Author Topic: Недобросъвестни шофьори и ватмани  (Read 1294703 times)

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6040 on: 07.03.2020, 16:50:45 »
Изключването на светофар води до икономия на гориво, малко, но в градска среда се явява много. Като се изключи на място се върти единствено първичния вал на скоростите, а при включена предавка се въртят повечето зъбни колела в скоростите, което е тежест за мотора-малка, но е тежест. А това че придърпва може да се дължи на ниско ниво на маслото, позадръстен филтър, и още не знам си колко причини, + изминатите километри като цяло от автомобила, и не е показател за твоето сравнение. При електронен педал на газта, и при спускане на скорост без подаване на газ в мотора не постъпва никакво гориво- и не е нужно изключване от скорост, не така обаче стои въпроса с механично подаване на газ с педала на газта.
Спрете си просташките мнения !

Offline madbatt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
  • antiMASKer
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6041 on: 07.03.2020, 16:57:08 »
Според мен е опасно, но щом електрониката го позволява, едва ли води до технически проблем. Някои трябва  да спрат до 0 км/ч, за да се включи на D или R. При други R-N-D, се превключва без натисната спирачка.
Dream on @Радоц%ет, ама не си в час

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6042 on: 07.03.2020, 17:01:02 »
Защото има различни модели скорости, производители, софтуери на скоростите...........
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6043 on: 07.03.2020, 18:17:25 »
Това, което чичо ви Васко го е написал, го пише едно към едно в канадските учебници за водачи. При чакане на светофар се слага на неутрална. Преди две седмици си взех листовките, понеже българските книжки в Канада не важат и правилно не важат като знам какво е обучението и изпитите в България.
« Last Edit: 07.03.2020, 23:46:45 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2190
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6044 on: 07.03.2020, 20:45:45 »
Аз си мисля, че спорехме за включване и изключване по време на движение. Което е недопустимо. В покой съм съгласен, че е добре да се изключва.
The Grand Tour

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4572
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6045 on: 07.03.2020, 20:55:07 »
Това, което чичо ви Васко го е написал, го пише едно към едно в канадските учебници за водачи. При чакане на светофар се слага на неутрална. Преди две седмици си взех листовките, понеже българските книжки в Канада не важат, и правилно не важат като знам какво е обучението и изпитите в България.
Извинявам се за офф-топика, но гледай малко Canada's Worst Driver и ще видиш за какво става въпрос. И там книжка не се взема по-трудно отколкото тук.

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4651
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6046 on: 07.03.2020, 21:43:09 »
А на мен, честно казано, взе да ми писва да чета във всяко второ мнение думата "Канада"......

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6047 on: 07.03.2020, 22:03:53 »
Без да претендирам че съм компетентен по въпроса, нито че е вярно да споделя по въпроса впечатление и аз на мен преди няколко години какво ми показаха.

На едно Конекто, имат компютър и там се показва разходът на гориво. А именно, че като се изключи от скорост и се движи по инерция показва че има разход по спомен 3-4/100, а като само се отпусне педала на газта показва разход 0/100. Отделно човека каза неудобството постоянно да цъка бутоните на скоростите, което било досадно, а може цяла смяна въобще да се се пипат. Също и за да се пусне по инерция трябва по-бързо и рязко да се ускори, при което на компютъра също показва по-висок разход, отколкото при по-плавно ускорение. Като извод, най-малкото повишава разхода на гориво постоянното пускане по инерция. Може да е минимално, но като го правиш по 30 пъти на ден, цял месец вече не е толкова малко. По спомен на компютъра можеше да се покаже и среден разход и при постоянно включване и изключване средния разход се повишава, отколкото ако въобще не се пипат бутоните.

Отделно човека ми каза увеличава разхода на феродо и намалява времето за смяна на накладки, което си е доста работа, рейса спира по-лошо, не може да се ползва ретардера като е по инерция. Или дори и нищо да не се счупи, най-малкото имаш повишени разходи за гориво и смяна на накладки, повече човекочасове работа, също и досадното постоянно да се пресягаш да цъкаш бутоните през 30 секунди. Като това последното е въпрос на всеки как му е удобно разбира се.

Не претендирам дали е така или не, не съм технически компетентен по въпроса и не мога да взема отношение да кажа дали е правилно или не. Така ми показаха нагледно и обясниха преди няколко години като се заприказвах с един човек по темата.
« Last Edit: 07.03.2020, 22:11:01 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6048 on: 07.03.2020, 22:17:33 »
На едно Конекто, имат компютър и там се показва разходът на гориво. А именно, че като се изключи от скорост и се движи по инерция показва че има разход по спомен 3-4/100, а като само се отпусне педала на газта показва разход 0/100.

Точно така е, абсолютно вярно. И със забележка-когато педала на газта е електронен.

