Author Topic: Дюваг  (Read 159437 times)

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4825
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1100 on: 16.12.2019, 01:07:43 »
Почти цяла страница време, нерви, текст, които са си... за боклука.
Давидчо, това че аз, ти и още няколко (десетки) човека тук се радваме на ПС, особено пък стари, не значи, че някой трябва да ни ходи по гайдата.
Един тип превозно средство се експлоатира докато е икономически изгодно. Това значи, че консумативите, коита са нужни, са сравнително евтини, има части в масово производство на нормални цени, ремонтите могат да се извършат бързо, качествено и надеждно. Когато коша загние без спасение и се налага кърпене и частите станат кът, тогава се прибягва до бракуване или модернизация. За автобусите модернизация е изключително нерентабилно занятие, защото излиза сравнително еднакво като цена с нов автобус, а животът на автобуса не се увеличава двойно. За трамваите обаче не е така. Когато за един тип трамваи започнат да се проявяват еднотипни чести дефекти и няма части, се прибягва до модернизация - оставят се кош, в някои случаи талиги с колооси, прозорци и до там. Всичко останало се подменя със съвременни решения, които са хем по-евтини, хем по-енергоефективни, ремонтопригодни и т.н.
В конкретния случай с тези трамваи - ми тези трамваи са произведени преди 50тина години! От тогава те не са минавали нито един истински ремонт, камо ли модернизация. Кошовете са започнали да гният стабилно. Интериорите са в окаяно захабено състояние. Инсталациите, нисковолтова и високоволтова не са пипани, а изолацията на тези кабели старее. Стареенето пък води до понижаване на пробивно напрежение, къси съединения и от там следващи беди като един потенциален пожар, особено с дървения салон. Части за контролерите им има единствено от бракуваните екземпляри. Когато една част я няма в масово производство, тя се прави като възел по задание. Това нещо може да качи цената на тази част 10-20-30 пъти от цената, когато тя е била в масова употреба. А с минаване на времето, все повече и повече части ще се чупят и ще се налага тяхната подмяна. Така работи стареенето на материалите, това никой не може да промени.
Тези трамваи са опасни, не защото им падат пантографите (единичен случай), а защото спирачните им системи са в лошо състояние. Повярвайте, нито един ватман не желае да управлява трамвай без спирачки, вие като пътници и като участници в движението също не бихте искала към вас да се търкалят 30 тона желязо, без да има какво да ги спре. Нерядко изчезва електричессо спиране. Нерядко отказват механични спирачки. МРС не са им най-силната страна също. Известни са случаи също така и на самореверсиране на хода, или иначе казано - трамваят спира на спирка, и в този момент решава да тръгне назад. С тяга! Сам!
Така че, драги, като ви писне от новите ПС, почивайте си вкъщи. ГТ е услуга за всички граждани, които си плащат за него, а не е място за почивка на дечурлигата. Дори и когато съм бил по-малък, съм си плащал карта, че да се возя. А операторите (трябва да) си избират ПС спрямо икономически фактори, а не фактор "на Давидчо му се струва много пластмасов този трамвай" ;)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2670
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1101 on: 16.12.2019, 08:00:51 »
Аз също харесвам Дювазите, харесвах и Софиите, и Българиите, но за всичко си има време. А тяхното време със сигурност е дошло, то и на българските е дошло, само че няма с какво да ги подменим, а за съжаление спряха не лоши машини като 709 и вървят дараци на линия, но това е вече съвсем друга тема на разговор. Та, ако се върнем на темата, време е да се помисли за адекватно решение на проблема, но без закриване на ТМ23, защото това значи че трасето никога няма да бъде удължено до Младост (сега има някаква надеждица, макар и малка).

ПП: Между другото до преди около 5 години и аз застъпвах тези като на давидчо, но с малко по-приличен тон.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1102 on: 23.02.2020, 17:34:23 »
В Депо Искър, 19.09.2004г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1103 on: 10.03.2020, 09:52:09 »
Линия 21 и 22, началото на XXI век.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9004
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1104 on: 10.03.2020, 09:54:24 »
На втората снимка 4209 ли виждам, или бъркам?

Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2853
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1105 on: 10.03.2020, 10:32:23 »
На втората снимка 4209 ли виждам, или бъркам?
По - скоро е 4239, при внимателно вглеждане се вижда, че пред о следната цифра е 3, но пък според списъка в началото на темата 4239 е  GT6  :neznam:
« Last Edit: 10.03.2020, 10:36:31 by Magirus deutz »

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9004
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1106 on: 10.03.2020, 10:48:47 »
4289 беше ремарке. Водещите вагони бяха (4)201-(4)214.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7047
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1107 on: 10.03.2020, 11:54:06 »
На втората снимка 4209 ли виждам, или бъркам?
По - скоро е 4239, при внимателно вглеждане се вижда, че пред о следната цифра е 3, но пък според списъка в началото на темата 4239 е  GT6  :neznam:
Как ще е 4239 като той е 6-осен съчленен?

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • Любител на Икарус, ЗиУ (Тролза) и Шкода
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1108 on: 22.03.2020, 20:02:14 »
Бон
Източник: Фейсбук
Всяко мнение е важно, независимо кой го изразява.

YouTube канал:
https://www.youtube.com/c/TheBulgarianRail

Online Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1483
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: Дюваг
« Reply #1109 on: 23.03.2020, 22:00:16 »
Ето и три софийски снимки от 2007-2008 г.:





Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6220
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1110 on: 13.04.2020, 15:57:07 »
От Клаус Мундт
август 1996 г.

4205


4206


4402


4413


4234


4206 + 4211


4409 + 4407
« Last Edit: 13.04.2020, 16:37:28 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2143
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1111 on: 26.04.2020, 17:56:06 »
4213, 19.07.2004г. Източник: https://transphoto.org/update.php?time=24&cid=396
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна