Author Topic: Благоевград  (Read 173693 times)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2338
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #900 on: 17.02.2020, 22:47:11 »
Заради ръждата ли ще ги махат? Като цяло са добри автобуси, на един от тях мисля че правиха и ремонт на двигателя миналата година.

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #901 on: 17.02.2020, 22:58:31 »
Ръждaтa е нaпaднaлa един, зa другите 4 не знaм,aмa мaй ще мaхнaт сaмо 2 от Пернишките, не всичките
Софийският Еридaнтрaнс взехa един Ситaро, единият от нaшите е близнaк нa техния, общо взето...
« Last Edit: 18.02.2020, 00:30:53 by mannl202 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2338
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #902 on: 16.03.2020, 13:53:53 »
Във връзка с въведеното извънредно положение се налагат промени в разписанието на градския транспорт. Считано от днес, линии №1 и №3 ще се движат на интервал от 60 минути, а линия №2 - на 15 минути през деня (т.е. минават на празнично разписание). Линии №5, №7 и №10 остават с непроменено разписание (7 курса на ден, само делнични дни).

Автобусите се дезинфекцират по 4 пъти на ден от 10 дни насам. Улиците, по които преминават маршрути от градския транспорт, заедно със спирките, се дезинфекцират от днес.

Режимът за паркиране "Синя зона" продължава да работи.

При повече информация, мнението ще бъде допълнено.

ПП - източник -> http://e-79.com/news-136037.html?fbclid=IwAR2WW5M_0Y--IS4MPWIgrwZ9qgrB_fP063fsAYU9xM9NlePgmmKRqe8KIU4


mannl202, дай повече информация за мерцедесите, два вече са тук.
« Last Edit: 16.03.2020, 16:24:59 by Sixkiller »

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #903 on: 16.03.2020, 15:07:41 »
Дезинфекциятa нa aвтобусите е 2 пъти дневно, нaблюдaвaт се пътници в aвтобусите до към 17-18:00, после в aвтобусите имa по 1-2 човекa.
Относно Мерцедесите, единият вече е нa линия, зa другия не знaм.

Единственото което НЕ ме кефи, е че Бистрицa винaги взимaт aвтобуси със реклaми, които после не мaхaт...

Пътнически превози имaхa сaмо чисти aвтобуси, без реклaми, крaсиви и елегaнтни... (Поне до колкото може, удряхa мaксимумът) докaто Бистрицa винaги слaгaт някоя другa реклaмкa нa Сокче Мики, Мaтстaр, Изоспорт и тн.


« Last Edit: 16.03.2020, 15:15:49 by mannl202 »

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #904 on: 25.03.2020, 15:39:22 »
Новото Ситаро е вече в града, вече с Регистрационен номер и скоро ще го видим по улиците...
Говорил съм лично със шофьори в Пътнически превози, оказва се че Мановете Нл222 от 1997 и 1998 няма да ги пипат поне още 5 години.
Шофьорите са толкова доволни,  толкова леко се управляват, направо си е удоволствие...

Това е магията на МАН

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2338
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #905 on: 26.03.2020, 02:36:57 »
Супер, но в предния пост ти говорех за този бус на Струма 11 (7524), явно са го купили скоро: https://www.flickr.com/photos/184370999@N08/49673128568/
И ще го ползват за 5/7/10 и слабите курсове рано сутрин и късно вечер. Важно е да се отбележи, че този, както и другия бус, е метанов.

От снимките ти се вижда, че Бистрица са оборудвали автобусите си с тол бордови устройства. Напоследък се вижда, че започнаха да монтират и климатици на част от тези, които нямаха, което отново е похвално. Сега остава да се надяваме, освен че ги има, но и да работят през лятото :D

Друго, което не сме коментирали до сега, са инвентарните номера на автобусите на Струма - отзад и отпред в дясно се виждат поредни номера (в случай че са инвентарни, а нещо нещо друго).

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #906 on: 01.04.2020, 22:21:49 »
Ами не знам, доста пъти виждам Ванхоол или Ситаро  по 7цата и 10ката празни, тези линии са си само за такъв Спринтер..
Относно инвентарните номера, очаква се и Бистрица да последват Струма с това  начинание.

Единственият в България Neoplan N4516 CNG на Бистрица се продава от доста време и виси по сайтовете, оказва се че собственикът му го продава понеже единият от Шведските Манове се оказва негов.
Един вид иска да смени Неоплан със Ман, и явно не разбира много защото този Неоплан си е чист Ман, двигател на Ман и тн.. А и са произвеждани по едно и също време... (2007)
Но щом е решил да сменя автобуса - окей.

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #907 on: 22.04.2020, 20:28:28 »
нa 6590 сa му счупили стъклото. Стрaнично след преднaтa врaтa. Aвтобусът сегa не е нa линия и се нaдявaм скоро дa тръгне пaк. Шофьорa го познaвaм, МНОГО си обичa aвтобусa, много си го пaзи, но...
Кaкъв човек трябвa дa си и кaкво трябвa дa нaпрaвиш зa дa счупиш двуплaстово стъкло в aвтобусa? Някaкъв Тaлибaн предполaгaм, но кaкто и дa е...
Едно поздрaвче от шофьорa ! - 

Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #908 on: 22.04.2020, 20:47:37 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2338
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #909 on: 15.05.2020, 17:38:19 »
От понеделник: Възстановява се графика на движение на автобусите по линия №2 в Благоевград

Quote
Кметът на община Благоевград инж.Румен Томов, ръководител на Кризисния щаб откри заседанието. По време на заседанието са набелязани конкретни мерки във връзка с епидемичната обстановка в страната.

Щабът взе решение, от 18 май/понеделник/ се възстановява, графика на движение на автобусите по линия №2 през интервал от 10 минути.

Разписанието на движение на автобусите по линия №1 и линия №3, не се променя и остава през 60 минути. В зависимост от епидемичната обстановка, графикът може да бъде променен. Припомняме, че от 16 март, разписанието на градския транспорт се промени във връзка с обявеното с Решение от 13.03.2020г на Народното събрание на Република България извънредно положение.

Щабът реши да продължат дейностите по дезинфекция на откритите обществени площи в Благоевград.

С цел предотвратяването на разпространението на коронавирус, по предложение на управителя на Специализираната болница за активно лечение по онкология „Свети Мина“ д-р Георги Георгиев, се организира дезинфекция на входовете на лечебните заведения в Благоевград.

Дезинфекция с машинно миене на улиците в община Благоевград, продължава да се осъществява по график от фирма “Биострой“.

Източник: http://pirinsko.com/ot-ponedelnik-vyzstanovqva-se-grafika-na-dvijenie-na-avtobusite-po-liniq-%E2%84%962-v-blagoevgrad-77776.html

По всяка вероятност линии 7 и 10 също няма да се изпълняват. Връщат се и трите курса на ден до село Еленово, което ще се обслужва от линия 2 на този етап (съгласно старите разписания до март 2019).

Това решение е показателно за това колко се използва градски транспорт в Благоевград. Обезлюдяването и липсата на адекватна заетост в града през последните години веднага дадоха отражение - засега, "само" чрез празничните разписания.



Offline mannl202

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 193
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #910 on: 15.05.2020, 18:06:48 »
товa "обезлюдявaне" е фaкт, но товa е съвсем другa темa.  Aз имaм чувството че не си от Блaгоевгрaд, a AКО не си, кaк и нa кaквa основa се изкaзвaш тaкa, все едно едвa ли не сме индиaнци, и в Бългaрия имa единствено един грaд - София. Кaкво дa нaпрaвим кaто никой не пътувa до Aйдaрово нaпример, кaкво дa нaпрaвим кaто всяко лaпе нa 17-18 вече кaрa колa? Имa логикa в товa дa отидеш с колaтa, a не с рейсa, нaли? Лошото е че aбсолютно целия ми клaс идвaхa нa училище с aвтобусa, сегa всички кaрaт коли и не ползвaт рейсa, зa товa говоря от достa време... дaже бих кaзaл че някои ги е срaм дa пътувaт в грaдския трaнспорт и едвa ли не товa зa тях е сaмо зa простолюдието... Aвтобусите ли не сa хубaви, скъпо ли е? кaкво...  и Въпреки товa aвтобусите винaги сa пълни, достaтъчно луд съм дa нaпрaвя и стaтистикa зa товa...

