Author Topic: Дюваг  (Read 301674 times)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #900 on: 28.11.2017, 19:57:36 »
Е ако е толкова зор не могат ли да се преправят от контаторни на тиристорни, или пък нещо подобно като Швейцарските трамваи-контакторни но с компютъризирано управление? Вчера ми направи впечатление че им работят печките-духалки в салона и беше прилично топло и приятно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #901 on: 28.11.2017, 20:49:15 »
Е истински, истинки, то на 23 нужно ли ѝ е такъв? И в „Трамкар“ да се откарат поне електрическата система може да се приведе във вид. За специфични части, които вече не се произвеждат не говоря.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #902 on: 28.11.2017, 21:28:41 »
Е ако е толкова зор не могат ли да се преправят от контаторни на тиристорни, или пък нещо подобно като Швейцарските трамваи-контакторни но с компютъризирано управление? Вчера ми направи впечатление че им работят печките-духалки в салона и беше прилично топло и приятно.

Преправяне на управлението на 60-годишни трамваи? Малко ми напомня на платките по 15000 за МАН-вете, които целите не струват и 1/3. Ако ще се преправя нещо кошовете трябва да имат остатъчен ресурс поне 20-25 години, а не такива, които отдавна вече са си минали срока за бракуване.

По-добре да се молим да не се запали някой в движение, че тогава вече не знам от СЕ как ще се оправдават.

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #903 on: 29.11.2017, 07:13:55 »
В депо "Искър" няма капацитет за ОР. Извършва се ГПР. Части за тези ветерани няма, доставят се някои дребни компоненти, недостатъчни да се каже, че е направен истински ремонт. Един от главните проблеми се корени в хидравличните станции на моторните талиги, които са толкова амортизирани, че често блокират и се налага да се изключват. Да не говорим, че като цяло, поради умора на материала, ножиците на спирачните механизми са разкривени и спирачния ефект е силно намален. МРС пък нямат почти никакъв спирачен ефект, освен да тропат и дрънчат. Като цяло, това са опасни трамваи, които трябваше отдавна да бъдат извадени от експлоатация и да се заменят с КТ8Д5 например.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #904 on: 29.11.2017, 08:23:02 »
И тук същественият въпрос. Ще се върне ли пак 23 до „Младежки театър“? Ако това не се случи има ли капацитет депо „Искър“ да консервира един от тези трамваи за бъдещ експонат?

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #905 on: 29.11.2017, 08:38:55 »
Дали ще се върне 23 до Младежки театър е въпрос, на който може да отговори само ЦГМ. Дали може да се консервира и запази за експонат един ГТ8, това е решение, което може да вземе "Столичен електротранспорт" ЕАД. По принцип може и предполагам, че ще запазят, както има запазен ГТ6.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #906 on: 29.11.2017, 08:46:22 »
Непременно трябва да се запази GT 8, това са много ценни и вече уникални и много редки екземпляри.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #907 on: 29.11.2017, 11:05:34 »
Най-евтиният вариант ми се струва да хванат 5 теснорелсови пендела и да им сменят талигите, както направиха с 416 и да ги пуснат по 23. Така или иначе в момента тези пендели изобщо не се ползват като такива.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #908 on: 29.11.2017, 11:43:50 »
По принцип може и предполагам, че ще запазят, както има запазен ГТ6.
Кой е запазения GT6,може би 4234?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #909 on: 29.11.2017, 11:44:46 »
Могат ли талигите да се произведат в Трамкар или трябва да се внасят?


КТ8Д5 явно няма откъде, тези в добро състояние чехите си ги купуват сами обратно защото им трябват, остават такива из Европа които са де факто скрап. И ние искаме да платим даже под цената за скрап.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2700
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #910 on: 29.11.2017, 17:40:56 »
Най-евтиният вариант ми се струва да хванат 5 теснорелсови пендела и да им сменят талигите, както направиха с 416 и да ги пуснат по 23. Така или иначе в момента тези пендели изобщо не се ползват като такива.
И може да се постигне някакъв нормален интервал с тях.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #911 on: 29.11.2017, 19:44:32 »
Най-евтиният вариант ми се струва да хванат 5 теснорелсови пендела и да им сменят талигите, както направиха с 416 и да ги пуснат по 23. Така или иначе в момента тези пендели изобщо не се ползват като такива.
И може да се постигне някакъв нормален интервал с тях.

Звучи добре на теория, но дълбоко се опасявам, че при такъв хипотетичен вариант ще лъсне колко "хубави" и "годни" за използване по предназначение пендели ни е произвела красноселската работилница.
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #912 on: 29.11.2017, 21:10:58 »
И аз споделям същото мнение. Т8К-503 не са нищо по-добро от GT 8.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline tsetsi81

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 469
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #913 on: 01.12.2017, 15:44:37 »
Новите одежди на 4410 !

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #914 on: 01.12.2017, 15:57:26 »
Смятам, че бялото им стои ужасно. Не знам защо СЕ толкова си обичат бяло в зоната на талигите. Това е някакъв остатък от българските трамваи, защото при тях се връзва, при Песите и Т4 горе долу се понася, но тук е изключително не на място. Цветовата комбинация трябва да е синьо отдолу, жълто под прозорците и синьо над тях.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #915 on: 01.12.2017, 16:32:53 »
Бялото е много по-удачно от отвратителния цвят на вратите...

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #916 on: 01.12.2017, 16:45:49 »
А защо са сиви вратите?  :help:
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3644
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #917 on: 01.12.2017, 16:47:14 »
Явно е останала сива боя от покрива. Тази простотия да се боядисват престилките в бяло само в Столичен Електротранспорт май я има. Първо осраха така чешките трамваи, после всичко останало. Добре поне, че тролеите не ги правят така.
« Last Edit: 01.12.2017, 16:49:01 by Metan »

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #918 on: 01.12.2017, 18:37:02 »
Похабени общински средства... Боята не кара трамвая, да трябва да изглежда хубаво, но по-скоро да се погрижат за техническото състояние на мотрисите от този тип: нямат читави спирачки, отоплението и в салона, и в кабините е под всякаква критика, но ние боя им правим. Поредния опит някой нещо да замаже(баданоса).

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #919 on: 01.12.2017, 18:42:22 »
Всъщност разцветката щеше да е хубава, ако беше без белия кич долу. Сивото хич не стои зле с другите два цвята, просто тук специално бялото седи отвратително. Технически не знам как са, но боята и оправията им естетически бяха доста наложителни - като гледам и фаровете са сменени например. И все пак в този вид спокойно могат да ходят до центъра, иначе наистина беше срамно.