Author Topic: С велосипед в МГТ  (Read 49384 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #60 on: 09.04.2014, 15:24:47 »
O302T са достатъчно мощни с ръчни скорости, също така ремарке с велосипеди би тежало по-малко от 1t и не би трябвало да е проблем за автобуса. Повечето велосипеди са под 10kg, дори специалните не надхвърлят 16-20kg. Не ми се вярва да има повече от 10-15 максимум 20 велосипеди на курс вероятно ще са по-малко.  :)

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #61 on: 09.04.2014, 15:33:28 »
Май скоро не си пътувал в претъпкан 66.....
П.П Стига сме спамили ;).

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4176
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #62 on: 09.04.2014, 15:34:45 »

Като писах мнението си имах в предвид ето това ! Предполагам захващането не е много трудно и енергоемко !

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #63 on: 09.04.2014, 15:48:39 »
Да не ме разберете погрешно, имам 3 велосипеда-мои, и един използувам ежедневно.
Велосипеда е средство за придвижване, а да качиш средство за придвижване в друго такова от МГТ не е нормално, това говори че велосипедиста е пишман велосипедист.

Разбирам те погрешно. Не е нормално в централните градски части да се качваш с велосипед в МГТ това е пишман велосипедист.
Не може всички, който карат велосипеди за придвижване да са про.
Велосипедът е удобно за не маниаци до около 7 км  в посока дневно (според изследвания в Холандия). Там знаем теренът е по-равен от в София. Над тези 7 км вече некомфортно за ползване. Натрупване на ежедневна умора и изпотяване са главните негативи за по продължително каране.
От горното следва, че трябва да се измисли начин да се направи вело транспорта привлекателен за такива, който пътуват горе долу толкова или могат да пътуват от вкъщи до началната спирката и от спирката до работа 5-6-7 км общо, без да броим разстоянието в рейса.

Според мен трябва да има някакъв ринг в който да е забранено возенето на велосипеди. Но това е трудно за контрол разбира се.   

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #64 on: 09.04.2014, 16:21:34 »
Асен55, не е нормално да притежава човек велосипед за над 3 000 лева, и да ми реве същия че не може да го качи в рейс, който вози хора на излет, или където и да било.
Спрете си просташките мнения !

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 461
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #65 on: 09.04.2014, 16:30:05 »
Това е частен случай. Аз визирам като цяло в системата. В момента нещата не са уредени точно и се разчита на това, кой е по-нахален и дали ще минеш между капките на шофьорското настроение.

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #66 on: 09.04.2014, 17:09:25 »
шофьорското настроение.
Нормалните шофьори не се занимават с тези глупости, това е приоритет на комплексарите. Защото в тъмното вечертааа..................
Спрете си просташките мнения !

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #67 on: 09.04.2014, 17:42:10 »
Как пък така стана, че цяло лято си разкарвам велосипеда (при това безплатно) из цяла Германия, във всички превозни средства има обособени места за велосипедите, а изведнъж тук не можело. Разбира се има ограничения, както каза @blagun, като например превоза на велосипеди да е извън пик, но така ли се стимулира екологичния начин на транспорт?
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #68 on: 09.04.2014, 18:10:28 »
Абе  @Мравчо, ти дори киселото мляко не можеш да сравниш Българско с Немско, седнал си това да сравняваш. Като се върнеш в BG, изучил се, ще оправиш нещата...........
Спрете си просташките мнения !

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 952
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #69 on: 09.04.2014, 22:14:35 »
Е тъкмо при киселото мляко ги бием немците. Става дума, че хората трябва да бъдат стимулирани да използват велосипеди, а не ограничавани безсмислено. Нужна е регламентация на правата и задълженията на велосипедистите, но това не означава, шофьорите и контролите да решават кой ще се вози и кой не. Подчертавам, че абсолютната забрана е безумна. Иначе, надявам се, че един ден ще спомогна за оправянето на нещата.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #70 on: 13.04.2014, 21:46:33 »
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/p180x540/10003419_10201807679926275_4277220996991419009_n.jpg
Уж не може и никога не е можело, пък днес се оказа, че може, ама само днес... Явно се сблъскаха с проблем, който сами си създадоха и съвсем не са наясно какво да правят. Остава да се види къде ще му излезе края...

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9842
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #71 on: 14.04.2014, 22:34:28 »
Евала на тея пичове!

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6228
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #72 on: 15.04.2014, 00:30:17 »
Е шофьора би трябвало да знае какво да прави в такъв случай.............
Спрете си просташките мнения !

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16500
    • View Profile
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #73 on: 15.04.2014, 15:53:22 »
Ако беше виенски шофьор, щеше да има единствена опция: докладва на диспечера за препятствие по трасето (нищо, че може да го заобиколи) и курсът до Алеко остава непроведен.

