Мечтата на всеки пътник е да се вози на германска бангия, която вместо да отиде на скрап, идва в България.
Най-малкото тези "германски бангии" са доста удобни за хората, нещо което не може да се каже за 40 годишните Икаруси и Чавдари, които дори когато са били чисто нови, пак са били крайно неудобни за пътниците. Изключително висок под, тесни врати, невъзможност за използването им от трудноподвижни хора или от такива с детски колички. Неуместно е през 2016 година да има градове в България, чийто градски транспорт се обслужва от 30-40 годишни морално и физически изхабени стари Икаруси и Чавдари.
По моите спомени от 80-те години, Икарусите винаги са били удобно в България. В смисъкл спомням си Икарусите по линията Димитровград-Хасково - бяха си чистички, удобни. По онова време на никой не му е минавало на акъла , че може да има нископодов автобус. Да, чавдарите, които бяха из градоветге бяха доста гадни като комфорт - но пък бяха чистички. А тези, че съм много скаран с имената , дето бяха последното поколение с едни четки на вратите, които бяха чисто червени - те си бяха и готини. Аз лично като дете ги бърках и мислих, че са Икаруси. Гадни бяха тези градските червено-бяло раирани. Извънградските като нови ги биваше повече, ама като остарееха и те ставаха ужасни. Е, които бяха сетра си бяха лукс още тогава. Но то и никой не ги пазеше много чавдарите - карали са ни с тях на бригади по съседните села. Съотвсетно като ги напълнят с ученици и после по черните пътища до нивите с памук после няма как да вози много добре.
Е, ако вкарат сега солариси до някакви ниви после ще изхвърлят и автобусите и хората ще идат в болница, щото доста скапани амортисьори имат и автобусите и тролейбусите Соларис. Те по гаден път ако се движат те карт да го усещаш в цялата си допирателна до тях област на тялото.
Иначе, и да имаше по Регионално развитие В.Търново достъп до еврофондове щеше да е в пловдивското положение, поради липса на единствен общински превозвач. Щяха да ги изхарчат за инфотабели, спирки, билетни автомати, които още нямаше да са тръгнали. А да и за велоалеи.
Автобуси и тролейбуси нямаше да има.
Сега вече ще може да ги купи общината на себе си, ама какво ще ги прави - на кой по колко и как ще даде, че да не и скъсат "дупата" от дела после...