Author Topic: Škoda 26Tr Solaris (300-329)  (Read 54964 times)

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2477
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #440 on: 14.03.2017, 11:00:44 »
Ако се спре генераторът и тролеят не е свързан към контактна мрежа, то няма откъде да постъпва напрежение към тяговия двигател съответно няма как той да работи. :help:
Айде следващия...

Ставаше въпрос да се спира генератора на светофарите, за да се облекчи работата на дизела.
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Online ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #441 on: 14.03.2017, 12:18:51 »
Какъвто и агрегат да сложат, движението е ограничено. Това не е направено да се обикаля целия град на дизел.
Колегата е прав.Когато пристигнаха тролейбусите представителите на Шкода дадоха малки инструкции.Първо това не е АВТОБУС да се кара постоянно на агрегат,а е направено за някакви къси участъци.Второ за да се постигне мощност е желателно да няма пуснати консуматори допълнителни,които се захранват с високо напрежение,като "климатици" "отопление" като отоплението се включва на по малка мощност при нужда.При по продължително каране на агрегат дори на дисплея на таблото изписва "Внимания прегрята течност на генератора" затова при престой на спирка,светофар където по продължително се изчаква на място е желателно да се изключва генератора и да остава само двигателя да работи.

Тези инструкции са от завода-производител

Боб или леща ще захранва двигателя при изключен генератор? АКо говорим за ДВГ-то - то без товар на генератора няма да има и проблем с въртенето, защото ще си върти един маховик на празно. Товара идва от магнитните сили при черпенето на ток от вторичната намотка на генератора.

По принцип ротора в изключено състояние е да въртиш една празна ролка , която просто лагерува някуде. В смисъл нещо като да въртиш една празна макара. Като се натовари и протече товарен ток почваше да се оказва от магнитните полета някакъв съпротгивителен момент на въртененто от магнитните полета от протичащия товарен ток и тогава се усеща по силен товар от ДВГ-то. Т.е. като въртиш ротор усилието е свързано с това от произведеното напрежение колко ток черпиш.
« Last Edit: 14.03.2017, 12:26:21 by ooleg »

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2477
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #442 on: 14.03.2017, 12:42:05 »
На място като седиш кое ще ти захранва?
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Online ooleg

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2276
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #443 on: 14.03.2017, 12:45:07 »
АМи  нищо. Следователно ДВГ-то не изпитва товар. Дори да го разделиш механично от генератора не знам дали ще има и 1% облекчаване на товара. По-скоро притеснението им е сигурно дали някой няма да карана пуснат климатик или отопление и по тоя начин се застраховат, че няма да го мъчат те.

Offline BOBI MW

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 148
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #444 on: 15.03.2017, 13:58:30 »
При запалване на двигателя се поддържат примерно 800об/м след като се  включи генератора автоматично се повишават оборотите примерно 1100об/м където е достатъчно да захрани статичния преобразовател,компресора и хидравличния усилвател.Ако се включи отоплителя или климатика той е с доста голям товар и оборотите още повече се повишават.Говорим тролейбуса е в покой и виждаме първите консуматори които са постоянно включени че изискват енергия.Когато се спре генератора представете си се едно си дръпнал единия прът от мрежата всичко е спряно нямаме консуматори и двигателя си работи на тихи обороти така наречено без товар и по малък разход на гориво.

Да се надявам че сте ме разбрали

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4836
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #445 on: 11.05.2017, 19:02:50 »
Днес по обяд имаше ПТП с Шкода пред централна поща. Не видях коя, но лявото огледало беше откъртено

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4836
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #446 on: 23.06.2017, 18:11:19 »
303- предното ел.табло е на черти, също както на 316 преди време.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #447 on: 11.09.2017, 15:17:07 »
Очаквайте скоро завръщането на 309!  :bounce:



Offline Magirus deutz

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2365
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #448 on: 24.09.2017, 21:35:28 »
Шевролет Авео преди малко се е блъснало в 301 на Аспаруховия мост, колата е смачкана, но доколкото видях в тъмното  пораженията по тролейбуса са малко огънато под десния му стоп.
« Last Edit: 24.09.2017, 21:57:22 by Magirus deutz »

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4836
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #449 on: 01.03.2018, 02:26:13 »
323 (случката е от преди няколко дни, още нямаше сняг)- през 90% от времето, при малко по-висока скорост, на абсолютно прав участък, този тролей се движеше буквално на зиг заг и лашкаше наляво-надясно. Дали се касае за неизправност в машината, или в задкормилното устройство, не мога да кажа. Но наистина беше странно. Кондукторката в края на смяната сигурно с морска болест е слязла .

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Mammoth

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2477
  • Solaris Urbino 12 IV
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #450 on: 26.03.2018, 16:55:03 »
300 - диференциала се е скапал и е започнал да вие доста бедствено. По звук го докарва на някой свои софийски събратя. :help:
В 2313 ВТ :devil:
Почивайте в мир, 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7. Завинаги живи... (2003/2007-2017г.)

Offline skin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1550
    • View Profile
Re: Е koda 26Tr Solaris (300-329)
« Reply #451 on: 02.05.2018, 07:29:39 »
На 30.04 303 работеше без предна табела.

19.07:
317 с обновени табели.88 КЗ.
325 го видях и с 10 Хаджи Димитър на електронната! :D
« Last Edit: 19.07.2018, 13:26:37 by skin »