Досега винаги съм избягвал да критикувам работата за новобранци, защото все пак за каквато и професия да става дума, да си нов е трудно, а при нервна работа като тази на водач в ГТ вероятно е направо ужасно трудно. Но този път не мога да се сдържа. В тролейбусно депо Искър от известно време се подвизава новобранец, който управлява 1311 с наставник един от двамата титуляри на 1311 - дотук нищо ново. Пак казвам - не споря колко стресиращо и трудно е да се кара тролей пълен с пътници, в лудницата на час пик, при това с наставник. И все пак - доброто каране - на каквото и да е превозно средство - e въпрос всичко на всичко на два фактора: на природна дарба и на воля и желание човек да се учи. Въпросният индивид миналата седмица подвизавайки се по ТБ8 се движеше със закъснение от плюс 20 минути (?!) и то във време извън час пик. За самото каране е достатъчно да отбележа, че повечето от случайните пътници, притежаващи свидетелство за управление на НЯКАКВО превозно средство щяха да карат по-добре. Каруцарско каране, рязко ускоряване в най-неподходящия момент, спиране с ритник и обратно. ОК, приемаме, че е бил нов и притеснен в този случай. Тази вечер обаче същият мил човечец се подвизаваше по ТБ4. Когато се качвах, беше на плюс 12, финиширахме на плюс 18. Който не беше прав в тролея, той не падна. Ускоряване имаше единствено малко преди спирка, вероятно за постигане на колкото може по-рязко окончателно спиране. 90-градусовите завои като този на ЦСКА отнемаха между половин и една минута, най-често все пак или с изнасяне в грешната лента, или с настъпване на бордюра. Спирането на спирките също си заслужаваше да се види - целият тролей е на между един и два метра от тротоара, само предницата е на практика забита почти до спиркознака - супер удобно както за качване и слизане, така и за изнасяне от спирката. Моите уважения, но предвид факта, че наставникът е един от най-добрите водачи в целия ни тролейбусен транспорт, ако той не може да научи някого да кара, то този някой вероятно не става за тази работа. Въпреки че беше поставен при същите условия, сегашният титуляр на 1503 като караше с него се държеше по-адекватно от мнозина дългогодишни водачи, а около година по-късно кара по-добре от поне две трети от водачите в Искър - значи ако има желание и дадености, има и начин. Не знам по какви критерии се получават книжки за тролей, но или има зверски глад за водачи и се дават на всеки, или има нещо не както трябва в случая.