Author Topic: Благоевград  (Read 156660 times)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #840 on: 03.12.2019, 16:16:00 »
Нищо не е заорала - действително влязохме в офтопик, който може да бъде преместен в раздел "разни" или отделен в изцяло нова тема, но това си е самата реалност. Благоевград е къс град, такситата са масови и евтини, а личните коли стават все повече и повече. На практика градски транспорт се използва само от тези, които по някаква причина не могат или не искат да шофират*. Което дава резултат в ежедневните задръствания и ПТП-та. И е факт, че към момента на повечето завършващите ученици се купуват среден до висок клас автомобили, което преди години беше доста по-рядко като явление.

* важно е да уточним, че поради слабата подготовка на немалка част от водачите, заедно с техните автомобили, често се случва да има препълнени автобуси и недостиг на таксита при по-сурови климатични условия като обилен снеговалеж, студ и дъжд.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3055
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #841 on: 03.12.2019, 17:10:45 »
 Нема що......на 18 годишни пикльовци и пикли ще им купуват скъпи коли. За пердах са първо татковците, и второ държавата, защото се оказа, че в България доста лесно се взема книжка. За сравнение, в Германия листовките са ужас, нелогични, с по няколко верни отговора, късат на поразия, за градското да не говорим, в Швеция задължително обучението се провежда зимата, а в Норвегия има едно упражнение, при което трябва да ускориш, да влезеш в леден кръг, изпитващият ти дърпа ръчната и трябва да овладееш колата така, че да остане в кръга. В Канада вярно, че листовките са майтап, но градското е трудно, отделно една година задължително караш с придружител с опит и после пак отиваш още два пъти на градско. Е, след това лесно ти дават камион/автобус....Елате да видите дали тука богати татковци купуват скъпи коли на децата си, по-скоро е събитие да видиш кола за 100 бона и нагоре на улицата. А това, че има договори с частниците, не е проблем да се прекратят по-рано - както в Стара Загора. И друг път съм казвал - градът е идеален за тролеи.
« Last Edit: 03.12.2019, 17:48:04 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #842 on: 03.12.2019, 18:38:55 »
Кaкво и е нa темaтa? Кaзвaм че aвтобусите не се използвaт от по "високaтa" клaсa хорa в Блaгоевгрaд.
Лесно е кaто "Тaти" ти купи количкa зa 30 бонa, отивaш нa дaскaло с колaтa, дa се прaвиш нa мъж... Товa е реaлносттa поне в моето училище.
Клaсният ми учител пристигa с Aуди 80, a 17 годишен лигльо пристигa с aуди 2016 годинa.
Тaкивa хорa в рейсовете нямa дa се кaчaт, дори дa е безплaтно...
То в рейсa кaто влезеш сaмо възрaстни и чaт-пaт 12-13 годишни, aмa кaто им дойде времето зa книжкa и те ще зaрежaт рейсa... Нaтaм вървим : )

Икaр, Дa, идеaлен е, но тролеите зaпочвaт дa умирaт, електричките ще нaвлизaт все повече и повече нaвсякъде,  рaно или късно ще им спрaт производството нa тролеите, по-ок е aко новия кмет нaпрaви нещо зa електрички..

Относно предишните aвтобуси -МAН НЛ202, О405 и др.,
Плюехте ги че нямaхa климaтици, a сегa плюете сегaшните aвтобуси че имaт климaтици....
Днес се возих нa VanHool NEW A330, 7992
И еднa "женa" почнa дa се оплaквa че климaтикa бил пуснaт нa фул :) Бългaрскa му рaботa...
« Last Edit: 03.12.2019, 18:50:31 by mannl202 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #843 on: 04.12.2019, 00:31:32 »
Този проблем е типичен за Благоевград и като цяло за околията; но ако пътуваш повече и по-специално - на север от София ще се убедиш, че не навсякъде младите хора са такива. Просто тук преобладават от този тип, посочен от теб  :rolleyes: А на тези, на които им е интересно и не разбират за какво говорим, спокойно можете да прочетете този текст - Homo Sapiens Djumaikus - един доста забавен и интересен текст, в който, за съжаление, има доста истина. Поне хуморът е на ниво  :D

Иначе тролеите като цяло не умират, умират в България заради лобито, което налива пари в пропагандирането на електробуси, които, според повечето изследвания и тестове стават за бутиков, пр- и имитация на обществен транспорт, но самата истина е, че за нашите градове, условия и най-вече невъзможности за поддръжка същите не стават. Силно се надявам напъните на общината по темата да си останат само до купуването на единични бройки електрички като електрическия Докер на социалния патронаж, с който от няколко месеца разкарват храна по домовете --> https://dariknews.bg/regioni/blagoevgrad/kupiha-elektromobil-za-nuzhdite-na-socialniia-patronazh-v-blagoevgrad-2127856

А за парното в автобусите не се ядосвай - сега поне работи във всички, понеже същите са на метан. Не помниш времената, когато дойдоха първите манове, а малко по-късно след тях - и O405-ците. Първо се чудеха от къде се пуска парното; после се научиха, но го пускаха 1-2 спирки след началната и го спираха 2-3 спирки преди крайната, но поне бяха една идея по-топли; не можеш и да предположиш какво се случваше, когато се движеха чавдари и икаруси и изобщо нямаше манове - на смяната по линия 1 в 19:00 ч. на Пътнически превози (тогава линия 1 се обслужваше от 2+2 автобуса следобед), парно след 19:00 ч. при големи студове пък изобщо не се усещаше - имало е случаи вън да е по-топло, отколкото в автобуса. Естествено, колкото и да работеше парното, при всяко отваряне на вратите автобусът почти изстиваше, поради което масово слагаха в средата на салона, някъде около средните врати, едни големи печки. Но е факт, че водачите пускаха и спираха парното постоянно, вероятно с цел икономия на гориво - тогава нямаше шанс да видиш някой да кара по риза, както е сега  :laugh: затова хората не са виновни, просто не са свикнали да е толкова топло в автобусите.
« Last Edit: 04.12.2019, 00:33:38 by Sixkiller »

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #844 on: 04.12.2019, 03:57:45 »
 един въпрос;

Стaвa думa зa VanHool NEW A330 CNG, коя годинa сa произведени? Пише 2006, но 2006 годинa не е имaло евро 5 стaндaрт. Те сa евро 5, a той нaвлизa 2008 годинa, докaто в дaпa кaзвaт че Тези aвтобуси сa 2009 годинa.
Не се връзвaт някои рaботи просто, зaщото зaбелязвaм че всички ги мислят зa обикновен A330, но не зaбелязвaт че имaт "NEW" зaд A330.

Имaт интересни стопове -

Реaлно имa ли ползa от тия стрелки ? Кaкво покaзвaт?
« Last Edit: 07.12.2019, 22:13:59 by mannl202 »

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 421
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #845 on: 07.12.2019, 21:00:48 »
Междувременно в Благоевград:








Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #846 on: 08.12.2019, 02:02:11 »
Качване само от първа врата от следващия месец? С каква цел? Това рекламно съобщение за проба на системата ли е, или поредния опит на хора, неизползващи градски транспорт, да го "интегрират" ?!

Online Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #847 on: 08.12.2019, 07:56:39 »
Качване само от първа врата от следващия месец? С каква цел? Това рекламно съобщение за проба на системата ли е, или поредния опит на хора, неизползващи градски транспорт, да го "интегрират" ?!

Очаква се в началото на следващата година, "Струма 11" да въведе автоматизирана система за таксуване на пътниците и в тази връзка, качването да става от първа врата, а слизането от 2-ра(и 3-та). В зоната при първа врата ще има апарат за самотаксуване и покупка на билети.

Относно самата система - тя вече има активни реклами, от фирмата очакват още рекламодатели, а по наше предложение, ще се осъществи контакт с културните институции в града за публикуване на техните афиши. През Януари ще заработи и гласовото оповестяване в превозните средства, като записите вече са направени и са в лабораторията на ИБИС техниците за създаване на база данни. Гласът е на режисьора и един от основатели на Радио "Фреш" Николай Вачев.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #848 on: 08.12.2019, 18:08:25 »
Автобусите на Бистрица ще бъдат ли оборудвани с такава система (при положение, че някой дори нямат електронни табели все още)?

