Author Topic: Асансьори  (Read 8781 times)

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Асансьори
« Reply #20 on: 28.12.2013, 10:25:08 »
За мен пък са интересни старите асансьори в сградите в центъра. Малки кабини, мижаво осветление, доста бързи. Разбира се с решетка, а някога и с касичка. Има и асансьори от тях които са с две врати. Демек качваш се от едната страна на асансьора и излизаш от съседната му страна. Като цяло не е най-приятното усещане да пътуваш в това чудо. Вратите на етажите са с кръгли прозорчета, като на кораб. Такива сигурно са слагани 50-те години, ако не и по-рано. Все пак не си спомням но бяха произведени в немско говорящия свят, така че най-вероятно са доставени и монтирани преди войната.
Като стана на въпрос за СОЦ асансьорите, то те наистина са различни според поддръжката им. В нашия блок много рядко засядат, да не кажа че не съм виждал това чудо от дете. Скоро му подмениха настилката, изчистиха ламперията, сложиха огледало, смениха тавана и бутоните и стана много приятен за ползване. Другата крайност е в университета, същите асансьори... но няма ден в които да не заседна по 2 пъти. Всичко си зависи много от поддръжката и частите които се подменят оригиналните.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4619
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #21 on: 28.12.2013, 10:58:53 »
Возил съм се в такъв асансьор, в един от блоковете на Фритьоф Нансен. Вътре беше не с решетка, а с две малки вратички със големи стъкла. Сградата е бая стара до колкото знам, някъде около 30-40те, но може и да бъркам :rolleyes:
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9695
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #22 on: 28.12.2013, 12:40:54 »
Другата крайност е в университета, същите асансьори... но няма ден в които да не заседна по 2 пъти. Всичко си зависи много от поддръжката и частите които се подменят оригиналните.
В моя първи блок в комплекса на БАН на 4-ти км. има един Технос на "Бул лифт", който е явно новичък, но дава доста проблеми. Отвън е със стандартна метална врата, а отвътре има плъзгащи се метални, които правят сериозно забавяне при тръгване и спиране. Веднага след прибирането на предпазителите се отваря и външната врата, но ако си отвън няма как да видиш кога са се отворили и дръпнеш вратата предварително тя няма да се отвори и дори и да се натиска копчето хващането на асансьора от този курс на този етаж е невъзможно, а втория етаж е зазидан. Трябва да се държи вратата и да се отваря, когато се усети вибрацията от отварянето й. Веднъж имаше някакъв проблем и не работеше и си спомням, че бяха идвали техници. Веднъж имаше един случай когато от първия етаж се качих и двигателя задейства с голямо забавяне след затварянето на вътрешните врати, а на следващия ден имаше около 10 секунди чакане и накрая вратите се отвориха, явно беше развален. Омекотяващото колелце на четвъртия етаж, пък е някакво неоригинално и различно от това на останалите етажи и някой път вратата остава отворена и блокира цялото движение. В съседния втори блок се помещава Европеистика и някакъв институт на БАН. Там са ми часовете по английски на първия етаж и минавам покрай някакъв стар български асансьор с надпис повреда, който никога не съм виждал да работи, но там дори дограмите не са сменяни и ми се струва нормално да се лишават от асансьор още повече ако става дума за някакъв скъп ремонт. Мисля, че в блока на Стопански факултет има също някакъв Технос, но не с метални, а с пластмасови предпазители, а отвън вратата е стара българска, за разлика от тези в първи блок, които са всички нови. В четвърти блок на Философски факултет има изцяло нов асансьор с плъзгащи се врати и отвън и отвътре обаче веднъж ми затвори рязко вратите пред лицето, беше се побъркал.
« Last Edit: 18.02.2014, 13:55:16 by AGENT 006 »
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 539
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Асансьори
« Reply #23 on: 28.12.2013, 13:28:08 »
В сградата на НЗОК (Националната Здравноосигурителна каса) на ул. Енос 12-14 има пак такъв хибриден асансьор където отвън са нормални врати като в СОЦ-асансьорите, но при движение кабината отвътре се затваря с плъзгащи се автоматични врати, та при движение на кабината предполагам че не се виждат нормалните врати на етажите. Само че на мен никога не ми се е налагало да се качвам с него - аз принципно ходя в НЗОК само на партера за заверка на протоколи за лекарства...

