Author Topic: Недобросъвестни шофьори и ватмани  (Read 665378 times)

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2091
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5660 on: 20.09.2018, 17:30:08 »
И без да е реализирал ПТП е виновен.

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5661 on: 15.10.2018, 23:25:08 »
Не знам дали е за тази тема точно случката, но ако модераторите преценят че не е за тук, нека да го преместят или изтрият поста. Днес, отивайки на сп. Блок 222 в Младост с цел да хвана автобус до пазара на Младост 1 (оттам ми вършат работа 111 и 306), видях че таблото показва че 111 ще дойде след 2 мин. а 306 - след 1 мин. Принципно като видя че и двата автобуса няма да дойдат скоро, ходя пеша до следващата спирка, която е на 250 м по-надолу, точно на МС Ал. Малинов. Този път реших да зачакам, тъй като и двата автобуса идваха след много кратко време. След няма и минутка, видях в далечината как от ул. Ал. Т. Балан прави ляв завой къс автобус, който няма какво друго да е, освен 306. С изненада обаче видях че като наближи спирката, автобуса беше с настроени ел. табели "За гараж" и я подмина. Тъй като 111 все още не се задаваше, реших да продължа пеш до следващата спирка. Настигнах въпросния автобус (9091) на светофара, вътре наистина нямаше никой, но автобуса не спря и на следващата спирка (МС Ал. Малинов) и продължи напред. Таблото там моментално се смени и показа че следващия 306 ще дойде след 22 минути (което като гледам разписанието е приемлив интервал до следващия автобус). И тук идва въпросът ми - това за редовен курс ли ще се отчете, при условие че според мен шофьорът очевидно пропускаше умишлено спирки, но си спазваше точно маршрута? Някак не върви още в 19:25, когато се разигра случката, автобус да се прибира за гараж. Не изглеждаше да има и технически проблем, тъй като се движеше с доста завидна скорост. На мен лично не ми е проблем това че го изпуснах, тъй като от МС Ал. Малинов веднага след това хванах 314 в посока пазара. Въпросът обаче ми е принципен, тъй като не за първи път ставам свидетел на подобна гледка. Най-редовно 111, които изпълняват последните си курсове за гараж от Младост 1 и са длъжни да возят пътници, докато не се изключат на Любляна, минават по спирките в Младост без да спират, с изключени ел. табели или настроени "За гараж". Подобно мръснишко поведение на шофьорите се наблюдаваше през 90-те, когато дори бягаха от линия и цели курсове оставаха непокрити, но сега, при всичките там GPS системи и т.н. е недопустимо за мен! Знам че и някои шофьори четат форума, така че бих ги приканил да си изпълняват съвестно задълженията, защото 5-6 мин. по-рано прибиране в гаража няма да им помогне да починат качествено, но за сметка на това е в състояние да изгони и малкото останали пътници по спирките по личните автомобили...

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5662 on: 16.10.2018, 11:31:15 »
Разликата между 90-те години и сега е това, че в момента им се нарежда от Центъра какво да правят. Не знам за конкретния случай дали на шофьора му е било наредено, но най-вероятно да. А в крайна сметка курсът се счита за редовен. Това нещо лично мен ме е възмущавало много оъти и съм писал затова. Повреден трамвай му казват - карай по маршута без пътници, GPS-ът отчита движението, курсът е изпълнен, това, че не вози пътници, няма как да се докаже.
Проблем имах на сп. Милин Камък за 10тм посока центъра. Таблото показва 7 мин, 6 мин и после 15 мин. И така два пъти и на 35-тата мин идва автобус. Истината е, че по нареждане от Центъра, предните две коли са отклонени от Черни връх по Вапцаров. Електронното табело ги лови в момента на тръгване, в момента, в който завие по Вапцаров, вече изписва следващата кола.
Непрекъснато повсеместно има нареждания от Центъра, които ние не знаем какви са. И не знаем дали на някой муе казано - карай без пътници или шофьорът проявява своеволие.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Fantomas

