Ако си говорим за Закона за движение по пътищата и Правилника за прилагането му, то ситуацията е следната:
- при наличие на знак Д22, Д23 или Д24
И наличие на спиркознак, поставен от общината - зоната на действие на спирката е между тези два знака.
- правилото за 50 метра важи ако няма общински спиркознак.
Има такива спирки, при които разположението на знак Д22, Д23 или Д24 и спиркознака е такова, че не може да се събере съчленено возило. но това е друг въпрос.
Обаче в допълнение към този закон и правилни за прилагането му имаме подзаконови актове - наредби от общината и вътрешни наредби при транспортните оператори. тези наредби допълват закона и категоризират спирките като единични и двойни. тези наредби не противоречат на основния закон, а го допълват. съответно те са последната инстанция, която гледаме по този въпрос. единична спирка означава, че може да спира само едно возило. а двойна - до две возила. всички водачи би трябвало да са запознати с това, когато са се разписвали върху правилниците за вътрешния ред в техните предприятия и върху длъжностната си характеристика.
Дори общината информира гражданите когато променя режима на една спирка от двойна на единична или обратното.
абсолютно съм съгласен, че когато имаме двойна спирка (с два спиркознака) и някой изпусне возилото си, защото не е видял, че е то е второ такова на спирка - тогава този човек може да се сърди само на себе си!
Но в другия случай - говорим за нарушаване на установения ред!!!
Ще дам само един пример. новите спирки по обособеното трасе на бул. Константин Величков. и още по-специално тази до едноименната метростанция. вчера станах свидетел на следната ситуация: спира рейс по 11, зад него рейс по 83 и зад него трамвай по линия 3. всичките отвориха вратите и след това всичките потеглиха без да спират отново на спиркознака. спирката на метростанцията е с тесен перон и е доста натоварена. хората, които се затичаха да си хванат возилата, които са по-назад, трябваше да се разминават и блъскат с други чакащи. значи водачите искат ние да ги пазим като стоим далече от тях - обаче те не мислят за пътниците. хората можеше да се "целунат" от бързане и бутане и да обменят всякакви вируси и бактерии.
Дори и да се абстрахираме от нормативните актове - морално издържано ли е искането на водачите да ги пазим, след като те постъпват така, както в описаната от мен ситуация на спирката до метростанция Константин Величов????
Едва ли е по стар от мен, аз съм на 63 навършени. Предполагам че той е до 50, но въпроса е в каква среда е израснал и възпитаван. В този аспект все едно биографията си е написал.......
малко по-възрастен съм от теб. израснал съм в среда на високи ценности и строга дисциплина! това предавам и на моите деца!