Author Topic: Дюваг  (Read 151304 times)

Offline Iskar

  • ИБИС техник
  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1080 on: 13.12.2019, 07:19:09 »
GT8 са още в движение, когато се спрат(Дай Боже, скоро!), ще има и от тях екземпляр. От наличните в момента, бракуван няма, 4413 се води в ремонт, 4401, 4405, 4410, 4411 и 4415 - в експлоатация.

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 959
  • "дай ми минута за цигара, продай ми огъня от бара"
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1081 on: 14.12.2019, 18:49:48 »
И защо "дай боже скоро'??
Няма смисъл от други за 23, справят се добре на линията за която са купени, интересни са, а и никому не пречат, сигурен съм!
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline T6M700

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 149
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1082 on: 14.12.2019, 18:58:59 »
Защото са опасни.

Offline Nk

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 4
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1083 on: 14.12.2019, 19:03:19 »
На няколко пъти им падат пантографите и не са много надеждни

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10786
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1084 on: 14.12.2019, 19:12:31 »
Пантографите се ремонтират. Спирачните им системи са крайно износени и не могат да се ремонтират, защото не се произвеждат части.
« Last Edit: 14.12.2019, 19:18:41 by AGENT 006 »

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 959
  • "дай ми минута за цигара, продай ми огъня от бара"
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1085 on: 14.12.2019, 19:22:34 »
В Австрия и Германия си се движат и са на много прилично ниво, щом техните излгеждат така, значи части има, просто тук няма желание.
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1086 on: 14.12.2019, 19:24:08 »
Тези трамваи са за спешен брак, отдавна си изпяха песента и са потенциално опасни. На няколко пъти се случваха инциденти и по чудо се разминаха без жертви.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline Iskar

  • ИБИС техник
  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1087 on: 14.12.2019, 19:30:20 »
Тези трамваи са за спешен брак, отдавна си изпяха песента и са потенциално опасни. На няколко пъти се случваха инциденти и по чудо се разминаха без жертви.

Действително си изкараха своето и е време да отидат в заслужена пенсия. В Германия и Полша се движат такива мотриси, но с редица модернизации и не могат да се сравняват с нашите.

В Австрия се движат вагони, произведени по лиценз на DuWAG. И там, класическите Е1 вече са в пенсия с малки изключения, а модифицираният им вариант, означен като Е2 е на път да изчезне след доставката на Flexity-тата.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10786
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1088 on: 14.12.2019, 19:43:20 »
Нормалните държави и градове си модернизират старите машини и не е като да не сме го виждали с употребявани трамваи, които сме купували, които външно са идентични с оригинала, но всъщност нямат нищо общо освен коша си, дори често пъти само части от него. Основният ни проблем е че мислим като как да минем номера с поддръжка на минимум, вместо да се развиваме и да вграждаме нови технологии и дизайн.

Offline Iskar

  • ИБИС техник
  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1089 on: 14.12.2019, 19:49:39 »
Нормалните държави и градове си модернизират старите машини и не е като да не сме го виждали с употребявани трамваи, които сме купували, които външно са идентични с оригинала, но всъщност нямат нищо общо освен коша си, дори често пъти само части от него. Основният ни проблем е че мислим като как да минем номера с поддръжка на минимум, вместо да се развиваме и да вграждаме нови технологии и дизайн.

Модернизацията на Дюваг е възможна, но не се знае на каква цена и с какво качество ще бъде.

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2598
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1090 on: 14.12.2019, 20:12:40 »
Нормалните държави и градове си модернизират старите машини и не е като да не сме го виждали с употребявани трамваи, които сме купували, които външно са идентични с оригинала, но всъщност нямат нищо общо освен коша си, дори често пъти само части от него. Основният ни проблем е че мислим като как да минем номера с поддръжка на минимум, вместо да се развиваме и да вграждаме нови технологии и дизайн.
Като пример ще посоча Т3 в Чехия. Но проблемът е, че ние не сме нормална държава и ако модернизацията ще струва колкото половин нов трамваи, по-добре нов трамвай.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1111
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1091 on: 14.12.2019, 20:18:28 »
Модернизация на 50 годишен трамвай е абсолютно неоправдана и ненужна, освен ако не говорим за музейни експонати. Да, в Австрия и Германия се модернизират, но след 10на, 20на години, а не след 50 години, в които са поддържани колкото да вървят. Да не говорим че модернизациите, които предлага "Трамкар", се изразяват в нова боя и най-много лепени стъкла. Отделно специално за 23 не си струва даже и модернизация да се прави, докато не стигне до Младост и отвъд.

Тая полемика е водена десетки пъти в този форум, но конкретни хора, които само търсят да се заяждат, няма как да го знаят това, а и не ги интересува. ;)

Offline davidcho10

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 959
  • "дай ми минута за цигара, продай ми огъня от бара"
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1092 on: 14.12.2019, 22:51:38 »
Ей тая злоба към старите ПС няма край, вместо да цените, че са много малко бройки изобщо, не само тук, интересни са и правят поне малко разнообразен трамвайния ни транспорт, вие само нови трошляци искате. Нито са пуснати из центъра, нито возят на натоварена линия, нито нищо, даже и повечето от не ги и виждат изобщо, ама айде да плюем, защото е старо, така беше и с 1645, дето някои съфорумци се скъсваха от жалби да бъде спрян. Пожелавам ви повече от Хигерите и Ютонгите тук да не видите... а да и умната система за уповестяване на пътниците как точно да бъде, на какви проценти да говори и как да казва спирките, че това е най - важно, а не какво се купува и колко се краде с тези нагласени поръчки от едни и същи марки.
✯373✯2707✯311✯
✯1767✯2914✯701✯
26.05.14 - София 100
18.01.19 - MB o305(G)
09.06.19 - MB o302T

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1093 on: 14.12.2019, 23:14:55 »
Спирачните им системи са крайно износени и не могат да се ремонтират, защото не се произвеждат части.

Айде бе, не се произвеждат и не могат да се ремонтират. Питал ли си в хилядите фирми и фирмички които съществуват дали не могат да ти произведат даден детаил?Фрезисти стругари, леярни? В днешно време могат почти всичко да ти произведат дори и у нас. Носиш мостра, задаваш параметри и ти го правят. Та то по света високоскоростни влакове се произвеждат, ти мислиш че елементи за една спирачна система от преди 50 години никой не може да направи, какъв е проблема?

А това е електрическо превозно средство все пак, не е автобус да му се издуха двигателя. Ако не е изгнил мисля че няма проблем ако ще и 100 години да се движи.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2368
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1094 on: 14.12.2019, 23:16:06 »
Ей тая злоба към старите ПС няма край, вместо да цените, че са много малко бройки изобщо, не само тук, интересни са и правят поне малко разнообразен трамвайния ни транспорт, вие само нови трошляци искате. Нито са пуснати из центъра, нито возят на натоварена линия, нито нищо, даже и повечето от не ги и виждат изобщо, ама айде да плюем, защото е старо, така беше и с 1645, дето някои съфорумци се скъсваха от жалби да бъде спрян. Пожелавам ви повече от Хигерите и Ютонгите тук да не видите... а да и умната система за уповестяване на пътниците как точно да бъде, на какви проценти да говори и как да казва спирките, че това е най - важно, а не какво се купува и колко се краде с тези нагласени поръчки от едни и същи марки.

Ех, добре, че си ти, та да ни отвориш очите  :fan: Ние няма как да въздействаме върху избора на СО какво да купи, но можем върху това с каква сила да говори, така че какво по-точно би желал да се коментира във форума? Само любимите ти скрапове?
« Last Edit: 14.12.2019, 23:18:29 by bagercho »

Online Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4581
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1095 on: 15.12.2019, 09:11:10 »
Айде бе, не се произвеждат и не могат да се ремонтират. Питал ли си в хилядите фирми и фирмички които съществуват дали не могат да ти произведат даден детаил?Фрезисти стругари, леярни? В днешно време могат почти всичко да ти произведат дори и у нас. Носиш мостра, задаваш параметри и ти го правят. Та то по света високоскоростни влакове се произвеждат, ти мислиш че елементи за една спирачна система от преди 50 години никой не може да направи, какъв е проблема?