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5663 on: 16.10.2018, 22:29:06 »
Ако това е станало по разпореждане на диспечер... то диспечера май е за уволнение. Не виждам причина закъснял само с няколко минути автобус да пропуска спирки, при условие че след 19:30 - 20:00 ч. движението се облекчава значително и предвид безумно разтеглените разписания, въпросното закъснение може да бъде избито най-вероятно още в края на същия курс. Направих си труда да погледна разписанието на 306, за да проверя дали наистина 9091 е бил толкова закъснял, за да си позволява да пропуска спирки. Часът беше 19:25, а по разписание на сп. Бл. 222 има 306 в 18:56, 19:20 и 19:45. Предполагам че автобусът, който ме подмина, е трябвало да бъде на спирката в 19:20, но е бил закъснял 5 минути в случая. Едва ли става въпрос за предният автобус, а после като се смени таблото, отчете че следващия ще дойде след 22 минути, т.е. около 19:47, което почти съвпада с разписанието.

Абсолютно същото важи и за автобусите по 111 прибиращи се за гараж, които най-редовно подминават спирките в Младост. Държа да подчертая че в 20:43 и 20:51, когато трябва да има такива на сп. Пазара Младост 1 (прибиращи се за гараж, но длъжни да возят пътници до Любляна), не мисля че може да се движат със закъснение, което да оправдава и пропускането на спирките!
Въпросът ми обаче е принципен. GPS-а отчита ли за редовен курс, когато автобус се движи по маршрута си, но не спира по спирките? За мен умишлено пропускане на спирки, с настроени табели за гараж от страна на шофьора е изключително грубо и просташко поведение спрямо чакащите по спирките пътници! А ако това става по нареждане на диспечер, без да има основателна причина за това (напр. натрупано солидно закъснение), е редно и самия диспечер да бъде санкциониран.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3180
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5664 on: 16.10.2018, 22:57:02 »
Тия "нареждания" вероятно са неофициални и недоказуеми, така че едва ли някой на някого би търсил отговорност без да има публичен скандал, а ако се стигне до такъв, ще го отнесе водача като най-низш елемент на хранителната верига.

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5665 on: 16.10.2018, 23:08:22 »
Цялата работа е за да се вземат едни пари. Преди беше лесно - системата се лъжеше по много начини, но сега СО има свои хора, които контролират дейността на диспечерите и на транспортните оператори. Ако превозното средство се отклони от маршрута на пряко и се включи от средата на маршрута си, на транспортния оператор не се плаща пробега за неизвършената част от курса, а само откъдето се е включило превозното средство по маршрута. Но ако превозното средство си се движи по маршрута, но не спира по спирките, няма как да се разбере дали вози пътници или вози само себе си (освен ако не бъде проверено на линия какво се случва, тази дейност се изпълнява от линейния контрол) и на транспортния оператор се плаща все едно превозното средство вози пътници. Дали превозното средство ще бъде празно, ще вози 1, 5, 10 или 700 пътника, на транспортния оператор ще се заплати една и съща сума, ако курсът е отъждествен като редовен. Този сбъркан модел на заплащане е в основата пътникът (заради когото съществува тази система) да е един от последните по значимост фактори при обслужването на дадена линия.
Една част от диспечерите са служители на съответния транспортен оператор (диспечерите във ВДП), над тях са диспечерите на ЦГМ (диспечерите в ЦДП). Тези от ВДП-та са на пряко подчинение на съответния автобусен/тролейбусен гараж или трамвайно депо и обикновено те са хората, които нареждат на даден водач да кара по маршрута без да взима пътници до еди коя си спирка (а водачът може да прояви и самоинициатива и изобщо да не взима пътници). Заради неплащането на пълен курс вече почти не се скъсяват маршрути, за да се влезе в разписание, а се кара по маршрута без да се возят пътници.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5666 on: 16.10.2018, 23:08:57 »
Ами ако заради задръстванията на шофьора му е свършило работното време? Много е тегаво така, не става тая работа без да имаш хора, да си толкова часове на работа да трябва да си изпълниш курсовете за да вземеш пари а вече да ти е свършило работното време, на другия ден да трябва да ставаш рано за работа и да не си почивал от кой знае колко дни вече. Мисля че при тая липса на персонал навсякъде трябва да сме толерантни към малкото останали работещи хора.

Нали си представяте колко изнервящо е в тоя трафик и лудница сума ти дни наред да си на работа и да трябва да ставаш посред нощите да не може да се наспиш като хората. Е повярвайте много е трудно да си любезен с хората като си недоспал на тежка работа и не си почивал от сума ти време.


Добре отпочиналият човек е най-продуктивен на работното място се казваше в една поговорка!
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3090
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5667 on: 17.10.2018, 00:01:36 »
Иво, не спираш да ме изумяваш ! Представи си , че си бил цял ден на работа. Отиваш на спирката и чакаш 20 минути и автобуса минава без да спре и да се качиш , щото видиш ли е закъснял с 5 минути и е много уморен ! Трябва да чакаш още за да се прибереш да си почиваш ! Ами , ако е последен курс по линията пак ли ще се толкова великодушен ?  :angry:

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4449
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5668 on: 17.10.2018, 01:05:14 »
Иво не ползва градски транспорт до своето работно място, затова му е широко около врата  :)

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13437
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5669 on: 17.10.2018, 10:03:38 »
Хайде бе! Понякога като ходя от един обект на друг сменям и по 2-3 транспорта. Но съм толерантен защото знам какво е да се работи без персонал, и тълпи от хора да чакат на теб, в много фирми е така.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18564
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5670 on: 17.10.2018, 10:29:12 »

Въпросът ми обаче е принципен. GPS-а отчита ли за редовен курс, когато автобус се движи по маршрута си, но не спира по спирките? За мен умишлено пропускане на спирки, с настроени табели за гараж от страна на шофьора е изключително грубо и просташко поведение спрямо чакащите по спирките пътници! А ако това става по нареждане на диспечер, без да има основателна причина за това (напр. натрупано солидно закъснение), е редно и самия диспечер да бъде санкциониран.

Отговорът е ДА, признава се курсът за редовен.
Метан е написал подробно как действително стоят нещата.

Ако на някой шофьор му е свършило работното време, от линия 111 той се прибира по най-прекия начин към гаража, а не по маршрута.

Но аз като човек, който ползвам 10ТМ и се возя при шофьорите наистина при закъснения се получават нареждания да се кара без пътници до някоя спирка - най-често БНР, но обикновено казват на шофьора да мине по пряк път. Като цяло ми прави впчеталение, че линия 10ТМ има много добро диспечиране в пояса между 18 и 20 часа, така, че никоя част от марута да не остава без автобус повече от 10-15 мин. Но не мога да кажа същото за предиобедно време.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2742
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5671 on: 17.10.2018, 10:58:34 »
Явно трябва да внесем служители от Transport for London (TfL), чието мото е "Всяко пътуване има значение". Очевидно мотото на ЦГМ е "Всяко кръгче по GPS има значение- пътниците, кучета ги яли". Крайно време е да се промени тази практика с пропускането на спирки без возене на пътници. Така реално не се извършва основната дейност, заради която съществува градския транспорт. Какво значение има дали ще се изпълни пълния маршрут, след като само се хаби гориво / ток, но не се превозват пътници? По-добре е да се плати пълен курс, но да се изпълни частичен, поне ще свърши някаква работа.

Преди време бях дал пример със закъснели коли по ТМ6 в празничен ден. Ако не се лъжа, Васко беше написал как е имало задръжка, след което две коли са отишли до Обеля, като първата от тях е тръгнала без пътници до Връбница. Абсолютно същият ефект щеше да има, ако двете коли си бяха прехвърлили пътници на Връбница посока Обеля, след което първата да завърти там. Дори като бонус ватманът можеше да почине няколко минути.

