Author Topic: Благоевград  (Read 343049 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8983
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #500 on: 04.09.2016, 19:33:26 »
Чавдар В13/4-20 изобщо не е замислен добре - двигателят по средата обучава и омирисва равномерно на практика целия салон, големият брой отваряеми прозорци намалява ефективността на принудителната вентилация и евентуалния климатик в случая дори няма нищо подобно, при O405(G)N имаме две врати с нисък под. Също O405(G)/N има значително повече седящи места и удобна площадка за правостоящи, колички и обемисти багажи при втора врата при съчленените има възможност за такава и при трета. При единичните обемистия двигател не позволява пълноценна трета врата може максимум едно крило.  :rolleyes:
« Last Edit: 04.09.2016, 19:35:12 by V.Peichev »

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #501 on: 04.09.2016, 20:39:07 »
Хубави снимки, transtriumf! Жълтият Мерцедес O405N (9115) наистина е от съвсем скоро, няма и месец, затова не е отразен в темата назад. Произведен е 1994 г. за превозвач в Люксембург, повече информация във фототранс. Бежовия e частен, от село в района на Кюстендил (имаше обява в мобиле, вероятно е бивш берлински).

Другия "парник" с черната реклама не е Ван Хол, а е Ден Оудстен B90. Конкретно този автобус е от ски-курорта Енгелберг, Швейцария (инфо). Няма какво да се чудим защо няма отваряеми прозорци - не му трябват в град, в който вали сняг от Октомври до Май. В случая не можем да обвиняваме немската инженерна мисъл за българското немислене - хората си преценяват климата и си поръчват автобусите с оборудване според нуждите. Обнадеждаващо е, че най-после са решили да махнат икарусите - това трябваше да е стане много отдавна. Тези автобуси дадоха своето, от много години им е време за пенсия, за комфорт на пътниците изобщо да не говорим. Друг е въпроса дали няма да ги махнат с реализирането на проекта за ИГТ (плануван вероятно за следващата година) с цел общината да си направи ПР че работи и върши нещо. А чисто нови автобуси (каквито вече се купуват в повечето големи градове), климатизирани и адекватна транспортна схема едва ли ще видим в Благоевград.

ПП - на снимките се виждат и рекламите на Пиринско, като част от тях вече ги разлепят.
« Last Edit: 04.09.2016, 20:41:24 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #502 on: 04.09.2016, 21:03:31 »
Говори се, че ще ги махат, но дали скоро ще стане не се знае. Най-добрият вариант е да реализират проекта по ИГТ и да ги сменят с чисто нови возила. Там и да искат не могат да докарат 2ра ръка. Ако обновяването на автопарка зависи от ПП, нека вкарват возила от западна Европа, но съобразени с нашия климат. Отваряеми прозорци и/или климатик са повече от задължителни.
6084 зимата и пролетта си беше на линия. Да не би да си го объркал с 6048? За него имах информация от Sixkiller, че не се движи.
6084 беше, но сега с радост установявам, че застраховките и на двамата са подновени, което означава, че (ще) се движат. :fan: :devil:

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #503 on: 05.09.2016, 17:45:58 »
По ИГТ няма как да купят чисто нови, защото няма общински превозвач в Благоевград. Поне хубавото е, че са се насочили към O405-ци, а не към манове второ поколение, макар че и двата модела са морално остарели, все пак сме 2016 г. И ако не всички, то поне част от бъдещите автобуси е добре да са Citaro/Conecto или манове трето поколение, задължително климатизирани и с работещи климатици.

6084 още е с реклама на Пиринско и едва ли ще го спрат, но за 6048 ще трябва не само застраховка, а цялостно съживяване (ако е в същото състояние от преди 2 години). Иначе от края на миналия месец има още един нов О405N2 (бивш оператор De Ljin) - E 0182 MA.

14.09: Кметът д-р Атанас Камбитов откри новото кръстовище за кръгово движение в Благоевград

Quote
Кметът на община Благоевград д-р Атанас Камбитов, областният управител Бисер Михайлов и Стефан Стоев, представляващ фирмата-изпълнител на обекта, прерязаха лентата на най-новото кръстовище за кръгово движение в Благоевград. То свързва улица „Владо Черноземски“, бул. „Васил Левски“, бул. „Джеймс Баучер“ и ул. „Христо Татарчев“.
По време на тържествената церемония беше извършен водосвет за здраве на жителите и гостите на града от свещениците от благоевградския храм „Въведение Богородично“ Петър и Николай. Кметът Камбитов плисна менче с вода за успешна експлоатация на съоръжението. На събитието присъстваха още заместник-кметовете на Благоевград инж. Янко Янков, Христина Шопова, Иво Николов, председателят на Общински съвет Радослав Тасков, директорът на дирекция „Правно-нормативно обслужване“ Антония Методиева, директорът на ОД МВР Благоевград Николай Хаджиев, директорът на КАТ – Благоевград Данаил Стоицов, общински съветници и граждани.

„Може би това кръгово кръстовище не е най-важният, най-големият обект в Инвестиционната програма на Благоевград, но със сигурност е най-важен за нашите съграждани. Нямаше среща по време на предизборната кампания, на която да не беше поставен въпросът, като проблем, за предишното кръстовище, независимо дали от шофьори или пешеходци. Нямаше кандидат-кмет, който да не беше заложил реконструкция на кръстовището в своята програма. Аз съм сигурен, че от една страна с реализирането му ще облекчим трафика, а от друга страна ще повишим безопасността. Знаете, че винаги, когато започне нещо да се прави има различни мнения. В началото обяснявахме колко метра е булеварда, защо беше наложително да се отрежат чинарите, както виждате в момента кръговото изглежда по съвсем друг начин. Има и засадени дървета, които с времето ще пораснат. Отново ще обърна внимание и на кръстовището при бившите „Зърнени храни“. Там организацията е направена за кръгово и във всеки един момент можем да променим движението, но проблемът е прелеза“, каза по време на церемонията кметът д-р Атанас Камбитов. Той поясни, че са необходими около две седмици, за да могат и шофьори, и пешеходци да свикнат с движението на новото кръстовище и ще бъде поставено преместваемо съоръжение, с което пробно ще бъде пуснато кръговото движение и при „Зърнени храни“. „Ако се окаже, че няма конфликтна точка, това означава, че в почти целия град движението ще бъде с кръгови кръстовища. Планираме следващата година да заложим подобно кръстовище и при входа на града откъм Югозападен университет „Неофит Рилски“. Тогава по цялата тази ос от входа до изхода на града движението ще се осъществява по един и същи начин“, каза още кметът Камбитов. Той отправи специални благодарности към правителството и Министерството на Регионалното развитие и благоустройство за подкрепата при изпълнение на поредния обект в Благоевград. „Общата стойност на кръговото кръстовище е 800 хиляди лева, като 300 хиляди от тях се подсигуряват целево от републиканския бюджет за ВиК мрежата“, каза още д-р Камбитов. Той оцени работата на фирмата-изпълнител като „бърза“ и „качествена“ и им благодари. С преобразуването на съоръжението трафикът през най-натовареното кръстовище ще бъде облекчен.

Реализирането на новото кръгово се наложи, за да се избегнат сериозните задръствания и реалните предпоставки за пътнотранспортни произшествия, застрашаващи живота и здравето както на шофьорите, така и на пешеходците. Пътното съоръжение бе най-натовареното в общината – приблизително на час през него преминават по 1962 автомобила. Вече широчината на пътните ленти позволява паралелно в кръстовището да се движат лек автомобил и автобус. Направена е ясна маркировка, която да ориентира шофьорите, а пешеходните пътеки са боядисани в бяло и червено, за да бъде постигната по-добра видимост и да бъдат предотвратени пътни инциденти. Сред ефектите, които ще бъдат постигнати след преобразуването на новото кръстовище са намаляване на нивото на шума в района, намаляване на нивото на замърсяване на въздуха, както и намаляване на разходите за гориво, предвид липсата на светофарна уредба на място. След ремонта пропускваемостта на колите значително ще се увеличи, като потокът от автомобили ще преминава от кръговото на ул. „Иван Михайлов“ през това на III ОУ „Димитър Талев“ и новоизграденото кръстовище, като ще продължава през това на „14-и полк“, през ЗМК и преди село Изгрев.





Статия, снимки: Община Благоевград // Инфомрежа

Да се надяваме, че новото кръгово наистина ще облекчи трафика в пиковите часове. Ново 20 е идеята за временно преобразуване на кръстовището на бул. св. Димитър Солунски и бул. Васил Левски в кръгово - то беше изградено точно преди 1 година със светофари (доста кадърно при това) и тогава жп прелеза беше изтъкнат като проблем да не е кръгово. След 10:30 днес градския транспорт (линии 1 и 3) се движат по обичайните си маршрути.
« Last Edit: 14.09.2016, 15:51:51 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4625
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #504 on: 25.11.2016, 13:37:42 »
Миналата неделя видях червен Икарус 260 (може и рязан 280 да е бил - беше с три врати)... Още има значи в движение! :fan:
« Last Edit: 25.11.2016, 13:39:51 by maniak »

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1332
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #505 on: 25.11.2016, 16:59:31 »
Не е само един.  :rolleyes:

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #506 on: 28.11.2016, 18:52:16 »
Поне 6-7 се движат, рязани 280 са.

Offline GANZ

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1233
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #507 on: 09.12.2016, 22:36:22 »
Посещавайки Благоевград на 7 и 9 декември, разбрах,че идва краят на унгарската легенда и в този град.  :( В движение са само 2 броя останали и последният им ден на линия ще бъде утре (10 декември 2016г.) Успях да се повозя на 6092 и 6049. Спирането им се дължи на оплакване от граждани,че били стари и амортизирани. Доколкото видях по улиците на града и в базата, има новодоставени О405Н  и НЛ202, с които предполагам,че ще бъдат заменени Икарусите. Можеше да повървят още малко Икарусите, защото са им доста запазени откъм интериор, нямат вибрации и се движеха добре. Прилагам малко снимков материал от 7-ми и 9-ти:



Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 911
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #508 on: 10.12.2016, 02:25:19 »
И като гледам тези последни снимки интериора на този Ikarus ми изглежда прилично, чист, в добро състояние. Не виждам да има някъде прах, кривини и надупчваници. Не е за бракуване.

Offline It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 714
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #509 on: 10.12.2016, 10:21:30 »
И със старите бели кабини.  :fan: Да беше заснел табелката, да видим, коя година са произведни.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #510 on: 10.12.2016, 13:07:54 »
Краят им идва - факт, но това няма как да стане днес, поради причината, че нямат толкова налични автобуси. Колкото и да са здрави Икарусите, каквото и да е състоянието им, истината е че трябваше да бъдат заменени много отдавна (съмнявам се хорското мнение да е повлияло, защото това оплакване за старост и амортизация се върти над 10 години, но никой нищо не направи по въпроса). В случая 6092 е на 33 години (произведен 1983 г,) а 6049 е на 31 години (произведен 1985 г.).

За нови О405Н не мога да кажа (ако има снимки или информация - нека видим), но със сигурност има 2 нови NL202 двуврати от съвсем скоро - Е 3180 МА (бял) и Е 4010 МА (бял с тъмносин кант). Но това са само 2 автобуса, които не биха били достатъчни да сменят всичките Икаруси. Затова казвам, че едва ли ще спрат всички - по-скоро ще оставят няколко бройки, които ще се движат редовно, но и за резерви.
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #511 on: 10.12.2016, 17:51:59 »
И пак вкарват парници от Германия на по 20+ години... :help:  В този град след Икарусите май не са идвали чисто нови автобуси. :rolleyes: Като гледам няма и да дойдат скоро.
« Last Edit: 10.12.2016, 17:54:35 by transtriumf »

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #512 on: 10.12.2016, 22:42:12 »
И пак вкарват парници от Германия на по 20+ години... :help:  В този град след Икарусите май не са идвали чисто нови автобуси. :rolleyes: Като гледам няма и да дойдат скоро.
Толкова могат да си позволят. Това не ти е София, Варна или Бургас. Ако имаха достатъчно средства, щяха да си поръчат нови машини, разбира се.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #513 on: 11.12.2016, 10:08:58 »
Дано поне последните два МАНа да са с повече отваряеми прозорци или климатици. Последния път като идвах в Благоевград уцелих най-новия О405Н (жълт), който беше с две прозорчета и вътре беше като в пещ. Колкото и добре да са технически, не е нормално да се движат такива автобуси в град, където температурите през летния сезон надвишават 35 градуса.

Иначе единият МАН (3180) е произведен 1997г., а другият (4010)- 1994г.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #514 on: 11.12.2016, 13:25:02 »
Със сигурност имат по 2 отваряеми прозореца в задната част, съответно би трябвало да са стандартния брой за NL202. Единствено МАН-овете от Мюнхен имат повече отваряеми прозорци, както и част от по-старите МАН-ове (произведени в началото на 90-те). Иначе и двата МАН-а нямат климатици, както и всички останали, които са купени до момента.

Добре е, че поне се ориентират към автобуси от края на 90-те, които не са толкова лоши - 9807 (NL202), също е 1997. 0182 (O405N2) е произведен през 1998. Също ПП имат нови попълнения в междуградския автопарк от няколко месеца - 2 буса Мерцедес Спринтер 411.

В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline SlaFF

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 349
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #515 on: 11.12.2016, 22:23:10 »
А Чавдарите също ли са бракувани, разбирай нарязани?  :neznam:

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5513
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #516 on: 11.12.2016, 22:57:59 »
Ако питаш за аквариумите, от тях вървеше само един- 9209 май му беше номера. Има и една 11Г5ца (аварийна).

Между другото, Икаруси днес появиха ли се на линия?

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline $h@IdEr

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 359945577
    • MSN Messenger - dilly-m@hotmail.com
    • AOL Instant Messenger - dillyan96
    • View Profile
    • Рекламни концепции на бургаски Солариси
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #517 on: 12.12.2016, 00:25:10 »
Ако питаш за аквариумите, от тях вървеше само един- 9209 май му беше номера.
Е9829АР.

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3183
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #518 on: 29.12.2016, 12:49:47 »
По информация от пловдивската тема, вероятно е 11 бр. Темса Метропол да бъдат пратени в Благоевград (информацията е непотвърдена).
« Last Edit: 30.12.2016, 22:48:51 by Sixkiller »
В България си е най-хубаво и супер и всичко ни е страхотно. Единственото по-хубаво е България едно време, ама и сега си е най! ;)

Парно в салона само с печат в пътния лист.

Offline mitakaailqka

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 523
  • Мразя чолаков! Мразя хебросбус! Мразя петко!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #519 on: 29.12.2016, 16:18:29 »
Е метрополите не са кой знае колко малки, 35 седящи и 35 правостоящи места, пък и имат климатици, които даже понякога работят и всички прозорци са отваряеми. Но все пак според мен са страшно раздрънкани за 10 годишни автобуси, и най вече страшно мудни. :D
« Last Edit: 29.12.2016, 16:27:21 by mitakaailqka »