Author Topic: С велосипед в МГТ  (Read 49387 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #180 on: 10.02.2021, 12:43:33 »
Би трябвало, тъй като са част от крайградските линии.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #181 on: 10.02.2021, 12:54:28 »
Би трябвало, тъй като са част от крайградските линии.

Добре. Но какво е положението с багажниците? В репортажа се говори за трошене на пари за нови външни багажници, при положение че Интуро разполагат с такива, но водачите ги мързи да слизат и да ги отварят.

И какво ще е положението, ако даден автобус се претовари от велосипеди и настане хаос. Кой ще кара велосипедистите да разчистят вратите и да се осигури нормално качване и слизане? Водачите ли ще се разправят с групи от 15 или 20 души с колела, които искат да се качат на един рейс например?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #182 on: 10.02.2021, 13:03:15 »
66 е специален случай и там трябва да има специални автобуси за много хора с колела.
В момента просто да се разреши качването на колела в 66 е лоша идея... с О302Т ставаше, но с Интуро е по-сложно.

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #183 on: 10.02.2021, 13:23:35 »
Ще е хубаво освен права за превоз да се предвидят и задължения за пътниците с велосипеди. Свидетел съм на сучай преди няколко години в тролейбус по линия 9. Юнакът си качи велосипеда и остави при хармониката, а той седна наблизо. При рязко спиране велосипеда се измести, падна и удари багажа на друг пътник. Имаше нещо счупено и стана скандал. Момчето си взе колелото, слезе и показа среден пръст гарниран с грозни думи.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #184 on: 10.02.2021, 13:35:58 »
66 е специален случай и там трябва да има специални автобуси за много хора с колела.
В момента просто да се разреши качването на колела в 66 е лоша идея... с О302Т ставаше, но с Интуро е по-сложно.

В багажниците спокойно влизат 10 велосипеда, но проклетият мързел, няма кой да ги отваря... Проблемът е, че очаквам скоро по 98 или в 58 и 59 да почне да изглежда ето така, а пътниците без велосипеди да лазят по земята или да остават по спирките:



Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #185 on: 10.02.2021, 13:49:55 »
Може и да се прикачат ремаркета за велосипеди към автобусите - такова ремарке тежи не повече от тон и не би трябвало да е проблем. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #186 on: 10.02.2021, 14:10:40 »
Снимката вероятно е от велолинията на Лидл, когато се обслужваше с бели Манове.
В репортажа се говори, че ще маркират местата, предназначени за транспортиране на велосипеди в превозните средства, и ще се обезопасят, доколкото може. За Интуротата не пречи да има и допълнителни багажници. А ако има голям наплив на велосипедисти, могат да ползват допълнително 2-3 стари БМЦта за велолиния, на които да махнат част от седалките. И без това има бездействащи БМЦта в Дружба.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #187 on: 10.02.2021, 14:36:27 »
Щом има бездействащи БМЦ защо велолинията на Лидл се провали тази година?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #188 on: 10.02.2021, 17:20:33 »
Нямам информация, вероятно от Лидл по някаква причина са се отказали да финансират такава линия. Дори Автото да няма подходящи автобуси, все ще се намери друга транспортна фирма с подходящи автобуси, която да ангажират.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11379
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #189 on: 10.02.2021, 17:52:28 »
Не съм сигурен че БМЦ са подходящи за Витоша.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 420
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #190 on: 10.02.2021, 22:21:53 »
Да не обидя велосипедистите, ама това е пълна глупост според мен. Не се ли представи ясна обосновка с ясни правила за спазане и санкции, както и кой ще носи отговорност и ще следи за спазването на нещата изобщо да не се стига до гласуване! Това за линии 63 и 66 добре, но за другите крайградски линии пълен абсурд. Ами то така по тая логика като се научат, че могат да се возят с велосипед без пари то всеки втори ще бъде с такъв.И после? Мислите ли, че ще се съобразяват и някой ще гледа с точност по часовник колко е часа и дали е в допустимия часови диапазон за да се кач с велосипеда си или не. Ще се превърне градския транспорт в превозни средства за велосипеди, не за нормални пътници. Също и не мисля че ще се спазва това само в крайградските линии ще стане масово и по градските. Редно си е велосипеда да се заплаща независимо от всичко. Той заема голяма час от пространството в салона а качат ли се два велосипеда стига. Тогава ще ми е интересно ако някоя майка с количката иска да се качи какво правим? Да не говорим, че автобусите не са пригодени за това.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #191 on: 10.02.2021, 23:37:20 »
Тогава ще ми е интересно ако някоя майка с количката иска да се качи какво правим? Да не говорим, че автобусите не са пригодени за това.