Аналогично ако трябва да се пропускат спирки, може да се помисли за вариант, при който се спира на основни места, а водачите информират пътниците за това при качване. Например - ТМ10 е на +10 на Хладилника, а следващата кола е на +3. Трамваят на +10 качва пътници за МС Джеймс Баучер, Семинарията и Журналист, като спира само там, а този на +3 спира навсякъде.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Metan

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2653
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5672 on: 17.10.2018, 11:46:26 »
Пътниците и интервалите на движение не се взимат толкова под внимание при определянето на цялостната картина. На оперативки се гледа дали има "губено" (частично изпълнен или неизпълнен курс, от това зависи финансирането на операторите), а не дали са останали необслужени хора по спирките или са чакали по 20-30 и повече минути докато бъдат обслужени с претъпкано догоре превозно средство без климатик лятото или без парно зимата). Управителите на транспортните оператори не пътуват с градски транспорт, ами използват служебни автомобили и няма как да са съпричастни с проблемите на ползващите услугите на градския транспорт.
Когато има голямо закъснение на дадена кола и предната се е откъснала много напред, а зад закъснялата кола са се наредили още 2-3 от същата линия, но празни, на крайната спирка първият от закъснелите автобуси продължава по маршрута си (или пропуска няколко спирки), а задните изчакват т.нар. "интервал" от предната претъпкана кола, за да не вървят в пакет. Така вместо да помагат на закъснелия автобус, те го оставят да се оправя сам и да трупа още по-голямо закъснение от предната кола. Това се прави по диспечерско нареждане и най-потърпевши отново са пътниците.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8864
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5673 on: 17.10.2018, 16:39:30 »
 :arrow:
« Last Edit: 19.10.2018, 21:06:43 by София 70 »

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4599
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5674 on: 17.10.2018, 17:16:42 »
Да допълня с още малко инфо за по-голяма яснота.
СО плаща на операторите на изминал километър. Операторът плаща на водача на изработени часове.
В схемата никъде няма превозени пътници. Тоест -Общината се интересува да е навъртят пробега , операторът - водачът да е излязъл и да върти даденият пробег за определеното работно време.
Тъй като над 70 % ОТ ПЪТУВАЩИТЕ СА ГРАТИСЧИИ ,няма как те да са приоритет. Важното е кучетата да лаят , но и керванът да върви. Благодарение на безбройните махленски жабли отливът на водачи продължава с пълна сила. След известно време може би транспортът в София ще стане като в Русе - до 21 часа.
А най -любимото ми е когато някоя злобна лелка каже - няма да си дупча билет и няма да си вземеш заплатата.

Жоро, не съм съгласен в частта за гратисчиите. По останалото си прав, но количеството гратисчии изцяло зависи от тарифите, които приемат не пътниците, а съветниците в СОС на база на искане от ЦГМ. Тук всичко е свързано с разбирането за пътуване - за пътника е важно придвижването от врата до врата, докато ЦГМ го интересуват "дупките" на билета в някакво конкретно превозно средство. Обвързването на пътуването с превозно средство при мащабите на София е практика, която е сравнима с използването на LTE мрежа с телефон Nokia 3310 от 2000г. Няма лошо, но щом това е моделът, нека пътникът да не бъде изкарван виновен, а СО/ЦГМ да излезе и да си признае, че толкова си могат.

Да не забравяме и, че стаите за почивка в миналото и тоалетните за водачите в момента не се ползват от пътници, което не означава, че ползващите ги знаят как да си свършат работата в тях, така че следващият "колега" да не се окаже във филм на ужасите. За депата пък, които са по-охранявани от Съдебната палата, също няма какво да коментираме, и там всичко се стоварва на главата на "гратисчиите".

