Aз мисля, че трябва да се разреши превоза на велосипеди по
всички линии на МГТ , като разбира се това се направи при определени условия и те ясно да се дефинират в наредбата. Например:
- повече от 3 велосипеда да не може да се качват наведнъж (т.е. ако има повече желаещи, качват се трима, другите пият една студена вода и си чакат другия автобус или се качват на педалите);
- при някакъв определен процент на населеност на превозното средство да не се допуска качването на велосипед (да се разбира че ако има достатъчно голям брой правостоящи, да не може да си качиш велосипеда, дори от начална спирка);
- велосипедът да е в приличен вид и да не замърсява превозното средство.
По-горе нарочно подчертах всички линии тъй като наистина има моменти, в които може да се наложи да си качиш велосипеда на превозно средство от МГТ (падане и нараняване, проблем със самия велосипед, внезапно влошаване на времето и други подобни). Аз например през лятото на 2012 пукнах 2-те гуми наведнъж, в Казичене. За нещастие имах само 1 резервна в мен. И исках-не исках трябваше да се кача на автобус, иначе щях да се прибера по никое време. Та затова мисля че трябва да е разрешен превоза по всички линии, като пак уточнявам - при определени условия, ясно дефинирани в наредбата.
Иначе идеята по някои курсове на определени линии да се разреши превоза на велосипеди не ми се вижда добра, защото се страхувам какво би се случило ако по случайност се съберат 10-15 души с колела? Ясно е че няма да има как да се натикат в автобуса, без да пречат на останалите пътници. Може би по-скоро ще е по-добре към автобуса обслужващ определени курсове да се прикачи някакво ремарке с платформа за велосипедите от този тип:
Това мисля че е по-добрия вариант от този на снимката по-горе, тъй като е по-безопасен.