Author Topic: Недобросъвестни шофьори и ватмани  (Read 705080 times)

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8917
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6120 on: 06.08.2020, 15:26:49 »

А ватманите и шофьорите не кръшкат, така ли?


Да, ама взимат по 2 бона на месец. Ето само от билети се изкарват по 200 лева:

Къде може да изкръшка? вероятно може да излезе  от гаража 10 минути по-късно или да се прибере 10 минути по-рано.
Това,че Емо е споменал , че някои вземат по 200 лева отгоре от билети , не значи,че всички го правят . Аз повече от 3 кочана на месец не мога да продам, независимо на коя линия съм .
2000 лева вземат пенсионерите , които са с по 33 години клас и правят по 40 часа извънреден .
Аз взех за Юни 1499.96 с 27 % клас - само те са ми 300 лева  и 14 часа извънреден труд -което прави още около 200 лева+ 100 лв бонус , за да станат общо 1499.96.Това, че основната заплата е 1250 лева , не значи, че мога да взема два бона . Виж - бруто се връзват и по 2500 , но те са бруто . Та , само заради това, че съм почивал два дена по-малко и за това, че съм намазал от благинката класове - съм взел 1600 без 4 стотинки ръждави. Ако нямах тези екстри - щях да взема 1100 лева , като в тях влиза и храна на ден - 230 лева ,бонус 100 лева56 лева доплащане храна за двата дена отгоре . Та така мило мое дете , 2000 лева малко шофьори вземат .
Разбирам оптимизмът ти и гражданските ти позиции , но дотук нищо смислено не прочетох от твоите пледоарии.
« Last Edit: 07.08.2020, 16:25:26 by София 70 »

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3479
  • TM 303
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6121 on: 06.08.2020, 23:20:23 »
Ама аз и нещо друго не разбирам. Що за извратено мислене на тоталитарна калинка е това да се държи сметка на хората колко взимат и да се подхожда едва ли не с укор кой колко взима? Аз напълно разбирам да се държи сметка на някой, който взима неоправдано много, и то ако е на държавна служба - примери с чиновници десетки хиляди точно в нашата държава. И тук има смисъл да се мрънка, просто защото се предполага, че всички данъкоплатци плащат тези заплати и бонусите към тях. Но тая соц-логика "брей, глей го тоя богаташ, колко пари зима, лош човек ще да е, що ги взима той, а не ги взимам аз", освен до повсеместна мизерия до нищо не е довела никога никъде по света... Много ви били взимали майсторите и шофьорите - ми станете и вие майстори или шофьори. Тъпи били ИТ професиите, що взимали най-високи заплати - ми станете и вие ИТ и не гледайте цял живот в купичката на другарчето - всеки си има купичка, да бъде така добър да си отговаря и да си се грижи именно за нея, всичко друго е завист, махленстване и откровена тъпотия - ако не ги е откраднал, всеки има право да изкара колкото си успява да изкара, точка. В една държава се живее сравнително добре когато максимум хора взимат достатъчно, за да живеят добре, и бедността е сведена до минимум, а не когато се гледа как всички да са еднакво бедни поради нечии болни виждания за равнопоставеност.
« Last Edit: 06.08.2020, 23:23:24 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3413
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6122 on: 07.08.2020, 01:22:08 »
Работата много лесно се оправя, просто като се премахне т.нар. плосък данък и се въведе рязко прогресивно подоходно облагане, семейно, или с други думи на много високите заплатаджии им сложат много големи данъци, в Канада например стигат до 60 процента, в Скандинавия е още по-"страшно". Като счетоводителите, участващи в укриване на доходи биват съдени за съучастничество и отиват в пандиза.....Така ножицата ще се свие и няма един да се чуди какъв по-скъп модел яхта да си купи или на каква по-екзотична екскурзия да отиде с мастията си, а друг да няма какво да сложи на масата за вечеря. Ще кажете ама той този е мързелив, затова е така. Мързеливите не ги мислете, те са хитри и се оправят.....Но така имаш уредени болници, училища, работеща администрация, транспорт и т.н. Нормално е след като ти е по-голяма заплатата да отделяш повече, защото твоите деца също ходят на училище, а в болница всеки утре може да иде, включително и ти, никой не е застрахован....Знаеш ли и по частните фирми колко хора има, които само се чешат, нищо не правят, а вземат огромни заплати, понеже са "човек на някого"? Не е нормално всеки работен ден, когато всичко живо трябва да е на работа, заведенията по Витошка и по моловете да са фрашкани.....Колко хорa с доста добри доходи  в "хубавата" ни пародия на държава зарязаха всичко, емигрираха и мизерстват в чужбина с години, само и само за да осигурят бъдеще за децата си.....
« Last Edit: 07.08.2020, 02:21:02 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3336
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6123 on: 07.08.2020, 01:33:53 »
Прогресивното облагане е хубав принцип, ако можеш да събереш данъците... у нас и сега не се събират, а ако са прогресивни, съвсем няма да има събираемост.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3413
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6124 on: 07.08.2020, 03:40:48 »
Не можеш да ги събереш понеже държавата умишлено сама се прави на балама.....за "някои".
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3091
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6125 on: 12.08.2020, 23:41:43 »
Както вече написах в темата за Аварии на возилата, тази сутрин, някъде след 10:15 часа пътувах с 2054 по ТМ18 от спирка "Католически гробищен парк" до спирка "Централни хали".

Мотрисата имаше авария във вратите, но по-големият проблем беше, че ватманката не желаеше да направи нищо по въпроса. Пътниците се възмущаваха и се опитваха да говорят с нея от разстояние (защото тя беше преградила 1/3 от малкия трамвай с лента заради COVID-19*).

На няколко пъти тя се обръщъше и казваше, че нищо не може да направи. А на въпроса защо не се обади на диспечер, за да я приберат извънредно в депото и да изкарат резерва, тя каза, че това било сложно и не ѝ се занимавало. "Нали може да слизате и да се качвате. Какъв е проблемът?" :eek: :eek: :eek: - така завършваше разгневените си отговори към пътниците, които основателно искаха някакво решение на проблема след всяка спирка.

Ако не се намираха хора, които да прилагат значителна сила и да задържат вратите отворени на спирките, нямаше да има възможност за останалите да се качват и да слизат...  :help:

Не знам още колко време е продължило движението на тази мотриса по този начин, но според мен ватманката има голяма вина за ситуацията, защото не реагира по никакъв начин и продължаваше да управлява превозно средство с авария. :hammer: Ако тя не може сама да направи нещо по инсталациите на вратите, то тогава трябва веднага да се свърже с диспечер и да се изключи от линия, защото превозното средство е негодно за употреба.

Ами ако някой пътник беше ранен от постоянно затварящите се врати?  :neznam: :help:





* Искам да отбележа, че аз не съм против мерките за защита на водачите в градския транспорт от COVID-19, но смятам, че трябва да се търси баланс. Особено в духа на призива "Нека да се пазим взаимно". Има превозни средства, като въпросния трамвай, при които до 1/3 от пространството за пътници е с ограничен достъп и хората се блъскат в останалата част, което със сигурност увеличава рисковете за заразяване. Такъв беше и случаят с 2054 тази сутрин, където на моменти освен всички заети седалки имаше и около петнадесетина правостоящи. А в същото време, предната третина от трамвая беше напълно свободна.  :neznam:
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4795
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6126 on: 13.08.2020, 00:47:03 »
А на въпроса защо не се обади на диспечер

А ти защо не се обади на ЦГМ ? Защото знаеш какво ще последва,-сваляне на пътниците, и чакате следващия трамвай, а повредения продължава празен до последната спирка.
Та има и приказка  "Сърби боли, драго ми е". Та и твоята е такава.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6127 on: 13.08.2020, 14:15:35 »
....

Вместо да пишеш тук, защо просто не се обади в трамвая, пред ватманката на 0700 13 233
Веднага щяха да й се обадят и да я приберат. Разказваш това, което си написал тук на диспечера (надявам се, че не си разкрасил историята) и ти гарантирам, че веднага ще получи обаждане от диспечера да дава обяснения.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CNN

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1076
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6128 on: 14.08.2020, 11:55:47 »
Айде - върнете си лентите назад и си спомнете - колко пъти сте кръшнали от работа , от училище, колко пъти сте закъсняли за работа, училище и то не защото транспорта е нередовен а защото по принцип си закъснявате . Колко пъти в 15 минутната си почивка сте си дали поне още 10 минути?
А ватманите и шофьорите не кръшкат, така ли?

ни ватман , ни шофьор могат да си тръгнат по-рано
Да, ама взимат по 2 бона на месец. Ето само от билети се изкарват по 200 лева:

които са против преградите и най-вече против възможността да продават билети, от което губят по 160-200 лв на месец.



И аз съм готов да се присъединя към инициатива за премахване на преградите. Къде и как предлагате да изразим нашия протест?
Искам да попитам къде са ми 450 лв до 2000лв уж където взимам. А съм работил два дни допълнително.

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 108
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6129 on: 15.08.2020, 16:05:45 »
Преди малко ми се случи следната неприятна случка в с 94. Качих се на попа на 2318 и в 15.10 ме свали на Гурко, защото беше за гараж. Това разбира се не е проблем. Проблема беше, че на ел. таблото не пишеше, че е за гараж, нито имаше хартиена табела ,,За гараж". На Гурко нямаше автобус за прекачване и висях 15 минути да чакам. След това дойде 2310 и не тръгна, както си е по разписание в 15.25 а в 15.30 с хората висяхме 20 минути. Отделно на това на ел. таблата на 2310 и 2318, не пишеше, че возят пътници до Гурко.

Offline ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1829
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6130 on: 15.08.2020, 21:06:31 »
Преди малко ми се случи следната неприятна случка в с 94. Качих се на попа на 2318 и в 15.10 ме свали на Гурко, защото беше за гараж. Това разбира се не е проблем. Проблема беше, че на ел. таблото не пишеше, че е за гараж, нито имаше хартиена табела ,,За гараж". На Гурко нямаше автобус за прекачване и висях 15 минути да чакам. След това дойде 2310 и не тръгна, както си е по разписание в 15.25 а в 15.30 с хората висяхме 20 минути. Отделно на това на ел. таблата на 2310 и 2318, не пишеше, че возят пътници до Гурко.
Къде ги гледаш тия разписания? Разписания за спирка Гурко в момента НЯМА! Реално и спирка Гурко няма, това, че шофьорите спират, е само знак на добра воля.
Водачите са длъжни да правят престой на Гурко, за да си влязат в разписание от Граф Игнатиев.
Изнесена кола при кола за гараж първа смяна на Гурко няма, защото официална първа спирка е Граф Игнатиев - от там се е включила колата втора смяна. На практика включване от Гурко е невъзможно. Всички коли по 94 и сутрин се включват от Граф Игнатиев.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9149
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6131 on: 16.08.2020, 11:04:20 »
Тъй де що да има спирка. ЦГМ мисли за нас.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3091
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6132 on: 18.08.2020, 00:28:48 »
....

Вместо да пишеш тук, защо просто не се обади в трамвая, пред ватманката на 0700 13 233
Веднага щяха да й се обадят и да я приберат. Разказваш това, което си написал тук на диспечера (надявам се, че не си разкрасил историята) и ти гарантирам, че веднага ще получи обаждане от диспечера да дава обяснения.
Не го направих поради две причини:
1. От доста време съм забелязал, че от ЦГМ не реагират по никакъв начин на жалбите на пътниците. Например от Виртуалното деловодство на ЦГМ вече не си правят труда дори да пращат някакви "служебни" отговори на жалбите подадени там.
2. Не се обаждам на телефонни номера, които започват с 0700, защото те не са безплатни, особено при обаждане от мобилен телефон. Въпросът е принципен - не е толкова за парите, ами за това, че номерата с 0700 създават заблудата у хората, че обаждането е или много евтино, или безплатно.

Ако знаех, че ще има някакъв резултат, щях да си наруша принципа по т. 2, но се съмнавям, че щеше да се случи нещо. ЦГМ и Метрополитен не обръщат никакво внимание на пътниците в последно време. :/

Преди малко ми се случи следната неприятна случка в с 94. Качих се на попа на 2318 и в 15.10 ме свали на Гурко, защото беше за гараж. Това разбира се не е проблем. Проблема беше, че на ел. таблото не пишеше, че е за гараж, нито имаше хартиена табела ,,За гараж". На Гурко нямаше автобус за прекачване и висях 15 минути да чакам. След това дойде 2310 и не тръгна, както си е по разписание в 15.25 а в 15.30 с хората висяхме 20 минути. Отделно на това на ел. таблата на 2310 и 2318, не пишеше, че возят пътници до Гурко.
Къде ги гледаш тия разписания? Разписания за спирка Гурко в момента НЯМА! Реално и спирка Гурко няма, това, че шофьорите спират, е само знак на добра воля.
Водачите са длъжни да правят престой на Гурко, за да си влязат в разписание от Граф Игнатиев.
Изнесена кола при кола за гараж първа смяна на Гурко няма, защото официална първа спирка е Граф Игнатиев - от там се е включила колата втора смяна. На практика включване от Гурко е невъзможно. Всички коли по 94 и сутрин се включват от Граф Игнатиев.
В началото, в първите дни на протестните маршрутни промени, бях на страната на водачите, които са прави да не спират на официално нерегламентирани спирки, защото така е редно.

Но вече смятам, че водачите са виновни и това е форма на недобросъвестност и на крайно очуждение от тяхната дейност. Просто "въртят геврека", за да мине времето и да си вземат парите, без да влагат никаква мисъл към това как всъщност обслужват пътниците.  :/

Защо водачите да са виновни? - защото вече изминаха двадесетина дни, а все още няма официално обявени временни спирки. И водачите като пълни конформисти продължават да управляват превозните си средства, без изобщо да се замислят дали и как това се отразява на пътниците.  :/

Какво могат да направят? - при всяко излизане от гараж да питат диспечера как така им се дава заповед за маршрутна промяна без временни спирки. И да настояват за по-ясни заповеди. И да отказват да работят по линии, за които няма официално регламентирани маршрутни промени със спирки.
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 240
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6133 on: 18.08.2020, 10:34:33 »
Васе, а ако водачите отказват да работят по тези линии, както ти искаш, въобще няма да има курсове по тях и ще пердашиш пеш  :P
И това въобще няма да е в полза на пътниците.

Offline petur1111

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 144
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6134 on: 18.08.2020, 21:26:03 »
Къде може да изкръшка? вероятно може да излезе  от гаража 10 минути по-късно или да се прибере 10 минути по-рано.
Кръшкането не се изразява само в крадене на работно време. Кръшкането може да се определи като всякакво действие, при което някой се опитва да спести усилия и/или ресурси, с което влошава качеството на извършваната работа.

Кръшкането може да е избягване на влизане в джобове на спирки, защото е твърде много занимавка. Кръшкането може да е манипулация на блокировките на вратите, защото ни дразни.
Кръшкането може да е манипулация на GPS системата, защото "кои са те, че да ме следят?"
Кръшкането може да липса на всякакво старание за внимателно каране, което да пази возилото от амортизация. "Нали не е мое!" и много други.

От тази гледна точка повечето водачи кръшкат и в особено големи размери.

Виж - бруто се връзват и по 2500 , но те са бруто .
Моята брутна заплата е малко под 1700 лева. За моята позиция се изисква магистратура и чужд език, различен от английския или по-скоро в допълнение към него, т.е. два чужди езика.

А в същото време, ако някой повдигне въпроса защо шофьорите в градския транспорт не научат съвсем базов английски, за да може да са полезни на туристите - веднага ще скочат. Това не им влиза в задълженията, не им плащат достатъчно и т.н.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13538
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6135 on: 18.08.2020, 21:38:22 »
Работата на водача в ГТ е изключително важна и отговорна за всеки голям град.
-ежедневно превозват стотици хиляди пътници живи и здрави до домовете им и работните места
-ежедневно спомагат за опазването на природата и околната среда, качеството на въздуха, намалява се стреса, шумът и конфликтните ситуации.
-без тях градовете биха се блокирали тотално и икономиката без тях би замряла
-буквално всеки ден спасяват животи на хора. Ако не бяха те и всички тези пътници бяха с автомобили със сигурност щеше да има повече жертви и ранени в градовете.
-отговорността която се поема е огромна, отговаря се за живота и здравето на 100-тици хора на ден, за техника струваща милиони, имущество на всички нас.

Малцина оценяват и уважават тази изключително важна и отговорна за всички нас професия. Ама какво да ме учудва, то едва 20% от населението като цяло са можещи мислещи и разсъждаващи. Един политик много хубаво си го беше казъл, но му се обидиха.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 208
  • prost ak
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6136 on: 18.08.2020, 23:11:00 »
То заради това малоумно следене в колцентровете е такова текучество.
Dream on

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3479
  • TM 303
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6137 on: 18.08.2020, 23:59:16 »
Тоя спор нещо пак стана като в БГ мама, където никой не разбира нищо от конкретната тема, но пък всички яростно защитават тезата си...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2382
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6138 on: 19.08.2020, 07:00:46 »
Моята брутна заплата е малко под 1700 лева. За моята позиция се изисква магистратура и чужд език, различен от английския или по-скоро в допълнение към него, т.е. два чужди езика.

А в същото време, ако някой повдигне въпроса защо шофьорите в градския транспорт не научат съвсем базов английски, за да може да са полезни на туристите - веднага ще скочат. Това не им влиза в задълженията, не им плащат достатъчно и т.н.

 :D Добре, откажи се от тях и започни работа в градския транспорт. Така или иначе търсенето на кадри е голямо. Естествено, придобиването на професионална шофьорска книжка + другите необходими документи ще ти отнеме няколко години, няколко хиляди лева и доста нерви, но поне ще работиш за пари и ще взимаш "2 бона", нали така?

Неведнъж съм казвал, че у нас професионална книжка (вече) се придобива много по-трудно и по-скъпо, отколкото една диплома за висше образование. В комбинация с всичката бюрокрация, съпътстваща процеса, спокойно може да се очаква дефицит на кадърни професионални шофьори (различни от каруцарите-геврекаджии с книжки, от които се оплаквате всички - как не спират или потеглят плавно например) в следващите 10-20 години. Като тук въобще не коментирам и останалата държавна преса, когато най-сетне станеш профи и започнеш реално да управляваш повереното превозно средство по пътищата на милата ни родина, а и не само (каращите знаят за какво говоря). Затова нека не е чудно защо едни хора получават повече, все пак някой трябва и да работи, а не просто да виси в офиса и да пие кафета с колежките.
« Last Edit: 19.08.2020, 07:02:20 by Sixkiller »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4690
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6139 on: 19.08.2020, 08:51:55 »
Работата на водача в ГТ е изключително важна и отговорна за всеки голям град.
-ежедневно превозват стотици хиляди пътници живи и здрави до домовете им и работните места
-ежедневно спомагат за опазването на природата и околната среда, качеството на въздуха, намалява се стреса, шумът и конфликтните ситуации.
-без тях градовете биха се блокирали тотално и икономиката без тях би замряла
-буквално всеки ден спасяват животи на хора. Ако не бяха те и всички тези пътници бяха с автомобили със сигурност щеше да има повече жертви и ранени в градовете.
-отговорността която се поема е огромна, отговаря се за живота и здравето на 100-тици хора на ден, за техника струваща милиони, имущество на всички нас.

Малцина оценяват и уважават тази изключително важна и отговорна за всички нас професия. Ама какво да ме учудва, то едва 20% от населението като цяло са можещи мислещи и разсъждаващи. Един политик много хубаво си го беше казъл, но му се обидиха.

Според написаното от теб аз като специалист човешки ресурси давам работа на хиляди хора. Не че нещо...
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"