Няколко факта..
Първо - Градовете, които реализираха проектите за ИГТ до момента, са в Първа и Втора агломерация. В изтеклия вече програмен период 2007-2013 по мерките за ИГТ, част от ОП "Регионално развитие", можеха да кандидатстват София, Варна, Русе, Пловдив, Стара Загора, Бургас, Плевен. Велико Търново не бе във Втора агломерация. Затова тук проект за ИГТ нямаше как да се реализира. Не можеш да кандидатстваш по мерки, които не са били отворени за теб, нали? По същия начин стояха нещата в Габрово, Шумен и останалите аналогични по големина градове.
Второ - Велико Търново вече е във Втора агломерация. Заедно с горепосочените градове без София, която е в Първа. Освен, че мерките за интегриран градски транспорт вече са достъпни, градът ни е сред приоритетните за финансиране на проекти по ОП "Региони в растеж". И както казах - проектирането е в одобрената инвестиционна програма.
Трето - Общинска транспортна фирма във Велико Търново няма много отдавна. В сравнение с останалите градове, които са в Трета и Четвърта агломерация, където бяхме и ние доскоро, какво ни е на подвижния състав? По новост превозните средства отстъпват единствено на шест града - София, Варна, Пловдив, Бургас, Плевен и Стара Загора. "Надежда" има много добър подвижен състав, От "Алекс Ок" и те почнаха да внасят по-читави автобуси. Колко ги поддържат, вече е друг въпрос.
Четвърто - в перспектива, с проекта за ИГТ нещата ще се подобрят още. Планове за създаването на голяма общинска транспортна фирма няма, а и аз лично не смятам, че е нужно. Има дружество с подобна дейност, което може да оперира с няколко електробуса. А пускането им ще завиши още повече критериите и към частните превозвачи.