Author Topic: Велико Търново - обща тема (2)  (Read 146588 times)

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #300 on: 19.07.2015, 22:43:50 »
Имам питане относно това,кога е закрит тролейбусният транспорт в града и какви са били маршрутите?
Ако прегледаш предходните страници на настоящата тема, ще получиш отговор на въпросите си !

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #301 on: 19.07.2015, 23:13:05 »
Благодаря за отговора.Много съдържателен беше!

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #302 on: 20.07.2015, 12:08:48 »
Спрян е от 2008, поради изграждане на две кръгови кръстовища.
Линии 1,2 е 22.
1 - летен театър - ул. Никола Габровски - Дълга лъка
2 - летен театър - кв. Колю Фичето - Дълга лъка
22 - летен театър - обръщало телферен завод - летен театър



Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #305 on: 20.07.2015, 15:02:38 »
Предизборната кампания започна по-рано.
Защо не разкаже, каква беше ползата от съсипването на тролейбусния транспорт?

П.С. - "Общественият транспорт във Велико Търново, след като кметството реши да спре тролеите, ще бъде развит по модел, копиран от градове от Западна Европа."

В кой градове от Западна Европа са затрили тролейбусния си транспорт и са преминали изцяло на технологията-мантра?

Защо общината смята, че електробуса е по-ефективен и има по-евтина поддръжка пред тази на тролейбуса?
Къде са данните специално за Велико Търново, с което се изтъкват предимствата на едното спрямо другото?

И понеже на тези въпроси няма кой да отговори, поради политическа амнезия, се успокоявам, че някой ден може би ще има справедливост за една от многото далавери на поредното "демократично" правителство.
« Last Edit: 20.07.2015, 15:29:02 by It_s_Real »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #306 on: 20.07.2015, 15:51:45 »
Още нещо по случая:
Емил Кимак: Бъдещето е в екологичния транспорт

Quote
"Разходът е с шест пъти по-малък от дизеловите автобуси с двигател Евро 5. Електрическият автобус изразходва по 12 стотинки ток без ДДС на километър", коментираха експерти.

Тестваха електробус за Велико Търново и Горна Оряховица
« Last Edit: 20.07.2015, 19:35:10 by ari_91 »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #307 on: 20.07.2015, 21:29:26 »
А защо сравняват автобус и електробус?
Какво общо има едното с другото, освен че габарита им е долу горе еднакъв?
Защо не сравняват с тролейбуса?
Защо не кажат, колко струва една нова акумулаторна батерия и след колко цикли трябва да се подменя?
Или тези неща на този етап не са особенно желателни за казване?

П.С. - бисер след бисер "Работи с батерии, които се пълнят с 380 волта ток нощем чрез трифазен контакт.
Този сигурен ли е, че е представител на нещо, щото ако такива небивалици бълва, да им имам пиара на този производител.  :eek:
« Last Edit: 20.07.2015, 21:34:37 by It_s_Real »