В Районния Инспекторат по Образованието на ул. Антим I, близо до пл. Възраждане има два асансьора. И двата бяха български на Асансьорен Завод - София, но сега само единият е останал, като при движение кабината (около втория етаж) така се тресе и е толкова амортизиран, че по всяка вероятност той също може да изчезне и да се смени с нов. Интересен е другият асансьор - той обслужва Районната прокуратура и от първия етаж спира само на последните два - 7-ми и 8-ми. После този асансьор го махнаха и сложиха нов такъв с автоматични врати, като той пак спира само на последните два етажа на сградата + първия, като първия етаж е маркиран като етаж 0. Само на първия етаж (където е входа) и последните два етажа има поставени нови автоматични врати, докато на етажите където новият асансьор минава транзит (от етаж 2 до етаж 6) са останали старите СОЦ врати. Другият асансьор (старият останал от соца - амортизираният) мисля че си спира на всички етажи без втория.
« Last Edit: 17.06.2014, 12:27:32 by Unicode »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9695
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #24 on: 28.12.2013, 13:41:22 »
Да, не се виждат външните врати на етажите.
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2734
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Асансьори
« Reply #25 on: 28.12.2013, 13:42:05 »
Аз в сградата на НЗОК (Националната Здравноосигурителна каса) на ул. Енос 6 има пак такъв хибриден асансьор където отвън са нормални врати като в СОЦ-асансьорите, но при движение кабината отвътре се затваря с плъзгащи се автоматични врати, та при движение на кабината предполагам че не се виждат нормалните врати на етажите. Само че на мен никога не ми се е налагало да се качвам с него - аз принципно ходя в НЗОК само на партера за заверка на протоколи за лекарства...
Такива има доста, във всякакъв вид сгради. Това е модернизиран асансьор, кабините са преправяни с плъзгащи врати.

RIP 4916

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #26 on: 28.12.2013, 13:46:36 »
Това се прави, за да отговарят асансьорите на съвременните стандарти за безопасност. В Швеция модернизират оригиналните ASEA Graham по същия начин.


Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4495
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Асансьори
« Reply #27 on: 28.12.2013, 21:19:31 »
Като стана въпрос за асансьорите в СУ, в момента в Ректората (централната сграда) не работи нито един от двата. Казват, че струвало 80 бона да се ремонтират, обаче на мен изобщо не ми се вярва.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 12169
    • View Profile
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #28 on: 29.12.2013, 13:06:59 »
Дори и да няма допълнително монтирани вътрешни врати Българските асансьори са си на пълно безопасни и в оригинален вид. Ако недай боже на някой му се закачи нещо и го повлече, то или се натиска прага ако се качва нагоре и асансьора веднага спира на секундата, или се натиска една ламаринка горе на тавана и също се блокира веднага. Измислили са го хората навремето.

Забравих да спомена , че и на нашите асансьори я има тази опция, като натиснеш даден етаж да запаметява. Не знам защо го няма при всички  БГ асансьори, но е удобно като опция.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Асансьори
« Reply #29 on: 29.12.2013, 18:31:46 »
Не са чак толкова безопасни. Случвало ми се е няколко пъти да отварям врата, а в това време асансьора да тръгва в една от двете посоки. Ясно че е проблем с вратата, но все пак е доказателство, че не е супер надеждна техника. То и няма такава!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9695
  • Вярвай в себе си, другото е второстепенно
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #30 on: 15.02.2014, 15:07:54 »
Едно видео с моя асансьор:
SOFIATRANSPORT транспортна база данни - Любителски страници и информация за обществения транспорт в София
Все още не сме професионалисти, но големите неща започват с една малка крачка

Offline ivanjordanov

  • Писател
  • **
  • Posts: 29
    • View Profile
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #31 on: 26.03.2014, 10:27:38 »
Я, тема и за ттакъв транспорт имало :D Нашият е от по-старите (началото на 70те) Дървена кабина, вертикална бутониера, дървена решетка, която преправиха на двукрила врата, вратите до една нямаха омекотители за плавно затваряне и входа кънти, едноскоростен, имало и касичка, която доста дълго била в експлоатация. Подът е потъващ и си спомням, че като малъкникога не го ползвах сам, защото не бях достатъчно тежък и лампата не светваше :D Принципно предвиден да слиза и до мазето, т.к си е етаж със врата и бутон, но е изолиран, защото е имало масово разбиване на помещенията от външни хора, промъкнали се със асансьора. Втория етаж също е изолиран от немай къде... глупава идея.  :rolleyes:
Същият е и при нас. В блока кънти, та трещи. Иначе поне бутониерата я сменихме, та да е по-удобно с нещо такова: http://vikiwat.com/butonieri.html