А това е електрическо превозно средство все пак, не е автобус да му се издуха двигателя. Ако не е изгнил мисля че няма проблем ако ще и 100 години да се движи.

А ти питал ли си?

За можене - вероятно може, но ще бъде по поръчка, което автоматично изстрелва цената в небето. Заслужава ли си? Само с реставрационна цел, но не и за текущи ремонти. Тия трамваи отдавна трябваше да са на консерви.

"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Iskar

  • ИБИС техник
  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1096 on: 15.12.2019, 09:12:41 »
Спорът е излишен, момчета! Всяко превозно средство има зададен ресурс от завода-производител, след изтичането на който, то подлежи на генерална модернизация(предимно за релсовите превозни средства), или на брак.

Сред нашите "Дюваг"-и, имахме екземпляри, произведени през 1959 г., които заслужено отидоха н пенсия. За справка - Виенските Е1-ци, които се движеха до скоро,  бяха произведени от средата до края на 60-те, дори началото на 70-те. Конструктивно, те имат доста разлики по отношение на оборудването, в сравнение с движилите се у нас GT6. И въпреки, че, тъй като са произведени в Австрия, Wiener linien имаха доста части за тях, те решиха поетапно да ги извадят от експлоатация и подменят с нови мотриси.

Що се касае до останалите в движение GT8, те действително са толкова амортизирани, че най-разумното решение е да бъдат подменени и бракувани.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13000
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1097 on: 15.12.2019, 11:20:26 »
Интересното е, че ако трамваите по 23 наистина са произведени през 1959-та то са на 60 години или най-старите ПС в редовна експоатация у нас май като се замисля. Ако не броим ретротрамваите и няколкото парни машини, но те се ползват за атракцион, не за редовен превоз. След тях са теснолинейните дизелови локомотивчета от 65-та, и електричките от 1971-ва.

В Лисабон малките трамвайчета които са на редовна линия в историческата част на града не са ли правени през 30-те? А пък се движат в редовна експоатация всеки ден. Някъде бях чел, че и в Милано имало в редовна експоатация няколко мотриси от 40-те години, в Швейцария също от 50-те. Така че няма да е прецедент, нито ще сме първите, нито последните които да използват подвижен състав на 50-60 години за редовен превоз. Така и така е нищожно малък процент от общото цяло където и да е.

За другото Искър е прав, за ресурса и модернизациите е точно така. Но няма да сме някакъв прецедент ние, както се вижда такива изключения има по цял свят сигурно.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2368
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1098 on: 15.12.2019, 11:45:49 »
В Милано все още се движат около 100 трамвая, произведени 1927-1930 година, но за да изкарат 90 години със сигурност не са били третирани като искърските Дювази  ;)

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2833
  • ČKD Tatra T6A2-SF
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1099 on: 15.12.2019, 15:23:36 »
Ей тая злоба към старите ПС няма край, вместо да цените, че са много малко бройки изобщо, не само тук, интересни са и правят поне малко разнообразен трамвайния ни транспорт, вие само нови трошляци искате. Нито са пуснати из центъра, нито возят на натоварена линия, нито нищо, даже и повечето от не ги и виждат изобщо, ама айде да плюем, защото е старо, така беше и с 1645, дето някои съфорумци се скъсваха от жалби да бъде спрян. Пожелавам ви повече от Хигерите и Ютонгите тук да не видите... а да и умната система за уповестяване на пътниците как точно да бъде, на какви проценти да говори и как да казва спирките, че това е най - важно, а не какво се купува и колко се краде с тези нагласени поръчки от едни и същи марки.
Дай тогава да спрем Песите и да пуснем кенефите Т6М/T8M-700 навсякъде, щото са стари и “много хубави”. От старите возила трябва да се запази по едно за музеен и всичкото друго на консерви и тигани.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)