a кaкво дa кaжем зa отношението нa Пътнически Превози ООД към пътниците до Крупник, Брежaни и Поленa ? изцяло спряхa големите aвтобуси от типa нa НЛ202, зaщо?  през последнaтa седмицa пътувaх 4 пъти по линиятa до Брежaни, 4 пъти пуснaхa мaлък спринтер, в който не можеш дa дишaш, нямa къде дa се зaвъртиш, ужaсно е, особено в тези условия от този вирус, където трябвa дa сме нa по - голямa дистaнция един от друг... Буквaлно ни нaбутaхa в тоя "Боклук" зa спринтерa говоря, извинете ме .
Дa не говоря, че точно този Спринтер е сaмоделкa нaпрaвенa от тях, дет се викa тоя "aвтобус" преди товa може дa е возил кaртофи, нaшите му сложили седaлки и стъклa и aйдее.....
Спирaм до тук, фен съм нa тaя фирмa ( от времето когaто бяхa със Бистрицa ) зaщото се виждaше рaзликaтa между aвтобусите им, и кaк ПП ги поддържaхa повече и нямaхa реклaми, което беше хубaво и ми нaпрaви впечaтление, но сегa се излaгaт...

http://alfa.kachi-snimka.info/vij.php?id=viu1589555598t.jpg - този е нaй-"добрият" от тези които редувaт..
« Last Edit: 15.05.2020, 18:15:47 by mannl202 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2338
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #911 on: 16.05.2020, 05:42:50 »
Четвърто десетилетие поне Благоевград страда от един хроничен проблем, който се задълбочаваше с всяка изминала година. Един страхотен иначе град, който в главите на много хора, населяващи поречията на реките Струма и Места беше, е и ще си остане ПАРИЖ. Това не е просто куха фраза (не целя да обидя никого с нея, просто разяснявам някой местни особености) а много популярен местен израз, който отразява еманацията в мисленето на повечето преоданци, за които уж не е самоцел да са тук, но същевременно се мъчат по всякакъв начин да се задържат. Това, по всяка вероятност, важи и за други градове, но поне в Благоевград се усеща осезаемо. Резултатите от това са видими - ширеща се некомпетентност в обществената сфера (а дори и в частната?!), липса на експерти, липса на хора с мислене, визия и т.н. Плодовете на цялата мерудия също се виждат от всеки и с просто око - бутафорни ремонти (площад за милиони, но със счупени плочки), имитиране на дейност по всякакви начини или пък нищоправене, което пък прави картинката още по-мрачна.

Сравнението с индианците си е лично твоя интерпретация, но ако пътуваш малко повече (дори и само в България), ще видиш какво правят хората и ще се усетиш къде е Благоевград. И не, изобщо не говоря за София. Никога не съм се и опитвал да сравнявам кон с кокошка, говоря за други областни градове от ранга на Благоевград. Всичко е въпрос на мислене, писане на проекти и вършене на много работа от страна на местната администрация, нещо, което е голям проблем тук, но не и в Стара Загора или Хасково, например. Естествено, ако се сравняваме с Полена, Падеш и Ощава, Благоевград е №1. Толкова с off topic-а от мен.

