че с автобусите през 60-те така е било, въобще не е за учудване - завод Чавдар преди да дойдат германците си е бил занаятчийска работилничка, произвеждаща крайно недостатъчно количество грохнали и крайно изостанали в техническо отношение "автобуси", вносът на Икаруси също е бил крайно недостатъчен...........Даже съм чувал, че до Мърчаево през 60-те е имало линия от Министерство на Земеделието, но само с един курс сутрин към София, вечер обратно, обслужван от камион с дървени пейки........Което не означава, че БДЖ тогава също са били цъфнали и вързали - честа практика е било, поради липса на вагони, да се пускат товарни, конски вагони с дървени пейки или въобще без пейки.....