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2091
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5675 on: 17.10.2018, 19:29:21 »
Но аз като човек, който ползвам 10ТМ и се возя при шофьорите наистина при закъснения се получават нареждания да се кара без пътници до някоя спирка - най-често БНР, но обикновено казват на шофьора да мине по пряк път. Като цяло ми прави впчеталение, че линия 10ТМ има много добро диспечиране в пояса между 18 и 20 часа, така, че никоя част от марута да не остава без автобус повече от 10-15 мин. Но не мога да кажа същото за предиобедно време.
Вчера по GPS беше 20 минути на Милин камък към 19:30

Тъй като над 70 % ОТ ПЪТУВАЩИТЕ СА ГРАТИСЧИИ ,няма как те да са приоритет.
Глупости.



Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3595
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5676 on: 20.10.2018, 19:15:50 »
Особено е приятно, когато автобус 10тм дойде след половин час и започне да се влачи, понеже на Македония тъкмо ще му е дошло времето за изключване. Линии 10тм, 204, 76, 280, 604 трябва да се изписват по таблата с времена за два автобуса от една линия. Така ще се знае дали да се чака втората кола по същата линия или пътниците ще се тъпчат до задушаване.
Ето какво става, когато ремонтите закъсняват:
████████████████████████ The X-Files season 07 episode 20

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 505
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5677 on: 06.11.2018, 11:40:23 »
Снощи станах свидетел на трамвайна авария на Опълченска и Стамболийски. Беше кола 2026 по линия 3. посока на движение - към Константин Величков. Трамваят счупи пантограф на средата на кръстовището. Признавам че в момента на аварията не гледах към трамвая. но с периферното зрение ми се стори, че се движи твърде бързо. после разбрах от човек който е бил на спирката, че ватмана е тръгнал тъкмо когато светофарния сигнал се е сменил на забранителен. а на ватмана не му се е чакало следващия сигнал. от тук може да започнем с недобросъвестността. И най-вече до какво води това да не се спазват правилата.

Стана ми интересно как ще се справи системата с този проблем. и останах да гледам. Авариралият трамвай беше на средата на кръстовището и веднага започна да затруднява трафика. Тролеите към Руски паметник спряха да се движат, въпреки че всички бяха от тези модели с допълнителен агрегат. но нито един водач не предприе използването на агрегата. вярно е че маневрирането би било затруднено. но не и невъзможно.

Следващия трамвай по линията беше 670 по линия 8. ватмана беше младо момче. След известно време свали пътниците. но така и не посмя да избута закъсалия му колега. оправдаваше се че ще остане на изолатор. трябвало да чакат аварийния камион за да дръпне закъсалия. вярно - имаше вероятност 670 да остане на изолатор. Но според мен, можеше и да се избегне такава ситуация. по мои изчисления пантографът на 670 щеше да се падне точно преди изолатора. щеше да закачи авариралия. Да го дръпне малко назад и след това да го забута напред. И всичко щеше да се оправи бързо. Ама младежа нямаше кураж. говорих с него и му предложих да му сигнализирам по време на маневрите. И други граждани бяха готови да помагат със сигнализирането. Младежа не посмя.

Отзад почнаха да се трупат трамваи. Задръстването ставаше много голямо, във всички посоки. разбира се, водачите на МПС не проявяваха никаква съобразителност. Такива маневри и нарушения видях, че чак се чудя как се разминаха няколко ПТП. Аварийния екип се забави страшно много. Но и КАТ дойдоха след около 30 минути. което е абсурд!!!!! не може такова кръстовище да се остави толкова време, без контрол от КАТ!!!! и след като дойдоха от КАТ, дори не започнаха да регулират. просто спряха отстрани и започнаха да си говорят с ватманите... Направих забележка на единия. той ми разправя да не го уча как да си върши работата.