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #308 on: 21.07.2015, 02:00:37 »
Без да ставам адвокат на кмета Даниел Панов и още по-малко на ГЕРБ, не той е отговорен за съдбата на тролеите. Панов наследи заварено положение. Каквото се случи с тях, се случи в последния мандат на Рашев и предишния състав на общинския съвет. Включително проектирането и изграждането на пътен възел "Качица". Какво наследи сегашното управление? Прекъсната контактна мрежа, на места - под всякаква критика като състояние, разграбени ТИС-ове и пр.
Твърди се, че при направеното преди година проучване по-изгодно за града е да се развива екотранспорт с електрически автобуси, отколкото с тролейбуси. Какво свързваха те като участъци от града? Промишлената зона с бившите соц-предприятия, в която сега работят 10 пъти по-малко хора в сравнение с времето преди прехода, с малкия квартал "Чолаковци", кв. "Колью Фичето", Съда и Летния театър. Днес маршрутите са едни от най-слабите като рентабилност в града. Да, общественият транспорт е социална услуга, няма спор. Само че има ли смисъл да се инвестират милиони във възстановяването на линии 1 и 2 като тролейбусни, за да пътуват нови машини с по десетина човека? Не гледайте, че сега 2-ката се пълни - като върви на 1 час и е единствената връзка с голяма част на кв. "Колю Фичето", няма как да е другояче. И автобусът в края на квартала вече е празен. Т.е. над 50% от целия маршрут до "Чолаковци" и обратно върви празен.
Тролеи - ок, но с мрежа и към квартал "Бузлуджа", и във вътрешността на кв. "Колю Фичето", където върви линия 5, и към кв. "Картала". Огромна инвестиция, от която сигурно само новата мрежа и реконструкцията на съществуващата биха глътнали пари колкото за целия бъдещ проект за електробуси, чиято прогнозна първоначална стойност е около 10 милиона лева по "Региони в растеж". Където таванът за града е 53 милиона лева. Вероятно щеше да е много по-лесно, ако в периода 2008-2011 г. се бе подходило отговорно към цялата система. И ако в годините преди това се мислеше за постепенно развитие. Не съм враг на тролеите, напротив. Ясно е, с резервните дизелови двигатели могат да вървят и те без контактна мрежа. Ама има ли смисъл половината маршрут да е към нея, а другата половина - на нафта? Нека се мисли рационално спрямо всички особености на града. И на триградието, като цяло. А не според приказките на представители на различните партии. И не баирите са проблемът - подобно обяснение наистина е глупаво.
Впрочем, кметът попита чеха Емил Кимак за сравнението между тролейбус и електробус. Отговорът беше - с около 500 000 евро по-ниска стартова цена на електробуса, с около 50% по-малък разход на енергия, еднократно или най-много двукратно подменяне на батерията за целия живот на електрическия автобус. И липсата на първоначална инвестиция за контактна мрежа. Горе-долу това отговори Кимак.
SOR няма да са единствените, които ще тестват в Търново. През август идва китайски електробус, вероятно BYD. Оферта има от Израел и от Германия /не са споменати производители/. Нека да ги пробват, нека се изготви проектът, аз съм сигурен, че екологичният транспорт ще бъде възстановен под една или друга форма.
Междудругото, за контактната мрежа и депото вече на пореден търг няма нито един кандидат-купувач. От Общината упорито отказват да смъкнат стартовите цени, която е 723 000 лева за 22-километрова мрежа, ТИС-ове и пр. И още около 900 000 лева за депото. Така че някак конспиративната теория с облажването на едни или други фирми, близки до властта, не се връзва.
« Last Edit: 21.07.2015, 02:04:49 by Hakkinen »

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #309 on: 21.07.2015, 09:29:35 »
Какво наследи сегашното управление? Прекъсната контактна мрежа, на места - под всякаква критика като състояние, разграбени ТИС-ове и пр.

Да направи нещо за нейното опазване и правилно стопанисване?
Какво направи собственика за мрежата, откакто спряха тролейбусите?

Твърди се, че при направеното преди година проучване по-изгодно за града е да се развива екотранспорт с електрически автобуси, отколкото с тролейбуси.

Къде го това проучване? Кой го е извършил? Къде може да се види и прочете?

Впрочем, кметът попита чеха Емил Кимак за сравнението между тролейбус и електробус. Отговорът беше - с около 500 000 евро по-ниска стартова цена на електробуса, с около 50% по-малък разход на енергия, еднократно или най-много двукратно подменяне на батерията за целия живот на електрическия автобус. И липсата на първоначална инвестиция за контактна мрежа. Горе-долу това отговори Кимак.

За каква стартова цена говорим, като имаше превозвач с налични тролейбуси?
50 % от какво? Терен, натовареност на превозното средство, условия на пътната настилка?
Къде са доказаните факти от техническите измервания за приимуществото на едните спрямо другите?

Всеки може да дрънка врели некипели, за 25 години сме свикнали на едно безпочвенно говорене.

П.С. - сеира е пълен http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=1469691
Quote
Четири години е експлоатационния период на батерията за електробус. Досега най-малък разход за България фирмата е постигнала в Пазарджик - 0,575 киловат часа на километър.