Еми решението е просто - в наредбата трябва черно на бяло да е написано, че превоз е разрешен за максимум 2 велосипеда на автобус и че при качване на майка с детска количка велосипедистите трябва да напуснат превозното средство, aко откажат подлежат на глоба като нередовни пътници.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #192 on: 11.02.2021, 08:45:37 »
Преди 7 и след 20 часа се прескачат майки с колички!
Наредбата в този ѝ вид очевидно цели велосипедистите да не се придвижват в тъмната част на деня по неосветените околоградски пътища.
Иначе Емм1968 е прав, че трябва да се визират и задължения на велосипедистите - недопускане на замърсено ППС, позициониране на определено място в автобуса и недопускане, ако това място е препълнено. И задължителен текст: "при налично свободно място във возилото за ГТ". Предполагам, че конфликти ще възникват най-вече в почивните дни в околовитошките автобуси 1, 3, 5, 6, 67, 69, 70, 98 и др., които и без велосипедисти вървят доста пълни.
« Last Edit: 11.02.2021, 09:51:54 by blagun »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #193 on: 11.02.2021, 09:14:43 »
Цели се набиране на гласове преди изборите ...
Велосипедистите са най-недисциплинираните участници в движението. На моменти, дори са доста агресивни.
Карат навсякъде където могат. Без да се съобразяват с останалите. Дори при наличие на велосипедна пътека те карат успоредно на нея по тротоара.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #194 on: 11.02.2021, 09:42:03 »
Велосипедистите са най-недисциплинираните участници в движението. На моменти, дори са доста агресивни.
Карат навсякъде където могат. Без да се съобразяват с останалите. Дори при наличие на велосипедна пътека те карат успоредно на нея по тротоара.
Абсолютно си прав. На Филип Аврамов в Младост-3 има велоалея по единия тротоар, минаваща през светофарите чак зад пазара в Младост-1. И въпреки това, броят на велосипедистите по двата тротоара е 1:1.
Преди години в Мюнхен обсъждаха наредба със сериозни ограничения и санкции за велосипедистите. Даже имаше идеи за регистрационни номера, за да се излезе от безнаказаната анонимност. На всички други участници им беше дошло до гуша, най-вече на пешеходците, които нямаха сигурност нито на пешеходните пътеки, нито в пешеходните зони. При това в най-консервативната провинция на най-дисциплинираната европейска държава.
Така че подобни текстове не трябва да се обсъждат единствено със Съюза на европейските колоездачи, Велоеволюция и тем подобни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7049
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #195 on: 11.02.2021, 10:46:08 »
На всички стадно ревящи, че ще стане апокалипсис само ще дам един пример:

През 2014 г. в транспортната комисия, още по времето на Радослав Тошев, бе вкаран доклад, който се прие, които предвиждаше всеки, които има абонаментна карта за градски транспорт, да може да паркира на паркингите на метростанциите безплатно през деня. Доста съветници и граждани тогава ревнаха, че ще настане апокалипсис, паркингите ще се задръстят, няма да има места, всеки ще ги ползва да си паркира трошката и т.н. Мина време - нищо такова не се случи. На транспортната комисия тогава, Тошев въобще не се впечатли от критиките и просто каза: "дайте да дадем тази възможност, пък ако стане проблем, винаги можем да променим правилата". Та днешния "казус" с велосипедите в метрото и крайградските автобусни линии е абсолютно същия.
Нито едно общество или град не са се развили, защото някой се е вслушвал в аргументи от типа: "ще настане апокалипсис", "това точно тук няма да стане, тъй като сме най-специфичния град на света", "няма да стане, защото така" и други подобни.
Ако се появят някакви проблеми, то ще са заради слаба организация на ЦГМ , Столичен Автотранспорт или МТК. Това не означава, че идеята е априори лоша, защото някой го мързи да работи и да си изпълни служебните задължения.
« Last Edit: 11.02.2021, 10:47:47 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #196 on: 11.02.2021, 11:21:10 »
Еми решението е просто - в наредбата трябва черно на бяло да е написано, че превоз е разрешен за максимум 2 велосипеда на автобус и че при качване на майка с детска количка велосипедистите трябва да напуснат превозното средство, aко откажат подлежат на глоба като нередовни пътници.
И като се появят трима с велосипеди, кой ще реши кои двама да пътуват и кой да остане?
А с тази редовност на крайградските линии ще е чудно като се появи майка с количка, някой с велосипед да остане за след един час премрно в Долни Пасарел и така цялата идея се обезсмисля.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13996
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #197 on: 11.02.2021, 11:31:40 »
Цели се набиране на гласове преди изборите ...
Велосипедистите са най-недисциплинираните участници в движението. На моменти, дори са доста агресивни.
Карат навсякъде където могат. Без да се съобразяват с останалите. Дори при наличие на велосипедна пътека те карат успоредно на нея по тротоара.
Велосипедистите генерално не се различават като манталитет от останалите участници в движението. Както има културни и съвестни, спазващи всички правила, така има и такива, които карат, както им падне, без да спазват ЗДвП. Такива са и шофьорите на МПС, пешеходците, както и някои водачи от МГТ. Не мисля, че те са по-недисциплинирани от останалите участници. И все едно сега ще се втурнат всички да си возят колелата. Понякога се налага да се ползва ГТ, дали поради повреда на велосипеда, контузия или умора на велосипедиста, употреба на алкохол, липса на оборудване за нощно каране. В тъмната част на денонощието не е хич приятно да се кара колело по улиците, особено ако вали.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7004
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #198 on: 11.02.2021, 11:32:45 »
На всички стадно ревящи, че ще стане апокалипсис само ще дам един пример:

През 2014 г. в транспортната комисия, още по времето на Радослав Тошев, бе вкаран доклад, който се прие, които предвиждаше всеки, които има абонаментна карта за градски транспорт, да може да паркира на паркингите на метростанциите безплатно през деня. Доста съветници и граждани тогава ревнаха, че ще настане апокалипсис, паркингите ще се задръстят, няма да има места, всеки ще ги ползва да си паркира трошката и т.н. Мина време - нищо такова не се случи. На транспортната комисия тогава, Тошев въобще не се впечатли от критиките и просто каза: "дайте да дадем тази възможност, пък ако стане проблем, винаги можем да променим правилата". Та днешния "казус" с велосипедите в метрото и крайградските автобусни линии е абсолютно същия.
Нито едно общество или град не са се развили, защото някой се е вслушвал в аргументи от типа: "ще настане апокалипсис", "това точно тук няма да стане, тъй като сме най-специфичния град на света", "няма да стане, защото така" и други подобни.
Ако се появят някакви проблеми, то ще са заради слаба организация на ЦГМ , Столичен Автотранспорт или МТК. Това не означава, че идеята е априори лоша, защото някой го мързи да работи и да си изпълни служебните задължения.

А аз имам чувството, че тук някой друг не си е свършил работата и е внесен неизбистрен и мъгляв текст за поправка на наредбата. Проблемите бяха съвсем точно написани тук от потребителите, опасенията са съвсем реални и обосновани. Очакваме да получим конкретни отговори какво ще направи вносителят на предложението за да не се стига до конфликтни ситуации и неудобство за останалите пътници.

Еми решението е просто - в наредбата трябва черно на бяло да е написано, че превоз е разрешен за максимум 2 велосипеда на автобус и че при качване на майка с детска количка велосипедистите трябва да напуснат превозното средство, aко откажат подлежат на глоба като нередовни пътници.
И като се появят трима с велосипеди, кой ще реши кои двама да пътуват и кой да остане?
А с тази редовност на крайградските линии ще е чудно като се появи майка с количка, някой с велосипед да остане за след един час премрно в Долни Пасарел и така цялата идея се обезсмисля.

Отговорът е прост и на този въпрос - всичко това трябва да е написано в наредбата и редът за превоз да е ясен и на най-недоразбралия велосипедист. Това, че транспортът по тези линии е нередовен трябва да им е било ясно на вносителите на предложението, и че има курсове по излетните линии, които се натъпкват до безобразие, че даже и стават разправии между пътници без багаж за място в автобуса. В цивилизовани държави, където съм бил шофьорът винаги има последната дума и тези права са му ясно делигирани. Между другото, рядко съм срещал някъде да е разрешено да се возят велосипеди в автобусния транспорт - почти винаги е разрешено само в метрото, влаковете и трамваите. Хората са наясно, че в автобуса на платформата има място или за велосипеди, или за детски колички, или за инвалид в количка. За всички заедно технически място просто няма.

Велосипедистите генерално не се различават като манталитет от останалите участници в движението.

Аз имам други наблюдения от велосипедистите, които обикалят Витоша. Не само че са агресивни, движат се с несъобразена скорост, но са и реална заплаха за пешеходците по пътеките. И не ползват само специално за тях маркираните пътеки. На забележки реагират като джигити на пътя и налитат на бой.
« Last Edit: 11.02.2021, 11:41:38 by fafan »

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5262
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #199 on: 11.02.2021, 11:56:15 »
Цели се набиране на гласове преди изборите ...
Велосипедистите са най-недисциплинираните участници в движението. На моменти, дори са доста агресивни.
Карат навсякъде където могат. Без да се съобразяват с останалите. Дори при наличие на велосипедна пътека те карат успоредно на нея по тротоара.
Велосипедистите генерално не се различават като манталитет от останалите участници в движението. Както има културни и съвестни, спазващи всички правила, така има и такива, които карат, както им падне, без да спазват ЗДвП. Такива са и шофьорите на МПС, пешеходците, както и някои водачи от МГТ. Не мисля, че те са по-недисциплинирани от останалите участници. И все едно сега ще се втурнат всички да си возят колелата. Понякога се налага да се ползва ГТ, дали поради повреда на велосипеда, контузия или умора на велосипедиста, употреба на алкохол, липса на оборудване за нощно каране. В тъмната част на денонощието не е хич приятно да се кара колело по улиците, особено ако вали.
Чакайки трамвай на спирка № 2000 един велосипедист бутна мен и спря в дъщеря ми. Това, че оноди цялата ми рода се подразбира.
До сега друг участник в движението и по-спициално возило на МГТ не ме е изненадвало на спирката по този нацин.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.