Author Topic: Благоевград  (Read 233339 times)

Offline mannl202

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #960 on: 07.03.2021, 20:23:35 »
Не мисля, че имаше нужда от това но... ето, да са ни честити. https://novini.bg/bylgariya/obshtestvo/649872?fbclid=IwAR3r7eyHrwOTjNwAZwuusDdU0tK4evG0D5b0_y0E0R7d3F7LbbiCVmxJPC0

Offline lol4o

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1100
  • Хеброс Гнус?
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #961 on: 07.03.2021, 20:43:32 »
Не мисля, че имаше нужда от това но... ето, да са ни честити. https://novini.bg/bylgariya/obshtestvo/649872?fbclid=IwAR3r7eyHrwOTjNwAZwuusDdU0tK4evG0D5b0_y0E0R7d3F7LbbiCVmxJPC0
Между 2007 и 2017 са били в Аугсбург, а от 2017 са били в Перник.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #962 on: 08.03.2021, 01:11:39 »
От кое няма нужда, не те разбираме? Бъди по-конкретен. (към mannl202)

Offline mannl202

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 204
    • View Profile
    • Email
Re: Благоевград
« Reply #963 on: 21.03.2021, 01:09:36 »
мислех, че ще са на мястото на белите шведски манове, които продават, като казваха, че ще вземат по-добри автобуси, а честно да си кажа,  това че ги пребоядисват прясно не значи че са по-добри от старите. 
Затова казах, че нямаше смисъл от това нещо. 

Ако може малко повече информация за въпросните електрички които ,,очакваме,, .къде ще се ползват, заедно с частните фирми ли ще се движат, че от онези документи нищо не разбрах.
« Last Edit: 21.03.2021, 01:12:08 by mannl202 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #964 on: 21.03.2021, 01:50:36 »
Пребоядисването е добра идея - автобусите придобиват по-добър външен вид и автопарка се типизира. Дори и само в бяло, пак е добра идея. По-добре, отколкото всеки да е с различен цвят.

За електробусите и "автогара ЗМК" може само да гадаем, защото нищо никъде не е казвано официално, вероятно и в общината нямат идея какво правят или пък чакат Тадаръков да направи областта (и самият град) свободна икономическа зона и тогава да си правят пиар. За незапознатите в темата, давам този линк, където най-общо е представена идеята на професора приватизатор, унищожил един от най-големите заводи на Благоевград (ЗМК), да превърне Благоевград в "малката Ватикана". Какво и дали изобщо нещо ще се превръща отново можем да гадаем, но сигурно е едно - някъде в района на бившия завод ще се строи магазин (вероятно Billa), при това в близко бъдеще.

Идеята за "автогара ЗМК" се появи в плановете на общината някъде в началото на тази година. Преди няколко дни на сайта на общината беше качена покана за участие в обществено обсъждане на План за интегрирано развитие на община Благоевград  (ПИРО) за периода 2021 – 2027 г. Самият план съм го прикачил отдолу под поста. Като всеки такъв план, преобладават общите приказки за устойчив транспорт, подобряване на градската среда и други подобни като е заложена Мярка 3.1.3. Развитието на устойчиви системи на градски транспорт (стр. 90). Накратко, същественото в случая е на страница 139-140 от документа, прикачил съм го отдолу като снимка. Идеята им е да купят 4 електробуса и 10 електро-микробуса (каквото и да означава това) + изграждане на зарядни станции. Планира се финансирането да дойде от структурни фондове на ЕС и Национално финансиране. Повече подробности ще намерите в документа.
« Last Edit: 21.03.2021, 01:54:40 by Sixkiller »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #965 on: 25.03.2021, 18:53:03 »
По темата с ПИРО: общината успешно саботира желаещите да участват в обсъждането на проекта през Zoom с НЕизпращане на линк за участие до една част от регистрираните участници, а останалите участници се е налагало през 40 минути да установяват нова връзка поради използването на безплатна версия на продукта от страна на общината :devil: вероятно ще има още едно обсъждане.