"Не искам да правя от цената на батерията тайна. Тя е 80 000 евро, като в нея е включена цялата система за обслужване - от зареждането на батерията, през наблюдението и дистанционното управление", каза Индржих Худи.

« Last Edit: 21.07.2015, 09:58:41 by It_s_Real »

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #310 on: 21.07.2015, 10:15:47 »
Основните посегателства по мрежата са в периода 2008-2011. :) Включително историята с ПВ "Качица". Затова казвам, че е редно отговорността да се търси към този период. 
Това проучване се обсъждаше по време на една от сесиите на Общинския съвет през миналата година.
От SOR е нормално да твърдят, че техният продукт е най-добър и пр. Просто казвам какви бяха въпросите на кмета по време на представянето вчера. Естествено, че ще изискат конкретика, надали някой вярва само на приказки. Аз лично гледам на електробусите като добра възможност. Производителите са тези, които в следващите месеци трябва да убедят местната власт, че това е по-добрият вариант за Велико Търново от тролеите. И затова ще има и още тестове. И затова и възможността за тролеи също не е напълно отхвърлена на този етап, макар шансовете да са малки.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #311 on: 21.07.2015, 10:52:39 »
Отговорността би следвало да я търси независимата прокуратура.
Пак казвам, при когото и да е вината, има наследник, който е продължил с нехайството към държавната собственост.
Най-малкото с новия мандат, един сигнал към институциите е бил достатъчен. Защо не е подаден?
Въпроси много, отговорите са ясни.

Никой нищо няма да доказва. Каквото каже партийния вожд, това ще е.
Подкрепените с факти твърдения са за страните, преминали отдавна прехода.
За това сме една страна от третия свят.



Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
« Last Edit: 21.07.2015, 18:19:49 by ari_91 »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #313 on: 14.08.2015, 13:16:39 »
Днес във Велико Търново отново има на тестове електробус. Този път е на линия №1.

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #314 on: 14.08.2015, 14:22:38 »
Днес във Велико Търново отново има на тестове електробус. Този път е на линия №1.
Отново ли е СОР - а или е някакъв друг?

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #315 on: 14.08.2015, 19:36:34 »
Отново ли е СОР - а или е някакъв друг?
Същият електробус, който беше на тестове преди месец из няколко български града е сега отново във Велико Търново.
« Last Edit: 14.08.2015, 22:23:42 by ari_91 »

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #317 on: 27.08.2015, 18:43:41 »
Стара карта на Велико Търново, на нея са означени линиите на градския транспорт, интересна е номерацията на линиите - 1,1В,2,3,4,5Б,5В,5Г и т.н
Източник:http://socbg.com
« Last Edit: 27.08.2015, 18:46:53 by Magirus deutz »

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #318 on: 28.08.2015, 00:24:39 »
Посочените 1Б, 1В и т.н. надали са линии.  Няма логика отделните маршрути /3,4,5,6,7/ да са разграничени със запетаи, а последващите 5В  и т.н. да не са отделени по този начин. Единствената линия, към която имаше и буква, бе 13А. Тя вървеше с маршрут кв. Буздлуджа - Царевец - ВТУ - ЖП гара, при това - за кратко време в края на 90-е години, докато строяха Южния пътен възел. Тогава 13-ката стигаше само до хотел "Етър". Преди 12-13 години имаше идея да се пусне линия 5А, която да е огледална на 5 в частта от Общината до ВТУ, но така и не проработи този вариант.

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3381
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #319 on: 28.08.2015, 00:38:04 »
Моето предположение, че това са координатите на спирките - цифра и буква, които се засичат. На картинката се виждат цифрите в долната част на картата, а буквите сигурно са били отляво или отдясно.

На тази карта има нещо много интересно. :) Това е първата карта, която виждам, на която спирки на градския транспорт са номерирани и изведени в легенда отдолу, като срещу всеки номер е отбелязано коя линия спира на съответната спирка.

Доста странен подход. :rolleyes:
vasko - оригиналът! :)