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #32 on: 19.09.2014, 13:34:12 »
Да съживим малко темата. Това е реклама на ASEA-Graham в списание "Строителство" от 1967 г. От нея става ясно, че преди закупуването на лиценза от наша страна ASEA-Graham е доставяла оригинални свои асансьори в България за различни сгради. Такива би трябвало все още да има в сградата на "Енергопроект", ако не са ги сменили.


Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Асансьори
« Reply #33 on: 05.02.2015, 19:19:56 »
Нашият асансьор като цяло го прихващат от време на време (така е от както се помня и техниците не могат да го оправят) и ходи на 8-мия или на 2-рия етаж, което и копче да натиснеш-няма значение дали слизаш или се качваш. По принцип съм засядал само 5-6 пъти в него, но при спиране на тока и причината за това беше бурното време. При други съоражения съм засядал многократно. Eто и една новина свързана с асансьорите в Бургас и страната. :arrow:

Quote
6 хил. асансьора в Бургас са за смяна
От браншовата организация искат в съответствие с инструкциите на производителите да се наложи лимит за броя съоръжения, поддържани от двама техници

Всички асансьори, произведени и монтирани преди 1980 г. или около половината от всички, работещи у нас, са за подмяна. Това смятат експерти от бранша.

Според Григор Къшов от Националния браншови съюз “Надзор и поддръжка на асансьори, подемници и ескалатори” за повечето стари съоръжения няма оригинални резервни части и така при ремонтите не може да се гарантира необходимото качество. Заводът за асансьори у нас не работи вече от почти 20 години и не могат да се произвеждат необходимите части.

Статистиката на браншовия съюз сочи, че асансьорите в страната са около 80 000. Най-много са

в София - 25 000-30 000 подемника.

Във Варна са около 5800, в Пловдив - към 4800, в Бургас - 6000. Засега обаче не може да се каже напълно точно колко са работещите асансьори у нас. Основно статистиката се базира на отчетите за произведените машини до 1990 г. на отдавна затворения завод за асансьори до столичната Гара Искър. В сервизното обслужване на преобладаващата част от подемниците са ангажирани 624 асансьорни фирми. В столицата те са 226, в Бургас и Пловдив - по 64, във Варна - 68, в Стара Загора - 37.

Подобна липса на достатъчно точна информация има и за заетите в сектора. За софийските 25 000-30 000 асансьора се падат не повече от 500 техници.

От браншовата организация искат в съответствие с инструкциите на производителите да се наложи лимит за броя съоръжения, поддържани от двама техници. Според Къшов максималният брой на асансьорите да е не повече от около 40 на месец. „В момента едва ли има под 80 или 100”, смята той. По думите му никой не иска да работи

мръсна и тежка работа за малко пари.

Средната заплата в бранша е 800 лв. „В същото време се изисква да може да работи на струг, фреза, да заварява и да разбира добре от електротехника и електроника. Вече няма училища, които да подготвят средни кадри за сектора”, казва експертът.

Къшов спомена, че в Германия таксата за поддръжката на асансьор е около 1000 евро на месец. В България е многократно по-малко и се работи и събота. „Западните фирми, монтирали асансьори у нас, вземат пари дори за измъкването на заседнали пътници в кабините. В договора за покупката на съоръжението има изрична клауза те да се поддържат само от техни екипи”, твърди той.

Според него за случая от миналата година в блока на бул. „Цариградско шосе” със загиналата жена

етажната собственост е проявила престъпна безотговорност.

„Те са чували силното стържене при движението на асансьора, но домоуправителят бил на море и нямало кой да се обади на поддържащата фирма”, каза той.

От съюза съобщиха още,  че често техниците спират повредените асансьори, които не могат да ремонтират бързо, но живеещите ги пускат самоволно. След това се обаждат на фирмата, че има заседнали хора.

Калин Петров - председател на браншовия съюз, припомни, че в България има стандарт, по който да се оцени състоянието на асансьорите. „Така може да се види кой подемник може да бъде обновен и кои от съоръженията са за смяна. При мобилизация на всички специалисти този одит може да стане за около година”, смята той.