Но броят на "стачкуващите" велосипедисти по-скоро е в тяхна вреда: ако неограничено бяха допуснати всички срещу левче да се качат догоре (което определено е тяхното искане), очевидно нямаше да има място за нито един пешеходец. Което означава, че безусловното допускане е още по-вредно от безусловната забрана.
Примерно за А66 се правят 2 опашки - за пешеходци и велосипедисти. Задава се максимален брой допустими велосипеди в автобуса, подреждат се на широкото място, после се допускат всички пешеходци и само при останало свободно място се допускат допълнителни велосипедисти. А да не забравяме, че и на СОП може да има желаещи за качване.
« Last Edit: 15.04.2014, 15:55:58 by blagun »

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5706
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #74 on: 15.04.2014, 16:42:45 »
Всички велосипедисти от снимката са били допуснати да се качат.
Обикновено разбира се не са толкова много...

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #75 on: 26.05.2014, 13:33:22 »
Ето каква идея дадох в МТБ форума:
Quote from: hitar_potter
Сега се замислям за друга възможност за решение на проблема, която обаче е доста „българска“ и не съм сигурен, че ще се хареса. Предстои сериозно обновяване на автопарка в автотранспорта – ще бъдат доставени нови 126 автобуса на природен газ. Следствие на това е, че горе-долу толкова на брой автобуси от остарелия парк ще останат свободни и съответно бракувани. Сред икарусите, например, все още има автобуси, в които все още има потенциал за експлоатация (т.е. все още нямат изгнила рама) и такива автобуси лесно могат да бъдат пригодени за нашите цели. Достатъчно е да се хванат 10ина съчленени автобуса, които да бъдат преоборудвани чрез премахването на седалките в задната част на автобуса и поставянето на подходящи стойки за велосипеди на тяхно място. На задните врати могат да бъдат премахнати дръжките и така да станат по-широки и удобни. В предната част на автобуса си остават седалките (дори могат и да се монтират повече, по планинските линии не се качват и слизат постоянно много хора по спирките), така че да могат туристи да седят на тях. По един такъв автобус се включва в няколко планински линии и всички са (почти) доволни:
  • Колоездачите имат удобен транспорт, включително специална отделена секция за велосипедите
  • Пешеходните туристи са отделени от цапащите велосипеди и практически нямат конфликт с колоездачите
  • Автобусите и без това са стари и ги грози бракуване. Никой няма да го е жал ако бъдат поиздраскани от велоспиедите
  • За преоборудването на автобусите ще се дадат едни пари на някоя ремонтна база
  • При наличието на такива автобуси, могат да се предлагат и допълнителни услуги на гражданите: превозване на ски/бордове, наемане на автобус до дадена дестинация и т.н.
Виждам няколко минуса на това предложение:
  • Съчленените автобуси харчат повече гориво от късите автобуси, които сега се движат по витошките линии
  • Старите автобуси са по-шумни (не, че тези, които се движат по 66 са нови, де)
  • На места може да е невъзможно маневрирането
  • „Хубава работа, ама българска“ – багажникът изглежда по-елегантно решение. Това, което предглагам е някак по-балканско и недодялано като решение..
  • Пак някоя ремонтна база ще вземе едни пари...   :bag:
« Last Edit: 26.05.2014, 13:37:05 by hitar_potter »
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2993
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #76 on: 26.05.2014, 13:56:32 »
Ама ти сериозно ли мислиш че съчленен автобус,може да се качи до Морени?  :eek:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #77 on: 26.05.2014, 14:10:01 »
Пътят до Морени е стръмен с множество остри завои и пускането на съчленени автобуси е рисково - при мокър или заснежен път да не говорим за заледен опасността от боксуване е сериозна да не говорим за риска от по-сериозни инциденти. Много по-добре е да се пуснат единични автобуси със специални ремаркета за велосипеди и/или допълнителни коли. Едно ремарке с велосипеди няма да тежи повече от 1t и няма да затрудни сериозно автобуса.  :)
« Last Edit: 26.05.2014, 14:12:38 by V.Peichev »

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2263
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #78 on: 26.05.2014, 14:25:15 »
Икарусите с турбо и с ръчни скорости са си учудващо мощни. При заснежен и заледен път по-скоро се практикуват зимни спортове, отколкото колоездене. Колоездачите няма да се обидят, ако такава линия не върви зимния сезон. При използването на моторно спиране, не би трябвало да има проблем при спускането в обратна посока, особено отчитайки факта, че автобусът ще е празен.
Но може би въпреки това сте прави, че  въпреки това, не е адекватен вариант. За сметка на това, нищо не пречи такива автобуси да ходят към Симеоново, Драгалевци, Железница, Герман и Лозен, Локорско... Все подходящи за планинско колоезедене дестинации. Пък до Морени може да се пригоди нещо по-подходящо.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: С велосипед в МГТ
« Reply #79 on: 26.05.2014, 15:01:38 »
И за Симеоново, Драгалевци, Герман, Лозен, Локорско и т.н. единичните автобуси със специални ремаркета са по-добър вариант - ремаркето е в пъти по леко от задницата на икарус. До Морени дори при по-силен дъжд има реална опасност пътят става хлъзгав.  :)