Пускам двоен пост, но мисля че си заслужава най-вече поради откриването на няколко много интересни стари снимки от Благоевград и региона. Първите две са заснети на днешния площад "Гоце Делчев" (по-известен като Джамията). Обърнете внимание на ремаркето зад икаруса на първата снимка. Първите две снимки са от фейсбук групата Духът на Джумаята. Ако на някой му се разглежда, ето албум с още над 100 стари снимки от Благоевград от различни периоди, включително преди преминаването на дипломатическия корпус - линк - в тях има и снимки на няколко автобуса, но мисля че те са показвани вече назад в темата, поради което няма да ги качвам отново. Останалите снимки са от друга местна фейсбук група, но са сканирани от различни стари брошури, обложки и други. На снимка 3 - рилската железница; на снимка 4 - Кароса на паркинга на къмпинг зона Бъндерица.


« Last Edit: 25.03.2021, 18:56:05 by Sixkiller »

Offline SONESTO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 512
  • ♥ 64 ♥
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #966 on: 27.07.2021, 11:58:49 »
Малка част от посещението ми до Благоевград вчера:
















Offline SONESTO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 512
  • ♥ 64 ♥
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #967 on: 29.07.2021, 10:59:08 »
Още малко снимки от Благоевград

ДАП-а



0408


Бистрица-96


Offline SONESTO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 512
  • ♥ 64 ♥
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #968 on: 31.07.2021, 02:30:44 »
26.07.2021; част 3/3

Останките на 6035 - зеленото MAN-че А10

 
 

 

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #969 on: 24.08.2021, 14:41:05 »
ЧИТАТЕЛИ СИГНАЛИЗИРАТ: Вече 2 м. на спирките на градския транспорт в Благоевград няма разписания, висим по половин час в жегите, без да знаем кога ще дойде автобус…

Quote from: struma.bg
Близо два месеца вече няма разписания за графика на движението на автобусите по линиите на градския транспорт в Благоевград, сигнализираха читатели на вестник „Струма“. Хората са гневни, че в най-големите жеги са принудени да чакат, без да знаят след колко време ще дойде автобус, и освен че са застрашени от топлинен удар, си губят времето.

„Поне да монтират по 1-2 пейки, та да не стоим на крака“,       дава предложение възрастна жена на спирката срещу „Златното пиле“.

„Периодично пътувам до кварталите „Струмско“ и „Еленово“ и бях изненадана, че разписанията са махнати. Преди време, когато ги сложиха, автобусите се движеха толкова точно, че човек можеше да си свери часовника по тях. След това заради пандемията ги разредиха и имаше разминаване. Първия път, когато видях, че разписанията са махнати, реших, че ще ги подменят с актуализирани. Повече от месец обаче нищо не се случва, човек не знае, като застане на спирката, дали току-що е минал автобусът, или всеки момент ще дойде, нито колко време ще му се наложи да чака“, възмущава се Лалка Бенгюзова.

В началото на 2019 г. превозваческите фирми „Бистрица 96“ ООД и „Струма 11“ ООД поеха градския транспорт в Благоевград и разлепиха графика на движение на колите на всичките 80 спирки, на които спират автобусите по всички линии. По време на локдауна превозвачите разредиха графика на движение на автобусите заради рязко намалелите пътници. С постепенното отпускане на мерките и движението на автобусите започна да се нормализира, и макар все още да не е възстановен ритъмът на първоначалния график на движение, в момента в пиковите часове автобусите се движат през 15 мин., през другото време са на 20 мин., а вечер след 20 ч. и рано сутрин са през половин час, като последният курс е в 22 часа вместо в 23, както бе преди 2 г. Превозвачи обясниха, че заради динамичната обстановка не успяват да актуализират първите разписания, а заради ремонт на автобусните спирки в края на юни от общината ги премахнали.

Припомняме, че в началото на 2020 г. община Благоевград обяви обществена поръчка за избор на изпълнител за внедряване на електронна система за управление на градския транспорт по проект „Интегриран градски транспорт на град Благоевград”, финансиран по Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020 г. От 21 юни т.г. има сключен договор с консорциум „Система за автоматично позициониране на превозни средства – Благоевград 2020” за изграждане и монтаж на метални конструкции за 80 информационни табла по спирките. „Инфосистемс интърнешънъл“ ЕАД спечели пък поръчката за доставка, монтаж и оборудване за управление трафика и система за информиране на пътниците в реално време. Общата стойност на двете позиции е 1 646 916,96 лв. с ДДС. Изпълнението на проекта още не е стартирало, а договорите са с 6 м. срок на действие.