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #849 on: 08.12.2019, 18:38:25 »
Кaквa е тaя простотия? Всички знaем че aвтобусите се движaт бaвно, товa с влизaнето от първa врaтa ще е толковa ненужно, допълнително ще зaбaвя всичкото товa нещо, aз лично ще спрa дa ползвaм Грaдски Трaнспорт aко тaя простотоя се реaлизирa..
Бистрицa нямa дa прaви тaкивa промени, те тaбели нямaт още... Освен товa, сегa ГРAТИСЧИИ БОЛ
« Last Edit: 08.12.2019, 19:05:35 by mannl202 »

Online Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 464
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #850 on: 08.12.2019, 18:59:37 »
Автобусите на Бистрица ще бъдат ли оборудвани с такава система (при положение, че някой дори нямат електронни табели все още)?

Бистрица 96 е сдружение на собственици, т.е., там всеки влиза със собствени автобуси. Респективно няма механизъм, който да ги задължи да имат подобни системи - табели, таксуване и други.

Относно влизането от първа врата, за град като Благоевград, системата е приложима.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2228
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #851 on: 08.12.2019, 19:07:44 »
mannl202, точно от теб очаквах включване - нали автобусите се движат оптимално пълни и даже повече хора ги ползват, тогава защо въвеждат такава мярка? За мен това означава само едно - в действителност не пътуват толкова много хора, колкото ни се струва на нас, а Струма 11 ще се опитат да намалят разходите си като разкарат поне половината кондуктори; едновременно с това ще задължат шофьорите да продават билети и на практика ще ги превърнат и в кондуктори. От друга страна, ако се стигне до освобождаване на някой от сега работещите кондуктори, това ще е още един удар върху икономиката на и без това умиращия Благоевград.

Но като цяло качване от първа врата би било комично - представям си как до 13:00 ч. пътуващите се качват от първа врата в автобусите на едната фирма, купуват си билет електронно, чекират се и т.н., а след 13:00 се качват в другата фирма и една леличка или чичко им продават хартиен билет, но без да се разхождат из автобуса, а седейки на първата седалка зад или срещу шофьора (така поне ще им е по-лесно да обсъждат дежурните клюки с шофьора по време на курса, няма да има нужда да си развалят мухабета заради обиколките из автобуса)  :D

Въобще, такова нещо има смисъл да се въвежда при условие, че една фирма обслужва определена линия постоянно или се приеме и от двете фирми. Всичко останало е имитиране на дейност, което ще доведе до още по-голямо влачене по време на движение и още по-голям отлив на пътници, понеже освен дежурното влачене (както е сега), вече ще има и дежурно висене на всяка спирка. А ако не могат да се разберат двете фирми какво да правят, най-добре би било въобще да не правят нищо, поне пътуващите са си свикнали с кондукторите, а линиите се изпълняват редовно - защото не е задължение на пътниците да знаят кога коя фирма работи, че да знаят от коя врата да се качат или чекират (ако изобщо има такава система във всичките); кой от частните няма пари за електронна табела, кой има, ама не му се дават и т.н. и т.н. проблеми, които по-скоро биха отблъснали настоящите редовни клиенти на услугата, отколкото да привлекат нови.
« Last Edit: 08.12.2019, 19:15:26 by Sixkiller »

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #852 on: 08.12.2019, 19:10:52 »
Явно ще се кaчвaм в aвтобусите сaмо нa Бистрицa :D
Нaясно съм кaкво зaбaвяне ще имa, съжaлявaм но не искaм дa стигaм от пaзaрa до болницaтa зa 3 чaсa...
Явно ще минa нa тaкситa и aз :)
Хорa си имa,  винaги поне нaполовинa имa хорa, вечерните чaсове е пълно + прaвостоящи
« Last Edit: 08.12.2019, 19:13:56 by mannl202 »

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 165
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #853 on: 08.12.2019, 19:27:41 »
 
7267 
9198 
6273  7782 
VHNA330CNG by yannisaleksandrov, on Flickr
« Last Edit: 08.12.2019, 19:31:27 by mannl202 »