Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 116962 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Нормалнорелсова Враца-Оряхово или Червен бряг-Оряхово би имала шанс, ако Дунавмост-2 беше при Оряхово-Бекет. Но не е...
Между другото, не е толкова лесно теснорелсово трасе да стане нормалнорелсово. То не е само разстояниоето между релсите, а завоите, наклоните... Просто става дума за съвсем ново трасе. При състоянието на главните ни жп трасета надали подобно трасе може скоро да се вреди до ОП Транспорт.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Навремето е имало проект за нормална жп линия Враца- Оряхово. Започнала е работа и е свършено много - даже гарите са били построени. Трябвало е да започне полагането на железният път. Обаче идва /не помня кой/ конгрес на БКП, където се решава да не се строят нови линии, а да се модернизират настоящите. Обекта е изоставен и до днес. Преди няколко години с двама приятели обходихме трасето, ето и снимки:

http://bgrail.info/site/index.php?page=2&mode=show_album&id=165

и тук:

http://www.railwaypassion.com/forums/index.php/topic,1715.msg25881.html#msg25881
Супер са снимките, ще използвам момента да те поздравя за тях, защото и преди ги бях гледал и са доста добър и нагледен материал. Интересно е, че сте изпуснали малък участък, след пътя който минава покрай язовира на Враца и трасето в лозята на Враца. Там до преди 8-12 години си имаше баластра, както и изградени няколко спирки в един от доловете там, от където преминава линията, преди да пресече пътя за Оряхово. За съжаление ми е много трудно да го обясня, при липсата на имена и наименования на тези зони. Но там преди беше доста интересно, за съжаление със запустяването на лозята, най-вероятно и там всичко е буренясало. Та ако имате възможност, може да разгледате,но вече не зная дали все още е останало нещо, освен баластрата и руини.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
Не сме го изпуснали, просто така ни беше маршрута, че оттам минахме на връщане. Снимките са по ред на снимане и за това са в края:


http://bgrail.info/site/index.php?page=2&mode=show_picture&pic_id=3208
http://bgrail.info/site/index.php?page=2&mode=show_picture&pic_id=3210
http://bgrail.info/site/index.php?page=2&mode=show_picture&pic_id=3212

Това, което видяхме ни потресе колко пари са хвърлени и всичко е зарязано.
« Last Edit: 01.06.2015, 15:45:10 by pavel75 »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И колко труд е хвърлено по това трасе, при което труда е бил доброволен и много от местните хора са помагали в строежа на всичко това, което днес тъне в разруха... Тъжно е...

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
Благуне, то е ясно, че ще бъде чисто ново трасе. Старото отдавна е демонтирано,а това, което е останало от него като инфраструктура е в окаяно състояние. Тази линия може да се ползва за междуградски транспорт, какво общо има Дунав мост 2, пък и в Оряхово нали има ферибот, така че би имало смисъл от такава линия. Без инвестиции на правителствено ниво, какъвто би бил един такъв проект, не виждам как ще се оправи северозапада. Ако този проект не е удачен, да направят някакъв друг, но нещо трябва да се направи за тези хора.

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Ето тук е описано всичко около нереализираната жп линия Враца - Оряхово. Строежът започва на 1 Декември 1947г., а решението за консервация на строежа е направено на 30 Август1951г. с писмо  от Минстерството на транспорта, като дотогава са изпълнени на 100% жп зданията и съоръженията от първия етап - Враца - Алтимир.
« Last Edit: 01.06.2015, 17:53:28 by Magirus deutz »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Тази линия може да се ползва за междуградски транспорт
Как точно ще се прави жп линия за 2 градчета по десетина хиляди души? То не навсякъде железницата е печеливша, но това не означава, че не се правят финансови разчети и че може да е безумно губеща. Даже с шинобуси надали ще се върже нещо прилично като финанси.
Шансът за финансиране се казваше Коридор 4 и той беше пренасочен в полза на Видин.