В рамките на същия проект се предвижда и изграждането на подлеза към кв. „Грамада”, който също още не е стартирал, въпреки че и за него има сключен договор и възложена поръчка от края на юни т.г. на „Грамада 2020“ ДЗЗД за 2 879 701,5 лв. с ДДС.

На въпрос на „Струма” дали от общината ще възстановят актуализираните разписания по спирките, или ще се изчака изпълнението на проекта за електронна информационна система, от общинска администрация отговориха, че ще се потърси най-адекватното и бързо решение.

Преди десетина дни кметът на Благоевград Илко Стоянов съобщи за „Струма“, че е отправил питане до МРРБ за договора, касаещ финансирането на двата обекта по проекта, важен елемент от който е задължението да се реализират заедно. В противен случай всички разходи ще са за сметка на общината. Отговор от МРРБ обаче още се чака…

ДИМИТРИНА АСЕНОВА, struma.bg - https://struma.bg/%d1%87%d0%b8%d1%82%d0%b0%d1%82%d0%b5%d0%bb%d0%b8-%d1%81%d0%b8%d0%b3%d0%bd%d0%b0%d0%bb%d0%b8%d0%b7%d0%b8%d1%80%d0%b0%d1%82%d0%b2%d0%b5%d1%87%d0%b5-2-%d0%bc-%d0%bd%d0%b0-%d1%81%d0%bf%d0%b8%d1%80%d0%ba/

update 27.08.2021

Автобусни линии № 2 и № 3 от градския транспорт в Благоевград с променен маршрут, заради ремонт на ВиК мрежата

Quote from: Община Благоевград
Движението на автобуси при ул. „Христо Смилянов“, в участъка от ул. „Аргир Манасиев“ до ул. „Сава Михайлов“ (в района на Джамията) ще бъде временно спряно, заради изпълнение на обект „Реконструкция на Вик мрежата на гр. Благоевград“ при ул. „Сергей Румянцев“.

Мярката касае периода от 00:00 ч. на 31.08.2021 г. до 00:00 ч. на 14.09.2021 г.

С цел регулиране на движението е изготвен график, като автобусите от линия № 2 и № 3 ще се движат, както следва:

Автобусна линия № 2 по маршрут: бул. „Джеймс Баучер“, кръгово кръстовище, образувано от ул. „14-ти полк“ и ул. „Александър Стамболийски“, кръгово кръстовище при ПГСАГ „Васил Левски“, автобусна спирка срещу блок „Лира“, по ул. „Владо Черноземски“ към кръговото кръстовище на  III ОУ и обратно,  след което продължава по маршрут на линия №2.

Автобусна линия № 3 по маршрут: бул. „Васил Левски“ кръгово кръстовище образувано от бул. „Джеймс Баучер“ и ПГСАГ „Васил Левски“, кръгово кръстовище, образувано от ул. „14-ти полк“ и ул. „Александър Стамболийски“, за механа „Воденицата“.

Движението на леки автомобили ще се осъществява, след като водачите завиват вляво или вдясно по ул. „Аргир Манасиев“.

Пешеходното движение ще се осъществява, съгласно поставената пътна сигнализация /покрай кръстовището/.

Община Благоевград апелира за разбиране и търпение от страна на жителите!

С изпълнението на обект „Реконструкция на Вик мрежата на гр. Благоевград“ ще бъде подобрено  качеството на ВиК услугите, които получават хората, живеещи в района на пл. „Гоце Делчев“ (при Джамията).

Община Благоевград: http://www.blgmun.com/news6186/Promyana-marshrut-avtobusi.html
« Last Edit: 27.08.2021, 17:11:20 by Sixkiller »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6640
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Благоевград
« Reply #970 on: 18.09.2021, 15:16:13 »
Пет ключови за община Благоевград инвестиционни проекта за подобряване на градската среда и бизнес инфраструктура в град Благоевград на различни етапи са изработени и предстои да бъдат реализирани

 1. „Реконструкция на 11 улици в ЦГЧ на Благоевград /подмяна на водопровод и канализация/, включително и изместване на захранващ водопровод /Гл. кл. I-III зона/ в участък от О.Т. 201 до О.Т. 118 –IV-ти микрорайон Благоевград“

Стойност на проекта: 4 161 666,67 лв. без ДДС;  4 994 000.00 лв. с ДДС;

2. Културен и етнографски комплекс „Вароша“, град Благоевград

Стойност на проекта – 3 956 581,00 лв. без ДДС, 4 747 897,20 лв. с ДДС;

3. Парк „Македония“, включващ изграждането на:

-Интер Експо и Конгресен център;

-Музей;

-Общностен център за социални дейности;

-Закрита зона за спорт;

-Изграждане на зелена инфраструктура – парк, велоалея, зона за спорт на открито, паркинг, зарядни станции на електромобили;

Стойност на проекта – 31 000 000,00лв. без ДДС, 37 200 000.00 с ДДС

4. Изграждане на индустриална зона-Благоевград.

Стойност на проекта: 9 500 000,00 лв. без ДДС;

5. Подмяна на част от автобусния парк на градската мрежа. - Доставка на минимум 4 броя електро-автобуси и 10 броя електро-микробуси; Изграждане на зарядни станции в „Автогара ЗМК“.

Стойност на проекта - 16 600 000,00 лв. без ДДС;


Община Благоевград


Някаква актуална информация, относно проекта има ли?
« Last Edit: 18.09.2021, 15:17:53 by Petko21 »

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2657
  • Стига фира!
    • View Profile
Re: Благоевград
« Reply #971 on: 20.09.2021, 01:01:00 »
Мисля, че до момента и към момента се работи само по т.1. от цитираното - т.е. строежи на няколко водопровода и подмяна на тръби, основно с пари на кредит за сметка на общината (справка - предния мой пост в темата с промяна маршрутите на линии №2 и №3). Останалото е част от сферата на добрите пожелания, като това важи с особена сила и за т.5. След като кметът беше сменен, новото ръководство на общината започна да разработва и нов план за интегрирано развитие (т.нар. ПИРО), защото наскоро анкетите за същия бяха отворени наново, следователно или ще има големи промени, или изцяло нов план. Актуална информация по въпроса дава вчерашната статия на вестник "Струма":

2 министерства блокираха строежа на подлеза към кв. „Грамада“, процедурата стартира от кота 0

Quote
Подлез в благоевградския кв. „Грамада“ няма да има, или поне няма да е скоро. 5 месеца след като Върховният административен съд потвърди за законен избора на „Дружество Грамада 2020“, обединяващо „Универсал Строй Консулт“ ООД  и „Европейски пътища” АД за изпълнител на обекта, се оказва, че строителството не може да се започне, защото се нуждае от препроектиране. Новият проект, който още дори не е възложен, най-вероятно ще повиши цената му, като определящ фактор това ще доведе до нова обществена поръчка с всичките й дълги срокове за събиране на оферти, определяне на победител, срокове за обжалване и т.н., и в крайна сметка въобще не се знае след колко точно години може да се стигне до поредната първа копка на подлеза, за който грамаждани мечтаят от десетилетия.

Междувременно липсата на всякакви строителни дейности около жп линията, която разделя „Грамада“ и останалата част на града, доведоха до слуха, че „Универсал Строй Консулт“ ООД се е отказало от договора за изпълнение на обекта заради драстично нарасналите през последната година цени на строителните материали.

„Глупости! – отрече пред „Струма“ съсобственикът на фирмата Георги Ганджов. – Нямаме никакво намерение да се отказваме, макар че доста от материалите действително вече са с по-високи цени, а желязото за армировката поскъпна 2 пъти. Когато подписахме договора, ние не пожелахме да вземем аванс, макар че ни се полагаше, но за сметка на това банковата ни гаранция, която е над 100 000 лв., стои замразена вече 3 месеца в общината и не ни я освобождава. Нямаме подписано и споразумение за отлагане на изпълнението, въобще стоим и чакаме“.

Според Г. Ганджов препъникамъкът пред подлеза бил поставен от Министерството на транспорта, и по-конкретно от Национална компания „Железопътна инфраструктура” /НКЖИ/. Оттам не одобрили „прозореца” от 45 дни, през които влаковете по линия София-Петрич трябва да бъдат спрени, докато строителните машини дълбаят под релсите.