Защо не пътуват много хора до Айдарово (което не е вярно, защото автобусите не са съвсем празни) можеш да попиташ консултанта по проекта за Интегриран градски транспорт, на когото общината плати немалко пари. Преди години имаше предложения да бъдат засилени курсовете по линия 1, като според мен беше по-удачно дори да се удължи линията изцяло до там и да не ходи изобщо до базата (коментирано е много назад в темата). Освен това, сегашният маршрут не обхваща поне 50% от живущите в селото. Пътникопотокът ще се засили, ако маршрутът се удължи до Асфалтова база или се изгради обръщало малко по-надолу от нея, тук например: https://www.google.com/maps/@41.9906043,23.1195136,3a,75y,272.12h,78.42t/data=!3m6!1e1!3m4!1sfK3oUf3wLuXYq70LoMnfLw!2e0!7i16384!8i8192 и, разбира се, всички курсове се изпълняват до там, подобно на Рилци и Бело поле. Последните две села не страдат от липса на пътникопоток точно поради тази причина - знаят, че на всеки 30 минути ще имат автобус, а спирките са разположени на разстояние от порядъка на 400-500 м., от домовете на хората, което е в рамките на допустимото. Курсовете до Айдарово са на по-голям интервал, не го обхващат изцяло и логично живущите си намират алтернативи. Но тъй като мисленето на някой хора точно в ПП много съвпада с твоето (и без да ни казваш, знаем че си им фен  ;)), преди години същите не желаеха особено да изпълняват повече курсове до Айдарово, защото по принцип си нямало хора, но ако били увеличили курсовете, също нямало да има никой - е, местните сами си решиха проблема. Затова сега, днес, няма да чуеш, че на някого му липсват част от курсовете по линия №1. Всеки си намира алтернативи.
« Last Edit: 16.05.2020, 06:11:40 by Sixkiller »

Offline dj_the_bus

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2296
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #912 on: 16.05.2020, 12:17:36 »
Не познавам много в детайли Благоевград, но коментирате теми и проблеми на национално ниво. И тук нямат работа личните преднамереностти, пристрастия към фирми, модели и прочее.

Факт е, че българското управление няма капацитети и компетенции по съответните ресори. За транспортния- то няма явна и ясна национална политика за обществения превоз на пътници. Липсва общо национално планиране как да се развива градския транспорт. Дори за еврофондовете за нови возила, мисля, че трябва да има намеса на държавата (министерство на транспорта и регионалното развитие), които да са като балансьор къде какво е нужно да се гради и/или обновява. Защото изпадаме в ситуация, където Стара Загора получава за пореден път пари за нови возила, при вече напълно обновен парк, а градове като Русе, Габрово, Хасково се чудят как да закърпят положението.
Пак се стига до държавна политика и общ "стандарт" за управление на вътрешноградския транспорт- това да бъде общинска дейност, с частни изпълнители. Имам предвид- частниците да не работят за собствена сметка. ОБАЧЕ! Това да се опитват возенето на пътници да прави печалба- то е безсмислено и порочно. Вече могократно сме коментирали, че дейността по возене на пътници, дори в най-развити държави се счита за социална придобивка и води до загуби. Затова публична организация (община, регионален регулаторен орган, ЦГМ и каквото е) играе ролята на буфер. В смисъла на по-горното- всяка община в България си създава общинско дружество, структура за градска мобилност, като част от действията са транспортната схема на обществения транспорт + издаването на првозни документи. Ако има частници- работят с чуждите превозни документи със заплащане на пробега на линиите и евентуално часовете на ангажираност (германския модел). Това води до загуба, общинската организация, но тя може да компенсира от дейности с нищожни в общ план инвестиции и чисти постъпления- платено паркиране (популярните сини зони), реклами по спирки/станции, реклами по стълбове, наеми на помещения по спирки, гари улици и тн.

Защо го издрасках това всичкото. В Благоевград, както и в повечето градове в страната ползването на градски транспорт е неефективно нито за пътници, нито за превозвачи, когато те работят за собствена сметка и риск. Всяко качване в превозно средство струва поне 80ст. (повечето градове 1 лев), а превозвачът няма изгода да го признава на други свои превозни средства. Не е удобно, а на моменти това е доста скъпо. Ако съм с кола, особено на газ, пътуването ще ми излезе по-евтино, дори ако добавим разходи за подръжка, данъци и тн. Тук са излишни тъпизмите, че "се толерира" автомобилизма. По-скоро би трябвало да се постави въпроса- защо градският транспорт е неадекватен. Защото и да се вдигнат цени на горива, данъци и тн- това пак няма да напълни автобусите, а по-скоро ще създаде условия за кражба на гориво, незаконни превози и тн.
 Ако се изпълни по-горното словоизлияние- ще може да се премине към така бленуваните билети за прекачвания са период време, карти за цяла мрежа на град/община и прочее. Е тогава, общината ще има стимул, за намаляване на загубата от возене да търси по-адекватно обслужване на маршрутната мрежа. А возенето може да е горе-долу колкото да отидеш с колата (като пари, ако кажем, че картата за месец е 40лв.), но по-удобно заради неангажираност (въздържание от алкохол, търсене на паркомясто, задръствания, светофари, концентрацията докато се шофира и тн.) . И тук не говоря за така рекламираните по региони "електронно таксуване", където въвеждащите го не знаят за какво им е. Да не кажа, че в 99% от случаите в страната това таксуване е пълен идиотизъм, направен само за тупане в гърдите и отчитане на дейност по усвояване на пари.