По едно време Стамболийски се задръсти напълно, посока Възраждане. Стана ми интересно какво се случва и се разходих до Възраждане и обратно. Какво да видя - два трамвая задръстили кърстовището на Стамболийски и Антим І. Пред тях има авария и опашка от 6-7 трамвая, но те навлезли в кръстовището без да могат да го освободят. Тези некадърници бяха 2048 по линия 10 и 672 по линия 8. Точно тези двамата заслужават дисциплинарно наказание - за влошаване на така или иначе затруднената обстановка.

Останалите им колеги, които бяха наредени на опашката също не бяха цвете за мирисане. Така бяха спрели, че бяха запушили преките на Стамболийски и пешеходната пътека до НОИ. Пешеходците и МПСтата не можеха да пресекат Стамболийски на разрешените за това места. Освен това само два трамвая баха с пуснати аварийни светлини. Всички останали просто си стояха без да сигнализират на останалите участници в движението, че са спряли извънредно - поради авария. Колоната беше съставена от следните коли: 2031 по линия 3, 2046 по линия 10, 685 по линия 8, 3003 по линия 10, 671 по линия 8 и 2042 по линия 10. Освен това, видимо някои от тях не бяха пуснали пътниците да слязат, ако желаят.  Всички трябва да получат поне мъмрене за това, че не знаят как да установят трамвай по време на авария, без да пречат на останалите участници в движението.

Аварийният екип (червен камион Шкода) пристигна след 45 минути. безумие!!!!! в това време ватмана на авариралия трамвай събра малко зяпачи и ги помоли да избутат трамвая. избутаха го напред пред бившия механотехникум. 670 мина зад него. забелязах, че и двамата ватмани не знаят как да скачат два трамвая с различни захващащи устройства. въпреки че имат нужните преходници. Аварийният екип също не беше много запознат. Да не говорим, че видимо нямаше никаква установена процедура за действие при подобна авария. Беше пълен хаос. единия авариец се обажда на диспечер да спрат напрежението в контактната мрежа. в това време другите се мъчат да скачат трамваите. тъкмо дойде момента 670 да мръдне малко напред, за да направи връзката и... няма напрежение. никакви правила за безопасност не бяха спазени. един от аварийците се качи върху 2026 за да обезопаси счупения пантограф. ама нямаше никакви лични предназни средства. Дори ръкавици нямаше.

Направиха скачването и 670 забута авариралия нанякъде.

След това всички останали ватмани отзад правеха пълни глупости. Първо - всички си минаваха редовно през кръстовището. можеше изолаторът да се е повредил след такава авария. би трябвало в такава ситуация да минават със свален пантограф. второ - всички се бутаха да минават, включително и на забранителен сигнал. Минаваха по 2-3 трамвая наведнъж с постоянни натиснати звънци. въпреки че малко по-напред се движи съставът от аварирал трамвай и бутащия го колега. И едва ли може да го прескочат. Трето - някой спираха на спирката. Други били отворили вратите пред НОИ и след това вече не намираха за нужно да спрат пак на редовната спирка.

Всички участници в тази ситуация трябва да получат наказания за крайно некадърно извършване на служебните им задължения!!!!!

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1187
  • Системата ни убива
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5678 on: 06.11.2018, 18:56:57 »
В цялата тази история, единствения проблем е, че авариеца против всички правила и наредби се е качил на покрива на трамвая.Ако падне или го удари ток няма да му признаят застраховка.
"Отстрани може да изглеждам като човек, който прави каквото си иска, или като човек, който се държи както си иска. Може да изглеждам арогантен. Всякакъв може да изглеждам. Но истината е, че свободата има много висока цена и аз съм сключил договор със себе си да я плащам. И я плащам. И не се оплаквам.“

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9071
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5679 on: 06.11.2018, 19:09:14 »
За теб вероятно е така. Реално обаче ако изключим голямата украса на история всичко е вярно. Много ватмани и шофьори спират където им скимне и въобще правят каквото си поискат в разрез с всякви правила.