Източник: http://www.flagman.bg/
ДИРЕКТЕН ЛИНК
« Last Edit: 05.02.2015, 19:21:52 by todorow_211 »

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #34 on: 05.02.2015, 19:48:39 »
След като оригиналните ASEA-Graham в Швеция и в други западни страни могат за работят (разбира се, с известна модернизация, за да се покрият съвременните изисквания за безопасност), значи и нашите могат. Да не забравяме, че те са напълно еднакви.

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Асансьори
« Reply #35 on: 31.03.2015, 03:12:53 »
Не мога да разбера как в една европейска държава като нашата асансьорите нямат устройство за контрол на товара?! :neznam: Точно заради това и преди 5 години стана инцидента в ''Майчин дом'', който можеше да се предотврати и още куп такива. :help: По-лошото е обаче, че почти всички асансьори у нас са меко казано ''опасни'' и по-точно тези в панелките, защото техниците трябва да ги проверяват на всеки 10 дена дали са в изправност. На повечето не им работят ''алармите'', но пък копчетата си ги има. Отделно не е истина колко засядат, и това според мен се дължи на ''перфектната им поддръжка''. :angry:
« Last Edit: 31.03.2015, 14:43:33 by todorow_211 »

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2683
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #36 on: 31.03.2015, 10:43:00 »
Положението в панелките се дължи основно на живущите, които искат асансьора да работи, ама да не плащат за части и адекватна поддръжка. И да има контрол на товара, ако се повреди, първата работа ще е да се изолира. Просто тук хората не пазят дори себе си, какво остава за другите.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #37 on: 31.03.2015, 20:27:01 »
Не знам при вас как е, но при нас, докато още работеше асансьорът (сега не работи, защото съседите не им се дават по 2-3 лв. за ток и поддръжка), на една бележка беше отбелязано, че асансьорът се проверява на всеки ДВЕ години :crazy:. Доста голяма разлика спрямо "10-те дена", за които todorow_211 говори... Иначе кусури колкото щеш из асансьорите. Единият не ще да спре на етажа, а леко под или над него, при което блокировката на вратата не се освобождава и трябва да въртиш копчетата, докато не спреш на някой етаж, където да се освободи блокировката.
На друг по протежението на шахтата не свети осветлението. На третия блокировката или нещо от този род се е скапало и когато дръпнеш вратата тя не се отваря, а кабината засяда, преди да е спряла не етажа.:help:

Offline todorow_211

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1131
    • View Profile
Re: Асансьори
« Reply #38 on: 31.03.2015, 22:53:43 »
Не знам при вас как е, но при нас, докато още работеше асансьорът (сега не работи, защото съседите не им се дават по 2-3 лв. за ток и поддръжка), на една бележка беше отбелязано, че асансьорът се проверява на всеки ДВЕ години :crazy:. Доста голяма разлика спрямо "10-те дена", за които todorow_211 говори... Иначе кусури колкото щеш из асансьорите. Единият не ще да спре на етажа, а леко под или над него, при което блокировката на вратата не се освобождава и трябва да въртиш копчетата, докато не спреш на някой етаж, където да се освободи блокировката.
На друг по протежението на шахтата не свети осветлението. На третия блокировката или нещо от този род се е скапало и когато дръпнеш вратата тя не се отваря, а кабината засяда, преди да е спряла не етажа.:help:
По-фрапантното във случая е, че когато се качихме последният път във вашия нямаше крушка в него и понеже е с плъзгащи врати вътре си беше истинска тъмница. :crazy: :D Тези кусури, които си изброил ги има най-вече при асансьорите на панелните блокове. Иначе преди да тръгна за Германия нашия асансьор беше боядисан, и надписа ''СИНИ АКУЛИ'', който ме радваше и го имаше между 2-рия и 3-тия етаж от както се помня изчезна напълно, но пък асансьора ни продължава да си ходи на 8-мия етаж което и копче да натиснеш (при това невинаги го прави). При асансьора на баба ми пък когато се кача от 1-вия и натисна копчето за същия етаж отива на 3-тия. При по-голямата част от асансьорите (тук отново визирам панелките) сигурно е така, освен при тези с които можеш да отидеш и в мазето. :D

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Асансьори
« Reply #39 on: 31.03.2015, 23:48:01 »
Това с ходенето на грешни етажи е интересно. Може някой да прави мръсотии с бутониерата (таблото в кабината).