Аз си мисля, че спорехме за включване и изключване по време на движение. Което е недопустимо. В покой съм съгласен, че е добре да се изключва.

Няма проблем и при изключване и включване по време на движение, но е добре преди включване да се подава междинна газ за изравняване на оборотите между коляновия вал и първичния вал на скоростите. По този начин по малко се натоварва диференциала и кардана-/шлиците му/. Иначе това си е предназначението на скоростите-да включват, и изключват. Коментирано е 20 пъти в различните теми.
Спрете си просташките мнения !

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6049 on: 14.03.2020, 23:20:02 »
Значи водачите искат "да се пазим взаимно", а в същото време изобщо не се замислят за това те как се отнасят към пътниците.

значи първите врати на возилата не се използват. Добре. Но в същото време водачите спират и отварят вратите като второ и дори трето возило на единични спирки. и след това потеглят без спрат отново пред спиркознака.

Това кара хората от спирката да тичат назад, за да успеят да хванат съответното возило. а не отварянето на първа врата още повече удължава тичането на хората към другите врати.

Това е масова практика, която наблюдавам цял ден. нямаше един водач, който да изчака реда си и да спре при спиркознака (на единични спирки) в ситуациите, при които се събираха повече от едно возило на спирка. общо преброих над 30 такива ситуации само за 4 пътувания с наземен транспорт.

Значи искат нещо от обществото. а в същото време изобщо не се замислят какво дават насреща. и после се чудите защо не ги харесвам и не ги подкрепям.
« Last Edit: 14.03.2020, 23:57:32 by Марин Петров »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6050 on: 15.03.2020, 00:05:03 »
Според мен това да си превозил 10-ки хиляди пътници живи и здрави в милионен град и да си спестил милиони тонове вредни емисии и прекарани чесове в задръствания от автомобили си е много по-добра кариера и повод за гордост от колкото която и да е чантаджийка кариера където се работи на бюро.

Така че водачите въобще да не се връзват на такива като Марин, трябва да се гордеят с професията си, която е изключително отговорна и важна и допринася много в милионния град и да си изискват удобни и достойни условия на труд. Със сигурност са дали много насреща и за икономиката и за вредните емисии и като цяло за здравето на обществото, предпазвайки ги от ПТП-та, нерви и превозвайки ги живи и здрави от точка А до точка В.

« Last Edit: 15.03.2020, 00:09:09 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6051 on: 15.03.2020, 00:12:45 »
Професията безспорно е важна. никога не съм казал нещо напротив. това което аз коментирам е как се изпълнява тази професия. и по-специално - как се изпълнява в София. и още по-специално - през последните 20тина години.  с една дума - потресаващо!!!!!

повод за гордост от колкото която и да е чантаджийка кариера където се работи на бюро.
Тук обаче не мога да се съглася. има много по-важни и по-сериозни професии "на бюро", без които работата на водачите нямаше да съществува.

самите возила, които тези водачи управляват, са реалност точно заради хора, които работят "на бюро".

Да, професията на водачите от градския транспорт е важна. Но нека да не прекаляваме!



А това, че професията е важна - дава ли им право на тези хора да нарушават правилата и да си правят каквото искат???? като например да спират като 2-3 возило на единична спирка?

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6052 on: 15.03.2020, 01:09:12 »
като например да спират като 2-3 возило на единична спирка?

Ехоооо, учения, вземи и прочети в ЗДП колко метра е зоната на действие на  СМГТ. Посли се научи колко метра е дълъг един автобус, и колко автобуса се побират в една спирка ! След това отправи едно запитване към ЦГМ къде по Европа има спирки на които спират автобуси и тролейбуси от 15 линии. Изучи си главата вместо да плюеш на посоки !
Спрете си просташките мнения !

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6048
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6053 on: 15.03.2020, 01:21:08 »
Васко, аз не мога да си обясня как може дядо Марин да е по-стар от тебе сигурно и да ръси простотия след простотия....
« Last Edit: 15.03.2020, 01:26:09 by IKAR »
По рейс и по жена не се тича!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15523
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6054 on: 15.03.2020, 01:31:33 »
Аааа, къде е проблема не разбрах...зоната на действие на автобусна спирка е такава, че и 2 съчленени автобуса да спрат с дистанция между тях пак ще остане място, че дори и 3-ти единичен да спре твърде голяма вероятност пак да е в зоната на действие на знака.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6055 on: 15.03.2020, 10:20:04 »
И преди съм го казвал, зоната на действие на пътен знак за спирка е 50 метра от знака НАПРЕД. Като сложим и факат че водачите не трябва да подминават спиркознака,  то в масовия случай спирките могат да поберат между едно или две возила. Това е според нормативната уредба.  Чисто човешки и професионално една второ возило трябва да има само по изключение  и да изчака всички желаещи да се качат, както и да спре повторно ако се налага. АбсолютНо недопустимо е трето возило да спира зад други две.
« Last Edit: 15.03.2020, 10:21:54 by RADOCVET »
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6056 on: 15.03.2020, 12:56:27 »
И преди съм го казвал, зоната на действие на пътен знак за спирка е 50 метра от знака НАПРЕД. спирките могат да поберат между едно или две возила.
В зоната на спиркознака се събират 3 съчленени, или 4 соло автобуси, или тролеи. Не е нормално, и едва ли го има в Европа, но у нас е така. Спирки с по 10 и повече линии.........Дори и разписанието да е така подредено че да не се застъпват, то закъсненията ги събират заедно. И това не е по вина на шофьори, а е въпрос на организация. И ако всички са точни хора, и чакат превоз-то ще си го хванат-следейки кой номер подхожда към спирката. Обаче да си се разсейва пътник, и после да се жалва че си е изпуснал превоза, това си е чисто прехвърляне на вина-типично по български.
Васко, аз не мога да си обясня как може дядо Марин да е по-стар от тебе

