Author Topic: Недобросъвестни шофьори и ватмани  (Read 541570 times)

Online Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3930
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5740 on: 17.01.2019, 15:15:31 »
Проблемът са и ниските наказания и липсата на контрол. Глобите за минаване на червено и шофиране в насрещното, които са нарушения с потенциално много тежки последици, са само 100 лева. Глобата за бягство от ПТП е между 100 и 200 лева. Пияни шофьори се научиха да бягат след ПТП понеже даже и да ги хванат се разминават само с тази глоба. Даже и да убиеш някого на пътя под въздействието на алкохол и наркотици, или шофирайки без книжка, се смята за непредумишлено убийство и се измъкват с условни присъди. Наказанията са толкова ниски, че нямат никакъв възпиращ ефект.
КАТаджиите пък вместо да следят за такива опасни нарушения, клечат да снимат водачи, които карат с 60 50 метра преди табелата за край на населено място.

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5741 on: 17.01.2019, 23:02:11 »
В случая оправдавам водача на автобуса, защото избягва колоната автомобили без никакъв риск за пътниците в автобуса.
Имаме един Пепи, който на твоята възраст пишеше същите щуротии под влиянието на шофьорите... сега повече се въздържа, а може и да е поузрял, откакто сам се бута в трафика.

Идеята на автомобилното движение е, че всички спазват определени правила и така трафикът се саморегулира. Този принцип ще претърпи тотална щета, ако всеки реши, че може да кара където и както си иска, когато според него няма никакъв риск.
Принципно съм на мнение, че по-добре да минеш на червено и да се огледаш и да прецениш, отколкото да минеш дори на зелено и да си като кон с капаци, ама не го пиша, защото знам какви ще са реакциите.
Добре, че не го написа.

Ще помоля участниците и най-вече TRAMS SOFIA, pepi1997 и Ivo да спрат да оправдават очевадни груби нарушения на водачите като нарушаване на ЗДвП, пропускане на спирки и др. В момента създавате само офтопик и дразните останалите участници.
Аз пък ще помоля за нарушения по Закона за движение по пътищата да не коментирате. Има си компетентни органи по този закон, а това не сте вие и никой не ви дава правото да определяте каква е била ситуацията, дали може да спре, дали не може да спре и т.н.

Както се вижда не съм коментирал нищо по описаните ситуации, така че не виждам защо ме намесвате във вашия си спор. :D

Това, което написах си е самата истина (написах го само защото ме споменахте), а съм абсолютно сигурен, че тук 80% от пишещите карат като коне с капаци и правят глупости, за които даже и не разбират, което съдя го по начина на разсъждение ;)


Относно един друг случай от преди няколко месеца с шофьор по линия 204, който на 20та поликлиника завлече жена. Всички тук установихте как шофьорът е виновен. Да, ама не! Разследването приключи, водачът е НЕВИНЕН! Същото беше и с 9078 и трамвая преди 2 години - оказа се, че на охранителната камера на кръстовището се вижда как автобусът навлиза на зелено и то на 13 секунди, преди да светне жълтото! И двамата водачи все още си работят.
Така, че много моля престанете с разказите по картинка и свободни съчинения!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5054
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5742 on: 18.01.2019, 10:18:38 »
Ти видял ли си как карат 80% от пишещите тук? Защото тук коментираме 2 случая с очевадно нарушение на закона за движение по пътищата, съответно едното е видяно ясно, а другото дори е заснето. Така че тук говорим с факти, а ти - със свободни съчинения.
След като имаш такава информация, сподели какво е установило разследването за завлечената жена?
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline pepi1997

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4000
  • 9060
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5743 on: 18.01.2019, 18:59:47 »
Ти видял ли си как карат 80% от пишещите тук? Защото тук коментираме 2 случая с очевадно нарушение на закона за движение по пътищата, съответно едното е видяно ясно, а другото дори е заснето. Така че тук говорим с факти, а ти - със свободни съчинения.
След като имаш такава информация, сподели какво е установило разследването за завлечената жена?

Аз нещо да съм коментирал по въпросните два случая? Виж хубаво какво съм написал.
Няма как да знам какво е установено, не ме и интересува. Бяха му прибрани документите, установи се, че не е виновен. В момента има документи и работи. Ако държиш мога да ти кажа къде е утре да ходиш да го попиташ?

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2745
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5744 on: 19.01.2019, 08:35:09 »
Отговорностите на водачите в МГТ са много по-големи и нормално изискванията към тях да са по-високи !

