Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 46019 times)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1355
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Това ме шокира. Всеки ден се попълват документи за състоянието на дадена мотриса и уж има ред и контрол, а пък половината трамваи са направо с квадратни колела. Не искам и да знам, ако го нямаше този контрол, какво щеше да става.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Давид, многократно е писано защо са сквадратни колела. Пускайте жабли. Не тук обаче , в сайта на СО.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Водача, може да пише к'во ли не, дали обаче някой ще го вземе насериозно и ще обърне внимание е друга бира; или ако перефразираме, един от големите ни автори - едно е да напишеш, друго е да бъде прочетено, трето и четвърто е да се ОТремонтира : )
пп Не е нормално, т.н. ТИТУЛЯРИ да спят У депото и да гледат У ръцете на монтьорите!
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Това е така, до момента, в който се работи смесено - някои с титуляри, други без. Когато нито един няма титуляр, и когато всеки "кара да му мине смяната", и в един момент всички превозни средства се разкапят, водачите се научават да пишат. Има и достатъчно механизми, с които водачите да бъдат принудени да пускат заявки за неизправности и да си вършат задълженията като хората. :help:
Страхотна логика.... Да скапеме всичко де що движи, за да може водачите да се научат да пишат. И като се научат какво? Ще ги направят ли? Хахаха.
Целта да има зачисления е, не дали ще пишат или не, а водачите да пазят и да се грижат за техниката!!!
Както е написал davidcho10, щом практиката в депо Банишора е такава, то се вижда резултатът. Всички трамваи са кочини...
Та така ще стане и с тия Икаруси. Повече от ясно е, че няма да спрат да се движат, поради недостиг на тролеи, поне да си имат постоянни титуляри, та да ги поддържат и ПАЗЯТ!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А пък щом единствената мотивация на водачите да пазят возилата е зачислението, значи са прасета.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3771
  • TM 303
    • View Profile
Quote from: Kaiser Kar link=topic=146.msg1
00254708#msg100254708 date=1622147600
А пък щом единствената мотивация на водачите да пазят возилата е зачислението, значи са прасета.

Ще ме прощаваш, но колкото и да е ниско общото ниво на водачите, за съжаление, това е доста хейтърско и необосновано мнение. Работата на водачите е да карат превозното средство, превозвайки пътниците живи и здрави от точка А до точка Б, карайки така, че превозното средство да не се разпадне по тяхна вина. Толкоз. Само у нас и в третия свят водачите са също така техници, монтьори, отговорници за техническото състояние и прочее. В Будапеща да речем ватманите се сменят по време на смяна, подобно на машинистите в метрото тук, тоест един трамвай на смяна го карат примерно трима човека. Не е до зачисленията, до поддръжката, инфраструктурата и до матрЯла е. Колкото и да се пише за едно возило, никой не е длъжен да прекарва дните и нощите си в сервиза и да черпи майсторите, за да може ЕВЕНТУАЛНО возилото му да заприлича на нещо след техните действия. Не че няма такива водачи, но и тяхното е героизъм, породен от екстремно и безумно положение за мене, и по никакъв начин не им е задължение. Само ще си позволя за пример да дам Шиндлерите - тези трамваи като дойдоха бяха по-тихи от Песите, а всичките им проблеми почнаха след сблъсъка с родната действителност - трасета, трафик, поддръжка, и вероятно на последно място - некадърно управление от страна на някои водачи. Не може да ме убедите и че Икарусите, или поне голяма част от тях, на 30 и кусур годишна възраст са се скапали само заради водачите - кога са видели читав основен ремонт и читава поддръжка, че не мога да се сетя? Да, част от тях ги карат пълни неандерталци, но е факт също така, че Икарус е доста по-идиотоусточийва техника спрямо новите тролеи, но въобще не съм уверен, че човешкият фактор тук е решаващ за лошото състояние на част от возилата.
« Last Edit: 28.05.2021, 00:22:57 by The Freshmaker »
А всъщност София можеше да бъде един прекрасен град, ако имаше друго управление и ако 70 процента от населението му беше друго...

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Фрешмейкъре, тук не става въпрос да ремонтират превозното средство и да нощуват в канала заради него, а за добросъвестна експлоатация и навременно заявяване на евентуални проблеми. Аз лично не виждам разликата между зачислен и незачислен автобус/тролей, ако водачите са достатъчно добросъвестни да го оставят във вида, в който са го взели.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
А пък щом единствената мотивация на водачите да пазят возилата е зачислението, значи са прасета.
Фрешмейкъре, тук не става въпрос да ремонтират превозното средство и да нощуват в канала заради него, а за добросъвестна експлоатация и навременно заявяване на евентуални проблеми. Аз лично не виждам разликата между зачислен и незачислен автобус/тролей, ако водачите са достатъчно добросъвестни да го оставят във вида, в който са го взели.
По този начин, този който не пази ще троши само едно превозно средство, а не всички наред.

Понеже тука повечето работите на бюро, ще ви го обясня така: Имаш си работно място, подредил си си го и си го нагласил така, че на теб да ти е удобно. На съседното бюро работи Гошо. Бюрото на Гошо е разхвърляно и мръсно, но на него така си му харесва. В един момент се налага Гошо да седне на твойто бюро и съответно ти прави пълна кочина. Идва и Иван, който пък трябва да ползва бюрото на Гошо. Иван изчиства и подрежда бюрото на Гошо. След като всеки се връща на неговото работно място се получава следното:
Ти си недоволен, че при теб е разхвърляно и мръсно.
Гошо е недоволен, че всичко е преподредено и не може да намери нищо, както и че му е изхвърлено нещо важно.
Иван е недоволен, че е трябвало да се оправя с нещата на Гошо.

И така, тук е същото - имаме превозни средства, които се движат по 16 часа и повече на ден. Идва Гошо и кара автобусът на Иван. Иван си пази автобуст, изчистил е, нагласил си е огледала, седалка и тн. Гошо се качва, размества всичко, докато си играе със седалката чупи някой от механизмите за регулиране, блъска по цял ден по дупките и вечерта го зарязва. На другия ден Иван се връща, псува, че всичко е нагоре с краката само за един ден, тръгва да си мести седалката и с изненада установява, че е счупена. Кара го 2 дена и после започва да виси по сервиза, защото Гошо е усплял да потроши рейса, а Иван не обича да му тропа. Седалката не му я оправят, защото е много скъпо, а и на никой не му се занимава. Кво толко, нали се движи. Това се случва със всеки един автобус, до който Гошо се докосне.
Сега си представи, че няма никакви зачисления...

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Разликата е по-скоро при поддържането, а не при ежедневната работа.
Зачисленият водач ръчка работниците от поддръжката да оправят повредите, защото утре пак ще е със същия автобус и иска да е здрав, а незачисленият хвърля и не го интересува кой и дали ще оправи нещо, защото утре ще работи с друг.

В повечето транспортни системи действа обратната система - всеки кара всичко и всичко е наред, а водачите имат и гарантирани почивки, защото автобусът им продължава с друг водач без значение колко е закъснението. В метрото също е така и няма драми, но там организацията е създадена от нулата и се е превърнала в традиция.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Понеже тука повечето работите на бюро, ще ви го обясня така: Имаш си работно място, подредил си си го и си го нагласил така, че на теб да ти е удобно.
Работил съм в офис на смени, където нямаш собствено работно място, всеки път сядаш на различен комп. Правилото е, да оставиш работното място така, както си го заварил. Ако нещо не е изправно и изисква време за поправка, сядаш на друг комп. Мисля, че това може да се спазва и при водачите от градския транспорт. Просто трябва да има приемчици, които да отчитат забележките на водача, да прегледат превозното средство след смяна и при необходимост да го вкарат за ремонт. Ако ти дадат превозно средство, което е неизправно, връщаш го за ремонт и взимаш друго. За мен това, да си титуляр само на един и същ автобус, и сам да следиш дали е изправно или не, е сбъркан модел на работа. Трябва да има разпределение на задачите и превозните средства да се поддържат в определен, приличен вид, а не всеки шофьор да си прави сам "подобрения", каквито той намери за добре. Това не е лично МПС, а е собственост на работодателя. Как на запад у нас това правило може да се спазва, а тук е много трудно?

