Едната от двете частни фирми, които оперират в града, залага на метанови автобуси, макар и втора употреба (Манове и Неоплани, произведени в периода 2000-2004 г., общо са десетина). Те се движат вече шеста година, нямаха и 10 години, когато бяха пуснати в града. Доколкото ми е известно, за електрическите автобуси /за които и аз не споря, че не са се доказали в дългосрочен план/ се търси форма на публично-частно партньорство с превозвачите.
Мен също ме е яд за тролейбусния транспорт и за начина, по който на практика му беше сложен краят. Общо взето, когато е била изграждана мрежата, настоящите маршрути са били само етап от цялостния тогавашен проект. Двете линии, които под формата на автобусни съществуват и до днес, са имали за цел да свържат Южната промишлена зона и работническия по онова време квартал "Чолаковци" с периферията на кв. "Бузлуджа", кв. "Колю Фичето" и Летния театър в центъра на града. Само че времената така се промениха, че днес предприятията са съсредоточени в Западната промишлена зона. И ако предишните кметове лека-полека бяха отделяли средства за нормална поддръжка и за прокарване на нова контактна мрежа поне до кв. "Бузлуджа", Западната промишлена зона и кв. "Картала", определено сега щяхме да си говорим за нови тролеи. Само че бившият кмет Рашев бе в лоши отношения с частния превозвач "Пътнически превози" /наследник на някогашния ДАП/ чиято собственост се оказаха тролейбусите. И общо взето, за 12 години по въпроса с развитието на мрежата и поддръжката не бе направено нищо.
Тролеите спират 2009 г., когато вече се изграждат двете кръгови кръстовища и се обновява свързващата им част от бул. "Никола Габровски", известна като ПВ "Качица". Проектирането е по време на Тройната коалиция. Тъй като целият обект е част от републиканската пътна инфраструктура и главен път София - Варна, с тази широчина на кръстовищата и платното, която е по проекта, от АПИ се произнасят отрицателно за възстановяването на уж временно премахната контактна мрежа. 2010-а и 2011-а година има и сериозни криминални посегателства върху останалата част от мрежата. Затова, без никакви политически пристрастия обяснявам, че настоящият кмет завари вече случилата се разруха, да я наречем така.