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3294
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5745 on: 21.01.2019, 18:59:40 »
В момента ватманът на трамвай 2053 по линия 10. На 4 спирки едно и също - потегляне с прекалено голяма тяга, без намаляване, а напротив - още повече набиране и боксуване. Ако при такива атмосферни условия, както е в момента, сухо и поносими зимни температури, не са те научили да караш трамвай, ти изобщо не си за този модел, а за български. Особено опасно е подаването на такава тяга, при положение, че други недобросъвестни участници в движението с леки автомобили изпреварват през непрекъсната линия автомобилната лента, карайки върху трамвайните релси. Ако един такъв идиот поднесе върху релсите, при такава мощност, подавана на мотриса, идвайки насреща на колата, фаталният изход, не дай боже, е гарантиран. Спиране на спирка, която е на десет метра преди светофар. Вратите се отварят, пътниците слизат/ качват се. Вратите се затварят, автомобилите тръгват, защото са спрели зад трамвая и искат да стигнат до стоп линията пред светофара. Обаче нашият ватман отваря повторно вратите без да има пътници и първата кола с шофьор - жена, спира и колоната зад нея остава. Вместо да върви свободно трафика. И нещо положително, ватманът отваря врата на друга спирка повторно на закъсняла пътничка. Хубаво е да си имат предвид тези факти от аварийния екип при разни ситуации.
████████████████████████ Епилог

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3099
  • TM 303
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5746 on: 05.02.2019, 17:04:19 »
Днес шофьорът на 2145 по 304 първа смяна освен, че караше като първия човек във всяко отношение, с изключително мазно изражение не отваряше първа врата без значение колко души има за качване, накрая ми отвори за слизане чак след като се опита да потегли без да е отворена, а ако не беше язвителната ми забележка, нямаше и да отвори. Това на обяд в 1 часа при 15 градуса навън. Аз разбирам, че по-велики от Шишо Бакшишо и Пешо Кардана няма, ама като ще са им бащиния тия автобуси, да вземат да си ги купят и да си ги карат у тях на село...
« Last Edit: 05.02.2019, 17:26:41 by The Freshmaker »
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline ivaylostoenchev

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1369
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5747 on: 05.02.2019, 17:54:29 »
Днес шофьорът на 2145 по 304 първа смяна освен, че караше като първия човек във всяко отношение, с изключително мазно изражение не отваряше първа врата без значение колко души има за качване, накрая ми отвори за слизане чак след като се опита да потегли без да е отворена, а ако не беше язвителната ми забележка, нямаше и да отвори. Това на обяд в 1 часа при 15 градуса навън. Аз разбирам, че по-велики от Шишо Бакшишо и Пешо Кардана няма, ама като ще са им бащиния тия автобуси, да вземат да си ги купят и да си ги карат у тях на село...
Тоя си го знаем - Явно е недосегаем и никой нищо не може да му направи, въпреки жалбите... той е способен да виси 5 минути на спирката с отворени задни врати, но няма да ти отвори първата

Offline The Freshmaker

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3099
  • TM 303
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5748 on: 05.02.2019, 20:24:05 »
Днес шофьорът на 2145 по 304 първа смяна освен, че караше като първия човек във всяко отношение, с изключително мазно изражение не отваряше първа врата без значение колко души има за качване, накрая ми отвори за слизане чак след като се опита да потегли без да е отворена, а ако не беше язвителната ми забележка, нямаше и да отвори. Това на обяд в 1 часа при 15 градуса навън. Аз разбирам, че по-велики от Шишо Бакшишо и Пешо Кардана няма, ама като ще са им бащиния тия автобуси, да вземат да си ги купят и да си ги карат у тях на село...
Тоя си го знаем - Явно е недосегаем и никой нищо не може да му направи, въпреки жалбите... той е способен да виси 5 минути на спирката с отворени задни врати, но няма да ти отвори първата

Ами в цивилизована държава този проблем е лесно решим, в напълно нецивилизована - също, но ние нали сме странна смесица от двете понятия, та явно такива неща си просъществуват във времето без последствия...
Насилственото натъпкване на всички в метрото чрез унищожаването на наземния транспорт е форма на геноцид към населението на София.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10141
  • Инициатива Защото транспортът е страст
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5749 on: 05.02.2019, 21:12:02 »
При конкретния модел автобуси и съществуващата практика на преграждане между двете крила на вратата първа врата се явява изключително неудобна и не е най-доброто място за качване без значение дали става дума за човек движещ се с помощни средства или не, тъй като е масова практика всеки, който се чувства уязвим на вратите да бяга към първата, дори и едвам да се провира. Разбира се целенасоченото неотваряне на първа врата е неоспоримо нарушение. Друг е въпросът, че дори да се осъзнава, че първа врата е неудобна не винаги може да бъде избегната.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4517
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5750 on: 05.02.2019, 23:25:08 »
Затова преградите отдавна трябваше да се възстановят в заводски вид и най-много да има еднопосочна бариерка, както имаше едно врeме при O305.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17808
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5751 on: 06.02.2019, 07:27:02 »
Именно проблемът е, че премахнаха самоделните кабини. Така шофьорите са без никаква преграда с пътниците, влиза се до тях, духа им отвън и т.н.
мур

