Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 116972 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
ТЕЦ "Изток" е свързан с ж.п. мрежата, но видно от снимките тези линии не са в употреба в момента. Стоят за резерв, когато има проблеми с доставките на природен газ, който преминава по тръбопроводи, ТЕЦ-овете превключват на мазут, който се кара с влакове. А другата линия от първия линк е свръзката на клона към ТЕЦ "Изток" с трамвайното трасе. 1435-милиметровото трасе се обслужва от подбиващи машини на НКЖИ. През този коловоз също така може да се превозят директно трамваи от ж.п. мрежата към трамвайното трасе и Дифиан ми беше казвал, че оттам са доставени дювазите 1995-та година.
Иначе за линиите под моста "Чавдар":
Първо е подходът за "Сточна гара" и се използва редовно от товарните влакове преминаващи оттам:
IMG_0692 by Владимир Симов, on Flickr
Тук няма електрификация.
Второто са три редови коловоза използващи се от транзитния трафик както на пътницеските така и на товарните влакове:
IMG_0684 by Владимир Симов, on Flickr
И трите коловоза са електрифицирани.
Следват тройка коловози всеки с различно направление:
IMG_7078 by Владимир Симов, on Flickr
Първият е връзка "Подуяне разпределителна" - "Сточна гара", която преминава в тунел под трите коловоза за транзитния трафик, за да излезе на "Сточна гара". Вижда се от снимката как се спуска и се "гмурка" под трите основни коловоза и завива валяво.
Вторият е връзка на локомотивно депо "Подуяне" с трите транзитни коловоза.
Ето снимка на връщащ се от ремонт от депо "Подуяне" ЕМВ 33008.4 по този коловоз:
IMG_0690 by Владимир Симов, on Flickr
Третият коловоз е коловозът за "София мел":
IMG_7641 by Владимир Симов, on Flickr
Изоставеният коловоз вдясно от влака на последната снимка е този, за който казвах, че минава от източната страна на "София мел" и пресича улица "Градинарска" тук, след което изчезва.
15 by Vladimir Simov, on Flickr
9 by Vladimir Simov, on Flickr
Ето тук на тази карта от 1979-та година се вижда накъде е отивал този клон. Свързвал се е с демонтираната линия от булевард "Рожен" до "Подуяне разпределителна".

« Last Edit: 29.03.2016, 08:01:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • Skype Me™!
    • View Profile
Мерси за обяснението Агенте! Дълго размишлявах накъде отива тази прекъсната линия... Аз само не мога да разбера защо тези вече изоставени линии стоят още така и само грозят... Или да се оправят и да се използват, или да ги премахнат... Цялата ЖП инфраструктура и трябва жесток ремонт...
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Просто никой не си прави труда да рекултивира излезлите от употреба ж.п. трасета, там където минават през празни терени, а където минават през улици като прелези, са останали, защото не е правено ново благоустройство. На кръстовището на "Хенрих Ибсен", "Сребърна" и "Черни връх" всъщност се сещам сега, че също имаше показала се под стария асфалт релса преди ремонтите, но сега едва ли е останало каквото и да е тъй като всичко там беше обърнато наопаки и изградено наново.
В общи линии премахването на едно трасе се свързва с премахване на релсовия път, иначе всичко останало - леглото на трасето, камъните, а понякога и стълбове, си остава, както е на линията през "Христо Ботев". Разбира се с течение на времето растителността променя средата и следите избледняват, но в общи линии си остават докато не се обърне всичко наопаки и не се извади и зарови всичко, което е останало.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
За онези линии по Искърско шосе е така, връзка с жп техника, да могат да влизат при сторително-ремонтни дейности от гара Искър.