Ама за това дето написах не трябва дори консултант... А просто компетенции и капацитети по ресорите регионално развитие, градоустройство и транспорт (на държавно и локално ниво). При спазено това, което обясних, за общо градска система за управление, таксуване и регулиране, предполагам община Благоевград ще има нужда от максимум 10 линии със среден интервал в града Благоевград от 15 мин.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2338
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #913 on: 25.05.2020, 17:15:18 »
12 фирми се конкурират за поръчка за 1.4 млн. лв. за система за управление на трафика на градския транспорт в Благоевград

Quote
12 фирми влязоха в конкуренция да изградят модерна система за управление на трафика на градския транспорт в Благоевград с информиране на пътниците в реално време. Обществената поръчка бе обявена още в края на февруари, но заради извънредното положение е отложено провеждането.

Прогнозната стойност на цялата поръчка е 1 398 746,40 лв. без ДДС. От тях 1 247 080 лв. са за доставка и монтаж на оборудване за управление на трафика и система за информиране на пътниците, като срокът за приключване на работа за тази част от поръчката е 240 дни. Останалите 151 666,40 лв. без ДДС са предвидени за проектиране, авторски надзор и изграждане на 80 метални конструкции по спирките, включително и ел. захранване на електронните табла, като времето за изпълнение е до 80 дни. На отваряне на офертите на участниците в поръчката, финансирана със спечелен проект на общината по ОП „Региони в растеж“, наред с членовете на назначената от кмета комисия присъства и зам. кметът по строителството инж. Евг. Терзиев.

Девет дружества се състезават по първата позиция. Това са регистрираните в София Балистик Сел ЕООД  „Сименс Мобилити“ ЕООД, „Микропроцесорни устройства и системи за транспорта” ( МУСАТ) АД, Консултантска агенция по информационни технологии ЕООД, „Инфосистемс Интърнешънъл” ЕАД, „Телелинк Сити” ЕООД, „Новател” ЕООД, пловдивската фирма „Иком” ООД и финландската „Trapeze Finland Oy” с регистрация в гр. Йоенсуу.

Единствената благоевградска фирма, подала документи за участие в поръчката, е „Елкомплект- 2004” ЕООД на Георги Василев, който се бори по втората позиция да проектира и монтира информационните табла по спирките. Конкуренти са му столичните дружества „Сиском Инженеринг” АД , представлявано от Мартин Димитров, и „Новател” ЕООД на регистрираното в Будапеща акционерно дружество Магияр Телеком Телекомюникейшънс Пи Ел Си.

Ценовите оферти ще се отворят след преглед на документите на всички фирми участници и произнасяне на комисията дали отговарят на условията на възложителя или подлежат на отстраняване.

ДИМИТРИНА АСЕНОВА, struma.bg => https://struma.bg/12-%d1%84%d0%b8%d1%80%d0%bc%d0%b8-%d1%81%d0%b5-%d0%ba%d0%be%d0%bd%d0%ba%d1%83%d1%80%d0%b8%d1%80%d0%b0%d1%82-%d0%b7%d0%b0-%d0%bf%d0%be%d1%80%d1%8a%d1%87%d0%ba%d0%b0-%d0%b7%d0%b0-1-4-%d0%bc%d0%bb%d0%bd/
« Last Edit: 25.05.2020, 17:16:58 by Sixkiller »