Online IKAR

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2380
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5752 on: 06.02.2019, 18:01:54 »
Проблемът е, че тия тиквеници, дето поръчват автобусите не разбраха, че за нас автобусите просто трябва да бъдат с кабини и туйто. Това, че в Европа нямало кабини и че шофьорите трябва да свикват, са абсолютни глупости. То и Икарусите едно време за ГДР бяха без кабини, ама там не е тука. Друг е въпросът, че още от Икарусово време оно водачите си слагат дръжки и преграждат първата половина на първата врата да е само за тях си, понеже при пълен рейс нямали видимост в дясно. Мен точно в такива случаи баща ми ме пъхаше там, за да не ме блъскат хората, кротувах си на стълбата при лейката или каквото друго има там, а като станеше време за слизане, се мушках под дръжката... Иначе Икаруси с отделена тази първа половина на вратата само за шофьора се появяват едва 87-а година за СССР. Същата практика като при ЛиАЗ 5256 и по-късно 0 345 (като 3278 и варненските съчленени). То в бившия СССР и в Русия автобусите и тролеите са с кабини-прегради още от времето на ЗИС-8 (началото на 30-те години) На по-стария модел Граф-ове 84-та година пък тролейджиите си отделяха предната двукрила врата само за тях си и никога не я отваряха по спирките. По същия начин на Чавдарките си "приватизираха" предната дясна седалка, която навремето е била уж за кондуктори...
« Last Edit: 06.02.2019, 18:32:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 875
  • ! 9060 !
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5753 on: 06.02.2019, 18:39:01 »
Ако СА имат управленски акъл да поръчват автобуси с кабини (ако искат и като на 18**), но и да пазят от цигания след това. Като имат липса не само на управленски, но и цялостно на акъл, да си сърбат попарата и да не се разрешават своеволия от картон, плексиклас и не знам си още какви неща от мазата вкъщи. Не виждам какво сложно има в уравнението.

За мен най-добрите кабини са на естонските Конекта на Карат (както са дългите) - съвсем цивилизовано и плътно оградена, с ел.стъкло и без да загражда половината врата отпред. Нещо избягахме от темата, съжалявам за което.

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 297
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #5754 on: 12.02.2019, 10:38:32 »
Има едно нарушение, което забелязвам че се прави много често от шофьорите на рейсове (които искат по-високи заплати).

Повечето шофьори използват фаровете за мъгла при отсъствието на каквато и да намалена видимост. Което си е нарушение на ЗДвП.

От друга страна съм виждал и рейсове с допълнително монтирани светлини. което си самоволно изменение по конструкцията на МПС.

И съм засичал използването на три чифта светлини: редовни дълги светлини; заводски фарове за мъгла и допълнително монтирани фарове. Това съм го засичал неведнъж на тези старите оранжеви рейсове БМЦ.

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 958
    • View Profile
Има едно нарушение, което забелязвам че се прави много често от шофьорите на рейсове (които искат по-високи заплати).

Повечето шофьори използват фаровете за мъгла при отсъствието на каквато и да намалена видимост. Което си е нарушение на ЗДвП.

От друга страна съм виждал и рейсове с допълнително монтирани светлини. което си самоволно изменение по конструкцията на МПС.

И съм засичал използването на три чифта светлини: редовни дълги светлини; заводски фарове за мъгла и допълнително монтирани фарове. Това съм го засичал неведнъж на тези старите оранжеви рейсове БМЦ.
Това го правят и двама трима ватмани по новите трамваи да пускат фаровете за мъгла без да има такава в нарушение ЗДП чл.74(1)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13794
    • View Profile
    • Email
Склонен съм да приема всичко, което прави возилата на МГТ по-видими (без дълги светлини, разбира се). Иначе и челните табели на возила с налични и работещи електронни или табели в обособени клетки биха могли да се тълкуват като ограничаване на видимостта, което е забранено по чл.105 ЗДвП, но съдът е на друго мнение.
« Last Edit: Today at 10:21:37 by blagun »