„Ние предложихме вариант на НКЖИ, но се оказа, че ще е необходимо препроектиране, което вероятно ще доведе до нови стойности на обекта“, обясни Ганджов.

Според кмета на Благоевград Илко Стоянов против проекта в настоящия му вид било и Министерството на регионалното развитие, макар че от там още не е дошло официално писмо какво точно не му е наред.

„МРРБ не са одобрили нещо, свързано с внедряването на електронната система за управление на градския транспорт, която е част от същия проект, но докато не дойде писмото в Благоевград, няма откъде да знаем подробности. Много вероятно е и тук да се наложи препроектиране, но във всички случаи това е по-добре, отколкото налагане на финансови санкции“, обясни Стоянов.

Финансирането на мегапроекта бе осигурено от Оперативна програма „Региони в растеж” и е на стойност над 4 млн. лв., като освен изграждане на подлеза в него се предвиждаше и изграждане на електронна транспортна система за управление на масовия обществен транспорт в Благоевград, целящ да се подобри градската мобилност, да се повиши безопасността в пътния трафик и да бъде намалено замърсяването на въздуха чрез контролиране на автобусния трафик.

Одобрените средства бяха съответно 1 398 746.40 лв. за доставка и монтаж на оборудване за управление на трафика и система за информиране на пътниците в реално време, както и за монтаж на 80 броя информационни табла по спирките, и 2 496 774.85 лв. за строежа на подлеза в кв. „Грамада“. Първата обществена поръчка за избор на изпълнител за подлеза бе организирана от екскмета Атанас Камбитов и бе спечелена от ДЗЗД „Грамада строй“ срещу  2 370 568.26 лв., следващият кмет Румен Томов обаче отказа да подпише договора с обединението с мотив, че то не притежава необходимата категория за строителство на такъв тип обекти, и обяви нова обществена поръчка.

С оферта от 2 256 718.98 лв. този път тя бе спечелена от „Грамада 2020“ с водеща фирма в обединението „Универсал Строй Консулт“. Отделно от това, бяха проведени още няколко обществени поръчки за съпътстващи дейности в размер на 25 007.50 лв., които си поделиха „Рин Консулт“ ЕООД /за брошури и плакати на стойност 2628 лв./, „Ай Офис“ ООД /за организиране на събития, публикации, изработване на табели, билборд и др. за 20 204.32 лв./, „Явор Анастасов“ ООД /за одит на проекта срещу 4560 лв./, общинското дружество „Благоевград фест“ ЕООД /за информация и публичност на проекта срещу 29 982 лв./, другото общинско дружество „Благоевград инвест 2016“ ЕООД /за осъществяване на строителен надзор срещу 65 016.38 лв./, както и „Мостконсулт“ ООД /за авторски надзор по време на строителството на подлеза срещу 18 286.21 лв./.

Всички тези вече сключени договори обаче се отлагат за неопределено бъдеще, или пък, ако при следващите проектирания прогнозните цени претърпят корекции, за тях също ще трябва да се правят нови процедури за избор на изпълнители.

Първата копка на подлеза към кв. „Грамада“, която Ат. Камбитов и старият-нов председател на ОбС Благоевград Радослав Тасков направиха през есента на 2019 г., вече отдавна е зарината. Кога и къде ще е следващата първа копка, към момента е въпрос без отговор. Няма отговор и на въпроса дали Благоевград ще успее да запази отпуснатите вече над 4 млн. лв. за проекта, или ще се наложи да ги върне заради очертаващото се сериозно забавяне.

ВАНЯ СИМЕОНОВА, https://struma.bg/2-%d0%bc%d0%b8%d0%bd%d0%b8%d1%81%d1%82%d0%b5%d1%80%d1%81%d1%82%d0%b2%d0%b0-%d0%b1%d0%bb%d0%be%d0%ba%d0%b8%d1%80%d0%b0%d1%85%d0%b0-%d1%81%d1%82%d1%80%d0%be%d0%b5%d0%b6%d0%b0-%d0%bd%d0%b0-%d0%bf%d0%be/