Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 46013 times)

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Аз смятам, че 111 трябва да е със съчленени автобуси, така в Земляне ще има достатъчно къси за другите линии. Концесията на 111 и без друго изтича тази година...
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1069
    • View Profile
Да, това даже е по-добра идея. Макар че не знам дали имат достатъчно да покрият цялата линия.
« Last Edit: 05.02.2016, 15:15:51 by Kingpin »

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Ако не бяха подарили 20 Конекто Г на Дружба, можеше 111 да си мине на дълги..

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Първо трябва да се оправи Околовръстното от НИМ до Люлин - по тесния, крив и разбит участък съчленените автобуси ще вървят трудно и бавно съответно курсът ще се увеличи с по няколко минути в посока.  :rolleyes: Също в Дружба имаше силно амортизирани O345G негодни вече за натоварените 88 и 213 и трябваше да се подменят с нещо по-прилично те отидоха на 78, 79, 118 и 119.  :rolleyes:
« Last Edit: 05.02.2016, 16:37:48 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Ако не бяха подарили 20 Конекто Г на Дружба, можеше 111 да си мине на дълги..

Първо, не са 20, а 15.
Второ, не ги подариха, а ги замениха честно за други 15 автобуса, които за разлика от първите на самоход отидоха в Земляне. Е, това че там не намериха за разумно да ги изкарат на линия е друг въпрос.

В Земляне има 85 съчленени автобуса, които са напълно достатъчни за 11, 83, 102 и 111.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Повдига се обаче един съществен въпрос. Ако в "Земляне" могат да си решат проблемите със старите баракуди само с преразпределяне между линиите и автоколоните то защо се занимават тогава да изкарват от клетката за брак автобуси в безобразно амортизирано състояние? Няма ли да е многократно по-лесно да направят преразпределението, да бракуват окончателно 1399 и 1633 и да спрат с възстановяването на безнадеждни кочини? За 1641, 1645, 1647 и 759 ок, 1645 е значително по-запазен все още, а другите са със скорошен ремонт, но за продължаването на експлоатацията на 1399 няма никакви оправдания.
« Last Edit: 05.02.2016, 16:42:33 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline mitakis

  • над нещата
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4193
    • View Profile
Обичайно е за 1647 да се движи без задни светлини, но в момента е инкогнито - и без предни...
Трудно е да направиш нещо както трябва, вместо как да е.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Обичайно е за 1647 да се движи без задни светлини, но в момента е инкогнито - и без предни...

Само така!!!  :fan:  :) Трябва да има мрак!!!  :fan: :) Явно в Земляне има фенове на тъмната страна.  :fan: :)

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3599
    • View Profile
Нали гарантираха, че не пускат автобуси без спирачки, вие са и светлини искате..

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Катастрофата на Черни връх доказа, че това е лъжа.

Offline Stierlitz

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 991
    • View Profile
1399 не е бил определян за брак никога, просто беше спрян и изчакваше своя ред за кърпежи, доста време. След това беше стегнат за да мине на ГТП и пуснат в движение. Спирачки има съгласно всички изисквания, друг е въпроса ако се случи повреда в някой спирачен механизъм или въздушната инсталация. Съществен въпрос е, че по автобуса има прекалено много неща които на практика е невъзможно да бъдат възстановени в заводския им вид със силите и паричните средства на сервиза към гаража. Такъв ремонт се нарича реставрация на ретро-МПС.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Затова трябва да има компетентни лица, които да преценяват състоянието на возилата и да установяват какви са гаранциите, че няма да възникнат тежки внезапни повреди, които да застрашат безопасността и ако осигуряването на по-добра поддръжка е трудно и икономически неоправдано да спират возила и модели от движение, а междувременно общината трябва да търси тяхната замяна.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Земляне определено има нужда от нови единични автобуси за 31, 44, 56, 60, 77 и 108. По тези линии е неоправдано да се движат съчленени. :rolleyes:

Е, нали в перспектива искаме да качим повече хора в ГТ. Това предполага повече съчленени автобуси, по-малки интервали, повече линии. Трябва да се гледа в перспектива не само моментното положение.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Точно посочените линии надали ще увеличат сериозно пътникопотока си в близко бъдеще, а  и не са особено начесто съответно е по-добре ако има нужда да се намалят интервалите вместо да се пускат съчленени автобуси. Съчленени автобуси на малки интервали по тези линии биха се таралянкали полупразни със свободни седящи места в пик, Столична Община не може да си позволи такова разхищение. :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Като стана въпрос за поддръжка, открих от къде вероятно идва модата да се боядисват пластмасовите седалки със сиво върху драсканици и мръсотия. От Германия.
Ето снимки, не знам дали си личи хубаво но в доста МАН-ове като нашите, но двуетажвната версия са силно извандализирани и надраскани на горните етажи. Като отгоре е мацано със боя върху мръсотията и драсканиците. Ето вижте, омацани и не омацани. Не знам на снимки колко си личи, но наживо се набива яко на очи.
« Last Edit: 06.02.2016, 19:40:04 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
И какъв беше замисълът на това поредно крайно мнение? Аз на снимките не виждам база за сравнение с тукашното плескане.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Точно така е. Въпросът е да е направено прилично, както го направиха със салонните облицовки на първите Скиф-ове в метрото. А това, че са прибегнали до боядисване всъщност е логично, защото препаратите, които разяждат драсканиците често увреждат структурно и самата материя и оставят петно от търкане като при това не почистват докрай и драсканицата, защото загрубяват повърхнастното покритие и това я прави по-трудна за премахване.
« Last Edit: 06.02.2016, 20:14:11 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Ами това по повод постоянните плювни от някои по труда на хората, как ивицата на трамвай била накриво боядисана, как били боядисани седалките върху прахта и драсканиците, как били боядисани дръжките. А ето че навсякъде се оправя по този начин и се боядисва отгоре така. Ами то и няма как да се оправят драсканиците върху ПВЦ материал иначе, трябва да се направи така че да не се появяват.

За мен е много по-важно да си работи нормално парното, климатика, двигател, спирачна система, всичката електроника да е в изправност, отколкото това дали е боядисана накриво някоя ивица от оцветяването, дали нюанса е един и същ при всички ПС, и дали седалките са боядисани отгоре или не. Техническата изправност за сигурност и комфорт преди всичко. Не е ли така?
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5263
    • View Profile
    • Email
Всичко е комплексно. Когато един автобус е блестящ, но е адски амортизиран и се знае, че не е безопасен, никой няма да се качи. Ако не се знае, а стане беля - пак всички ще спрат да се качват. Ама ако автобуса е в изрядно техническо състояние, и все пак прилича на чичогошовата кочина на село, цялата омазана в л*йна, с кален и мърляв салон... представи си, никой няма да се качи! Тъй че едно е човек да се постарае да направи права ивица при боядисване, или да боядиса нормално седалките, които са надраскани, съвсем друго е да се направи през пръсти. И тук въобще не се опира до пари, а до желание. Защото, извинявай Иво, но къде точно в Германия си се качил, и си видял стечки от боя по прозорците, седалките, дръжките? Къде в Германия си видял олющена тъмносива боя по седалките, която като седнеш, ти остава по дрехите? Къде в Германия си се хванал в трамвая за някоя дръжка, и боята от дръжката ти е останала в ръката, полепена по кожата?

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Е чак да се люпи и да остава по дрехите не съм виждал, но видях че и там боядисват седалки, дръжки плоскости итн. като се захабят или ги изпонадраскат, както и при нас също се боядисват. Дори и богатите с много по-голям бюджет от нас не винаги си позволяват след всеки вандалски акт да сменят плоскости, седалки с чисто нови а също ги боядисват.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР