И това лято, подобно на миналата година, ще се облепят градски автобуси (на "Пътнически превози") с реклама на бира Пиринско. Миналата година налепиха почти целия автопарк, предполагам и тази година ще е така. Първо са започнали от Икарусите - 6049 и 6025, вероятно ще облепят всички, включително и голяма част от Мановете. Лошото е, че рекламата е почти същата като миналогодишната - тъмно кафява с някакви снимки върху нея и бутилка, като цяло стои много грозно - лично мнение. Снимки няма.
И няколко интересни новини:
ТОПСДЕЛКА! Емблематичният комплекс „Кончето“* купен от софиянка за 650 хил. лв., ще строи апартаменти и магазиниЕмблематичният за благоевградчани комплекс „Кончето“ бе продаден на софийска фирма за 650 000 лв. без ДДС. Договорът за покупко-продажба на имота на бившата автогара е сключен между управителя на „Пътнически превози” ООД Петър Демерджиев и Петкана Николова, управител и собственик на „Строителство и саниране инженеринг-консулт” ЕООД.
Имотната сделка е изповядана пред нотариус на тази изкупна цена, въпреки че данъчната цена надхвърля 1 милион лева. Софийскага фирма купува сградата и земята под нея с площ от 837 кв.м.
Новите собственици предвиждат да построят сграда от смесен тип - с жилища, офиси и търговска част, съобщиха за „Струма“ от софийската фирма. Проверка в Търговския регистър показа, че строителната фирма е сменяла на няколко пъти собствениците си. Първоначално тя е била собственост на „ГБС- инженеринг” АД, но през 2009 г. е прехвърлена на Янко Янков, който пък през 2012 г. продава дружествения си дял на Петкана Николова.
Сградата се намира в центъра на Благоевград, на ул. „Иван Михайлов”, но постепенно се превърна в руина, докато течеше 20-годишната съдебна сага за нея между бизнесмена Петър Демерджиев и композитора Кирил Икономов.
През далечната 1973 г. тук е построена държавната автогара, известна още като Стара автогара. През 1993 г. кметът на Благоевград Елиана Масева дава сградата под наем на композитора Кирил Икономов, който прави в него хлебопекарна, ресторант и музикален магазин. Комплекса кръщава „Кончето” на една от хитовите песни на съпругата си Мая Нешкова, за известно време в него работи и музикалното радио „Мая“. Кирил Икономов превръща мястото пред комплекса в платен паркинг, който също му носи доходи.
С началото на раздържавяването с министерска заповед от 10 април 1998 г. Кирил Икономов е определен за преференциален купувач на комплекса по чл. 35, ал. 1, т. 2 от Закона за приватизация, съгласно който не се налага провеждането на търг и конкурс. През 1999 г. обаче тогавашната държавна фирма „Пирин експрес“ е приватизирана чрез РМД, преименува се в „Пътнически превози“ и управителят Петър Демерджиев става собственик на комплекса.
Оттогава започват и нескончаемите съдебни дела, които двамата бизнесмени водиха помежду си, като везните на Темида натежаваха ту в полза на единия, ту към другия. Двамата се съдиха за пропуснати ползи, подобрения и задължения от наеми, като няколко пъти се стига до намесата на съдия-изпълнител, съобразно различните съдебни решения.
На база решение на ВАС от 2005 г. Петър Демерджиев твърди, че Кирил Икономов няма нищо общо с бившата автогара. Композиторът пък контраатакува с решение на ВАС от 2007 г., по силата на което правото е на негова страна и някогашното РМД му е откраднало сградата.
„Спор за собственост никога не е имало, ние се съдихме за неплатени наеми. Кирил Икономов съди и Министерство на транспорта, че не му е продало имота“, припомни вчера бизнесменът Петър Демерджиев. Той уточни, че решението за продажбата на бившата автогара е взето от общото събрание на съдружниците. Какво ще се строи занапред там от новите собственици, вече не е негова грижа.
Преди началото на новото строителство има за решаване поне още два въпроса - какво ще стане с общинския паркинг за репатриране на автомобили и заведението „Дио Роза“ на бизнесмена Митко Орков.
Източник:
вестник "Струма" / struma.bg* "Кончето" е име, с което е известна старата автогара на Благоевград. По принцип в статията има неточност: купена е само сградата, а не целия комплекс, който в момента се ползва за наказателен паркинг на синята зона и паркинг на училищните автобуси на града. Повече информация в първия коментар под статията.
И една наистина важна новина:
Преобразуват "Причкаповото кръстовище" в кръгово, избират изпълнителЕдно от най-натоварените кръстовища в Благоевград, познато като "Причкапово", най-после ще бъде преобразувано в кръгово. Преминаването през него и за автомобили, и за пешеходци е свързано с много нерви и чакане. Дългите светофари образуват огромни опашки, особено в пиковите часове.
Иначе кръстовището е със стратегическо местоположение. То свързва кварталите “Еленово”, “Струмско”, промишлената зона и централната част на града.
Идеята движението през него да стане кръгово е дългогодишна, но незнайно защо досега не бе реализирана. Такива намерения имаше и предишният градоначалник Костадин Паскалев, но и по негово време кръстовището запази първоначалния си вид от изграждането му по проект на арх. Коста Сандев при управлението на Лазар Причкапов.
Първата крачка обаче вече е факт. Вчера Община Благоевград обяви процедура за избор на изпълнител за "Изграждане на кръгово кръстовище на ул. „Владо Черноземски”, ул. „Васил Левски”, ул. „Джеймс Баучер” и ул. „Христо Татарчев”.
Максималният разполагаем финансов ресурс за строителството е в размер до 966 225 лева с ДДС, като критерият за оценка в обществената поръчка е "икономически най-изгодна оферта”.
Срокът за изпълнение е не повече от 120 календарни дни. Оферти за участие в процедурата се подават в деловодството на община Благоевград в срок до 17:30 часа на 13 май. Ценовите предложения ще бъдат отворени на 16 май от 10.00 ч. в Зала 101 в сградата на Община Благоевград.
"Отварянето на офертите е публично и на него могат да присъстват участници и/или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване и на други лица при спазване на изискванията за достъп до сградата", съобщиха от администрацията.
Източник:
"Инфомрежа"/www.infomreja.bgПредвид цената и срока (2 месеца ?!) дано този път наистина се постараят и създадат нормално, широко и функционално кръстовище, защото почти няма нормално кръгово в целия град - на повечето места доказано създават тапи, защото са тесни и вместо да олекотяват трафика го правят още по-тежък, особено в пиковите часове. Би било хубаво да помислят и за подлези, защото такива в момента няма почти никъде, а пешеходните пътеки са буквално през 10-20 метра, което пък води до много чести инциденти. Ето идеен проект за кръгово от 2010 година:
проекта тогава и още информация от struma.com -
линк.