По-странно е спирането и неподновяването на строежа на линията от Алтимир до Дунава предвид индустриалните обекти в Мизия и строежа на АЕЦ-Козлодуй.
« Last Edit: 01.06.2015, 21:56:08 by blagun »

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Тази линия може да се ползва за междуградски транспорт

По-странно е спирането и неподновяването на строежа на линията от Алтимир до Дунава предвид индустриалните обекти в Мизия и строежа на АЕЦ-Козлодуй.
Наистина интересно защо не е била необходима жп линия при строежа на АЕЦ "Козлодуй", защото до АЕЦ " Белене" има построена жп линия от с.Ореш.

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 406
    • View Profile
май за АЕЦ Козлодуй почти всичко е дошло с шлепове по Дунава.

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
По жп линията до гр.Белене движат ли се все още влакове?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Нормалнорелсова Враца-Оряхово или Червен бряг-Оряхово би имала шанс, ако Дунавмост-2 беше при Оряхово-Бекет. Но не е...
Между другото, не е толкова лесно теснорелсово трасе да стане нормалнорелсово. То не е само разстояниоето между релсите, а завоите, наклоните... Просто става дума за съвсем ново трасе. При състоянието на главните ни жп трасета надали подобно трасе може скоро да се вреди до ОП Транспорт.

Нищо не пречеше линията просто да си остане и хората да си я ползват. Не виждам защо насила трябва да ги карат да инвестират в коли, като могат удобно да си пътуват с железопътен транспорт независимо от атмосферните условия навън. Можеше с козметични ремонти по някоя европрограма в днешно време да стане модерно и лъскаво, с плочки като в метростанциите и реновираните ж.п. спирки и гари и модернизирани вагончета като по южната теснолинейка. Като чака човек влака и като се качи вътре да си е обновено, новичко приятно, вместо да си купува някакви коли бараки 3-та употреба на над 20 години ама не би.

Освен това си е имало доста пътници, имам приятелка която е от Кнежа а също познавам и от Алтимир и са ми казвали че до последно доста хора са си пътували и си е било удобно, когато си искаш от малкото село или градче имаш връзка за столицата, за морето, за Плевен и тн, удобството си е вместо да трябва да ползваш и поддържаш личен автомобил.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Червен Бряг, Оряхово и останалите населени места по трасето са твърде малки - само Кнежа и Бяла Слатина са малко над 10 000 жители съответно няма  пътникопоток оправдаващ поддръжката на ЖП линия и подвижен състав както и разхода на гориво на локомотивите. Закупуването на нови шинобуси за подобна линия е твърде съмнителна инвестиция. Също скоростта на теснолинейката е твърде ниска за нормален транспорт става само за туристическа атракция това се вижда ясно и на Септември - Добринище. Освен това Червен Бряг - Оряхово е в равнинен район, пътищата позволяват сравнително високи скорости и това прави теснолинейката още по-неконкурентноспособна.  :rolleyes:

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
По жп линията до гр.Белене движат ли се все още влакове?
Не.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Нормалнорелсова Враца-Оряхово или Червен бряг-Оряхово би имала шанс, ако Дунавмост-2 беше при Оряхово-Бекет. Но не е...

А дали изобщо щеше да се появи мост при Видин, ако имаше линия Враца-Оряхово
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
По жп линията до гр.Белене движат ли се все още влакове?
Не.
Имаш ли информация кога спира движението на влакове по тази жп линия?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Червен Бряг, Оряхово и останалите населени места по трасето са твърде малки - само Кнежа и Бяла Слатина са малко над 10 000 жители съответно няма  пътникопоток оправдаващ поддръжката на ЖП линия и подвижен състав както и разхода на гориво на локомотивите. Закупуването на нови шинобуси за подобна линия е твърде съмнителна инвестиция. Също скоростта на теснолинейката е твърде ниска за нормален транспорт става само за туристическа атракция това се вижда ясно и на Септември - Добринище. Освен това Червен Бряг - Оряхово е в равнинен район, пътищата позволяват сравнително високи скорости и това прави теснолинейката още по-неконкурентноспособна.  :rolleyes:

Глупости! Най-малко големината на едно населено място може да определи пътникопотока. То чисто теоретично може 2 села само с по 300 души да има, от всяко ако пътуват всеки ден на работа, училище и тн по 200 ето ти 400 души или едно претъпкано влакче, което даже няма да събере пътниците. 10 000 човека никак не са малко и като нищо ежедневните трудови пътувания да са над 2 000 човека, че ако не и повече.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
По жп линията до гр.Белене движат ли се все още влакове?
Не.
Имаш ли информация кога спира движението на влакове по тази жп линия?
Средата на 80-те или началото на 90-те. Ще попитам някого, за да кажа точно!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Червен Бряг, Оряхово и останалите населени места по трасето са твърде малки - само Кнежа и Бяла Слатина са малко над 10 000 жители съответно няма  пътникопоток оправдаващ поддръжката на ЖП линия и подвижен състав както и разхода на гориво на локомотивите. Закупуването на нови шинобуси за подобна линия е твърде съмнителна инвестиция. Също скоростта на теснолинейката е твърде ниска за нормален транспорт става само за туристическа атракция това се вижда ясно и на Септември - Добринище. Освен това Червен Бряг - Оряхово е в равнинен район, пътищата позволяват сравнително високи скорости и това прави теснолинейката още по-неконкурентноспособна.  :rolleyes:
Глупости! Най-малко големината на едно населено място може да определи пътникопотока. То чисто теоретично може 2 села само с по 300 души да има, от всяко ако пътуват всеки ден на работа, училище и тн по 200 ето ти 400 души или едно претъпкано влакче, което даже няма да събере пътниците. 10 000 човека никак не са малко и като нищо ежедневните трудови пътувания да са над 2 000 човека, че ако не и повече.

Иво, хайде стига детски фантазии: първо, голяма част от хората работят/учат в родните си места и, второ, редно е най-сетне да ъпгрейднеш представите си отпреди половин век и да разбереш, че има и други видове транспорт: не казвам непременно автомобили, но примерно Севлиево е един малък Амстердам - има стотици велосипедисти. Въпросната теснолинейка не водеше до областен център или до голямо предприятие. По нея няма големи предприятия, заради които да запазят трасето за товарни превози.
В началото на 20-ти век в България (а и не само) има теснолинеен бум, но тогава железницата не е имала никаква алтернатива. Още през 50-те започва постепенно свиване на тези железници. Септември-Добринище минава по сложен профил, обслужва дървопреработвателни предприятия, а има и голям развлекателно-туристически потенциал, докато това не може да се каже за Червен бряг-Оряхово. Пак казвам, ако бяха изкарали докрай нормалнорелсовия проект Враца-Оряхово, тя би оцеляла до наши дни, най-вече заради връзката с областния център, а и със София.

Сега виждам, че преди 8 години сме обсъждали тази линия в отделна тема: http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=633.0
« Last Edit: 04.06.2015, 09:33:23 by blagun »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Надали има толкова интензивни ежедневни пътувания - в района няма град с толкова добре развита икономика, че да привлича работещи от останалите освен може би донякъде Плевен, но той е твърде далеч за ежедневно пътуване. В Бяла Слатина и Кнежа няма вече особено големи предприятия, които да привличат работещи от останалите населени места в района. Времепътуването от Червен Бряг до Оряхово от 3.5ч прави линията абсолютно неатрактивна, автобусите вземат същото разстояние за 1.5ч.  :rolleyes: Кривите по теснолинейката не позволяват времепътуване под 3ч и няма шанс тя да стане атрактивна като редовен транспорт.  :rolleyes: Както посочи Благун няма и перспективи за товарни превози. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Линията БЕШЕ атрактивна като редовен транспорт и влаковете бяха пълни. Но почти всички пътници пътуваха с левче на ръка и реално се отчитаха 10 пъти по-малко пътуващи от реалния брой, което според мен стана основен повод за закриването, съответно до голяма степен местните сами си затриха влака, по който сега тъгуват. В Оряхово през 2002 г, когато пътувах, 10 човека си купиха билети, а във влака се качиха 50 и от от начална гара. В Червен бряг слязоха поне 150.
От друга страна, освен мрънкане на чашка, местните по никакъв начин не се опитаха да се противопоставят, както направиха например пътуващите между Кюстендил и Гюешево, която беше закрита от същата дата ако не се лъжа, но хората въстанаха и си я спасиха.