Едва ли е по стар от мен, аз съм на 63 навършени. Предполагам че той е до 50, но въпроса е в каква среда е израснал и възпитаван. В този аспект все едно биографията си е написал.......
Спрете си просташките мнения !

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6057 on: 15.03.2020, 13:20:43 »
Аз имам съмнение, че Марин е на 19-20 г. Ама това не е темата.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline Марин Петров

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 503
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6058 on: 15.03.2020, 14:39:28 »
Ако си говорим за Закона за движение по пътищата и Правилника за прилагането му, то ситуацията е следната:
- при наличие на знак Д22, Д23 или Д24 И наличие на спиркознак, поставен от общината - зоната на действие на спирката е между тези два знака.
- правилото за 50 метра важи ако няма общински спиркознак.

Има такива спирки, при които разположението на знак Д22, Д23 или Д24 и спиркознака е такова, че не може да се събере съчленено возило. но това е друг въпрос.

Обаче в допълнение към този закон и правилни за прилагането му имаме подзаконови актове - наредби от общината и вътрешни наредби при транспортните оператори. тези наредби допълват закона и категоризират спирките като единични и двойни. тези наредби не противоречат на основния закон, а го допълват. съответно те са последната инстанция, която гледаме по този въпрос. единична спирка означава, че може да спира само едно возило. а двойна - до две возила. всички водачи би трябвало да са запознати с това, когато са се разписвали върху правилниците за вътрешния ред в техните предприятия и върху длъжностната си характеристика.

Дори общината информира гражданите когато променя режима на една спирка от двойна на единична или обратното.

абсолютно съм съгласен, че когато имаме двойна спирка (с два спиркознака) и някой изпусне возилото си, защото не е видял, че е то е второ такова на спирка - тогава този човек може да се сърди само на себе си!

Но в другия случай - говорим за нарушаване на установения ред!!!



Ще дам само един пример. новите спирки по обособеното трасе на бул. Константин Величков. и още по-специално тази до едноименната метростанция. вчера станах свидетел на следната ситуация: спира рейс по 11, зад него рейс по 83 и зад него трамвай по линия 3. всичките отвориха вратите и след това всичките потеглиха без да спират отново на спиркознака. спирката на метростанцията е с тесен перон и е доста натоварена. хората, които се затичаха да си хванат возилата, които са по-назад, трябваше да се разминават и блъскат с други чакащи. значи водачите искат ние да ги пазим като стоим далече от тях - обаче те не мислят за пътниците. хората можеше да се "целунат" от бързане и бутане и да обменят всякакви вируси и бактерии.

Дори и да се абстрахираме от нормативните актове - морално издържано ли е искането на водачите да ги пазим, след като те постъпват така, както в описаната от мен ситуация на спирката до метростанция Константин Величов????

Едва ли е по стар от мен, аз съм на 63 навършени. Предполагам че той е до 50, но въпроса е в каква среда е израснал и възпитаван. В този аспект все едно биографията си е написал.......
малко по-възрастен съм от теб. израснал съм в среда на високи ценности и строга дисциплина! това предавам и на моите деца!

Online я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6229
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: Недобросъвестни шофьори и ватмани
« Reply #6059 on: 15.03.2020, 15:42:41 »
В този аспект все едно биографията си е написал.......
малко по-възрастен съм от теб. израснал съм в среда на високи ценности и строга дисциплина! това предавам и на моите деца!

Е точно, значи по изкуфял от мен.

израснал съм в среда на високи ценности и строга дисциплина! това предавам и на моите деца!

И на фона на написаното,-/дисциплина/, късаш лента и си сядаш на първата седалка ?
И твърдиш че си израснал в среда на високи ценности и строга дисциплина?
Така е когато човек се смята за най по важен от всички, а стандартите са му двойни !
« Last Edit: 15.03.2020, 17:43:41 by я л т а »
Спрете си просташките мнения !