Author Topic: Велико Търново - обща тема (2)  (Read 146590 times)

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #320 on: 28.08.2015, 17:45:18 »
ЗИЛ 158 във Велико Търново, 60 - те години.
Източник:http://photoarhiv-todorslavchev.com

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #321 on: 01.09.2015, 20:36:05 »
Малко впечатления от идването ми миналата седмица. Този Ман 1699 е останал без феродо, мога да предположа, че спирачните дискове отдавна са заминали, предвид оглушителния звук при натискане на педал на спирачка. :help: Видях едно Ивеко с лилава реклама, което беше пререгистрирано (май). Не е 3371, нито 3375, предполагам, че е автобус на бившия Пламен Атанасов. По линия 4 видях един микроб, на който имаше лилав надпис "Община Велико Търново". Не си спомням този надпис ли беше изписан върху автобусите на ЕТ "Надежда", или има някакво ново, общинско предприятие? :neznam:
Не ми хареса никак, че от Алекса (както се процедира и в Транстриумф във Варна) вече не слагат табела отзад, а само отпред и отстрани. Преди време от "Градски транспорт" тук направиха точно обратното и сложиха поставки за табели отзад на автобусите и почнаха да слагат и отзад. Незнам, табелите ли ги открадна някой, изгоряха ли или какво (та сега не достигат)?!
« Last Edit: 01.09.2015, 20:42:21 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #322 on: 02.09.2015, 00:07:01 »
Пререгистрираните ивекота са две, на Алекса са
 На Пламен ирисбусите още си търсят купувач. :) Този "микроб" е на Надежда, а 1699 е така от половин година поне.
 

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #323 on: 08.09.2015, 20:15:25 »
Днес отново се появи тестовият електробус, който вече беше два пъти на тестове във Велико Търново. Явно от фирмата-превозвач, проявяват сериозен интерес към закупуването на електробуси, щом вече трети път има тестови такива във Велико Търново.


Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #325 on: 20.10.2015, 19:03:31 »
Тъпотия, тъпотия... Нямам думи. :X :angry: А сега са намесени и европари в тая простотия. Само искам да го питам този Панов дали ще извади от джоба си да плати смяната на всичките акумулаторни батерии на електробусите след няколко години. И дали ще продължи да го прави и занапред след като свърши ресурсът на предходните. Ама иначе са много велики при взимане на решения и харчене на готови пари. :crazy:
Същата работа е и в Габрово.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #326 on: 20.10.2015, 20:10:32 »
10 милиона лева е рамката по ОП "Региони в растеж". Настоящите маршрути на бившите тролейбусните линии са меко казано нерентабилни. Мрежа няма в нито един голям квартал, само по периферията на кв. Колю Фичето. Ясно, новите тролеи могат да вървят и на дизел с резервните двигатели. Обаче както и да бъдат променени линиите, това движение на дизел ще се наложи за поне 50% от маршрутите им. Реално, за да се покрият големите квартали с мрежа и да се оправи съществуващата, тия 10 милиона може и да не стигнат. Какъв е пътят пред Панов? Да заложи на алтернативно решение. Иначе откъде общината да извади още 10 милиона най-малко за тролейбуси?
Чехите от "СОР" дават 7-8 години пробег с новото поколение батерии. Пък и никой не е казал, че ще се залага точно на тази марка. След като самите превозвачи проявяват сериозен интерес, значи явно не е пък толкова рисково или ненадеждно решението с електробусите. Велико Търново е единственият сигурно град, където това решение ще се приложи. Неслучайно чешкият електрически автобус идва три пъти на тестове и стоя сигурно 16-17 дни общо.
Панов бе поставен пред свършен факт. Мрежата е съсипана отдавна. Нещо повече - при предишното управление /12-годишно/ нищо не е правено за поддръжката ѝ. Общо взето, случаят при нас е подобен на пловдивския - в периода 1999-2009 г. имаше частен тролейбусен транспорт. Само дето мрежата бе общинска, но пък предишното управление /1999-2011, три мандата/ не се грижеше за нея. Защо прокуратурата не е потърсила отговорност от управляващите в този период, е друга тема. Иначе частната фирма си поддържаше тролеите много добре.
Нека не го обръщаме на политика. За разлика от други градове, дори популистката партия БСП тук не се бореше да реанимира умрелия тролейбусен транспорт. А само да се заложат други цени на продажба на мрежата и депото. Че сегашните били много ниски. Нищо, че за колко поред вече търга няма кандидати.
« Last Edit: 20.10.2015, 20:13:21 by Hakkinen »

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2432
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #327 on: 20.10.2015, 22:04:23 »
Ми как какво - на първо време с тези пари да се купят малко метанови автобуси - поне са една отдавна доказала се технология. Освен това, да не се подхожда грандоманската с всичките яйца в голямата кошница. Може да стане на части. По сегашния проект 1-2 линии да се направят на тролей, след 3-5 години по друг проект други линии. Не казвам всичките да стават. Поне половината, ако не и 2/3 от линиите ще си останат автобусни, ама на метан - нали уж да пазим околната среда е основната идея, както и да осигурим нови, комфортни возила за пътуващите.
Иначе на дълбокото е най-лесно - скачаш с главата в торбата (недоказалата се електробусна технология - била тя с батерии или супер-кондензатори) и се молиш да уцелиш целта. :crazy: Опасявам се, че все още на някои (властимащи) не им е станало ясно, че страна като България, с български доходи и бюджет, не може да си позволи подобни експерименти, не и на този етап :! Да няма после бракувани след 5 години електробуси, щото нямало пари за нови батерии, или пък нещо тотално и непоправимо се е скапало по системата, недоказала се като надеждна, примерно... Или пък заради липса на капацитет за техническа поддръжка у работниците в гаража. :D Във Варна по тази линия може да се каже, че имаме вече бракуван 7-годишен автобус Тедом. :/

едит: Ами нали има и други европрограми, там Околна среда, ала-бала. Пък вече ако не стане работата - еми толкова са ни финансовите възможности. Ще се задоволим с достъпните метанови автобуси и, евентуално, с няколко броя дизелови автобуси. Но поне е сигурно, че при нормална поддръжка ще изкарат повече от десетилетие. Няма да са пари, хвърлени на вятъра.
А електробусите след 5-6 години, като ги усъвършенстват - тогава. То затова още е рано да се купува дори Тесличка, освен ако не си паралия и ти трябва играчка за порастнали деца.
« Last Edit: 20.10.2015, 22:14:02 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Hakkinen

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 796
  • The Flying Finn Is There To Win!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #328 on: 21.10.2015, 01:15:23 »
Едната от двете частни фирми, които оперират в града, залага на метанови автобуси, макар и втора употреба (Манове и Неоплани, произведени в периода 2000-2004 г., общо са десетина). Те се движат вече шеста година, нямаха и 10 години, когато бяха пуснати в града. Доколкото ми е известно, за електрическите автобуси /за които и аз не споря, че не са се доказали в дългосрочен план/ се търси форма на публично-частно партньорство с превозвачите.
Мен също ме е яд за тролейбусния транспорт и за начина, по който на практика му беше сложен краят. Общо взето, когато е била изграждана мрежата, настоящите маршрути са били само етап от цялостния тогавашен проект. Двете линии, които под формата на автобусни съществуват и до днес, са имали за цел да свържат Южната промишлена зона и работническия по онова време квартал "Чолаковци" с периферията на кв. "Бузлуджа", кв. "Колю Фичето" и Летния театър в центъра на града. Само че времената така се промениха, че днес предприятията са съсредоточени в Западната промишлена зона. И ако предишните кметове лека-полека бяха отделяли средства за нормална поддръжка и за прокарване на нова контактна мрежа поне до кв. "Бузлуджа", Западната промишлена зона и кв. "Картала", определено сега щяхме да си говорим за нови тролеи. Само че бившият кмет Рашев бе в лоши отношения с частния превозвач "Пътнически превози" /наследник на някогашния ДАП/ чиято собственост се оказаха тролейбусите. И общо взето, за 12 години по въпроса с развитието на мрежата и поддръжката не бе направено нищо.
Тролеите спират 2009 г., когато вече се изграждат двете кръгови кръстовища и се обновява свързващата им част от бул. "Никола Габровски", известна като ПВ "Качица". Проектирането е по време на Тройната коалиция. Тъй като целият обект е част от републиканската пътна инфраструктура и главен път София - Варна, с тази широчина на кръстовищата и платното, която е по проекта, от АПИ се произнасят отрицателно за възстановяването на уж временно премахната контактна мрежа. 2010-а и 2011-а година има и сериозни криминални посегателства върху останалата част от мрежата. Затова, без никакви политически пристрастия обяснявам, че настоящият кмет завари вече случилата се разруха, да я наречем така.

« Last Edit: 21.10.2015, 01:35:32 by Hakkinen »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #329 on: 21.10.2015, 14:39:00 »
тролей 164/2, много точно мнение. Не съм противник на новите технологии, но начина, по който се случват нещата у нас (конкретно в Габрово, а може би и в Търново) навежда към поредната схема от типа "да се вземат едни пари". От последната статия от вчера: Габрово ще ръководи нова мрежа за устойчиви обществени поръчки си личи, че общината има намерение да купи не един, а повече електробуси:
Quote
Във връзка с инвестиционната програма по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г., Община Габрово ще подготви две устойчиви поръчки – за доставка на електробуси по проекта за интегриран градски транспорт и за внедряване на енергоспестяващи мерки в една публична сграда.

Факт е, че и в двата града общините активно "помагаха" на тролейбусния си транспорт да спре работа по различни начини(с действие или бездействие). Интересно ми е какво ги кара да мислят, че ще се справят с една нова, неразвита и доста по-сложна технология като електробусите, щом години наред не успяваха да поддържат качествено поне контактната мрежа на тролеите?