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Само ако сметнем колко още, монтьори и шунтъри(нощната смяна шофьори в депата - зареждане, автомивка, паркиране и т.н.) трябва да се назначат, ще стане ясно, че само си хабим клавиатурите  : )
Нови машини, супер; ама ГТ без 'ора не става, поне засега.
« Last Edit: 28.05.2021, 13:16:20 by madbatt »
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
А пък щом единствената мотивация на водачите да пазят возилата е зачислението, значи са прасета.
Фрешмейкъре, тук не става въпрос да ремонтират превозното средство и да нощуват в канала заради него, а за добросъвестна експлоатация и навременно заявяване на евентуални проблеми. Аз лично не виждам разликата между зачислен и незачислен автобус/тролей, ако водачите са достатъчно добросъвестни да го оставят във вида, в който са го взели.
По този начин, този който не пази ще троши само едно превозно средство, а не всички наред.

Понеже тука повечето работите на бюро
Работя във Фантастико - касиер

Имам си каса на която работя, но се налага и да заставам на каси които работят други колеги, има колеги които работят подредено, има и колеги които правят касите кочини. Когато аз застана на някой колега който работи подредено и си пази нещата - работя по същия начин. Когато съм на колега който работи разхвърляно и всичко е кочина - еми подреждам я. Ако всички работят по подредения начин и връщат возилата в начина по който са го намерили, то всички автобуси ще бъдат рай, дори и да няма зачисления.

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Вярно ли е, че при вас, дъртия не държи персонал повече от 3 години?
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Да де, но една е ситуацията, когато говорим за бюро, съвсем друга е, когато говорим за автобус или тролейбус. Има си чисто технически неща, които трябва да се гледат ежедневно и когато един човек кара сам (или са си двама постоянни) те си ги знаят, гледат, карат и работата върви без проблеми. Но когато се качи някой геврекаджия и унищожи всичко по пътя си, пак титулярите ще трябва да висят до механиците, за да им отремонтират проблемите. Изобщо, не е като да смениш един монитор с друг.

Само ако сметнем колко още, монтьори и шунтъри(нощната смяна шофьори в депата - зареждане, автомивка, паркиране и т.н.) трябва да се назначат, ще стане ясно, че само си хабим клавиатурите  : )
Нови машини, супер; ама ГТ без 'ора не става, поне засега.
Това е мечтата на повечето работещи зад бюро - да се вземе хляба и на тези хора. За щастие, няма да е скоро.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Хора, проблемът е, че няма контрол върху монтьорите и механика, защото ако им резнат 3 пъти от заплатата за няколко пъти влизащо превозно средство за един и същи проблем, следващия път  механикът ще  изисква от монтьорите да си свършат качествено работата и няма да допусне да излезе от сервиза, което му е и главното задължение. Същото важи и за началник сервиз. Ако всеки един от тези длъжности си гледа съвестно и отговорно работата, няма да има фиктивни заявки, ремонти и ТО-та. Та всичко е навързано и на повечето в ГТ им е през...... за задълженията им, това е реалността.

