Всички специалисти от твоята сфера препоръчват подобен подход поради една-единствена причина, която се изразява в това да има хляб за хора като вас и изобщо за да ви има вас, а не за да се свърши нещо реално като дейност в съответната област.
Запитвал ли си се защо такива стратегии работят изключително и само в големи компании, където надълго и нашироко се обяснява как това е ново, модерно, приемливо и нормално от/за хора като теб, а десетки малки частни фирми работят и генерират приход без наличието на такива хора? Отговорът е много прост - големите фирми харесват нови, модерни и "излъскани" хора и стратегии, защото това е модерно и пиараджийско - аз пък открито не харесвам това и се боря срещу всякакви такива хора и техните идеи, които освен да пречат на нормалните хора да си вършат работата, нищо друго (което да е общественополезно) не правят. Затова, вместо да се хвърлят пари на вятъра за хора, неразбиращи как се кара трамвай/автобус, но иначе даващи идеи как да се оптимизира работата на водачите и механиците им, предлагам много просто и ефективно решение - същите пари да бъдат пренасочени към поддръжката на подвижния състав и повишаване заплатите на персонала, което автоматично и пряко ще доведе до много по-добри резултати. Колкото и да не са съгласни хора като теб, доброто заплащане е ключът към всичко останало - ако искаш качествени кадри, ще се наложи да си плащаш за тях; ако искаш да пестиш пари - ще намалиш бюрокрацията, а парите ще пренасочиш към поддръжката. Но намаляването на бюрокрацията започва точно от отдели като HR - важно е да се знае, че не това е най-правилният подход и че има как нещата да се случват и по много други начини.
Аналогично, аз лично силно се надявам хора като теб да останат да си работят в своя си сектор и за чужди компании, да се налага да обременяват колкото се може по-малко български граждани и по никакъв начин такива идеи и мислене да не бъдат възприемани навсякъде, още повече в общинските и държавните предприятия. Оптимизацията е хубав термин, но той не трябва да бъде прилаган върху обикновените служители - най-малкото, защото хора като теб ще изгонят десетки служители, но самият ти, едва ли би отишъл да караш трамвай (защото да "оптимизираш" от офиса е по-удобно, нали?).