Author Topic: Демонтирани и рядко използвани жп линии  (Read 66464 times)

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • Skype Me™!
    • View Profile
Отдавна не бях влизал във форума. Иначе за моята любима тема - участъка БИРИМИРЦИ-ПДР(ИСКЪР) бледнееха някакви новини в интернет пространтството, че линията отново ще я възстановяват, но реших лично да питам тези които са изготвили проекта и ето отговора им. Иначе не знам какво точно в ОУП и ПУП картите трябва да се гледа, явно в тези устройствени планове е заложено нещо друго...

Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline p5yo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 109
    • View Profile
Останките от жп гара Кнежа:

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3525
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В Ютуб попаднах на следното. Клипът е от миналата година.



Клипът не е мой.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1943
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Онзи ден забелязах две изоставени криви една след друга, тръгващи от западната страна на гара Дъбово. Първо е дясна крива на 90 градуса, след което къса лява крива и следите свършват в нищото, точно в подножието на Стара планина, на няколкостотин метра от самата гара. Някой има ли информация каква е била целта на този "индустриален клон", ако мога така да го нарека?
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6777
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В wikimapia пише, че това е бивш товарен пункт към закрита уранова мина.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • Skype Me™!
    • View Profile
Някой нещо да знае за прелеза на ул. Първа Българска Армия в София към клона за ТЕЦ София? До последно имаше бариери и работещ прелез светофар а сега след ремонта са премахнати. Не съм попадал на товарни композиции до теца, но някакво повече инфо?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
За последно видях влак натам през 2009 като спряха газта.

Offline Bad_Bobby2009

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 401
    • View Profile
    • https://www.youtube.com/channel/UCzFqjFrdCRpLtZEEAHM1AEw/featured?view_as=subscriber
    • Email
За последно видях влак натам през 2009 като спряха газта.

Като гледам как се движат нещата, нищо чудно скоро пак...

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • Skype Me™!
    • View Profile
Въпроса ми по-скоро беше защо до скоро имаше прелезен светофар който му светеше лунната светлина и бариери, а по линията не е минавало нищо, като дори има и затваряща се врата към теца. НЕ говоря за тец Земляне, а за този в Орландовци на ул."Първа българска армия".
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Имало е бариери и мигаща светлина, защото прелезът е бил охраняем и се е поддържал, независимо, че нищо не минава. Бил е по-висока категория, а може би дори е имало стрелочник-прелезопазач със съответните щатни бройки.
В някакъв момент някой се е сетил, че е безпредметно да се поддържа оборудван прелез и да се плаща заплата на 5 човека за един влак на 5 години и са го разжалвали.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
А защо няма прелезопазач на Курило. Откакто направиха прелеза автоматичен влаковете намаляват заради него, а преди не беше така.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Защото НКЖИ възприе политика за намаляване на експлоатационния персонал и автоматизиране на възможно най-много прелези "на кило".
Това обаче не винаги се прави при преценяване на всички особености на конкретния прелез и на Курило (Кумарица по-скоро) сметката беше без кръчмар - главният път е натоварен, този през прелеза е без предимство, а при нормална скорост, влакът ще идва след по-малко от минута и колите няма да имат някъде да бягат.

В резултат, за един ден там се изразходва електроенергия за загряване на атмосферата, колкото едно голямо село харчи за цял месец. Това обаче е чист приход за НКЖИ при спестени разходи за прелезопазачи, така че прецакани са само превозвачите, че плащат повече ток.

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • Skype Me™!
    • View Profile
@bdz43r ти като БДЖеец и стар форумджия ще кажеш ли и кога линията Биримирци-ПДР е имала връзката към Искър, защото след това изчезва, както и кога е имало последно влакове до Булгарплод?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4332
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
До Булгарплод до преди десетина години.
Връзката към Искър нямам идея кога престава да се ползва, но преди 15 години вече я нямаше. От много преди това не е ползвана, защото движението през Биримирци беше еднопосочно - само от Бир към Пдр. В обратната посока беше по демонтираната по-рано линия, присачаща ул. Резбарска.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
За последно видях влак натам през 2009 като спряха газта.
Даже си намерих и снимките - 15 януари 2009.

Offline Pycku!

  • Писател
  • **
  • Posts: 41
    • Skype Me™!
    • View Profile
За последно видях влак натам през 2009 като спряха газта.
Даже си намерих и снимките - 15 януари 2009.

А нещо към Булгарплод или друга вече премахната линия в София имаш ли?
Научих се да давам не защото имам много, а защото знам какво е да нямаш нищо!

█████
█████
█████
ВЕЛИКА БЪЛГАРИЯ!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
До Булгарплод за последно като видях влак още нямаше цифрови апарати.

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1496
    • View Profile
    • Email
Ето тук десният коловоз поне до 2016г. със сигурност се ползваше и имаше паркирани товарни вагони.

https://www.google.com/maps/@42.6779805,23.3788002,3a,42.8y,247.37h,86.57t/data=!3m6!1e1!3m4!1sTLK-c1Xon1lQeP-819K94g!2e0!7i16384!8i8192

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14313
    • View Profile
    • Email
Това се ползва и до днес и сравнително често на този прелез минава влак. Даже наскоро видях и дизел 6-так пред ВТУ. Много хубаво че си правят доставките със ж.п. транспорт. Понякога дори всеки ден минава влак там.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16450
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Защото се ползва, не оправиха пресичането на улицата и се минава едвам-едвам, но на демонтираната околовръстна жп линия в съседство е оправено...  :)