Offline Mammoth

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3529
  • ČKD
    • View Profile
Вярно ли е, че при вас, дъртия не държи персонал повече от 3 години?
Ако става въпрос за моя пост - не, не е вярно.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4182
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Понеже тука повечето работите на бюро, ще ви го обясня така: Имаш си работно място, подредил си си го и си го нагласил така, че на теб да ти е удобно.
Работил съм в офис на смени, където нямаш собствено работно място, всеки път сядаш на различен комп. Правилото е, да оставиш работното място така, както си го заварил. Ако нещо не е изправно и изисква време за поправка, сядаш на друг комп. Мисля, че това може да се спазва и при водачите от градския транспорт. Просто трябва да има приемчици, които да отчитат забележките на водача, да прегледат превозното средство след смяна и при необходимост да го вкарат за ремонт. Ако ти дадат превозно средство, което е неизправно, връщаш го за ремонт и взимаш друго. За мен това, да си титуляр само на един и същ автобус, и сам да следиш дали е изправно или не, е сбъркан модел на работа. Трябва да има разпределение на задачите и превозните средства да се поддържат в определен, приличен вид, а не всеки шофьор да си прави сам "подобрения", каквито той намери за добре. Това не е лично МПС, а е собственост на работодателя. Как на запад у нас това правило може да се спазва, а тук е много трудно?
Сравнението ми беше просто образно, за да ме разберете! Превозните средства не са бюра на 4 крака и стол към тях. Нещата са доста по-сложни. Един с един автобус или тролей няма който да тръгва и спира по един и същи начин! Най-малкото това трябва да показателно! Един гори повече масло, един по-малко; повечето проблеми се появяват при определени условия, които само водачите си знаят. Това нещо НЕ МОЖЕ да бъде засечено на плаца или в сервиза. Още по-малко да бъде разбрано по описания, препредавани от 10 човека!
За това и шофьорите са професионални - защото наред със ЗДвП са запознати и с общото устройство на АТТ и ДВГ!
На запад и на изток не знам как е, но това тук е абсолютно неприложимо!

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Поне при трамваите според мен проблемът има няколко ключови момента:
1) На водачите не им се занимава да пишат дребните неизправности, защото ще трябва да изчакат да бъдат оправени, т.е. ще си тръгнат след повече време. Ако няма заявки, директно отиваш да паркираш трамвая, без да се занимаваш.
2) При по-сериозни заявки, например с неизправности по ходовата част, мисля, че мнозинството от водачите не са наясно с неизправността, не знаят и не разбират какво трябва да запишат.
3) Също така, често се случва монтьорите в канала да се опитват да обвинят водачите за неизправността, както и че няма неизправност с думи от рода на "той си е така".
4) Друг аспект на проблемa е това, че монтьорите нямат ресурс вечер да оправят по-сериозните проблеми, като например окопани бандажи, разхлопани редуктори и т.н.
Общо взето, вечер трамваите са правят така, че да могат да излязат на следващия ден и нищо повече.
« Last Edit: 10.06.2021, 23:23:27 by bahner »
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Поне при трамваите според мен проблемът има няколко ключови момента:
1) На водачите не им се занимава да пишат дребните неизправности, защото ще трябва да изчакат да бъдат оправени, т.е. ще си тръгнат след повече време. Ако няма заявки, директно отиваш да паркираш трамвая, без да се занимаваш.
2) При по-сериозни заявки, например с неизправности по ходовата част, мисля, че мнозинството от водачите не са наясно с неизправността, не знаят и не разбират какво трябва да запишат.
3) Също така, често се случва монтьорите в канала да се опитват да обвинят водачите за неизправността, както и че няма неизправност с думи от рода на "той си е така".
4) Друг аспект на проблемът е това, че монтьорите нямат ресурс вечер да оправят по-сериозните проблеми, като например окопани бандажи, разхлопани редуктори и т.н.
Общо взето, вечер трамваите са правят така, че да могат да излязат на следващия ден и нищо повече.
Или казано с други думи - няма съвременна система за управление на човешките ресурси. Нито за ватманите, нито за монтьорите няма никаква мотивация да правят или да не правят каквото и да е. Очевидно целта им е по-бързо да приключат работа.  :help: :neznam: :help:

Ако имаше модерен подход със система, включваща бонуси и санкции, при която финансовият резултат на ватманите и монтьорите пряко зависи от качеството на свършената работа, тогава резултатите щяха да са други.
vasko - оригиналът! :)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Не, нямаше да са други резултатите - щеше да има назначен още един общински заплатаджия (някой като теб примерно), който да реже от парите на хората, за да има заплата за него. Но ефективност и КПД от подобни "умни, нови и интелигентни" системи >=0. Гарантирано и доказано във времето.

Колко модерно и съвременно звучи - да има някой, който да глобява за още нещо; нищо, че същият не може нито да управлява трамвай, нито да го поправя. Ама глоби да има.... пък утре нито водачи, нито механици. Само глобяващи да има.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.