Както вече написах в
темата за Аварии на возилата, тази сутрин, някъде след 10:15 часа пътувах с
2054 по
ТМ18 от спирка "Католически гробищен парк" до спирка "Централни хали".
Мотрисата имаше авария във вратите, но по-големият проблем беше, че ватманката не желаеше да направи нищо по въпроса. Пътниците се възмущаваха и се опитваха да говорят с нея от разстояние (защото тя беше преградила 1/3 от малкия трамвай с лента заради COVID-19
*).
На няколко пъти тя се обръщъше и казваше, че нищо не може да направи. А на въпроса защо не се обади на диспечер, за да я приберат извънредно в депото и да изкарат резерва, тя каза, че това било сложно и не ѝ се занимавало. "Нали може да слизате и да се качвате. Какъв е проблемът?"
- така завършваше разгневените си отговори към пътниците, които основателно искаха някакво решение на проблема след всяка спирка.
Ако не се намираха хора, които да прилагат значителна сила и да задържат вратите отворени на спирките, нямаше да има възможност за останалите да се качват и да слизат...
Не знам още колко време е продължило движението на тази мотриса по този начин, но според мен ватманката има голяма вина за ситуацията, защото не реагира по никакъв начин и продължаваше да управлява превозно средство с авария.
Ако тя не може сама да направи нещо по инсталациите на вратите, то тогава трябва веднага да се свърже с диспечер и да се изключи от линия, защото превозното средство е негодно за употреба.
Ами ако някой пътник беше ранен от постоянно затварящите се врати?
* Искам да отбележа, че аз не съм против мерките за защита на водачите в градския транспорт от COVID-19, но смятам, че трябва да се търси баланс. Особено в духа на призива "Нека да се пазим взаимно". Има превозни средства, като въпросния трамвай, при които до 1/3 от пространството за пътници е с ограничен достъп и хората се блъскат в останалата част, което със сигурност увеличава рисковете за заразяване. Такъв беше и случаят с
2054 тази сутрин, където на моменти освен всички заети седалки имаше и около петнадесетина правостоящи. А в същото време, предната третина от трамвая беше напълно свободна.