Author Topic: Поддръжка и експлоатация на возилата  (Read 46021 times)

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Не, нямаше да са други резултатите - щеше да има назначен още един общински заплатаджия (някой като теб примерно), който да реже от парите на хората, за да има заплата за него. Но ефективност и КПД от подобни "умни, нови и интелигентни" системи >=0. Гарантирано и доказано във времето.

Колко модерно и съвременно звучи - да има някой, който да глобява за още нещо; нищо, че същият не може нито да управлява трамвай, нито да го поправя. Ама глоби да има.... пък утре нито водачи, нито механици. Само глобяващи да има.
Любопитно защо всички водещи специалисти в сферата на управлението на човешки ресурси препоръчват подобен подход? Любопитно как така подобни системи на управление на човешките ресурси работят изключително успешно в стотици, хиляди компании по целия свят?

1. Не става дума само за санкции. Подобна система включва и бонуси за тези, които си вършат най-добре работата и тези, които дават повече от себе си. Включва социални придобиви, групови занимания, тиймбилдинги и много други.

2. Не е задължително да има отделен служител, който да следи за изпълнението на подобна система за управлението на човешки ресурси. Резултатите от работата на всеки работник/служител може да се следят автоматизирано чрез съвременни и модерни технологии.

3. "Ако има глоби, то няма да останат хора, които да работят. Дай да не пипате статуквото, защото ще стане по-зле!" - това е философията на закостенелите и мързеливи хора, които нямат никакво желание да се реформират. Това е философията на тези, които всеки ден ходят на работа като гледат работния ден да мине колкото може по-бързо и по-възможност с по-малко труд от тяхна страна, и накрая да си вземат заплатата и това е. С подобно мислене никога няма да има някакъв напредък.


Аз работя в сферата на човешките ресурси в момента и наблюдавам от първо лице как подобни стратегии за управление на човешките ресурси реформират и подобряват начина на работа в дадена компания до неузнаваемост. Некадърните и мързеливите работници/служители естествено отпадат от колектива; останалите биват мотивирани да дават най-доброто от себе си; значително се увеличава производителността на труда; отпимизират се разходите.
vasko - оригиналът! :)

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Всички специалисти от твоята сфера препоръчват подобен подход поради една-единствена причина, която се изразява в това да има хляб за хора като вас и изобщо за да ви има вас, а не за да се свърши нещо реално като дейност в съответната област.

Запитвал ли си се защо такива стратегии работят изключително и само в големи компании, където надълго и нашироко се обяснява как това е ново, модерно, приемливо и нормално от/за хора като теб, а десетки малки частни фирми работят и генерират приход без наличието на такива хора? Отговорът е много прост - големите фирми харесват нови, модерни и "излъскани" хора и стратегии, защото това е модерно и пиараджийско - аз пък открито не харесвам това и се боря срещу всякакви такива хора и техните идеи, които освен да пречат на нормалните хора да си вършат работата, нищо друго (което да е общественополезно) не правят. Затова, вместо да се хвърлят пари на вятъра за хора, неразбиращи как се кара трамвай/автобус, но иначе даващи идеи как да се оптимизира работата на водачите и механиците им, предлагам много просто и ефективно решение - същите пари да бъдат пренасочени към поддръжката на подвижния състав и повишаване заплатите на персонала, което автоматично и пряко ще доведе до много по-добри резултати. Колкото и да не са съгласни хора като теб, доброто заплащане е ключът към всичко останало - ако искаш качествени кадри, ще се наложи да си плащаш за тях; ако искаш да пестиш пари - ще намалиш бюрокрацията, а парите ще пренасочиш към поддръжката. Но намаляването на бюрокрацията започва точно от отдели като HR - важно е да се знае, че не това е най-правилният подход и че има как нещата да се случват и по много други начини.

Аналогично, аз лично силно се надявам хора като теб да останат да си работят в своя си сектор и за чужди компании, да се налага да обременяват колкото се може по-малко български граждани и по никакъв начин такива идеи и мислене да не бъдат възприемани навсякъде, още повече в общинските и държавните предприятия. Оптимизацията е хубав термин, но той не трябва да бъде прилаган върху обикновените служители - най-малкото, защото хора като теб ще изгонят десетки служители, но самият ти, едва ли би отишъл да караш трамвай (защото да "оптимизираш" от офиса е по-удобно, нали?).
« Last Edit: 11.06.2021, 02:09:20 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5006
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Аз работя човешки ресурси (казано другояче, живея на гърба на работещите) и за 5 години съм си сложил подписа върху точно два документа - трудовия си договор и едно споразумение към него. Всичко останало е абсолютно дигитално - дори и чистачите в предприятието ползват таблети за всичко, което иначе се пише на хартия. Никой не се оплаква, хората си вършат задълженията съвестно. Глоби не се налагат, но ако демонстрираш нежелание да си вършиш работата, си отиваш. Просто и лесно.
Висенето по кабините вреди сериозно на Вас и на другите около Вас.

Online bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Точно поради неадекватната политика по отношение на човешките ресурси, наблюдаваме огромното текучество в градския транспорт, както и хроничния недостиг на кадри. Изключително необходими са експерти в областта, които да се занимават целенасочено с подбора, оценяването и планирането на персонала.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Автобусите на гараж Дружба вече втора седмица са ужасно мръсни. Проблеми с мивката ли има?
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1625
  • 9060
    • View Profile
Като са минусови температурите сутрин и вечер предполагам повечето автобуси не се мият по обективни причини.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
На Земляне и Малашевци автобусите са чисти, на тролейбусните депа също.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Съгласен съм и на мен ми направи впечатление тези дни, че друженските са ужасяващо мръсни.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Автобусите на гараж Дружба вече втора седмица са ужасно мръсни. Проблеми с мивката ли има?
Пак е строшена. Като потеглят преди да е приключил цикълът на мивката така ще става :crazy:

Все пак големи овации за титулярите на 3148, които са си го измили и на фона на дружбенските си събратя изглежда прекрасно :fan:
« Last Edit: 11.02.2023, 21:52:08 by 04Boris22 »
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1307
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
От всичките им автобуси, точно МАН-овете изглеждат най-зле, от мъростията не си личи че са бели. 3148 като са го мили, са му забравили тасовете, които са станали черни направо, далеч от хубаво е. Разбира се има и още по грозни изпълнения, имаше нялкоко МАНа, които само тасовете и габаритите им са измити, а целия автобус кален и мръсен. Но това не е новост при Дружба, тоя проблем с мивката винаги са го имали.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 465
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
От всичките им автобуси, точно МАН-овете изглеждат най-зле, от мъростията не си личи че са бели. 3148 като са го мили, са му забравили тасовете, които са станали черни направо, далеч от хубаво е. Разбира се има и още по грозни изпълнения, имаше нялкоко МАНа, които само тасовете и габаритите им са измити, а целия автобус кален и мръсен. Но това не е новост при Дружба, тоя проблем с мивката винаги са го имали.
Като разполагаш с кофа вода и гъба, много ясно, че ще си измиеш само тасовете и габаритите.
Отиди ти да миеш цял автобус с гъба в ръка на студа, като ти е такъв проблем.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
А по какъв начин ще бъде стимулиран водач, който сам си измие автобуса с кофа вода и гъба? Ще получи ли бонус за това и някакъв стимул? Ръководството обръща ли внимание на такива самоинициативи, след като очевидно веднага прави добро впечатление на пътниците? Фирма, която си държи на служителите биха дали на такива служители бонус, почивен ден или нещо от тоя род.

Ако отговора е НЕ, то тогава няма как да очакваме и от другата страна да е чисто като не работи мивката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online difian

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18072
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
А по какъв начин ще бъде стимулиран водач, който сам си измие автобуса с кофа вода и гъба? Ще получи ли бонус за това и някакъв стимул? Ръководството обръща ли внимание на такива самоинициативи, след като очевидно веднага прави добро впечатление на пътниците? Фирма, която си държи на служителите биха дали на такива служители бонус, почивен ден или нещо от тоя род.

Ако отговора е НЕ, то тогава няма как да очакваме и от другата страна да е чисто като не работи мивката.
А това по-долу как ще го коментираш, ако е вярно и по твоята логика, ще имат ли удръжки за предумишлено увреждане на служебна техника!? А по всяка вероятност е, самият Ялта тези дни призна, как масово не се знаят и не се спазват задълженията… Като знам и как и в частния сектор има безотговорност и никой не чете упътвания и прочие, а действа като капацитет и по усет…. Та сам си отговарям с категоричното НЕ, след като от лакомия, неграмотност и некадърност през годините се строшиха колко превозни средства, скоростни кутии и още безчетни неща…

Пак е строшена. Като потеглят преди да е приключил цикълЪТ на мивката така ще става :crazy:

« Last Edit: 04.02.2023, 16:35:20 by difian »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Преди малко видях 3305... вече не му се различава цветът от кал и прах.

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1099
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Вчера също видях няколко дружбенски Ман-а. Това е чиста излагация - дори да не им работи мивката - могат да ги карат до Искър, на няколко минути е, за да ги измиват поне веднъж седмично. Ясно ми е, че се водят различни предприятия, но все пак са под шапката на СО. Друг вариант е да ходят до Малашевци или Земляне след изключване, поне колите до прибиране първа смяна. Ама малко мисъл и желание са нужни, които очевидно липсват.

Online 04Boris22

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1741
  • 2055
    • View Profile
    • Email
Може и да е оправена вече. Стори ми се, че видях някои дружбенски автобуси, които са измити, но за номера не се сещам, освен за 3141. Друг е въпроса защо в Дружба не направят втора мивка, за да се предотврати този проблем? Все пак 1 мивка е по-добре от 0 :neznam:
над 8000 мои снимки във Flickr:
https://www.flickr.com/photos/198506535@N07/

Фен на всички дизелови автобуси!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Днес забелязах няколко чисти МАН на гараж Дружба. Е имаше и доста мръсни, като никой не се прави труда поне да почисти около задната табела.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15464
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Вероятно имаш предвид 3148 и 3159:
3159-404 14.2.2023 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

3148-204 14.2.2023 by Sofiatransport transport gallery, on Flickr

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Повече бяха. И на 88 имаше.  :P
Може да нема ред, ама требе да се спазва!