Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 46003 times)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Същото се отнася и за 1633... Защото и той беше нареден там.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
И как точно се поддържа една "уморена" 30 годишна греда за не се разпадне? Във видеото ясно се казва, и аз лично го потвърждавам: автобуса бе изваден от редицата, предвидени за брак.
Както се поддържа, например, около 45-годишният музеен Икарус 180 в Будапеща. Нещо такова... ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Едно отговорно и качествено управление не би позволило да се движи автобус в подобно състояние, защото това оронва престижа и авторитета му и фактът, че това се случва означава, че управлението е безотговорно и некачествено, за което не съществува оправдание дори и да става дума само за този автобус, макар че от кадъра в кабината на 1609 се вижда, че и той е приведен в същото безобразно състояние, таблото е изтърбушено и потънало в прах. Въпросът дали трябва или не трябва да се движат автобуси на годините на 1399 от гледна точка на предоставяни удобства и напредналост на дизайна, дори и да са в перфектно състояние, е въпрос на заден план, който не е маловажен, но отклонява вниманието от основния проблем, който е ясен - 1399 е в безобразно състояние и е меко казано нередно, автобус като този да обслужва хиляди пътници всеки ден и фактът, че това се случва поставя под съмнение цялостното управление на масовия градски транспорт в София, а и да не забравяме, че 1399 е само взет в клипа пример и далеч не е единственият в такова състояние. И на фона на това преди около седмица "Спаси Метрото" публикува една много поучителна и добре написана статия, която точно и коректно представя точните въпроси, а именно защо метрото е една работеща, обезопасена и на практика самоподдържаща се система, а много други неща в ежедневието и държавата ни не са. Аз бих обвързал проблема пряко с наземния транспорт или казано иначе защо метрото работи и съществува пълноценно, има нормални интервали, поддържан подвижен състав, защо за метрото се правят генерални инфраструктурни преустройства, а наземния транспорт съществува в една непрекъсната агония състояща се от лоша материална база в гаражите и депата, недостатъчно компетентни и демотивирани кадри, амортизиран подвижен състав, некачествена инфраструктура - пътна и електротранспортна(трамвайни трасета и контактна мрежа), некачествени ремонти и поддръжка, лоша организация на движението и непрекъснато скъпене за всичко, дори и за елементарни неща, които очевидно са необходимост.

Мисля, че дискусията е за тук.

Правилно! Местим се.
« Last Edit: 04.02.2016, 14:03:49 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3646
    • View Profile
Както неведнъж съм казвал, ако отговорните институции направят една истинска проверка градският транспорт ще трябва да спре. Проблемът е, че всички знаят какво е състоянието на такива кочини, някои доста по-нови автобуси също са в много лошо състояние. На тези по веригата СО/ЦГМ/САТ явно им е позволено да търкалят такива видимо неизправни и опасни кочини и да извършват документни измами с тях (размените на инв. и рег. номера) в името на "качествената" услуга, която предлагат на пътниците...

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
И как точно се поддържа една "уморена" 30 годишна греда за не се разпадне? Във видеото ясно се казва, и аз лично го потвърждавам: автобуса бе изваден от редицата, предвидени за брак.
Както се поддържа, например, около 45-годишният музеен Икарус 180 в Будапеща. Нещо такова... ;)
Че е възможно, възможно е, но не е финансово оправдано. Такива разходи са оправдани само за поддръжка на музейни превозни средства. Ако автобусите не бяха докарани до състояние на саморазпад щеше да е по-лесно да се поддържат в добро и безопасно техническо състояние, но в сегашния им вид не мисля, че може да се направи нещо повече от това да се постегнат колкото да вървят още няколко месеца и после да се бракуват. Честно казано, те трябваше вече отдавна да са бракувани, но това е друга тема.
« Last Edit: 04.02.2016, 17:40:22 by Sofia »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Общите разходи за поддръжка на един автобус 45 години в редовна експлоатация като включим гориво, ремонти и т.н. надхвърлят сериозно сумарната цена на три нормални автобуса експлоатирани по 15 всеки. Да не говорим за моралното остаряване и свързания с него дискомфорт на пътниците и водачите. :rolleyes:

Offline spicy_e

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2315
    • View Profile
    • Email
Вчера пратих въпросния клип до БТВ и току-що го излъчиха в централната емисия, по-късно, ако го намеря ще дам линк към него.

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Охоо, почнаха се репортажите и за автобуси... А съм гледал само за БДЖ. Не малко влакове спряха, заради БТВ. Пример е електричката 33 007/8.

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
За съжаление проблемът в този случай не е до гараж "Земляне", а до общината, защото те са хората, които "разпределят порциите" и упражняват политика, а началниците по депа нямат никакви възможности да се опитат да променят нещо. Трябваше да се поръчат още съчленени автобуси, за да се изведат от движение всички 0 305 и 0 305 G в "Земляне" и всички хюлеизи в "Малашевци" и това със сигурност можеше да стане, но СО е решила, че 126 автобуса са достатъчни и е кандидатствала за евросредства за толкова и ето докъде се стига. Ако нещата се бяха случили по правилния начин това щеше да е значителна крачка напред въпреки, че има ВМС-та и 0 345 в лошо състояние и производствените дефекти на Lion's city.
« Last Edit: 04.02.2016, 21:02:59 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
Кочината 1399 (и други подобни на нея) не е опасна за пътниците и не е пред саморазпад. Просто е пределно амортизирана със всички лоши страни на това.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Може да не е пред саморазпад, но и 1325 не беше, пък как свърши накрая. Разликата между крайната амортизираност и опасно за живота на шофьорите и пътниците превозно средство е много тънка, а както е известно проблем на 0 305-тиците в София не е само крайната амортизация на интериора, който може да се види от пътниците, но и крайната амортизация на шасито, а с това, колкото и да си сигурен във възможностите си за ремонт, по-добре да не правиш компромиси и да рискуваш.
« Last Edit: 04.02.2016, 20:59:59 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Факт е, че дружбенските Мерцедеси бяха в пъти по-зле, но се движеха всеки ден на линия. И явно в гаражите имат различни критерии за безопасност и годност за експлоатация, след като в Земляне директно ги бракуваха, и само 2 от тях останаха и ги кърпиха сума ти време, за да станат годни да излизат на линия....

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3952
    • View Profile
Да, вярно е това за Дружба и затова се покриваха нещата. Достатъчно е автобусът да се качи на няколко повдигнати пешеходни пътеки, да се хлъзне, усуче и позавърти и се чупи шасито. За това скоро не е говорено.
------------------------

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
"Дружба" нямаха избор, защото нямаха резерви. "Земляне" пак имат избор, защото не малко автобуси бяха бракувани, включително и солови без да бъдат заменени по никакъв начин, но пак останаха и много в състоянието на 1399, което можеше да се поправи, ако СО беше преценила правилно, че 126 МАН-а са до никъде особено за "Земляне", където изведнъж от 2013-та насам изпокапаха толкова много автобуси, че чак на моменти ми се струва невероятно как стана това. Дори автобусите от четвърта автоколона, които се движеха по относително леки и прилични линии като 108 и 77 пак изпокапаха и от тях неизкърпван остана само 1643, а всички останали - 1631, 1635, 1637, 1639 бяха бракувани с изключение на 1633, който беше поомазан и позаварен малко, колкото да се движи, а 759, 1641 и 1645 минаха основен ремонт с уговорката, че при 759 и 1641 имаше многократни кърпежи преди да заминат към АРЗ.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Слаб репортаж. Не става ясно действително колко е сериозен проблемът. Шофьорът казва, че му дрънка автобусът като минава през дупки, стар бил и нямал спирачки, ръководството казва наистина  има стари автобуси, ама едва ли не, те се поддържат в изрядно състояние. В крайна сметка нищо и половина.

А относно поръчките, през 2013 първоначално бяха пуснали обществена поръчка за 160 съчленени. Малко по-късно и за 170 соло. После нещо стана и спряха парите по програмата. Съчленените ги намалиха на 126, а ОП за 170-те отпадна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Земляне определено има нужда от нови единични автобуси за 31, 44, 56, 60, 77 и 108. По тези линии е неоправдано да се движат съчленени. :rolleyes:

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 988
    • View Profile
    • Email
В момента не коментираме къде какви автобуси трябват, ами че в резултат бракувания и разпадания в следствие на поддръжката няма автобуси за покриване на колите. Имаме нужда от свестни автобуси, каквито според мен новите Ютонг не са, но ще ги видим........
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Имах предвид, че предложението да се включат в поръчката за съчленени автобуси допълнителни такива за Земляне не е удачно решение дори и да има финансиране, по-добре е да се увеличи бройката единични.  :rolleyes: Земляне страда от излишък на съчленени автобуси и недостиг на единични за адекватно обслужване - има много линии като посочените по-горе, по които съчленени автобуси с разумен интервал биха били полупразни, а при разреждане няма да има кой да ги чака и пак ще са полупразни.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.02.2016, 13:48:21 by V.Peichev »

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Имах предвид, че предложението да се включат в поръчката за съчленени автобуси допълнителни такива за Земляне не е удачно решение дори и да има финансиране, по-добре е да се увеличи бройката единични.  :rolleyes: Земляне страда от излишък на съчленени автобуси и недостиг на единични за адекватно обслужване - има много линии като посочените по-горе, по които съчленени автобуси с разумен интервал биха били полупразни, а при разреждане няма да има кой да ги чака и пак ще са полупразни.  :rolleyes:

Трябваше просто да се прехвърлят няколко дълги към Малашевци, а от там в Земляне да прехвърлят къси. Примерно по-добре е 309 да мине на съчленени, от колкото да се прахосва нафта за 31, 44, 56, 60, 77 и 108. Или 604 да се върне на съчленени по същия начин.