За ТЕЦовете, или по-скоро не знам дали не е правилно да се каже ТЦ (топлоцентрала), а не ТЕЦ (топло-електрическа централа), защото ток мисля, че не произвеждат, а само топлина, имат оставени жп трасета, като има газова криза, да могат да вкарват цистерни с мазут, както беше случая в Красна Поляна, май през 2009 г. с газовата криза в Украйна. Иначе София остава на студено. Тогава Каубойко се опита да махне и това трасе, заедно с остатъците от другата 14-та линия, но някой с малко повече мозък от него го е спрял, именно заради газовите кризи. Та предполагам и трасето в дружба е оставено за това, но нека Тодораки потвърди, той беше там и се вози по време на газовите кризи.  :D  :D  :D

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
Първата да чрез нея са се вкарвали материалите и машините за строителството на трасетата и днес се ползва за Пласера, който веднъж преди години ми изкара години докато си чаках автобуса на Гара Искър.
Втората и третата са от ЖП мрежата към ТЕЦ-а при спиране на газта да се карат вагони с мазут например и за друг такъв тип товарни превози към ТЕЦ-а.
За трамвайния транспорт!!!!!

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
1. Откъде точно се е отделял клонът за Мототехника, имало ли прелез на "Сребърна" специално на този клон и той кога е демонтиран?
2. Доколкото знам, Южният парк трета част е правен през 60-те години, това означава, че линията си е минавала през него до прекъсването на пръстена в края на 70-те. Това така ли е? Лично помня малък отрязък от нея при един от входовете на парка, който беше махнат с последните смени на паважа. Клонът за Арсенала кога е премахнат - при прекъсването на пръстена или при самото строителство на парка? 
(пешеходният мост при Арсеналски над Перловската река, по който минава една от алеите в парка, определено е бивш жп мост и според мен там е минавал клонът за Арсенала, въпросът ми е кога са демонтирани линиите)?
3. Клонът за Перловец е демонтиран във връзка със строителството на бул. България и НДК или преди това?
4. Имам неясен спомен, че имаше останки от линия и на нивото на бул. Цар Борис 3, тя беше прекъсната /във времето, в което си я спомням/, но е вероятно да е пресичала булеварда. Ако е така - до кога е било така? Тунелът под булеварда е отделен въпрос, но и за там, моля някой да уточни, ако знае - след прекъсването на пръстена, в този тунел имаше ли релси и те докъде стигаха. Май не до ул. "Св. Георги Софийски" все пак, но някъде там.
5. Кога спира функционирането на гара Сердика? Никъде не намирам категорична информация по този въпрос.
2+3. Клоновете Перловец и Арсенал са прекъснати още през 60-те.
1. Нямам спомени да е имало клон до Мототехника, няма го и на картата на Груев от 1972 г. Поначало май колите ги караха на шлепове до Русе и Лом и оттам - на собствен ход. Имаше клон само от страната на пожарната. При изгражда нето на България не беше демонтирано трасето по Сребърна, П.Ю.Тодоров и отчасти Гешов, но съм почти сигурен, че през 80-те никой влак не е пресичал Черни връх. Отбивката от гара Стан към Гешов най-много при някоя маневра да се е ползвала.
4. И аз си мислех за тунел под Тотлебен, но ме убедиха, че е имало прелез на едно ниво.

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • Skype Me™!
    • View Profile
Извинявам се за спама, ама случайно някой оттук да ми е трил последния коментар? Като спам ли се е зачело? Модератор съм в друг форум и са ми известни функциите на "модераторстване", та искам да знам дали е бил спам коментара, за да не пиша други такива..
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Благодаря на Благун за отговора!
Относно прехода през Борис - все си мисля, че е имало и тунел, и прелез. Информацията ми е в тази посока. Като през тунела е минавал текущият път на 14-та линия, а на ниво терен - клон за Балканкар Средец. Клонът се е отделял със стрелка от бул. Несторов. За последното обаче не съм категоричен /макар да имам данни/ и се нуждае от потвърждение. Според мен е вероятна хипотеза, включително имайки предвид голямата денивелация между Стан и бул. Несторов. Далеч по-вероятно ми се струва линия, намираща се в по-ниска точка при пресичането на Борис, а именно в тунела, да достигне Стан с приемлив наклон, отколкото да изпълни тази задача линия, положена по нивото на терена. Затова и според мен линията, пресичала Борис на ниво терен, е отивала до Балканкар Средец и само дотам.
« Last Edit: 29.03.2016, 00:25:48 by Eliyan »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
И аз имам свидетелства от хора, които са сигурни, за клон, пресичащ на едно ниво трамвая. Общо доколкото знам през годините е имало 5 пресичания на влак и трамвай на едно ниво.
През този коловоз също така може да се превозят директно трамваи от ж.п. мрежата към трамвайното трасе и Дифиан ми беше казвал, че оттам са доставени дювазите 1995-та.
Търся свидетел, който да каже със сигурност как са докарани дювазите до София след разтоварването им от кораба по Дунав и по-точно дали са товарени на вагони или са търкаляни по линията.
« Last Edit: 29.03.2016, 00:33:22 by bdz43r »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Извинявам се за спама, ама случайно някой оттук да ми е трил последния коментар? Като спам ли се е зачело? Модератор съм в друг форум и са ми известни функциите на "модераторстване", та искам да знам дали е бил спам коментара, за да не пиша други такива..

