Author Topic: Дюваг  (Read 301627 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7002
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1180 on: 16.11.2024, 16:51:02 »
... в някой от тези екземпляри има още живот...

Живот има, но не и у нас. Със сериозна поддръжка Дюваг могат да изкарат и 100 години, ако не седят на открито.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1181 on: 16.11.2024, 17:10:20 »
... в някой от тези екземпляри има още живот...

Живот има, но не и у нас. Със сериозна поддръжка Дюваг могат да изкарат и 100 години, ако не седят на открито.
Глупости.
Къде по света има в редовна експлоатация трамваи на над 50 години?
Къде по света се произвеждат резервни части за машини на над 30 години?
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1182 on: 16.11.2024, 17:25:52 »
В Милано и Лисабон, на възраст 80-90 години.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1183 on: 16.11.2024, 21:14:53 »
Нивото на всички общински транспортни дружества е покъртително. И пет годишен трамвай не може да поддържате. В Сан Франциско, Прага и къде ли не има над 50 годишни трамваи.
The Grand Tour

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7022
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Дюваг
« Reply #1184 on: 16.11.2024, 21:56:09 »
То това ниво все едно го определят служителите, а не ръководния състав на дружествата. :rolleyes:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Дюваг
« Reply #1185 on: 17.11.2024, 01:12:31 »
И все пак нашите не са занемарени като Александрийските  :devil:
https://hosting129892.a2e10.netcup.net/wp-content/uploads/2019/08/Alexandria_Main-Station-c-UTM-1024x683.jpg
https://hosting129892.a2e10.netcup.net/wp-content/uploads/2019/08/Alexandria_GT-City-Centre-c-UTM-1024x683.jpg
Някъде имаше снимки и от интериора, но не мога да ги намеря...

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1186 on: 17.11.2024, 08:00:02 »
Като се пенсионирам ще обиколя тези градове за да се повозя на трамваи по-стари от мен ...
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline Ithebeast

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 832
  • Трамвайно депо "Банишора"
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1187 on: 17.11.2024, 08:30:15 »
... в някой от тези екземпляри има още живот...

Живот има, но не и у нас. Със сериозна поддръжка Дюваг могат да изкарат и 100 години, ако не седят на открито.
Глупости.
Къде по света има в редовна експлоатация трамваи на над 50 години?
Къде по света се произвеждат резервни части за машини на над 30 години?
В Арад също има Дювази около и над 50 годишни и си се движат нормално.
Трамвайно депо ''Банишора''
Трамвайна мотриса инв. номер 509
Линия номер 1.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2187
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1188 on: 17.11.2024, 09:38:16 »
@Емо е чак като се пенсионираш. Пожелавам ти всеки момент да се разходиш до там. Само на 500 км в Истанбул има перфектно функциониращ трамваен транспорт.
The Grand Tour

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1259
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1189 on: 17.11.2024, 10:26:46 »
Разбира се най-вероятно тези в Милано и Лисабон са минали поне две модернизации по техническата част досега, но външно и вътрешно все още изглеждат като от преди 90 години.
Чак пък перфектни трамваите в Истанбул… По линия Т1 по разписание трямваите са през 2 минути, на практика заради трафика често се получава “пакетно придвижване по Вуцов”, а електронните табла по спирките по някаква причина НЕ работят.