Ако общината купи електробусите с европейски пари и ги даде на превозвачите за ползване, съвсем нормално е същите да ги искат - понеже нови дизелови или метанови едва ли имат възможност да купят (имам предвид от завода), то при това положение ще получат чисто нови машини. И 3 години да изкарат, при това положение за превозвачите все ще е добре. След като определен модел електробус ходи вече няколко пъти на тестове, а отделно на това модели на същия производител обикалят периодично из страната от 2008 г. отново на "тестове", явно вече е време да пласират продукция (предвид че все още никъде не са печелели поръчки за автобуси или тролейбуси). Технологията на електробусите може и да е надеждна, обаче у нас засега са тествани само 2 електробуса - чешкия и китайския. Нова технология и то не от реномирани производители, и затова мисля че ако се стигне до доставка на електробуси, те ще бъдат чешки или китайски.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.




Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #333 on: 23.10.2015, 20:37:44 »
че настоящият кмет завари вече случилата се разруха, да я наречем така.

Демагогията в тази тема е потресаваща.
Ти имаш апартамент, оставяш го отворен, съответно всеки който пожелае влиза вътре и си краде, каквото си пожелае, ти идваш след това и започваш да ореваваш света, че някой ти е обрал имуществото.

След като е заварил нещо окрадено и съсипано, защо не уведоми компетентните органи за това?
Защо не уведоми независимата прокуратура за деянията на предишния кмет, а му продължи практиката?

Отговори няма да получа, щото са неудобни. А все пак е предизборна кампания и реномето на Панов не бива да бъде нарушавано.


Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #334 on: 04.11.2015, 10:19:18 »
Пускат безплатни автобуси по две линии във Велико Търново за Архангелова задушница (7ми ноември - събота)

Автобус по линия №10 е катастрофирал тази сутрин ---> Водач на автомобил пострада при челен удар с автобус

Тук може да се види и репортаж от случая от тази сутрин. Бил е един от големите Отокари на "Надежда", който от няколко седмици е първа кола по линия №10.


„Мерцедес“ прати „хармоники“ от Щутгарт във Велико Търново, за да ги тества
« Last Edit: 06.11.2015, 13:01:10 by ari_91 »

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5410
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #335 on: 11.11.2015, 22:32:00 »
По време на днешното си кратко завръщане в Търново първо издебнах електробуса по 20-ката. Софиянците твърдят, че ускорява невероятно, но в Търново, и то точно по 20-ката няма как да се разбере колко може. Поне с бавното и лежерно каране сигурно успява да издържи по 2 курса във всяка посока без зареждане. Не е нещо кой знае какво, а и писукането на втората врата, докато е отворена, е доста дразнещо, макар и да е далеч по-малко разкървяващо ушите от това на зумерите на Соларисите в Бургас.

Издебнах и едното Цитаро и по-точно това, което е по 13-ката. Забравих му номера, но поне ми хареса повече от електробуса. За комфорт не може да се говори, защото това е Цитаро, все пак, но ме кефи поне как набира, а също и звукът от скоростната кутия ZF. Добро впечатление правят и тапицираните плоскости под прозорците.

Що се отнася до 4944, с Ари си кореспондирахме на ЛС преди няколко дни и той изрази съмнения дали не е бракуван. Е, не е - днес го видях в Трявна да вози пътници на БДЖ в ремонтирания участък от Трявна до Дъбово. Всъщност, вече запразняваше и си тръгваше към Търново, та пътниците, които пристигнахме в 16:15 там се качихме на едно туристическо Рено, което е от същия модел като предните две, но явно е нова доставка - чистобялото също беше там, а най-старото, което носеше логото на "Етър", определено има различна тапицерия в салона и със сигурност не беше то. Беше бяло или сиво със сини ленти и някакъв надпис, който не успях да прочета, защото и на слизане, и на качване бързах да заема по-бързо някое хубаво място, преди да са ме изпреварили.
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline ari_91

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2963
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #336 on: 14.12.2015, 19:29:29 »
От днес 5602 е облепен с реклама на фирма за производство на местни продукти.

От днес 3372 е облепен с реклама на перилни препарати "Savex".
« Last Edit: 21.12.2015, 11:33:42 by ari_91 »


Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3194
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #338 on: 10.01.2016, 11:26:45 »
1699 се продава.

Offline bobi124

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 200
    • View Profile
Re: Велико Търново - обща тема (2)
« Reply #339 on: 08.02.2016, 21:36:51 »
Един бял автобус Renault с ВТ регистрация се подвизава в Плевен, като служебен, познавате ли си го ?

Edit: И един Mercedes 0405 трябва да се води, бежов а отдолу червен, горе пише ВЕЛИКО ТЪРНОВО с герба на града, но регистрацията е плевенска вече.
« Last Edit: 09.02.2016, 21:22:22 by bobi124 »