Не е тук мястото за този въпрос, но все пак ще отговоря: Не намерих изтрито твое мнение. Всичките ти 12 мнения са налични в тази тема.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1911
    • View Profile
    • Email
Ето извадки от три карти съответно от 1947, 1966 и 1973 г.

Виждат се отлконенията за гарите Перловец и Арсенала. Даже има и жп триъгълник на ул. Бяла червка, за да може да се влиза и илиза в двете посоки. На картата от 1973г. тия разклонения и гари вече липсват. Значи са махнати преди строителството на бул. България и НДК.

Относно преминаването на 14-та околовръстна жп линия през Цар Борис 3-ти, на картата от 1947г. даже се виждат два коловоза, пресичащи булеварда, а на следващите карти - един. Аз съм убеден, че имаше някъде там прелез с кръстовка между трамвай и влак, но нямам спомен дали е от околовръстната линия, или отделен клон. Помня, че като малък съм минавал през нея кръстовка с трамваи 5 и 19. Сегашният мост е от 2000г. Преди това също е имало мост, който е бил взривен, за да се направи сегашният. Не ми се вярва прелезът с 14 линия да е бил на едно ниво до около края на 1970-те години, после да правят мост, да прокарват релсите отдолу, при положение, че 14-та линия вече е била извън строя, 20 години след това да срутват моста, за да строят нов. Значи старият мост е бил там от доста отдавна и вече амортизиран. Което значи, че релсите са си минавали отдолу от доста отдавна, а кръстовката между трамвай и влак е била за друг клон. И къде е бил той, никой не може да каже. Питайте, моля ви, някой стар ватман, който е карал 5, 13, или 19 до към края на 1970-те, трябва да помнят къде е бил, пресичали са го хиляди пъти. Ама много, много, много искам да разбера точно къде е бил!!!!!!!
« Last Edit: 29.03.2016, 22:13:55 by qwerty95 »

Offline Eliyan

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
    • Email
Моето предположение е, че тунелът под Борис е построен със самото изграждане на участъка от 14-та линия, а отделно от това, на ниво терен е имало клон за Балканкар Средец.

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • Skype Me™!
    • View Profile
Защото тези дни се заинтригувах за ЖП през Христо Ботев, намерих малко снимки от интернет, които според мен няма проблем да ги сложа тук. Пък ако е забранено - махайте ги.. Толкова пъти съм минавал оттам, но явно не ми е правело такова впечатление.. Снимките ги поставям тук само и единствено да ги имаме за спомен, поне след години ако някой се заинтересова, да има какво да види от архивите тук. :D


Eто една от "жп подлез-а" на улица Рилска обител:




Още една от от улица Рилска обител, но от северната страна на Ботевградско шосе:




Тук е от от кръстовището на Рилска обител и Летоструй:




Тук на тази се вижда въжето, което е държало жицата, но само стълбът и въжето са останали...:





Eто още една от така назоваваният от мен ЖП "подлез" :D





« Last Edit: 29.03.2016, 22:48:35 by blagun »
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Тази линия от кога не се използва? През 2010 си спомням, че имаше тежка катастрофа между влак и снегорин на прелеза на ул. Летоструй. Каква е причината линията да престане да се използва?

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • Skype Me™!
    • View Profile
Тази линия от кога не се използва? През 2010 си спомням, че имаше тежка катастрофа между влак и снегорин на прелеза на ул. Летоструй. Каква е причината линията да престане да се използва?

А де... По горе в коментарите беше написано, че Герб са решили, че е безсмислена... Ако някой е по-запознат нека да ни разкаже защо е премахната?

Разрових се в интернет и видях това клипче относно инцидента - http://vbox7.com/play:7ec5fa83
Гугъл мапс все още са запазили тази снимка където още има и контактна мрежа на улица Жак Дюкло ---> https://www.google.bg/maps/@42.7217805,23.3658965,3a,75y,127.64h,99.74t/data=!3m6!1e1!3m4!1s1PsB4P9-IEonAEy8bqRt7A!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
А де... По горе в коментарите беше написано, че Герб са решили, че е безсмислена...
Неее, това беше за "Подуяне разпределителна".  :D
Иначе на снимките на "Гугъл" от 2012-та си има контактна мрежа навсякъде. Ето тук на "Летоструй" също има.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • Skype Me™!
    • View Profile
А де... По горе в коментарите беше написано, че Герб са решили, че е безсмислена...
Неее, това беше за "Подуяне разпределителна".  :D
Иначе на снимките на "Гугъл" от 2012-та си има контактна мрежа навсякъде. Ето тук на "Летоструй" също има.

Тогава тази защо е премахната?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Не искам да навлизам в клюки, но човек, на когото вярвам ми е разказвал, че целта на премахването на "Подуяне разпределителна" е била омишлен саботаж на дейността на товарните превози не БДЖ(тогава още дружеството беше едно, сега е БДЖ и "БДЖ карго"), които до 2009-та година са били с милионна печалба на ден.
Сега от бившата най-голяма разпределителна гара на Балканите, която през 2005-та година е изглеждала като в прикачения файл са останали само руйни. Пълно царство на смъртта.
Ето репортаж от понеделник:
IMG_7098 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7097 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7096 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7095 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7094 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7086 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7085 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7084 by Владимир Симов, on Flickr
IMG_7083 by Владимир Симов, on Flickr
Изоставени подмятащи се вагони, недопремахнати части от релси, изоставени коловози, а самата сграда на гарата е там, където е останал само пясъка. Дори релсовия път не е предаден за претопяване, а е складиран на купчини на "Сточна гара" и гара "Волуяк". Май са били повече от 40 коловоза иначе.
Тук има снимки от премахването на трасето. В интернет могат да се намерят и още снимки.
« Last Edit: 30.03.2016, 21:43:20 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Не искам да навлизам в клюки, но човек, на когото вярвам ми е разказвал, че целта на премахването на "Подуяне разпределителна" е била омишлен саботаж на дейността на товарните превози не БДЖ(тогава още дружеството беше едно, сега е БДЖ и "БДЖ карго"), които до 2009-та година са били с милионна печалба на ден.
Сега от бившата най-голяма разпределителна гара на Балканите, която през 2005-та година е изглеждала като в прикачения файл са останали само руйни. Пълно царство на смъртта.

Недей да вярваш на железничарски фолклор, младо момче. Проста гилдия е това за съжаление. Истината за закриването на Подуяне разпределителна е само една - ненужна е.

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • Skype Me™!
    • View Profile
Агенте, снимките са супер, но по-конкретния ми въпрос е защо е премахната линията през Христо Ботев.. Иначе за Подуяне разпределителна нямам думи... Грозотия до шия. Днеска с един колега си го обяснявахме по друг начин. Целта на премахването на ЖП линии според мен и колегата е за да могат повечето висшестоящи които имат по минимум 3/4 регистрирани фирми, между тях има и такива за пътен транспорт. Като махнат железницата притока от доставки да отиде към някоя от многото частни фирми и така да печелят... Пак го казвам - ако повечето карго фирми използваха железопътен транспорт, движението щеше да бъде максимално улеснено...
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!