Offline Bl3iz3

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 147
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1190 on: 17.11.2024, 15:54:24 »
И все пак нашите не са занемарени като Александрийските  :devil:
https://hosting129892.a2e10.netcup.net/wp-content/uploads/2019/08/Alexandria_Main-Station-c-UTM-1024x683.jpg
https://hosting129892.a2e10.netcup.net/wp-content/uploads/2019/08/Alexandria_GT-City-Centre-c-UTM-1024x683.jpg
Някъде имаше снимки и от интериора, но не мога да ги намеря...
От 26:55 до 27:35 има хубави кадри на интериора им.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 190
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1191 on: 17.11.2024, 16:01:42 »
Най-добрият пример е Виена, където Дюваг си се движат безпроблемно и в перфектно състояние!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1193 on: 17.11.2024, 19:53:39 »
Къде по света има в редовна експлоатация трамваи на над 50 години?
Къде по света се произвеждат резервни части за машини на над 30 години?
Тук се изказа много неподготвен и за двете неща. Има и трамваи много над 50 г, има и нови части за тях.
Да не говорим, че дори у нас има прецеденти като чисто новия вътрешен шатун (мотовилка) на 80-годишен парен локомотив.
Така че части има за каквото си искаш... стига някой да ги пожелае.
Разбира се най-вероятно тези в Милано и Лисабон са минали поне две модернизации по техническата част досега...
Едва ли. Няма и причина да се модернизират... има износващи се части за които има документация и се поръчват и най-много нещо дребно да е променено към по-стандартен тип, за да се ползват стандартни части.
Отделно, дефиницията за модернизация варира страшно много между различните държави и много често нещо, което те наричат модернизация, ние го броим за основен ремонт с подобрения, които не променят цялостната техническа концепция.
« Last Edit: 17.11.2024, 19:55:37 by bdz43r »

Online david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1194 on: 17.11.2024, 20:06:01 »
Татрите по Чехия не съм много съгласен да ги броим в класацията за най - стари превозни средства в движение, защото освен документите, друго от годината на производство - няма. Там абсолютно всичко им е чисто ново.
Нашите Дювази и тези в Арад са със сигурност в челните позиции за най - стари трамваи в редовна екплоатация, които са в оригинално състояние и вид. За Татри в оригинален вид (тоест да са си с тяхното електрооборудване и външният вид да е максимално близък до оригинала), са 10те Т4ки в Букурещ, 5те състава в Будапеща, които все още са контакторни и повечето екземпляри на марката в Украйна. 

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1195 on: 17.11.2024, 20:31:31 »
Татрите по Чехия не съм много съгласен да ги броим в класацията за най - стари превозни средства в движение, защото освен документите, друго от годината на производство - няма. Там абсолютно всичко им е чисто ново.
Не е вярно. Знае се кои са чисто нови, знае се и кои са стари.
Талиги и ТД за Т3 така и не са правени нови.
Т3R.P са си със старите шасита.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1196 on: 17.11.2024, 20:33:14 »
Най-добрият пример е Виена, където Дюваг си се движат безпроблемно и в перфектно състояние!
Но са с 20 години по-нови от нашите. Това само като уточнение.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6046
    • View Profile
    • Email
Re: Дюваг
« Reply #1197 on: 17.11.2024, 20:37:21 »
И не са точно Дюваг, а са си сглобявани в Австрия - SGP, по лиценз на Дюваг. А тези в Александрия са там още от закриването на трамваите в Копенхаген през 60те - значи близо 60 години. Египет преди всичко си е бедна африканска страна. Много повече африканска, отколкото арабска.
По рейс и по жена не се тича!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7425
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1198 on: 17.11.2024, 20:40:54 »
са 10те Т4ки в Букурещ, 5те състава в Будапеща, които все още са контакторни и повечето екземпляри на марката в Украйна. 
Най-старото Т3 е https://transphoto.org/vehicle/150053/
Тъжното е, че изглежда в по-добро състояние от всеки средностатистически софийски трамвай (изключвам песите).
Същото се отнася и за събратята му, на външния вид, на които можем да завиждаме https://transphoto.org/list.php?mid=40&cid=139&sort=built
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Дюваг
« Reply #1199 on: 18.11.2024, 10:52:31 »
Най-добрият пример е Виена, където Дюваг си се движат безпроблемно и в перфектно състояние!
Но са с 20 години по-нови от нашите. Това само като уточнение.

Те нашите още преди 20 години вече бяха започнали да стават кочини. В София нещата винаги са били неспасяеми.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.